Beste mensen,
Voor mijn kind wil ik spaarrekening open en daar op gaan sparen, echter niet met vaste betalingen per maand.
Nu zie ik bij de postbank, dat ze daar de groeirekening hebben met o.a. de volgende eigenschappen:
Basisrente van 2,4%.
Extra bonus van 20% op de 5de,10de en 18de verjaardag van het kind.
Nu vind ik die 2,4% niet echt hoog als ik het vergelijk met een normale spaarrekening bij bijvoorbeeld de DSB bank, daar krijg ik 3,4%, bij spaarbeleg 3.1% en dergelijke. Alleen die 20% op de 5e, 10e en 18e verjaardig klinkt wel aantrekkelijk, maar is dat ook zo?
Ik kan het helaas niet goed vergelijken. Kunnen jullie me helpen? Kan ik ze ook allebei openen en dan een maand voor hij 5 wordt alles op de groeirekening storten en na die 20% te hebben gestort gekregen weer op de dsb bank storten ?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Is de postbank groeirekening wel aantrekkelijk?
-
Re: Is de postbank groeirekening wel aantrekkelijk?
De 20 % bonus krijg je over de ontvangen rente. Na 5 jaar 20 % van te ontvangen rente van het 1ste t/m het 5e jaar , na 10 jaar 20 % van de rente ontvangen tussen het 5e en het 10e jaar, enzovoort. Als je iedere maand een vast bedrag zou inleggen, zeg 100 euro per maand, dan levert dat 27.822 euro op. Het effectieve rendement is dan inclusief bonus 2,75 %. Vind je een rekening die meer biedt dan 2,75, dan levert die meer op.
Persoonlijk vind ik het wel een beetje tegenvallen.
Persoonlijk vind ik het wel een beetje tegenvallen.
Laatst gewijzigd door particulier op 19 jan 2007 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor deze waardevolle tip.
Ik weet wat ik ga doen. Een normale internet spaarrekening voor mijn zoontje afsluiten.
Ik weet wat ik ga doen. Een normale internet spaarrekening voor mijn zoontje afsluiten.
Om wat voor een spaarbedrag gaat het ?? en hoe vaak??
Daar het om een láááánge termijn "sparen" gaat kan je wellicht een geheel ándere weg inslaan....
Daar het om een láááánge termijn "sparen" gaat kan je wellicht een geheel ándere weg inslaan....
-
Noble, lees even mijn post hierboven.
Misschien leuk om te weten. In plaats van 100 euro per maand te sparen gedurende 18 jaar is het misschien interessant om te weten als ik op startdatum 10.000 euro stort en kijk wat het dan heeft opgeleverd na 18 jaar inclusief bonus. Dat is 1.6571,74, oftewel een effectief rendement van 2,84 %
Misschien leuk om te weten. In plaats van 100 euro per maand te sparen gedurende 18 jaar is het misschien interessant om te weten als ik op startdatum 10.000 euro stort en kijk wat het dan heeft opgeleverd na 18 jaar inclusief bonus. Dat is 1.6571,74, oftewel een effectief rendement van 2,84 %
@ particulier:
welk stukje?? en waarom ??
welk stukje?? en waarom ??