LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips DVDR725H

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
sjakkie83
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jan 2007 13:16

Philips DVDR725H

Ongelezen bericht door sjakkie83 »

Hallo allemaal, ik wist niet zo goed of dit hier of bij juridisch advies moest staan?? Als t fout staat laat t even weten!

Hier is mijn verhaal:

Ik heb op 12-05-05 een DVD-recorder met 160 GB HD gekocht via een internet winkel. Ik heb daarbij 36 maanden garantie gekocht, want je weet t maar nooit toch?? Dat is dan ook t enige positieve aan t verhaal. Na 2 maanden ging t apparaat stuk. deed helemaal niks meer. Dan moet je t apparaat dus laten ophalen door de beruchte E-Care en die komen dan (als t hun uitkomt) na een weekje of anderhalf aanzetten om je te melden dat t een weekie of zes gaat duren... Leuk dus...

DVD ding terug na 5 weken, maar de DVD die erin zat niet, die was kwijt en toen ik die 2 weken later kreeg was ie helemaal gekrast. Klachtbrieven gestuurd maar geen antwoord. Telefonisch doen ze niks...

Afijn na een paar maanden tzelfde verhaal. En nu, de derde keer op 07/01/07, is dat bagger ding weer stuk. Ik heb philips gebeld dat ik m niet meer terug hoef en dat ik me geld terug wil. Nee brief sturen en dan word de klacht binnen 6 tot 8 weken behandeld :evil:

Ik wil nu dus na 1,5 jaar kopzorgen van dat apparaat, E-care en Philips de koop ontbinden. Ik heb die garantie voor 36 maanden gekocht maar niet om dat ding 1x per half jaar in te moeten leveren!

Mijn vraag is uiteraard: Hoe??? En sta ik in mijn recht??

Bedankt voor eventuele reacties! :(

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Philips DVDR725H

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Op internet geld geen recht. Helaas. Had het apparaat maar in de winkel gekocht! Succes met je apparaat.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Philips DVDR725H

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

I.p.v. die 36 maanden bijgekochte garantie had je nu een nieuwe DVD-speler gekocht. :lol:

Toolboy

Re: Philips DVDR725H

Ongelezen bericht door Toolboy »

Op aankopen via internet heeft u zeker wel rechten soms nog beter als via de normale winkel.
Alleen de correspondentie gaat vaak wat stroever.
Verwacht alleen niet het volledige aankoop bedrag terug er is ondanks alle pech ook al afschrijving.

sjakkie83
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jan 2007 13:16

Re: Philips DVDR725H

Ongelezen bericht door sjakkie83 »

Ik heb bij de eerste keer dat t apparaat stukging philips gebeld en die zeiden dat ik t niet via de winkel moest doen maar allemaal via hunzelf. Ook de consumenten organisatie (ben de naam effe kwijt) zegt dat ik niks via de internetwinkel hoef te spelen. Philips heeft met E-care altijd de reparaties verzorgt. Dus ook dit keer ga ik alles gewoon met philips zelf regelen.

Er zal wel een afschrijving zijn maar zolang die niet te gek is, aangezien ik een philips garantie bijgekocht heb. Dat zou toch zeggen dat philips zelf garandeert dat t apparaat lang mee zou moeten gaan??

T gekke is dat zowel mijn ouders als mijn broertje een identiek apparaat hebben en die hebben er nooit iets mee gehad. En die van me ouders is een jaartje ouder dan de mijne. Dat is dan ook de 80 GB uitvoering.

sjakkie83
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jan 2007 13:16

Re: Philips DVDR725H

Ongelezen bericht door sjakkie83 »

@ Dennis:

Het is geen speler, het is een recorder twv 600 euro.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Philips DVDR725H

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Die 725 is echt een flutrecorder, die werden ooit voor 300 euro verkocht tijdens een vroegevogelsaanbieding van V&D, Philips had ze daar allemaal gedumpt. (Of was dat nou de 720). In elk geval heeft Philips m.i. nog nooit een overtuigend betrouwbare DVD recorder geproduceerd.

Maar dat is nu helaas te laat.

alfatrion
Berichten: 21966
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Philips DVDR725H

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb bij de eerste keer dat t apparaat stukging philips gebeld en die zeiden dat ik t niet via de winkel moest doen maar allemaal via hunzelf.
Dan bent u door Philips verkeert voor gelicht. Er bestaat geen verplichting om het via de fabrikant af te handelen.
Ook de consumenten organisatie (ben de naam effe kwijt) zegt dat ik niks via de internetwinkel hoef te spelen.
Consumentenbond?

Het voordeel is dat de afhandeling sneller is, maar het nadeel is dat u juridisch minder mogelijkheden heeft. Met name als de verkoper is aangesloten bij een geschillencommissie, waar u goedkoop u recht kan halen, dan kunt u hier niet naar toe wanneer u het product opstuurt naar de de fabrikant.
Philips heeft met E-care altijd de reparaties verzorgt. Dus ook dit keer ga ik alles gewoon met philips zelf regelen.
Dat kan niet. Philips is naar u toe niet aansprakelijk. Dit moet u echt met de verkoper regelen. Verder sluit ik me aan bij Toolboy. De verkoper heeft recht op een gebruikersvergoeding voor de periode dat u het product heeft kunnen gebruiken.

supernov
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 jan 2005 20:05

Re: Philips DVDR725H

Ongelezen bericht door supernov »

Ja, geen recht hebben omdat iets via Internet is gekocht is natuurlijk complete onzin. Heb je weldegelijk en al helemaal als de winkel gewoon de nodige keurmerken heeft. Het is een gewone aankoop, dient niet moeilijk over gedaan te worden.

Wel is het vaak zo dat communicatie geen top-prioriteit schijnt te zijn. Dus als er iets stuk gaat (ik heb tot nu toe al 4 jaar het geluk dat te hebben vermeden...misschien omdat ik heel goed naar reviews kijk alvorens iets te kopen), is het handelen wat lastiger. Wanneer het apparaat stuk blijft gaan, neem ik aan dat je toch geld terug moet kunnen krijgen van de winkel (Philips staat hier toch buiten). Zo niet, informeer eens bij de consumentenbond of de rechtsbijstand.

ikbenik

Re: Philips DVDR725H

Ongelezen bericht door ikbenik »

Quote:
Ik heb bij de eerste keer dat t apparaat stukging philips gebeld en die zeiden dat ik t niet via de winkel moest doen maar allemaal via hunzelf.

Dan bent u door Philips verkeert voor gelicht. Er bestaat geen verplichting om het via de fabrikant af te handelen.
Als de fabrikant géén onderdelen naar de winkelier uitlevert, dan moet de winkelier het product wel opsturen.

Sterker nog:
Als in de fabrieksgarantietermijn bepaald de fabrikant wie het apparaat repareert en op welke wijze.

Als de winkelier zich niet aan de uitspraken van de fabrikant houdt, en zelf het product repareert, is dit altijd op eigen kosten en vergooi je het recht op fabrieksgarantie!

Dus daarom doen de meeste winkeliers dit niet. Puur omdat het hun teveel kost.

En veel consumenten begrijpen dat niet. Die denken dan dat de winkelier niets voor hun over heeft.
Maar een winkelier moet eerst geld verdienen, voordat hij het uit kan geven.

alfatrion
Berichten: 21966
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Philips DVDR725H

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hoe de winkelier het probleem oplost is zijn verantwoordelijkheid. De consument heeft niet de plicht om het product direct aan de fabrikant aan te bieden en zo zijn rechtsbescherming aan te tasten.

sjakkie83
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jan 2007 13:16

Re: Philips DVDR725H

Ongelezen bericht door sjakkie83 »

Hallo weer, we zijn nu een paar dagen enzo verder en het apparaat staat nog bij E-care. Mijn laatste contact met philips was, geen probleem, na 3 reparaties krijgt u een nieuw apparaat, een brief bijvoegen voor e-care en dan weten ze precies wat er gebeuren moet. Dus ik alles gedaan natuurlijk.

En ik bel vandaag s om te kijken hoe t ervoor staan, blijkt dat er inderdaad een afschrijving voor moet betalen als ik een nieuw apparaat wil. Ze zeggen dat ze opzich wel instaat zijn om m te repareren. Ik begrijp best dat ze t wel willen doen, maar t blijkt dat ze er de technische know-how simpelweg niet voor hebben. Als ze na 2 keer dezelfde klacht het niet snappen dan moet ik toch concluderen dat hun technische kennis nog minder is als die van mij...

Maar ik ben in elk geval nog hard bezig om te kijken wat er gedaan kan worden. En hierboven ergens staat idd dat het beste gewoon is om philips te laten stikken met hun rotzooi en onprofessionele gedrag. Voor verkopen zijn ze tot alles in staat maar om dan een beetje klantvriendelijk te zijn als blijkt dat je troep verkoopt dat kan weer niet.

Ik hoop dat de heren van philips tussen hun neusgepeuter door tijd hebben om eens op dit forum te kijken want het blijkt dat niet alleen deze serie apparaten veel defecten vertoond, maar de opvolgers gelijk of slechter zijn! Leren van hun fouten hebben ze denk gemist op de basisschool. :evil:

alfatrion
Berichten: 21966
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Philips DVDR725H

Ongelezen bericht door alfatrion »

De verkoper, niet de fabrikant, is, in dit geval, wettelijk verplicht het ondeugelijke product al te vervangen als u daar om verzoekt. Doet het zelfde defect zich weer voor dan kunt u de koop bij de verkoper ontbinden.

sjakkie83
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jan 2007 13:16

Re: Philips DVDR725H

Ongelezen bericht door sjakkie83 »

Maar goed, om dit verhaal dan maar een beetje af te sluiten heb ik nog wel een echte hamvraag:

Ik ga nu een nieuwe DVD-recorder aanschaffen, daar het mij niet zo gek veel uitmaakt wat ik terugkrijg van philips, ik moet t niet meer in me woonkamer hebben. Dus mijn vraag:

Wat is nou een goed aangeschreven DVD-recorder met HD van minimaal 160GB...?

Bedankt alvast... (en als je me philips wil adviseren, bespaar jezelf de moeite :lol: )

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Philips DVDR725H

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Panasonic DMREH55/65 Sony RDRHX725/727/728.

Probleem momenteel dat Panasonic, Sony, Pioneer problemen hebben met uitleveren door het grote succes en vraag naar deze producten,
plus het feit dat de vakhandel geen Philips en JVC meer wil verkopen i.v.m. de beroerde kwaliteit. Dus ga je een alternatief verkopen wat wel goed is maar deze raken uitgeput in voorraad.

Gesloten