LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] primeline stelt afmelden BKR uit

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
edkmr

primeline stelt afmelden BKR uit

Ongelezen bericht door edkmr »

Wij hebben begin december onze primeline creditcard afgemeld per aangetekende brief en kregen van primeline 13 december de bevestiging dat we geen openstaand saldo hadden, dat het opgezegd was en dat het BKR zou worden afgemeld binnen 7 dagen.

Dit is nog steeds niet gedaan en we hebben per 1 februari een hypotheek waarvoor deze bij het BKR moet zijn afgemeld. :? Dat is dus nog maar 1,5 week. We bellen primeline plat maar ze komen telkens weer met andere smoezen: is al gebeurd, zal binnenkort gebeuren e.d. Hoe dan ook zijn ze niet te vertrouwen, ze komen geen enkele afspraak na. Wij zitten ondertussen behoorlijk in de rats: Wat kunnen we nu nog doen?
Wij hebben geen achterstand ( ook nooit gehad), maar de hypotheekverstrekker wil ivm NHG toch dat het afgemeld is bij het BKR. Morgen gaat er opnieuw een aangetekende brief de deur uit, maar hoe snel werkt het BKR dan? noteren zij meteen dat iets is afgemeld of gaat daar ook nog tijd overeen?

foxman

Re: primeline stelt afmelden BKR uit

Ongelezen bericht door foxman »

Lijkt mij dat je die bevestiging schriftelijk hebt dat alles opgezegd zou worden?
Met die brief naar de hypotheekverstrekker gaan en dan is er niks aan de hand
Hebben wij ook gehad
Veel succes

edkmr

ja dat wel (drie inmiddels... :roll: .). Primeline heeft het uiteindelijk vandaag na veel zeuren en bellen doorgegeven aan het BKR . Maar die doen er weer tot vier weken :shock: over om de gegevens te veranderen (volgens medewerkster BKR). Ik begrijp niet waarom instanties zo moeilijk doen, en ik vind het al helemaal belachelijk dat je bij het BKR zo weinig info kunt krijgen. Aanvragen, betalen, wachten, etc. en dan nog kun je ze niet bellen over iets dat notabene over jezelf gaat! Bedankt voor je reactie!

Jehjoa

Ongelezen bericht door Jehjoa »

Nou ze kunnen telefonisch niet met 100% zekerheid zeker weten dat de persoon die belt ook de persoon is die hij of zij zegt die ze is.

edkmr

ja dat begrijp ik ook, maar dan moet er een ander systeem met inloggen en codes ofzo komen. Op deze manier kun je niets beginnen.
Hoe dan ook: de hypotheker is nu toch akkoord met een bevestiging dat het is doorgegeven aan het BKR. Bedankt voor reacties.

roland48

Ongelezen bericht door roland48 »

Ook voor hypotheek mijn standaardkrediet bij de ABN moeten laten vervallen, was binnen een week geregeld t/m de bkr-registratie.

Gesloten