LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken kopen bij Bruynzeel

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
16again

Re: Keuken kopen bij Bruynzeel

Ongelezen bericht door 16again »

honda,

Wat heb je als koper nu met het organogram van Bruynzeel te maken?
Ik zou gewoon klantvriendelijk handelen verwachten, en is bruynzeel daartoe niet in staat dan moeten ze maar potloden gaan maken. :)

honda

Ongelezen bericht door honda »

Tja, wat heb ik met het organigram van Bruynzeel te maken?
Als klant vraag ik me nu al bijna een jaar af hoe het mogelijk is, dat een oud bedrijf met een bekende sterke naam, naar ons toe, zo ongelooflijk slecht zijn werk doet.
Vanuit mijn ervaringen op allerlei niveaus met Br denk ik inmiddels ontdekt te hebben dat het ook met hun ingewikkelde werk-organisatie te maken heeft.
Verder denk ik, dat Bruynzeel ondanks zijn naam toch in het segment van Keuken-Konkurrent/-Max enz opereeert, waar de konkurrentie keihard is (zeker een jaar geleden toen de markt nog erg dun was). Dat gaat ten koste van echte service en klant-vriendelijkheid. Zeker in het rotterdamse Alexandrium, waar veel van dit soort zaken verzameld zijn.
Helaas ontdekten we dit soort dingen te laat! We hadden graag veel meer betaald voor een korrekte keuken-plaatsing.
Naar ons als klant toe gedraagt Br (muv de service-gevoelige monteur van 9/12 jl) zich alsof zij aan ons geld hebben betaald, in plaats van wij aan hen. Alsof we mogen meespelen in een langdurig keuken-experiment.

AC

Ongelezen bericht door AC »

De naam Bruynzeel mag dan wellicht oud zijn, de verschillende divisie`s welke er nu zijn bepaald niet.
Bryunzeel stond vroeger voor kwaliteit, in keukens, plaatmaterialen, denk aan Hechthout, deuren enz.enz. Het was destijds èèn groot concern.

Het laatste decennium is het enkel nog de naam Bruynzeel welke op deze keukens staat, Bruynzeel was vroeger trendsetter op keukengebied, naamsbekendheid kan een hoop doen op verkoopgebied, echter als men steken laat vallen kan zelfs de naam Bruynzeel problemen gaan geven.

honda

Ongelezen bericht door honda »

Beste AC,
Bruynzeel-keukens is zijn naam in snel tempo aan het verspelen. En dat zal inderdaad zeker ook gevolgen gaan hebben voor andere produkten met de naam Bruynzeel.
De ongelooflijk slechte ervaringen die wij hebben met Bruynzeel-keukens (nu al meer dan een jaar lang; zie elders in het Radar-keukenforum 'Bruynzeel-ellende') maken mij helemaal allergisch voor de naam Bruynzeel. Men kan niet ongestraft zoveel minachting voor zijn klanten hebben. Zo bijzonder zijn de Bruynzeel-keukens echt niet. Het is volgens mij kwalitatief middelmaat, die te duur is (behalve dan bij 40-50% korting, wat bij Br niet uitzonderlijk blijkt te zijn). Nog erger is de rampzaige organisatie er om heen.
Als ik nu kan kiezen uit 4 hardhouten-vloeren, dan wordt het zeker niet een Bruynzeel (het is nog de duurste ook!).
Groeten, Honda het is maar een keuken

rovefaba

Ongelezen bericht door rovefaba »

Wij hebben geen keuken gekocht bij Brunzeel (hoofdleverancier van ons nieubouwproject) We zijn slecht of zeg maar liever niet geholpen voor de aanschaf van onze keuken. Het typische dat we dezelfde ervaring hebben gehad 5 jaar geleden bij het kopen van een parketvloer van Bruynzeel ook daar hebben we toen van afgezien vanwege de "onbeschofte"wijze waarop we door een verkoper werden behandeld

wilco2005

Ongelezen bericht door wilco2005 »

honda,

Logisch dat je je onvrede hier uit, maar je begint er inmiddels een dagtaak van te maken om je klachten te spuien.
Wellicht is het tijd om verder te gaan. Dit begint gewoon eng te worden.

Hans2

Ongelezen bericht door Hans2 »

Wij hebben op 1-10- 2005 bij Bruynzeel Arena Amsterdam een nieuwe
Keuken Allure Duo structuur Roomwit gekocht.

Wij hebben daarbij gekocht een werkblad in twee delen van comostone.

Daarnaast alle apperatuur van Boch.

Bosch zit vlak bij de Villa Arena en wij hebben daar eerst uitgebreid rondgekeken.

Wij zijn in totaal 3x teruggeweest bij Bruyzeel.

Daarvoor een zelfde keuken offerte laten maken bij Almat Ven D Amstelveen en bij Brugman ook Villa Arena.

Ook bij Ven D en Brugman netjes te woord gestaan.Zij weten hoe het werkt als een klant wil vergelijken met andere cocurerende keukenbedrijven.
Als je gewoon serieus laat weten dat je nog niet weet welke firma je gaat kiezen en zelf al met een bepaald keukenplan komt, wordt er goed meegedacht bij alle drie de firma's

Kregen bij alle firma's een tekening + offerte.

Hebben tenslotte gekozen voor Bruynzeel.
Hebben netjes de andere firma's bedankt voor hun tijd en moeite.
Bruynzeel had mooie afgewekt MDF deurtjes.Ook de laden zijn keurig afgewerk, evenens de apothekerskast
Comostonewerkbladen zijn erg mooi.

Over de prijs kun je dan een vergelijk maken na drie firma's.

Bij bruynzeel moet je ook onderhandelen. De prijzen liggen niet echt vast. Maar een uiteindelijke korting van 40% was het eindresultaat.

Afspraak Bruynzeel krijgt foto's van onze Alpha keuken zoals die 25 jaar geleden geplaatst is en van de nieuwe situatie.

Bruynzeel komt de keuken zelf nameten voordat deze in produktie gaat.
Levert een goede installatieinstruktietekening met alle maten.

Hiermee kon mijn aannemer goed aan de gang.

De keuken werd op 9 januari 2006 op twee plankdragers na (die ontbraken)kompleet geleverd.

Mijn aannemer had een firma voor het boren van een gat in de muur voor een afzuigkap.
Ook werden eerst nieuwe plavuizen gelegd, ondertussen waren nieuwe leidingen gefreest, ook voor de verwarmingsleidingen die weggewerkt werden in de muur.
Een verlaagd plafond met richtspotjes maakten de zaak kompleet.

De aannemer verzorgde zelf de plankdragers die ontbraken.
En zoals afgeproken na 14 dagen hadden wij een compleet nieuwe Bruynzeel keuken van het Merk Allure met Bochapparatuur.
Bij de aankoop van meer dan 5 Boschaparaten kregen wij 5 jaar garantie van Bosch.
Op de keuken kregen wij 10 jaar garantie.
En ook de aannemer gaf 10 jaar garantie op mogelijk fouten bij de constructie.

Nu meer dan een jaar later hebben wij nog steeds veel plezier van onze nieuwe keuken.

Bruynzeel heeft een goed product afgeleverd, tegen een.... na onderhandelingen scherpe prijs.

De aannemer heeft zeer goed werk afgeleverd, door de keuken perfect in te bouwen voorzien van nieuwe plavuizen tegels en stopcontacten.
Bij het kiezen van de aannemer niet gekozen voor een"Beun de Haas "maar voor een supervakman.Wij zijn dus heel blij met onze nieuwe keuken.

Pfffff

Ongelezen bericht door Pfffff »

Heel fijn :P
Zo kan en gebeurt het ook heel vaak

Lexus

Ongelezen bericht door Lexus »

Zo kan het dus ook! Er komen hier veel klachten op keukenzaken, maar diezelfde keukenzaken hebben ook een scala aan tevreden klanten.
Werden er maar meer van dit soort berichten op dit forum gezet. Dat zou al een groot deel schelen m.b.t de gedachten die de consument heeft.

Ik denk (weet natuurlijk niet zeker :? ) dat consumenten na het lezen van dit forum bang worden om een keuken te kopen. Er staan hier zoveel horror verhalen...... :oops:

Er zijn ook heus wel goede dingen te noemen over winkels van DMG of Bruynzeel....

0608A

Ongelezen bericht door 0608A »

:evil: ook wij zijn er ingetrapt en , morgen wordt onze bruynzeel keuken geleverd , als alles goed is want er is nog niks goed gegaan na het zetten van de handtekening.
bruynzeel keukens niet doen mensen en zeker niet filiaal heerlen , kunnen nog geen kloppende tekeningen maken.
waardeloos! :evil: :(

Surfer

Ongelezen bericht door Surfer »

Zijn ze niet eens op komen meten bij jullie thuis??? :shock:

0608A

jawel ze zijn komen opmeten, maar dan nog is het erg moeilijk.
morgen wordt de keuken geleverd.
gisteren heeft mijn nog een stopcontact moeten verplaatsen voor de vaatwasser?????????
waardeloos!!!

Pfffff

Goed dat je zoveel vertrouwen uitstraalt.
Tja, is ook een schande natuurlijk, 1 wcd die niet goed zit, nou nou.
Is echt al reden genoeg om dat hele Bruynzeel Heerlen tot de grond toe af te branden.

0608A

ik zal wat meer toelichten.
de 1 ste tekening klopte niet het kookspoeleiland was niet op schaal getekend zodat de waterleidingen afvoer en gastoevoer opnieuw aangelegd moesten worden.
de vaatwasse was in de verkeerde kast getekend :roll:
dus ook die aansluitingen moesten opnieuw aangelegd
de volgende tekening klopte dus nog steeds niet wij alles aangepast aan nieuwe tekening , mochten we die wandcontact doos weer veplaatsen!!
de spoelbak is al verkeerd geleverd , vandaag gebeld ... ach mevrouw neem het na montage dinsdag effe met de monteur op.... :evil:
ik heb geantwoord als ik het vandaag door geef kun je er vandaag al werk van maken!!!
nee dat zag meneer niet zitten!!

betaling na oplevering , onder die voorwaarde hebben we de keuken gekocht , ja want bruynzeel heeft een betaalplan , allemaal geen probleem...
tot deze maand , o meneer heeft een eigen zaak?? nee dan kan dat betaalplan niet , betaal dan maar van te voren???
dacht het niet ...

de plintkleur ach , die was de verkoopster vergeten ... die hebben wij maar voor u uitgekozen??
tja sorry maar die kleuer hebben we niet uitgekozen , kunt u dat veranderen??
werd zonder meer toegezegd alleen de bevestiging bleef uit..
na meerdere telefoontjes heb ik dan toch een bevestiging per email gekregen.

moet ik nog effe doorgaan ??
nee als ik een keuken koop , wat een behoorlijke uitgave is, verwacht ik dat alles in orde komt zonder dat ik zelf de nummers van alle onderdelen en apparatuur erbij moet gaan halen , of ze misschien niets zijn vergeten!!!

nee hoor bruynzeel , mijn neus vol en geen vertrouwen.
want service bestaat ook niet, alles is de klant zelf schuld???
jammer heb getwijfeld tussen een ander zaak de gopa in belgie die enorm goed staat aangescheven , helaas voor bruynzeel gekozen.

gr
A

Pfffff

Kee, dat maakt het even duidelijker :D
Inderdaad erg beroerd werk leveren

loesjes

Ongelezen bericht door loesjes »

als je afspraken gemaakt hebt over de betaling van de keuken kan daar natuurlijk niet eenzijdig veranderingen in worden aangepast.( of stond het in de kleine lettertjes)
volgens mij ben jij dan ook weer vrij om te zeggen dat je de keuken totaal niet meer wilt hebben tegen de nieuw geldende condities.

was dat geen optie voor jullie?

0608A

volgens die kleine lettertjes moet je dan bij annuleren 30 % betalen.
tja en morgen wordt hij geleverd, misschien hadden we het harder moeten spelen.
kan alleen morgen achterhouden wat niet klopt of wat er niet bij zit.!

0608A

:? tja de keuken is geleverd en de monteurs zijn gisteren begonnen.
de spoelbak is niet juist , dat wisten we al en er wordt een noodvoorziening gemaakt zodat ik toch de hele keuken kan gebruiken.
op zich netjes maar ook vanzelfsprekend...

alleen de technische tekening klopt dus weer niet, er is met de balk in het plafond geen rekening gehouden voor de exacte plaats van de afzuigkap (kookeiland).
ons oorspronkelijk ontwerp zoals wij het graag wilden hebben gaat niet , wij hebben het wel zo op tekening staan, maar de monteurs hebben een anders tekening :shock: . zoals ze het bij bruynzeel het graag wilden maken.! ik wil erbij aangeven dat als een bedachtsel van ons niet gaat , je als verkoopster voet bij stuk moet houden en eerlijk moet zijn , niet met de klant meelullen en als puntje bij paaltje komt staat die met de rug tegen de muur.
verder is er een aan de muurzijde, een stuk in het ontwerp vergeten waardoor de symmetrie van het ontwerp niet klopt.

heel jammer veel geld kwijt en de keuken is niet zoals we graag wilden.

ik zal vandaag maar weer eens contact opnemen, wish me luck. :roll:

wordt vervolg.........

wilco2005

Ongelezen bericht door wilco2005 »

Je weet toch van tevoren dat daar een balk zit :shock:
Ik begrijp niet hoe zoiets mis kan gaan.
Jullie gebruikten dus een ontwerp tekening van een keukenverkoper als technische tekening voor het leidingwerk??? Ook dit begrijp ik niet.
Lees eens wat er onder de tekeningen staat....
Jullie hebben een zeer slechte verkoper/adviseur gehad helaas...

Op mijn tekeningen staat duidelijk vermeld dat ze ontwerpschetsen zijn.
Op de uiteindelijke tekeningen, waar de klant voor tekent, staan definitieve maten vermeld. Kan dus niet meer mis gaan.
Deze teken ik pas na inmeting bij de mensen thuis.
Onder andere om te voorkomen dat een afzuigkap bijvoorbeeld voor het raam komt te hangen, want schijnbaar kunnen niet alle klanten hun eigen woning juist omschrijven.

Het is heel vervelend dat dit bij jullie nu fout gaat, en uiteraard is dit niet jullie schuld maar van de verkoper.
Echter, dit heeft niets met Bruynzeel als merk te maken of met welke keukenfabrikant dan ook. Dit soort frustraties en fouten worden simpelweg door een oncapabele verkoper veroorzaakt.
Deze verkopers verzieken dus de markt....

Succes en sterkte met jullie keuken!

0608A

het gaat over een technische tekening , na in meten met de aanduidingen voor de aansluitpunten!
die klopt dus na inmeten niet!!! feitelijk is er met inmeten niks veranderd, die balk een grote oude houten balk en een ijzeren balk daar hebben ze gewoon geen rekening meegehouden. dus is er een afwijking in de plek van de afzuigkap van 5 cm.
als ik een afzuigkap uitzoek weet ik niet hoe de bevestiging gebeurd , en dat is ook niet mijn taak.
gelukkig is hier een bekwaam aannemer die goed meedenkt over de oplossingen, ook het monteurs bedrijf werkt mee.
zij geven zelf al aan dat het idd bij bruynzeel niet vlekkeloos verloopt allemaal ,maar de kwaliteit wel goed is. nou dat hoop ik dan maar.
ik denk dat bruynzeel moet zich misschien gewoon niet wagen aan grote design keukens??

de ontwerptekening een andere tekening gaat voor het aanzicht.
gelukkig weten wij het verschil tussen de tekeningen wel, en zijn we zelf technischer als de keukenverkoper.
maar daar gaat het niet om , het is hun werk , ik betaal hun ervoor, dus verwacht ik ook goed werk.
mijn mening doe je werk goed of doe het niet.

wat betreft het aanzicht van de kastenwand is er een detail in de afwerking wat links en rechts verschilt en dat is jammer.
de wand loopt links tot bovenplank en rechts niet.

idd ook een fout van de verkoper , maar ook van het hele filiaal. daar het bij zoveel fouten als bij ons zijn gemaakt , het hoofd van het filiaal in heerlen alle werk beter had moeten nakijken.

als koper ga je ervan uit dat als je zegt zo en zo wil ik het hebben, het ook zo wordt , of er moeten duidelijk andere afspraken gemaakt worden.

Gesloten