LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]Advies gevraagd over telefonie van @home.[/b]

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Hams_A
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2007 22:12

[b]Advies gevraagd over telefonie van @home.[/b]

Ongelezen bericht door Hams_A »

Hallo ,

Sinds gisteren 19 januari ben ik over gegaan van Twinner telefonie naar @home telefonie, bellen en internetten via de kabel.
Nadat ik het modem aangesloten heb, volgens de voorschriften, blijkt echter dat ik wel naar buiten kan bellen, maar mensen van buitenaf mij niet kunnen bellen.
Nu heb ik tot 3 maal toe het service-nummer van @home gebeld voor technische ondersteuning.
Bij de eerste keer zei men daar dat ik een uur lang het modem van de stroom moest halen, en daarna zou het goed zijn. Zo gezegd zo gedaan, maar helaas na een uur kon ik nog steeds niet gebeld worden.
Vervolgens weer gebeld naar het service-nummer, probleem uitgelegd, des betreffende persoon bij @home, zou mijn probleem doorsturen naar de technische dienst van @home, en binnen een uur zou het probleem opgelost zijn. Tijdens dit gesprek kreeg ik een referentie-nummer, mocht het niet goed zijn kon ik weer bellen.
Vanmorgen bleek dus het probleem nog te bestaan, ik dus weer bellen naar het callcentre van @home. Hierbij werd ik te woord gestaan door een aardige begripvolle medewerkster. Zij heeft alles nog eens nagelopen, en het blijkt dat het modem volgens haar goed werkte, echter aan het referentienummer wat ik haar gaf, kon ze zien wat de vorige medewerker zoal voor acties had ondernomen, en zij vertelde mij dat diegene had vermeld in zijn rapport "probleem tijdens gesprek opgelost" Dus niet !
Tijdens mijn laatste gesprek zei de medewerkster van @home welke handelingen ik uit moest voeren, om het probleem op te lossen. Namenlijk modem van stroom af kabeltje telefoon uit modem halen , en 24 uur later modem er weer in , als alle 4 de lampjes branden mocht ik het kabeltje van de telefoon weer in het modem steken.
Dit alles zodat zij bij @home een update naar mijn telefoon verbinding konden uitvoeren.
Nu vraag ik mij dus af hoe @home een update wil uitvoeren terwijl ik het internet-telefoon modem van de stroom heb. Kan iemand mij dat uitleggen. Vervolgens vind ik het vreemd en zeer ergelijk, dat wanneer je een product aanschaft, het product niet werkt. Op de website van @home kan ik geen link vinden waarbij ik een klacht in kan dienen, omtrent dit probleem.
Heeft iemand hier ervaring mee, en kan er iemand mij uitleg geven over een eventuele oplossing van dit probleem.
Ook wanneer u een zelfde probleem met @home heeft gehad, zou ik graag van u willen vernemen hoe u dit opgelost heeft met @home.

Inmiddels is mijn vertrouwen in @home tot een dieptepunt gedaald en overweeg ik mijn contract op te zeggen, wanneer mijn probleem niet binnen een week door @home opgelost wordt.

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: [b]Advies gevraagd over telefonie van @home.[/b]

Ongelezen bericht door pardon »

wij zitten dus met het zelfde probleem over gestapt van kpn naar @home telefonie.ook op 19 januari. . ze konden ons niet bellen maar wij zelf konden wel bellen. 20 januari nu kunnen we zelf ook niet meer bellen. dus heel het zooitje ligt eruit. dus bellen naar @home met het mobieltje ,en na 40 minuten wachten krijg ik te horen belt u morgen terug wij kunnen u nu niet te woord staan , dus ze hebben opgehangen .vandaag 21 nog geen telefoon, ja wat moet je hier nu aan doen. ik denk dat ik overstap naar iemand anders want de service van @home is waardeloos

berebere
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2006 18:02

Re: [b]Advies gevraagd over telefonie van @home.[/b]

Ongelezen bericht door berebere »

Hallo,
je kunt op de pagina van de klantenservice, bij contact, en stel een vraag je klacht kenbaar maken.
Je krijgt dan telkens een standaard mailtje waatin hetzelfde beschreven staat, maar je moet dan gewoon net zolang blijven reageren op dat mailtje totdat je serieus behandelt wordt.
Ook ik ben 19 januari ( crusiale datum waarschijnlijk) op telefonie overgestapt en lag er 's avonds gelijk uit.
Heb zaterdags 3 maal gebeld, maar met een pre-paid lig je er zo uit natuurlijk.
Ben daarna gaan mailen tot ze er gek van werden, en ook telkens op het binnegekomen mailtje terug gemaild(dus niet via de website)
Ben nu weer "in delucht", heb ook naar Essent zelf gemaild en ook bij COAX.nl (kabel-internet-belanger-vereniging) een berichtje achter gelaten.
Want hoe moet je @home bereiken als je geen telefonie hebt en ook geen mobieltje.
Gewoon blijven mailen, ze moeten het echt vanuit daar oplossen, daar hebben ze een technische dienst voor.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: [b]Advies gevraagd over telefonie van @home.[/b]

Ongelezen bericht door pvd »

Als u zelf wel kunt bellen, maar niet gebeld kunt worden, dan is meestal je oude nummer nog niet aan je nieuwe abbo gehangen. m.a.w. De portering is nog niet uitgevoerd. Het knopje moet dan min of meer nog omgezet worden (bij @home en KPN uiteraard).

pvd
Laatst gewijzigd door pvd op 24 jan 2007 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

karinm
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2007 17:13

Re: [b]Advies gevraagd over telefonie van @home.[/b]

Ongelezen bericht door karinm »

Hallo

Als ik het verhaal van jou lees wordt ik er zelf al weer moedeloos van.
Wij zijn 14 dec 06 overgestapt naar bellen van @home.
Het heeft precies 30 dagen geduurd dat we eindelijk genbruik konden maken van de telefoon.
In die 30 dagen heb ik eindeloos gebeld met de klantenservice, je wilt niet weten wat dit voor extra kosten betekent.
Ben nu wel bezig met het verhalen van de kosten maar ben bang dat dit weinig oplevert.
Oja de oorzaak: verkeerd modem.
Succes ermee

t_bleuzerke
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2007 23:05

Re: [b]Advies gevraagd over telefonie van @home.[/b]

Ongelezen bericht door t_bleuzerke »

We zijn ook overgestapt, leek ons een goed idee. :?
En hebben ook problemen met telefonie.

Ik heb zelf al bij zeker 10 familie leden en vrienden de aansluiting van @home gedaan en nooit problemen gehad, dus wat kan er misgaan.

Telefoon is aangesloten en kies toon is beschikbaar.
17 Januarie zou de dag zijn dat het geactivieerd zou worden.
Die dag verliep niet goed, om de + 30 minuten werd het modem gereset en waardoor telefonie + internet eruit lagen. Heb direct gebeld en heb ook ervaren dat de heldesk alleen maar problemen opschrijven en verder niets doen (binnen 3 werkdagen wordt uw geholpen). Ik woensdag avond gebeld dus maandag...

Aangezien ik aan het werk was van thuis uit had ik internet dringend nodig en heb de telefoon ontkoppeld. Heb de rest van de avond kunnen werken en toen ik s'avonds de telefoon instak was er helemaal geen kiestoon. 'smorgens (18-jan) was dit probleem nog steeds , dus meteen gebeld om het "nieuwe"probleem te melden (binnen 3 werkdagen wordt uw geholpen).

Maandag (22-jan) kregen we telefoon het werkte , joepie ... Men had een technisch probleem ontdekt , een frequentie werd niet doorgegeven of zoiets.... Dinsdag (23-jan) begon de ellende we konden bellen, maar als iemand ons belde kwam hij bij een ander persoon terecht. (mobiel nummer ??)

Na 3 tal telfoontjes met helpdesk en zelfs technische dienst is het probleem niet opgelost. De mate van klant vriendelijkheid van de helpdesk is ver beneden pijl en werkt erg op de al gespannen sfeer.

UITEINDELIJK HEB IK VANDAAG (31-Jan) DOOR EEN INGEVING :idea: MIJN PROBLEEM ZELF OPGELOST: #21

HET BLIJKT DAT OP ONVERKLAARBARE REDEN MIJN TELEFOON IS DOORVERBONDEN MET HET MOBIEL VAN IEMAND ANDERS !!!!!

Dit kun je normaal activieren door *21 <telefoonnummer> in te toetsen, maar dit hebben we zelf nooit geactiveerd !!!!

Als ik me goed herinner is het zo dat bij KPN men een andere kiestoon krijgt als je probeert te telefonere van een een telefoon die staat door geschakeld naar een ander nummer. Dit is dus niet het geval bij @home en kun je dus niet merken dat je telefoon wordt door verbonden.

Dus heb je problemen dat je zelf kunt bellen maar niemand jouw bereikt probeer het eens met #21 zo worden eventuele doorschakelingen opgeheven.

Succes
Frank

Hams_A
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2007 22:12

Re: [b]Advies gevraagd over telefonie van @home.[/b]

Ongelezen bericht door Hams_A »

Vansaag 1 februari is het probleem wat ik hier boven beschreven heb, nog steeds niet opgelost door @home Wij kunnen nog steeds niet gebeld worden Vanaf 19 januari hebben wij elke dag het call centre van @home gebeld om onze klacht door te geven. Ja meneer, wordt er dan gezegd, binnen 3 dagen is het probleem verholpen. Inmiddels heeft men daar bij @home ontdekt dat ons oude vaste telefoon nummer nog niet aan het abonnement is geloppeld. Volgens de telefonische medewerker was dat een kwestie van een knop omdraaien, zou binnen een minuut geregeld kunnen worden, maar de technische afdeling van @home, blijken de gegeven opdrachten steeds niet te ontvangen van de medewerkers call-centre. Zelfs via e-mail wordt de klacht niet eens behandeld.

Wat een ongelofelijk *** bedrijf is @home.
Is er een manier om ze via juridische weg aan te klagen voor wan beleid en prestaties. Wie het weet mag het zeggen.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: [b]Advies gevraagd over telefonie van @home.[/b]

Ongelezen bericht door pvd »

Inmiddels heeft men daar bij @home ontdekt dat ons oude vaste telefoon nummer nog niet aan het abonnement is geloppeld.
Dit is volgens mij een relatief veel voorkomend probleem.

Als ik het goed heb besteed Vara's kassa binnenkort aandacht aan de problemen bij @home. Deze klacht is ook zeker de moeite waard om besproken te worden. Meld deze klacht dan ook bij Kassa op www.kassa.vara.nl, klik vervolgens op contact en vul uw klachten in.

pvd

Gesloten