LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 14 uur vertraging met arke fly om naar kreta te komen !!!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
dignavanrooijen
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2006 11:41

14 uur vertraging met arke fly om naar kreta te komen !!!

Ongelezen bericht door dignavanrooijen »

Wij gingen 26 mei naar schiphol toe om van een welverdiende huwelijksreis naar kreta te genieten. Aangezien mijn man zijn enkelbanden gescheurd had, hadden wij een dokters verklaring voor wat meer beenruimte. Dit was al niet mogelijk.

Bij het inchecken bleek dat het vliegtuig al om 11:00 uur ging ipv 7:40 uur. We kregen een bon mee van 6,95 euro om een drankje te kunnen kopen voor het ongemak. Eigenlijk is zo'n bon al een slecht teken als je die krijgt maar goed. Wij hadden de instelling dan wachten we iets langer en dan liggen we wat later op het strand. Toen we om 11:00 uur naar de gate gingen was er geen vliegtuig!!! Een half uur later kregen we te horen dat er etensbonnen werden uitgedeeld en dat het vliegtuig kapot was. Daar konden we het dan mee doen. Verder was er geen voorlichting niets.
Wij gingen maar weer weg bij de gate en zijn een hapje gaan eten. Toen stond er op het scherm dat we om 14:00 uur gingen vertrekken maar er stond geen gate bij. Toen werd ik het zat en ben ik met een reisgenoot naar de menzies balie gelopen ( moesten we weer helemaal door de douane controle heen) om daar verhaal te halen. De dame achter die balie kon er niets over zeggen. Ze kon ons echter wel vertellen dat er om 14:00 uur bij gate C13 een woordvoerder van arkefly zou komen. Echter stond om het scherm dat we zouden vertrekken vanaf gate D14. Dus de ene helft stond bij D14 waar nooit informatie kwam en de andere helft bij C13 waar de woordvoerder niet om 14:00 uur kwam maar om 15:00 uur kwam aanzetten. De woordvoerder het woord zegt het al had overleg met de dame die achter de balie van de gate zat en die mocht omroepen dat ze niet wisten wanneer we weg konden vanaf schiphol omdat ze een ander vliegtuig aan het regelen waren. Maar we kregen wel weer een etens bon. De woordvoerder was eigenlijk dus te laf om dit zelf om te roepen. Daarna had de woordvoerder volgens ons het plan om te vertrekken maar dit ging niet door. Daarbij gaf de woordvoerder aan dat het zeker was dat we om 18:00 uur in het vliegtuig zouden zitten. Natuurlijkzeiden wij, kunt u dit dan zwart op wit geven?? Nee dat kon de woordvoerder niet.
Uiteindelijk vind ik dat we als een grote kudde vee zijn behandeld. Om 19:30 uur stond iedereen bij de gate om te kunnen vertrekken. (dit was ondertussen op het scherm veranderd want er stond immers 18:00 uur op want dat had de woordvoerder belooft.)
Waarna we te horen kregen dat het vliegtuig ieder moment ging landen.
Er kwam een vliegtuig uit portugal.
Uiteindelijk konden we dan het vliegtuig in. We kregen keurig een verklaring mee, hier hadden we de woordvoerder al voor gewaarschuwd dat die niet klaar moest liggen. Kwamen we aan boord van het vliegtuig was het een heel oud ding en de motoren startte en ik rook kerosine!!toen dacht ik wat gaat er nu dan gebeuren??
Dit had ik nog nooit geroken. We hebben de portugese crew gevraagt of dit wel goed was en zei gaven aan dat dit normaal was. Nou ik vond het niet normaal. Daarbij is er een stewardes van arkefly mee gegaan en die heb ik niet gezien die heeft niet eens een rondje gelopen om te vragen hoe het met ons ging. Kortom uiteindelijk kwamen we om 4:30 uur s' ochtends bij ons hotel aan om verder de dag te kunnen slapen omdat we dood op waren. Het heeft ons dus 2 dagen van de vakantie gekost.

Ik ben erg benieuwd of er meer mensen zijn die dit hebben ondervonden en of je met zo'n verklaring geld terug kan declareren?

Groeten Digna van Rooijen.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: 14 uur vertraging met arke fly om naar kreta te komen !!!

Ongelezen bericht door Laurent »

Ik ben erg benieuwd of er meer mensen zijn die dit hebben ondervonden en of je met zo'n verklaring geld terug kan declareren?

Via het reisburo een verletverklaring van Arke Fly opvragen , daarna bij de annuleringsverzekeraar indienen. Succes.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: 14 uur vertraging met arke fly om naar kreta te komen !!!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik weet niet of dat via de annuleringsverzekering loopt, maar het kan best. De reis is immers niet geannuleerd, alleen door externe factoren flink later begonnen dan afgesproken.

Ondanks het feit dat er wat tegenstrijdigheden in je verhaal zitten, zal ik proberen je antwoord te geven. Strekking van het verhaal is dat je 14 uur later dan beloofd op weg bent gegaan, en dat het grondpersoneel jullie aan het lijntje heeft gehouden.

Sinds enkele jaren is het zo dat er standaard vergoedingen worden gegeven, wanneer er een vlucht niet vertrekt op het aangegeven tijdstip.

Ik heb een vergoeding gehad, omdat ik op Schiphol ruim 9 uur heb moeten wachten (omdat het toestel dat ik zou krijgen naar Indonesie moest, en wij dus een ander toestel zouden krijgen). Die vergoeding was toen (in 1998) 50 gulden, plus een etensbon en na afloop van de vakantie een bloemenbon ter waarde van 25 gulden. Maar ik was dus wel een dag van mijn vakantie kwijt.

Volgens mij staat er op de site van de ANVR het nodige over hoe lang een vertraging minimaal moet zijn om aanspraak te kunnen maken op een bepaald bedrag.

Het antwoord op je vraag is: er zijn standaard regels voor. Je moet dat wel zo snel mogelijk bij je reis-agent aangeven.

Pharan
Berichten: 68
Lid geworden op: 20 jan 2006 18:02

Re: 14 uur vertraging met arke fly om naar kreta te komen !!!

Ongelezen bericht door Pharan »

Het is niet goed dat je zo aan het lijntje bent gehouden.

ik wil wel even een lans breken voor de heilige
'nooduitgangstoel' waar veel mensen denken recht op te hebben omdat ze van de dokter met een been rechtuit moeten, of omdat ze zuurstofkoffers hebben, of insuline, of rugproblemen.....
Vaak vergeten mensen dat veiligheid het allerbelangrijkste is in een vliegtuig. Er wordt lacherig gedaan om de demonstratie en veel aanwijzingen / regels worden niet begrepen.

De nooduitgangstoelen zijn plekken waar in geval van nood een heleboel mensen het vliegtuig moeten verlaten. Personen die daar zitten tijdens de vlucht moeten dus in staat zijn om:

1. de deur te openen / eruit te tillen
2. snel de weg vrij te maken

Dit lukt niet als je met je been omhoog moet, een hernia hebt...etc
Het klinkt zuur, maar alleen gezonde mensen komen bij de nooduitgang. Nu is gezond een relatief begrip, maar iemand die iets lichamelijks mankeert komt per defenitie niet op zo'n stoel. Een doktersverklaring zegt niets helaas.

ReisMeis
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 nov 2005 20:21

Re: 14 uur vertraging met arke fly om naar kreta te komen !!!

Ongelezen bericht door ReisMeis »

Het is een lang verhaal, maar het bovenstaande relaas vertoont toch wel heel sterke overeenkomsten met het topic "Holland Int. betaalt niets bij vertraging van 20 uur!!!". Ook in dit geval kan een vergoeding worden gevraagd aan de annuleringsverzekering, en wel ter hoogte van een reisdag (neem de totale reissom, deel dit door de duur van de vakantie en je hebt het juiste bedrag).

Geen annuleringsverzekering afgesloten? Helaas, dan valt er weinig (zeg maar niets) te claimen want Tui Nederland geeft geen vergoeding in gevallen waar normale verzekeringen dekking bieden, wat ook in de brochure(s) staat aangegeven. Daarnaast kan er ook niets geclaimd worden onder de Europese richtlijnen; zie hiervoor ook de website www.anvr.nl

Voor wat betreft de gewenste zitplaats bij de nooduitgang, dit is op terechte gronden geweigerd zoals reeds eerder is aangegeven. In het geval meer beenruimte noodzakelijk/wenselijk was had u natuurlijk ook gewoon voor de business class van Arkefly kunnen kiezen.

Dat men niet naar behoren is ingelicht over de vertraging is natuurlijk een ander verhaal en dit is zeker iets om onder de aandacht van de reisorganisatie te brengen (al zal het niets veranderen aan de regelmatig optredende vertragingen bij Arkefly).

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: 14 uur vertraging met arke fly om naar kreta te komen !!!

Ongelezen bericht door eeliane »

Een ieder die kan lezen kan al deze voorwaarden en eventuele vergoeding en verwijzingen teruglezen in de reisvoorwaarden van touroperator , reisburo, anvr en de daar aanwezige informoatie omtrent de reisverzekeringen. Als je daar al niet eens een blik in werpt hoe kan je dan zogezegd voorbereis op vakantie gaan, niet dus tja en dan krijg je van dit soort verhalen.
Wel vervelend is dat ke door de luchtvaartmaatschappij de hele tijd aan het lijntje werd gehouden maar dat komt ook omdat er legio mensen zijn om een probleem op te lossen en de laatste die het te horen krijgt dit ook aan de reizigers moet vertellen. Daar kan wat vertraging in komen...

duifje1
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2006 09:58

Re: 14 uur vertraging met arke fly om naar kreta te komen !!!

Ongelezen bericht door duifje1 »

Is Arkefly niet de maatschappij waarbij je voor een redelijk bedrag je reis kan opwaarderen.
Ook extra beenruimte kopen?
Op mijn reizen met Arkefly heb ik hier gebruik van gemaakt.
Fantastisch.
Soms moet je gewoon iets meer betalen, het kan niet altijd op een koopje.
Je hebt natuurlijk net als iedereen vertraging maar de brief begon met geklaag over gebrek aan beenruimte.
En die kerosinelucht is ook heel normaal. Wanneer je met je auto getankt hebt ruik je toch ook vaak benzine?
Laatst gewijzigd door duifje1 op 14 jun 2006 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.

diepezucht
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49

Re: 14 uur vertraging met arke fly om naar kreta te komen !!!

Ongelezen bericht door diepezucht »

Duifje, het vliegtuig gaat echt niet eerder weg wanneer je een hogere klasse boekt... :?:

thijseggink
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 mei 2006 17:50

Re: 14 uur vertraging met arke fly om naar kreta te komen !!!

Ongelezen bericht door thijseggink »

Vertraging kan gebeuren, maar 14 uur vind ik echt te gek!

Mvg,

http://www.vliegervaringen.com
T. Eggink

senisolrac
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2006 22:29

Re: 14 uur vertraging met arke fly om naar kreta te komen !!!

Ongelezen bericht door senisolrac »

14 uur vertraging is veel, maar wees blij dat je in je eigen land bent. Wij hadden 24 uur vertraging in USA. We zijn nog bezig met het reclameren. Wij kregen geen eetbonnen, geen hotel, geen drankbon of wat dan ook aangeboden!

rweelden
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 mei 2006 11:44

Re: 14 uur vertraging met arke fly om naar kreta te komen !!!

Ongelezen bericht door rweelden »

het volgende is hier aan de hand is zegt dat uw 14 uur telaat bent vertroken op schiphol om dat het vliegtuig stuk was ik kan me indenken dat uw boos bent en terecht maar er staat ook in dat in dit geval arkyfly in de probleemen is gekomen op dat er een toestel stuk is en er geen ander toesten voor handen is gooien zij dit op overmacht en dat zij daar niets aan kunnen doen en ja ik ben het met uw eens dat de behandeling van mensen achter blijf en wat betreft de lucht van de brandstof die uw rook is normaal dit komt dat er meer vliegtuigen naast de gate staan en dan staat de airco aan dan dan ruik je dit al heel snel
maar ik zal toch proberen om die 14 terug teverhalen
veel stekte een mederwerker van schiphol beveileging

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: 14 uur vertraging met arke fly om naar kreta te komen !!!

Ongelezen bericht door Laurent »

maar ik zal toch proberen om die 14 terug teverhalen
veel stekte een mederwerker van schiphol beveileging



maakt deel uit van een europeesche afspraak, vanaf 9 uur delay

sylvana44
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jun 2006 13:52

Re: 14 uur vertraging met arke fly om naar kreta te komen !!!

Ongelezen bericht door sylvana44 »

Wij zijn beide 1.85 lang en vragen altijd normaal heeft u nog een plaats met wat extra beenruimte over......? en dan krijgen we gewoon een ruimere plek....gaat altijd heel simpel en wij hebben zelfs geen handicap of gezondheidsproblemen

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: 14 uur vertraging met arke fly om naar kreta te komen !!!

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Ik hoorde van mensen in ons hotel In Side ook al een verhaal van 14 uur vertraging maar die vlogen naar Antalya met Arke Fly.
Die mensen kwamen uit een plaatsje bij Utrecht en 1 van hun zoontjes heette Kevin.

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: 14 uur vertraging met arke fly om naar kreta te komen !!!

Ongelezen bericht door Mr1 »

Arkefly is bijna altijd een garantie voor vertraging. Helaas,maar waar. Gewoon blijven claimen, dan leren ze het misschien af.

Olibaron
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jul 2005 16:39

Re: 14 uur vertraging met arke fly om naar kreta te komen !!!

Ongelezen bericht door Olibaron »

De hier genoemde ervaring vallen eigenlijk wel mee in vergelijking wat ons is overkomen.
Het begon met onze heenreis naar Venezuela. Vertraging en daarna een mededeling dat het vliegtuig niet kon vertrekken ivm een motorstoring. 's middags zouden we te horen krijgen wat er verder zou gebeuren. Een slecht teken dus. 's Middags werd ons verteld dat het vliegtuig niet zou vertrekken en dat we in een hotel zouden worden onder gebracht. Niet okay aangezien wij een aansluitende vlucht hadden vanuit porlamar naar merida.Maar niets helpt in een dergelijk geval dus we moesten helaas echt naar het hotel en niet naar Venezuela.
De volgende dag vertrokken we gelukkig wel. Het probleem met de aansluitende vlucht bleef, maar goed dat zouden we daar wel bekijken. We vlogen "business class" dus de vlucht zelf was goed te noemen. Aangekomen in porlamar bleek een koffer te ontbreken. Een belangrijke koffer vol spullen voor onzelf en voor de familie. Daarbij kwam nog dat alle vluchten richting merida vol zaten en dat er amper een hotel op het eiland te krijgen was, het was immers hoogseizoen. ArkeFly, bedankt voor de situatie!
Toch een hotel gevonden en de volgende dag gebeld over de koffer. Deze zou een week later op porlamar aankomen.. Een week, terwijl wij onze vakantie niet in porlamar zouden doorbrengen! De koffer kon niet doorgestuurd worden naar merida. Dus..
Dezelfde dag zijn we op zoek gegaan naar een vlucht naar merida. Niet te krijgen natuurlijk. We hebben toen maar een vlucht naar caracas genomen om te kijken of we vanuit daar naar merida konden komen. Helaas was dat ook niet het geval en van ellende hebben we maar een taxi genomen die ons 800km weg heeft gebracht ArkeFly bedankt!
Nu hoop je dat dit het einde van alle ellende met ArkeFly betekende. Helaas.. Omdat mijn vriendin, vanwege een medisch noodgeval, niet op de geplande datum kon terugreizen heb ik geprobeerd om vanuit nederland de vlucht om te boeken naar een latere vertrek datum. Iets wat redelijk normaal te regelen valt bij de meeste luchtvaartmaatschappijen. Ik werd nogal onvriendelijk te woord gestaan en de situatievan mijn vriendin scheen er niet toe te doen. Wat ik te horen kreeg was: "sorry maar dat kunnen we niet vanuit nederland regelen, u moet met onze agent in venezuela bellen". Het nummer wat ik kreeg was een mobiel nummer van iemand en dat nummer was nagenoeg niet in gebruik. Weer bellen met ArkeFly, Ik ontplofte inmiddels. Wat is dit voor een ballentent dacht ik nog. Toen kreeg ik te horen dat de vlucht van een week later vol zat en dat z niets voor mij konden betekenen..
ArkeFly, 1 keer maar noooooit meer en ik zou iedereen die van plan is om met deze maatschappij te vliegen, willen adviseren om mijn verhaal eens te lezen. Ga alsjeblieft met een andere maatschappij.

dheins
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2007 19:44

Re: 14 uur vertraging met arke fly om naar kreta te komen !!!

Ongelezen bericht door dheins »

Ik wil graag reageren op het onderwerp over de vertragingen van Arke Fly.
De onderwerpen die ik gelezen heb daar herken ik onze ervaring ook in.
Lange vertragingen zonder informatie geen vergoeding en uiteindelijk een heel oud toestel wat uit Engeland gekomen is.Het vliegtuig wat uiteindelijk kwam moest 13 mensen achterlaten en 150 koffers die wij 2 dagen later kregen.
Ook de lakonieke houding van het personeel is een ergenis.
Momenteel volgen wij al een hele tijd teletekst met de vertrek en aankomst tijden van Arke Fly en daar word je niet vrolijk van.Bijna niet een vlucht gaat op tijd.Op dit moment moest de TFL.281 om 17.00 vertrekken en daar staat nu voor de volgende ochtend om 9.35 en dat gaat maar door.Tros radar misschien kunnen jullie Arke fly in beweging krijgen?

D.

Vmax-Idioot
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 sep 2007 18:07

Re: 14 uur vertraging met arke fly om naar kreta te komen !!!

Ongelezen bericht door Vmax-Idioot »

Geplaatst op 06 Jun 2006 14:57 door Pharan


--------------------------------------------------------------------------------

Het is niet goed dat je zo aan het lijntje bent gehouden.

ik wil wel even een lans breken voor de heilige
'nooduitgangstoel' waar veel mensen denken recht op te hebben omdat ze van de dokter met een been rechtuit moeten, of omdat ze zuurstofkoffers hebben, of insuline, of rugproblemen.....
Vaak vergeten mensen dat veiligheid het allerbelangrijkste is in een vliegtuig. Er wordt lacherig gedaan om de demonstratie en veel aanwijzingen / regels worden niet begrepen.

De nooduitgangstoelen zijn plekken waar in geval van nood een heleboel mensen het vliegtuig moeten verlaten. Personen die daar zitten tijdens de vlucht moeten dus in staat zijn om:

1. de deur te openen / eruit te tillen
2. snel de weg vrij te maken

Dit lukt niet als je met je been omhoog moet, een hernia hebt...etc
Het klinkt zuur, maar alleen gezonde mensen komen bij de nooduitgang. Nu is gezond een relatief begrip, maar iemand die iets lichamelijks mankeert komt per defenitie niet op zo'n stoel. Een doktersverklaring zegt niets helaas.
Ik zal het je nog sterker vertellen:

een ex-stewardess van Sabena heeft mij persoonlijk verteld, hoe de stoelverdeling voor minder validen in zijn werk gaat.

Mensen met een lichamelijke beperking, die dus niet zo snel kunnen bewegen, krijgen in 99% van de gevallen een vensterplaats en nooit een nooduitgang. Waarom? Omdat in een geval van nood zo de meeste mensen binnen 90 seconden geëvacueerd kunnen worden. Als een omaatje met krukken de rijen ophoudt bij de evacuatie, dan kunnen er veel meer doden vallen bij een noodgeval....

Ik zit momenteel dus met een zware hernia, maar zal dat vrijdag bij het inchecken naar Mexico zeker niet gaan mededelen. Zit trouwens gewoon comfort class, voor die paar tientjes meer moet je daar niet eens over twijfelen.....meer beenruimte, meestal ander eten, je wordt eerder bediend, eigen incheckbalie etc etc.....

Pcorn
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:02

Re: 14 uur vertraging met arke fly om naar kreta te komen !!!

Ongelezen bericht door Pcorn »

Voor meer informatie over claims terzake vertragingen met Arkefly bij Arke. HI, TUI etc. geboekte reizen, kijk ook eens op http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... ereenkomst [/url]

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: 14 uur vertraging met arke fly om naar kreta te komen !!!

Ongelezen bericht door Henri42 »

ArkeFly is al jaren een ramp bedrijf, ondanks al deze gegevens zitten de vliegtuigen vol,kijkt de klant uitsluitend naar de prijs ?? :)

Gesloten