LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Speedling

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Theovl
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2007 08:57

Speedling

Ongelezen bericht door Theovl »

Hallo

Wie heeft er ervaring met All-in 20000 COMPLEET
actietarief 12 maanden 24,95. Daarna 29,95 per maand.
incl. Speedlinq Bellen & toeslag vaste lijn.
dus geen vaste lijn meer nodig!

ze bieden een 20MB verbindindg + tel aan voor 24 Euro in de mnd, Daarna 29,95 per maand.alleen jammer dat er een fair use policy aan vastzit maximaal 500 Gig mag downen anders wordt het extra betalen,ik zit nu bij de maffia concern Chello/Upc daar wil ik vanaf te veel problemen met die gasten al 6 jr lang.


Groetjes van TvL

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Speedling

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Theovl,

Lees het forum maar een na over Speedlinq, misschien bedenk je je wel,
Kijk ook eens naar de kosten van "helpdesk" a 70 eurocent per minuut

MAXIEM

Re: Speedling

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag theovl,

Providers, goede of slechte?

Het vaststellen of je met een goede of minder goede of zelfs slechte provider te maken hebt, is niet gemakkelijk. Je moet dan niet zozeer kijken naar de kwantitatieve gegevens zoals bijvoorbeeld het aantal klanten, het aantal mutaties en het aantal klachten, maar meer naar de wijze waarop providers klachten oplossen. Worden de problemen niet of slecht en zeer moeizaam opgelost en tegen hoge kosten (denk aan de dure 0900 nummers) of worden de problemen soepel en snel opgelost. De centrale vraag is dus: hoe lossen de verschillende providers problemen van klanten op en hoe gaan ze daarbij om met hun klanten? Om die vraag te beantwoorden heb je kwalitatieve gegevens nodig om tot een verantwoord oordeel te komen. Daarbij kun je een bepaalde werkwijze volgen. Surf bijvoorbeeld naar http://www2.trosradar.nl/ en gebruikt daar de zoekfunctie. Tik de naam van een provider in en lees de meest recente posts waarin vrijwel uitsluitend staat hoe providers omgaan met problemen én omgaan met hun klanten. Je kunt natuurlijk ook via het ‘overzicht forums’ te werk gaan. Je krijgt dan een heel aardig beeld van de kwaliteit van de dienstverlening van providers als er klachten zijn. Deze werkwijze is erg simpel maar kost wel wat (lees)tijd. Deze werkwijze kan ook nog aangevuld worden met een steekproefje die je houd bij kennissen, buren, familie en vrienden. Zet de 5 belangrijkste vragen (in feite dus wensen) op papier en verzamel zoveel mogelijk informatie uit de eerste hand. Zorg er wel voor dat je NIET te rade gaat bij iemand met een belangenverstrengeling in deze sector. Je brengt dan, zoals wij dat zo mooi kunnen zeggen, een bezoekje aan de advocaat van de duivel en je kunt er dan vrijwel zeker van zijn dat je onvolledige, onjuiste en gekleurde informatie krijgt. De op bovenstaande wijze verkregen informatie kun je nog aanvullen met de recente gegevens uit de onderstaande links:

Aanvullende informatie op de Kassa-site:

Top3 1 2007 Top3 2 2007 Top3 3 2007 (de wekelijkse Kassastanden)

@home (forumonderwerp)

KPN IPB (forumonderwerp)

Sukses, groeten Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 29 jan 2007 15:38, 9 keer totaal gewijzigd.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Speedling

Ongelezen bericht door ?? »

MAXIEM heeft duidelijk geen kaas gegeten van onderzoeksmethodiek. Er zitten zoveel gaten in haar onderzoeksmethodiek dat zelfs een eerstejaars student onmiddelijk van de uni zou worden getrapt als hij/zij met een dergelijk voorstel zou komen.

Wees verstandiger en besteed je tijd nuttiger dan dit. Als je al een dergelijk onderzoek wil lanceren, neem dan de volgende zaken mee:
1) Aantal klanten;
2) Aantal aanvragen per maand;
3) Aantal verhuizingen per maand.

Dan kom je tot een betrouwbaarder beeld van de prestaties van een provider. Dan komt HetNet er plotseling een stuk minder goed uit, Speedlinq scoort plotseling aanmerkelijk beter. Orange scoort dan ook (erg) goed, evenals Tiscali. XS4ALL zou bovengemiddeld goed scoren, maar er zijn betere providers. Het kwaliteitsverschil tussen XS4ALL enerzijds en providers als Orange, Speedlinq en Tiscali anderzijds rechtvaardigd het prijsverschil niet.

MAXIEM

Re: Speedling

Ongelezen bericht door MAXIEM »

??
1) Aantal klanten;
2) Aantal aanvragen per maand;
3) Aantal verhuizingen per maand.


Ad 1.: meest onbekend
Ad 2.: onbekend
Ad 3.: onbekend

Als je dan toch kritiek hebt, dan geef je hier van de genoemde providers de getallen bij 1.2.3.

Daar hoef ik dus niet op te wachten want die heb je niet! Jij bent dus typisch zo'n duimzuiger die nergens vanuit gaat en niet ergens vanuit gaat. Geef mij dan maar deze krakkemikkige werkwijze, dan kun je je in elk geval nog een oordeel vormen op basis van gegevens die er wél zijn.

Vriendelijke groet, Maxiem.

Note: blijkbaar heb jij je een oordeel kunnen vormen op basis van de gegevens bij punt 1.2.en3. Dan moet het niet al te moeilijk zijn om hier de aantallen per provider te plaatsen. Zo niet, dan is jouw kritiek niet alleen misplaatst maar ben je ook nog een fantast. :wink:

Vriendelijke groet, Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 27 jan 2007 21:39, 2 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Speedling

Ongelezen bericht door MAXIEM »

??
Dan kom je tot een betrouwbaarder beeld van de prestaties van een provider. Dan komt HetNet er plotseling een stuk minder goed uit, Speedlinq scoort plotseling aanmerkelijk beter. Orange scoort dan ook (erg) goed, evenals Tiscali. XS4ALL zou bovengemiddeld goed scoren, maar er zijn betere providers. Het kwaliteitsverschil tussen XS4ALL enerzijds en providers als Orange, Speedlinq en Tiscali anderzijds rechtvaardigd het prijsverschil niet.
Beste ??,

Waar blijf je nou met je cijfers waarop je bovenstaande kwalitatieve uitspraken baseert. Het zal voor eenieder wel duidelijk zijn dat je het cijfermateriaal gewoon niet hebt!!! en dús maar wat rond schreeuwt. Derhalve is je kritiek niet serieus te nemen, maar ben je ook nog een fantast.

Vriendelijke groet, Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 25 jan 2007 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Theovl
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2007 08:57

Re: Speedling

Ongelezen bericht door Theovl »

Hallo Maxiem.

Wil je het wel even netjes houden of voel je persoonlijk aangevallen of werk je bij dat Maffia concern.


Ik val jou niet het is UPC die de zaak loopt te flessen waardering cijfer een 10.


En ik zeg hoe ik erover denk daar is niemand die mij de mond snoert ook jij niet.


Vriendelijke groet, T.v.Leeuwen

MAXIEM

Re: Speedling

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag theovl,

Blijkbaar heb je mijn posts niet goed gelezen. Ze zijn niet voor jou maar voor ?? bedoeld en gericht op het boven water halen van het harde cijfermateriaal.
Zolang ik die niet krijg, zal ik ?? blijven vragen om de die harde gegevens wél te verstrekken en daar kun jij niks aan veranderen.

No hard feelings, :wink:

Vriendelijke groet, Maxiem.

anredamati
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2007 00:01

Re: Speedling

Ongelezen bericht door anredamati »

Hallo, ik heb half november een comfort 20000 abonnement aangevraagd bij Speedlinq.
Houd er rekening mee dat wanneer je dit doet, de kans groot is dat je een aantal dagen zonder internet en later nog een aantal dagen zonder telefoon komt te zitten (zelf al is je abonnement bij je vorige provider nog niet afgelopen en betaal je dus dubbel). Reken dan niet op enige bijstand van de helpdesk want speedlinq schuift de schuld op kpn (bij mij dus) en KPN wijst naar Speedlinq. Met kerstweekend zat ik zonder internet. Nu ben ik dus afgesloten van de telefoon, met een beetje pech tot na 't weekend.
Wat een service!

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: Speedling

Ongelezen bericht door lammertc »

Ik heb al veel ervaring met (slechte) internetproviders als UPC en IPB van KPN, maar ik heb blijkbaar veel geluk gehad deze keer.
Ik heb een comfort 20000 abonnement genomen met zelf-installatie.
Moest er eerst een monteur van KPN langskomen ( gratis) om het signaal op de adsl-2 lijn te zetten. Omdat ik een uur daarvoor de cd-rom van speedlinq had geinstalleerd, kon hij me direct vertellen dat alles goed werkte.
Sindsdien (1/2 december) draait alles stabiel en snel. Niet de 20000 weliswaar maar 14000 maximaal. Maar dat had ik bij iedereen, 70-75% van de beloofde snelheid. Maar 14000 is toch ook wel heel comfortabel.
Alleen het gedoe met de aktiekorting is wel wat omslachtig. Als je maar zorgt dat je het aktievoucher MET ontvangstbevestiging opstuurt, en dat -zoals ik 3x heb gedaan- net zo lang tot je een bevestiging krijgt.
Ik zal volgende maand meer dan 200 euro terug moeten krijgen. Maar als alles loopt zoals het nu loopt ben ik positief.En wat betreft de 500 gig limiet, dit zijn 4 films PER DAG op dvd kwaliteit, die krijg je nog nog niet eens bekeken, dus ruim voldoende voor particulier gebruik.

basduijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 aug 2005 22:07

Re: Speedling

Ongelezen bericht door basduijn »

Waar staat dat van die 500 gb datalimiet?
Dat heb ik nl nergens gezien. Ik heb vorige week een ab. afgesloten bij SpeedLinq.

MAXIEM

Re: Speedling

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Aan ??,

Toch wel vreemd dat je de cijfers nog steeds niet boven water hebt. Al die kwalitatieve uitspraken van jouw zijn dus blijkbaar niet gebaseerd op de harde aantallen, maar op gebakken lucht. Daar moet je toch wel veel fantasie voor opbrengen om dan zo'n stukje in elkaar te steken en vervolgens ook nog kritiek op anderen te hebben. Mijn konklusie blijft dan ook dat je een fantast bent, tenzij je alsnog met het cijfermateriaal komt.

Vriendelijke groet, Maxiem.

Even een stukje gebakken lucht: :wink:
Dan kom je tot een onbetrouwbaar beeld van de prestaties van een provider. Dan komt HetNet er plotseling prima uit, Speedlinq scoort plotseling aanmerkelijk slechter. Orange scoort dan ook (erg) slecht, evenals Tiscali. XS4ALL zou bovengemiddeld slecht scoren, maar er zijn slechtere providers. Het kwaliteitsverschil tussen XS4ALL enerzijds en providers als Orange, Speedlinq en Tiscali anderzijds rechtvaardigd het prijsverschil wel.
Dit had je natuurlijk net zo goed kunnen schrijven als je je bronnen niet noemt!!!

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Speedling

Ongelezen bericht door ?? »

Maxiem aka Paula aka Read,

Aangezien ik wel nuttige dingen te doen heb ben ik niet 24/7 op dit forum te vinden. Dat je daaruit conclusies trekt zegt eigenlijk al genoeg over je denkpatroon en je denkwijze: zonder ook maar enig zicht op de feiten boude uitspraken doen die inhoudelijk tevens onjuist zijn.

Ik weet niet of je van het bestaan van google afweet, maar dat is een zoekmachine. Met een paar gerichte queries in dit handige tooltje op internet ben je zo achter de gegevens die je wilt hebben. Enerzijds omdat sommige providers onderdeel zijn van beursgenoteerde concerns (die dergelijke gegevens ieder kwartaal verstrekken); anderzijds omdat de providers regelmatig zelf hun klantenaantallen publiceren. Doen ze op mobiel gebied trouwens ook regelmatig.

Dat jij niet de intentie hebt om zelf achter dit soort gegevens aan te gaan mag toch niet mijn probleem zijn. Dat mag al helemaal niet het probleem zijn van de mensen die je hier probeert voor te lichten. Als je pretendeert veel van een onderwerp af te weten en dit soort onderzoekjes bedenkt zou je ook enig onderzoek moeten verrichten naar de klantenaantallen van de providers. Nogmaals: het gros is gewoon openbare informatie die je vrij snel terug kunt vinden. Helemaal als je moet weten waar je moet zoeken. Ik ga er vanuit dat jij als 'expert' de bekende websites ook wel leest. Daarom bevreemd het mij ten zeerste dat je zelf niet achter deze cijfers kunt komen. Weet je echt wel iets van ADSL, kabelinternet en telefonie of doe je maar alsof?

Ik wens je veel plezier tijdens je ongetwijfeld leerzame zoektoch. Ik hoop dat dit er uiteindelijk toe gaat leiden dat je je uitsluitend nog in discussies gaat mengen als je een aanzienlijk deel van de feiten kent, in plaats van zomaar wat te roepen!

MAXIEM

Re: Speedling

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag ?? :wink:

Jammer dat je de moeite niet neemt om zoals gevraagd het harde cijfermateriaal hier weer te geven. Dat houdt voor mij in dat je dus niet over dat materiaal beschikt en je kwalitatieve uitspraken over goede en minder goede providers baseert op gebakken lucht. Het uit je duim zuigen is blijkbaar dé werkwijze die jij voorstaat. Een werkwijze waarmee je expliciet aangeeft dat zelfs het met goed gevolg deelnemen aan het basisonderwijs voor jou te hoog gegrepen is. Het lijkt mij nu wel duidelijk dat je een uit je duim zuigende fantast bent. Niet meer maar ook niet minder.

Vriendelijke groet, Maxiem.

Note: we praten (eventueel) verder nadat je hier het cijfermateriaal wél publiceert.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Speedling

Ongelezen bericht door ?? »

Nogmaals: dat cijfermateriaal staat gewoon in de jaarcijfers van de verschillende ondernemingen. Daarnaast: jij claimt veel van dit soort zaken af te weten (je raadt immers providers aan en af en je claimt expert te zijn bij Kassa). Dan hoor je op zijn minst het vaknieuws te volgen via een aantal websites. Dan moet je die cijfers dus zelf ook heel eenvoudig kunnen achterhalen. Ik vind je pogingen om je eigen luiheid en incompetentie op mij af te schuiven bijzonder komisch (sorry, kan het niet subtieler cq vriendelijker omschrijven), maar dat slaat natuurlijk nergens op.

b) en c) kun je overigens vervolgens zo uitrekenen en a) kun je normaliter bijzonder goed inschatten. Dat kun je heel eenvoudig doen; je kunt het ook iets ingewikkelder doen (model bouwen en daaruit extrapoleren), waarmee je nog iets betere resultaten krijgt. Of het dan een ARMA of een ARIMA-modem moet worden zal ik aan jou overlaten.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Speedling

Ongelezen bericht door Anastasia »

Een op 13 genoteerde Gozik is verwijderd!
Dus als je harde kritiek hebt op fouten antwoorden word je daar verwijderd!

Als je dit wilt verdedigen word je ook verwijderd, zonder dat naar de inhoud van je antwoorden word gekeken!

Het is een goede site, maar de redactie gaat er vanuit dat als er meerdere klagen het wel fout zal zijn, en beoordeeld niet inhoudelijk!

Als je maar vriendelijk tegen collega's bent mag dus alles.

Als Russin blijf ik wel een erg Direct en Hard, maar dat moet kunnen.
Foute antwoorden en dan ook zeggen waarom, en de vragen steller mag zelf bepalen wat goed of fout is!

Ondanks de voordelen ben ik ook niet meer daar welkom, en zo krijg je dus dat ik wel info daar zoek en hier door plaats!

Dat ik ook Russische site bezoek en vertaal, zodat ik beter lijk, maar ik ben dus eigenlijk vertaler!

Ook Engels, Duits, Frans en zelfs uit Zuid Afrika, dat NL en EN door elkaar is!

Waarom word de gebruikers naam op Kassa niet vermeld, en kijk dan eens naar de antwoorden, ik kan dan beoordelen wat foute antwoorden waren, of complimenten geven!

Zonder de Kassa naam kan ik niets.

Iedereen mag zich Expert noemen, en die punten, vele vergissen zich en daardoor krijgt vaak het eerste nonsens antwoord punten, en komt Binka erg hoog!

Een goede en leuke kater, maar niet de beste, maar wel erg aktief!

Anastasia.

MAXIEM

Re: Speedling

Ongelezen bericht door MAXIEM »

??

Laat ik (Maxiem/Paula/Read/Pedro/AMG/Simon en Theewater) nog even op je laatste kinderlijke post reageren.

Jij schrijft:
Dan kom je tot een betrouwbaarder beeld van de prestaties van een provider. Dan komt HetNet er plotseling een stuk minder goed uit, Speedlinq scoort plotseling aanmerkelijk beter. Orange scoort dan ook (erg) goed, evenals Tiscali. XS4ALL zou bovengemiddeld goed scoren, maar er zijn betere providers. Het kwaliteitsverschil tussen XS4ALL enerzijds en providers als Orange, Speedlinq en Tiscali anderzijds rechtvaardigd het prijsverschil niet.
Wie hangt hier nu met zijn of haar uitspraken de expert uit. Juist ja: ??.
Ik mag toch aannemen dat je de bovenstaande kwalificaties in bovenstaand citaat gebaseerd hebt op het harde cijfermateriaal waar jij in je eerste post naar verwijst. Welnu, dan beschik jij daar dus over en kan ik lui en in jouw ogen incompetent achterover leunen en een fatsoenlijk verzoek doen om die cijfers hier even weer te geven. Nu wederom blijkt dat je dat cijfermateriaal niet geeft, konkludeer ik, dat je daarover niet beschikt en je kwalitatieve uitspraken uit je duim gezogen hebt. Dit is voor mij natuurlijk een grote teleurstelling, want onze samenwerking had in potentie heel vruchtbaar kunnen zijn. Edoch, de door jouw genoemde luiheid en incompetentie is dus jouw spiegelbeeld. Wel ben ik je nog dankbaar voor enige kleine verbeteringen die ik dankzij jou in mijn oorspronkelijke post heb kunnen aanbrengen (kun je overigens nalezen onder het motto: zoek de verschillen (dus aangepast aan jouw niveau). Je blijft echter in mijn ogen een rasechte duimzuiger en fantast. :wink:

Vriendelijke groet, Maxiem.

MAXIEM

Re: Speedling

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag anastasia,

off-topic,

Natuurlijk ken ik je ook met je andere naam Gozik. Ik vind het heel erg jammer dat je een IP-ban hebt gekregen, want ik vond jouw adviezen dikwijls verrassend en oorspronkelijk. Bovendien zat er vaak een dosis humor in verwerkt en daar hou ik wel van. Wat ik mij steeds weer af gevraagd heb sinds jouw afwezigheid op KASSA, is, wat je precies gedaan hebt. Met andere woorden: wat is er precies gebeurd wat geleid heeft tot jouw ip-ban. Zou je daar een tipje van de sluier over kunnen oplichten. Het is maar een vraag en je hoeft hier natuurlijk niet op te antwoorden, maar met wel een antwoord zou je mij een dienst kunnen bewijzen.

Vriendelijke groet, Maxiem (Read).

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Speedling

Ongelezen bericht door ?? »

Read, je bewering dat niemand over dergelijke gegevens beschikt is natuurlijk apert onjuist (ik ga er vanuit dat het hier een foutje betreft?). Iedereen met een beetje gezond verstand kan de klantenaantallen van de grote providers achterhalen. Ik heb je al enkele keren gewezen op de mogelijkheden. Om het je nog makkelijker te maken: KPN zet ieder kwartaal een excelsheet op hun website. Op de bekende nieuwssites (webwereld, tweakers) worden met de regelmaat van de klok cijfers gepubliceerd. Telecom.paper roept er regelmatig wat over. Zelfs het ANP heeft regelmatig dergelijke berichten op de telex staan, waardoor je op RTL Z (overdag op RTL7) en vaak ook het RTL Nieuws regelmatig berichten voorbij ziet komen waarin klantenaantallen worden genoemd. Verder zijn van de providers oa Orange, Tiscali, Tele2 en nog een paar onderdeel van beursgenoteerde bedrijven. Die publiceren hun cijfers dus ook gewoon op hun website.

Ik heb stevige vraagtekens geplaatst bij je zogenaamde onderzoeksmethode - en iedereen die iets van onderzoeken afweet zal het daarmee eens zijn (zelfs de consumentenbond bedenkt betere onderzoeken). Daarnaast wijs ik je op mogelijkheden om de door jou gevraagde gegevens te vinden. Ik zal voor de duidelijkheid nog even kort mijn belangrijkste stelling toelichten:

Er zijn over iedere provider klachten en het verschil in absolute aantallen is voor een zeer aanzienlijk deel te verklaren door de verschillen in klantenaantallen. KPN zat bijvoorbeeld eind Q3 '06 boven de 270.000 IPB-klanten. De cijfers van Q4 komen op 6-2-2007 (tegelijk met de jaarcijfers over geheel 2006). Met dergelijke aantallen (een plus van dik 100.000 klanten in drie maanden overigens, oftewel ruim 30.000 per maand) krijg je inderdaad veel klachten. Dat je nauwelijks klachten leest over bijvoorbeeld XS4ALL is in dat licht bezien ook logisch, aangezien die klanten hebben verloren (2000 in een kwartaal tijd) en de kwartalen daarvoor niets hebben gewonnen.

Dat is een punt wat ik nu al een tijdje probeer te maken. Wellicht zijn mijn pogingen te kwalificeren als een queeste; ik hoop echter dat andere mensen die hier meelezen het wel snappen.

MAXIEM

Re: Speedling

Ongelezen bericht door MAXIEM »

??

Ik probeer je nu al voor de zoveelste keer duidelijk te maken dat jij kwalitatieve uitspraken doet over providers die niet gebaseerd zijn op hard cijfermateriaal maar op gebakken lucht. Anderen die meelezen zullen ongetwijfeld vraagtekens zetten bij je weigering om hier het bronnenmateriaal neer te zetten waarop jij je baseert en natuurlijk ook de conclusie trekken dat je daar dus niet over beschikt. Wat ik aan jou vraag is van de grootste 10 providers:

het aantal klanten in 2006
het aantal aanvragen in 2006
het aantal verhuizingen in 2006
het aantal klachten in 2006
het aantal niet opgeloste klachten in 2006

Jij beschikt gezien je kwalitatieve uitspraken blijkbaar over zo'n tabel. Zolang je die tabel hier niet publiceert ga ik er vanuit dat je niet over de cijfers beschikt en uitspraken doet die je uit je grote duim zuigt. Mijn bewering dat niemand in Nederland over deze cijfers beschikt berust dus niet op een foutje maar op een harde en voor mij vervelende werkelijkheid. Vandaar ook dat ik steeds schrijf, dat je beter ergens vanuit kunt gaan dan nergens vanuit kunt gaan. Bovendien heb ik niet over een onderzoek, maar over een verkenning en werkwijze. De door mij voorgestelde werkwijze is niet meer dan een handvat waarmee consumenten voor zichzelf enigszins op een rijtje kunnen zetten wat goede en slechte providers zijn. Zij zijn dan niet meer aangewezen op zogenaamde experts die maar wat in het luchtledige schreeuwen. :wink:

Vriendelijke groet, Maxiem.

Gesloten