LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autoaanpassing

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Ellende
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 dec 2006 09:20

Autoaanpassing

Ongelezen bericht door Ellende »

Door een ongeval wat ik heb gehad kan ik geen auto meer rijden.
Nu is het wel mogelijk om een auto te laten aanpassen.
Kosten hiervoor zijn een 1400 euro exl btw. Nu is het zo dat dit mijn auto die ik nu bezit niet waard is, maar geen geld heb voor een andere auto.
Dat de auto dit niet waard is is vastgesteld door het bedrijf die de aanpassingen uitvoert?
In hoeverre is het redelijk dat de tegenpartij mij hierin tegemoet komt?

Hans V
Berichten: 236
Lid geworden op: 08 jun 2005 07:32

Re: Autoaanpassing

Ongelezen bericht door Hans V »

't hangt een beetje van van een heleboel omstandigheden die nu nog niet duidelijk zijn, maar ik denk dat de verzekeraar zeker wel wil meedenken over een oplossing. Als je natuurlijk een veel nieuwere, mooiere auto wilt heb je een stukje voordeel, maar daar is vast wel een mouw aan te passen.
Heb je het probleem al gewoon eens voorgelegd? Het is heel redelijk dat je weer net zo mobiel wilt (proberen) te zijn als voor ongeval en de auto vervangen door een auto waarin een voorziening zich bevindt (of misschien een auto met zo'n voorziening aanschaffen) lijkt me geen probleem.
om wat voor voorziening gaat het?

Ellende
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 dec 2006 09:20

Re: Autoaanpassing

Ongelezen bericht door Ellende »

Bedankt voor je antwoord.
Het moet een auto worden, een automaat, waarbij links gas en rem zit i p v rechts.
het intereseert me niet eens wat voor auto het is, wil wil gewoon weer mezelf kunnen verplaatsen, niet meer afhankelijk zijn van andere als ik weer naar het ziekenhuis moet, of ergens anders heen moet.
Niet meer hele dagen thuis zitten alleen, maar ook eens ergens langs kunnen gaan. Niet meer afhankelijk zijn van boodschappen van andere.
De muren beginnen een beetje op me af te komen.

Hans V
Berichten: 236
Lid geworden op: 08 jun 2005 07:32

Re: Autoaanpassing

Ongelezen bericht door Hans V »

kennelijk heb je duidelijk beenletsel. ik denk dat je wederpartij zondermeer met je wensen iets zal kunnen doen, al is het maar een voorschot op het smartengeld waarmee je een andere auto met aanpssing kunt kopen.
Al besproken met je belangenbehartiger?

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: Autoaanpassing

Ongelezen bericht door hanz »

Kijk, dat vind ik nou een leuk advies.
Het ligt nl. voor de hand dat als er tgv een ongeval aanpassingen noodzakelijk zijn aan een auto en die auto zo oud is dat het aanpassen de dagwaarde van de auto overtreft, de TP dus voor de kosten van een aangaste auto dient op te draaien. Toch? Mogelijk dus inclusief een auto waarvan de dagwaarde de aanpassingen rechtvaardigt.

H

Pieter Romein
Berichten: 275
Lid geworden op: 15 jan 2007 21:37

Re: Autoaanpassing

Ongelezen bericht door Pieter Romein »

Hans V

Ook mijn complimenten met dit positieve advies, waarmee een letelschadeslachtoffer iets kan. Ik hoop dat je altijd dit soort positieve adviezen blijft geven, dan krijg je veel meer waardering op dit forum(hoewel je slachtoffers met een stereotype houding van verzekeraarsbelangen ook veel leert, maar die kan men dan minder waarderen en daarmee ook jou minder waarderen).

Ellende
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 dec 2006 09:20

Re: Autoaanpassing

Ongelezen bericht door Ellende »

Ik ga het zeker aankaarten nu.

Ook ik ben blij met je antwoord, ik wil mn advocaat niet altijd lastig vallen met onzinnige vragen (denk altijd dat mijn vragen onzinnig zijn). En nu weet ik dat ik redelijk ben dus niks teveel verwacht. Ik ga dit bij de advocaat aankaarten, zal hier op terug komen zodra ik van hem bericht heb ontvangen. Zal het pas volgende week allemaal opsturen, want heb een hele pak papieren wat nog voor de advocaat gekopieerd moet worden!

Bedankt!

Hans V
Berichten: 236
Lid geworden op: 08 jun 2005 07:32

Re: Autoaanpassing

Ongelezen bericht door Hans V »

Vragen zijn nooit onzinnig hoor. Het is heel logisch dat slachtoffers met allerlei vragen zitten, maar belangenbehartigers zijn erjuist voor om dat soort vragen te beantwoorden.

Voor het overige: als ik op dit forum iets zeg is het vrijwel altijd heel solide onderbouwd, als dat een keer niet zo is: vraag dan gerust om onderbouwing. Dat kan best stereotype zijn, maar -met respect- belangenbehartigers en benadeelden vertonen ook nogal eens stereotype gedrag.
En natuurlijk: tegenover een onderbouwde mening kan heel makkelijk een andere -ook onderbouwde- mening worden gezet. Daarom hebebn advocaten ook zoveel werk. Als alles duidelijk was hoefde er geen procedure, over welk onderwerp dan ook, gevoerd te worden.
Ik heb al eens vaker gezegd: personen die dit soort zaken voor verzekeraars behandelen zijn heel gewone mensen, met heel gewone banen, net zoals belastinginspecteurs, politieagenten, sociale rechercheurs en parkeerwachten, om maar eens wat beroepen te noemen die ook op de korrel worden genomen, maar ook net zoals verpleegsters, bibliotheekjuffrouwen en onderwijzers. Vrijwel iedereen probeert zijn werk zo goed mogelijk te doen.

Gesloten