LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefonie van @home

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Hams_A
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2007 22:12

Telefonie van @home

Ongelezen bericht door Hams_A »

Mag ik even mijn beklag doen over Essent @home telefonie.

Voor een 2 weken terug heb ik @home telefonie aangevraagd omdat dit goedkoper zou zijn. Ik had een Twinner abonnement, en over stappen naar @home telefonie kon nu gemakkelijk via de website http://www.home.nl/ Vandaag was dus de dag waarop mijn nieuwe abonnement in zou gaan. Nasat ik alles volgens de voorgestelde voorschriften van @home had geinstalleerd , bleek al snel dat ik wel naar buiten kon bellen, maar dat mensen van buitenaf mij niet konden bellen. Via het service-nummer 0900-0740 heb ik geprobeerd om technische ondersteuning aan te vragen. Via een keuzemenu werd ik al direct in de wacht gezet, ik heb ruim een uur en een kwartier in de wacht gezeten, voordat ik verbonden werd. Nadat ik mijn verhaal had uitgelegd, kreeg ik te horen dat mijn nieuwe telefoon-aansluiting bezig was met connecting ??? en dat het wel een tijdje kon duren voordat mijn telefoon contact had gemaakt met het systeem van @home.
Na ruim 2 uur deed zich nog steeds het zelfde probleem voor. Weer het call-centrum van @home telefonie gebeld, na ruim 40 min in de wacht gezeten te hebben, kreeg ik weer contact met 1 van de medewerkers technische ondersteuning.. Bij deze medewerker het hele verhaal neer gelegd, en ook verteld wat zijn voorganger in mijn gesprek vertelde.
Deze medewerker vertelde mij dus dat, wat voorgaande kollega van hem vertelde, niet klopte. Technische problemen, worden altijd door de mensen van afdeling call-centrum door gespeeld naar afdeling technische zaken. En daar is het maar afwachten wanneer zij de tijd hebben om de klacht te behandelen.
Wie weet verder op welke wijze ik een serieuze klacht tegen @home telefonie kan indienen, want ik ben van mening wwar ik als klant een product koop, mag ik toch ook verwachten dat het werkt.

Wie o wie kan mij helpen.

djinnie
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2007 09:05

Re: Telefonie van @home

Ongelezen bericht door djinnie »

hallo ik heb het zelfde probeem. ik ben 11januari lid geworden van athome telefonie ik kan ook zelf bellen maar niet gebeld worden! ik heb ook verschillende telefoontjes gepleegt en ze zouden het oplossen maar tot heden is het nog steeds niet opgelost! de een zegt weer een ander verhaal waar het aan ligt en ze zeiden dat ze een hele achterstand hebben lopen. ik begin het behoorlijk zat te worden. het moet gewoon werken dat is toch niet te veel gevraagt!

nokowow
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jan 2007 09:27

Re: Telefonie van @home

Ongelezen bericht door nokowow »

Ja ook ik ben over gestapt van twinner naar het @home bellen.
Resultaat na het aansluiten gelijk al bellen naar het bovenstaande
nummer (mooi dat je gsm het dan nog doet!!)

Ja meneer ik zie het al
het staat verkeert bij ons !!(zouden dat niet eerder kunnen zien?)
2 uur de stroom er af, en ja hij deed het nog...niet !! ingesperks toon huh..
weer bellen...nee.. Mezelf maar eens bellen en ja hoor hij deed het !!!

Maar lang hoefde ik niet te wachten op de snelheid van de help desk viel gelukig mee !!

Inmiddels 5 resetten van het modem verder kan ik nog steeds bellen.

en ja Nog zo iets:
Wil je gelijk van abbo veranderen nadat je aangesloten bent ...dat kan niet onder het motto we kunnen niet zo snel, maar u betaald wel, duurd dat minstens 10 dagen...
en ik maar denken dat alles zo snel ging in dit tijd perk..(@sloom)

Groeten Uit Sneek 1 week telefonie .

aljairo
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2007 14:06

Re: Telefonie van @home

Ongelezen bericht door aljairo »

Ook ik heb vele problemen gehad met @home en heb met ingang van vandaag mijn abonement opgezegd. Werd er schijtziek van. Weken zonder verbinding. Mails die niet binnenkomen. Echt ziek ben ik er van. Ben 2 jaar abonnee geweest, maar heb er nu genoeg van. Ook belde ik via @home. Weken zonder telefoon. Niet kunnen bellen, niet gebeld kunnen worden. Uren in de wacht met de helpdesk, die je ook niet kunnen helpen. Zeer onvriendelijk personeel. Wanneer je echt kwaad bent nadat je weken zonder internet en telefoon zit, en helemaal niet beledigend naar hen, maar alleen een beetje kwaad overkomt breken ze het gesprek af. Je moet lief blijven, ook al kook je van binnen. Zoek nu een ander provider, maar als ik de ressesies van de anderen lees, is ok dat niet alles koek en ei

MAXIEM

Re: Telefonie van @home

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag aljairo,

Je schrijft: zoek nu een andere provider.

Providers goede of slechte:

Vaak hoor je dat het vinden van een goede provider in het oerwoud van telecommunicatiebedrijven geen sinecure is. Feitelijk is dat echter heel gemakkelijk. Je surft naar http://www2.trosradar.nl/ en gebruikt daar de zoekfunctie. Tik de naam van een provider in en kijk of er het laatste jaar (2006) veel of weinig topics gestart zijn waarin de naam van die provider staat. Kijk ook even naar het aantal posts en vergelijk de aantallen met andere providers die je ook opzoekt (is wel een uurtje werk).
Komt de naam van de provider niet tot weinig voor en zijn er geen tot weinig posts, dan kun je daarvan zeggen dat het een goede provider (categorie 1) is, tenzij het een nieuweling op de markt is. Komt de naam veel voor en zijn er veel posts dan zou je kunnen spreken van een slechte provider (categorie 2). Zet de verschillende providers op een schaal van tien zodat je een overzicht krijgt van wie er onderaan en wie er bovenaan staan. Naar de inhoud (kwaliteit) van de posts hoef je in principe niet te kijken, omdat die vrijwel allemaal negatief zijn (dat is dus bij dit onderzoekje een constante factor). Het gaat hier dus om een onderzoek op basis van kwantiteit. Ongetwijfeld zullen er anderen (vaak met een belangenverstrengeling) zijn die deze eenvoudige methode afwijzen. Als er inderdaad van een belangenverstrengeling sprake is, dan breng je, zoals we dat zo mooi kunnen zeggen, een bezoekje aan de advocaat van de duivel en dan word je toch mooi verkeerd voorgelicht. Zij wijzen vaak op het lage percentage klachten en de grootte van het klantenbestand. Mijn slogan is: je kunt beter ergens dan nergens vanuit gaan. Feit blijft dat er in absolute zin heel erg veel klachten zijn over providers. Klachten, die soms zelfs helemaal niet en heel vaak zeer traag en moeizaam worden opgelost. Terzijde merk ik hier nog even op, dat uit de posts vaak blijkt dat ook het oplossen van de problemen, de klant vaak handen vol geld en tijd kosten. Zelf heb ik zo’n onderzoekje gedaan met een zevental providers. Op basis van mijn verzamelde gegevens kun je de uitspraak doen dat bijvoorbeeld Speedlinq met stip behoort tot de categorie 2 providers.
Natuurlijk is het ook mogelijk om een meer kwalitatief onderzoekje te doen. Stel een lijstje op met bijvoorbeeld 10 belangrijke vragen (in feite dus wensen die je hebt). Ga met dat lijstje in je hoofd te rade bij kennissen, familie, buren en vrienden. Je krijgt dan informatie uit de eerste hand en voorkomt dat je bewust of onbewust onjuiste informatie krijgt.

Vriendelijke groet, Read.

Aanvullende informatie:

Top3 1 2007 (bij Kassa)

@home (bij Kassa)

KPN IPB (bij kassa)

Sukses en vriendelijke groet, Maxiem.

Gesloten