LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TV spotje Energie Direct > Het zou verboden moeten worden
TV spotje Energie Direct > Het zou verboden moeten worden
De oplichtersbende van ED koopt zendtijd in van het geld wat ze verdiend hebben door mensen op te lichten om nog meer slachtoffers te kunnen maken !
Re: TV spotje Energie Direct > Het zou verboden moeten worden
klopt je hebt helaas altijd een aantal psychopaten die erin trappen
er zijn 3 oplichters actief in de energie wereld
oxxio (duran evolta en energiebedrijf.com)
energie direct
capalare
mensen ga met zn alle weg bij die 3 bedrijven misschien komen we dan ooit van hun af
er zijn 3 oplichters actief in de energie wereld
oxxio (duran evolta en energiebedrijf.com)
energie direct
capalare
mensen ga met zn alle weg bij die 3 bedrijven misschien komen we dan ooit van hun af
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
- Locatie: Almelo
Re: TV spotje Energie Direct > Het zou verboden moeten worden
Wanneer het spotje volgens u in strijdt is met de regelgeving, dus misleidend is, dan kunt bij de reclamecodecommissie bezwaar aantekenen!
Re: TV spotje Energie Direct > Het zou verboden moeten worden
Regelgeving???Wanneer het spotje volgens u in strijdt is met de regelgeving
Overstappen is niet eng?
KPN sluit u aan?
Nuon, altijd dichtbij?
Eneco, zo doen we dat?
@Home, zoals het hoort?
Zo maar een greep uit de reclames hoe leuk, aardig en klantvriendelijk die bedrijven zijn.
Laten al deze bedrijven nu toevallig net de top-tien met klachten aanvoeren.
Jokken mag dus blijkbaar binnen de regelgeving.
Persoonlijk heb ik zelf de meeste argwaan bij de bedrijven die in de reclame opscheppen over hoe goed hun klantenservice is, vaak is dat een indicatie dat daar nu net iets mis (geweest) is.
Re: TV spotje Energie Direct > Het zou verboden moeten worden
Hm, je noemt nu ook een rijtje wat super grote bedrijven zijn met ook een giga groot klantenbestand. Dat deze bedrijven wat vaker negatief in het nieuws komen is dan ook voor de hand liggend.
Je kunt het vergelijken met Windows. Aangezien 90% gebruik maakt van Windows zijn er ten aanzien van dit besturings-systeem ook meer klachten en worden er meer bugs/lekken en aanvallen geconstateerd en uitgevoerd. Dit is aanzienlijk minder als je kijkt naar Linux. Maar hiervan maakt dan ook maar een klein gedeelte van consumenten gebruik.
Dan is niet te zeggen dat Linux bijvoorbaat beter is en windows dus slechter. Als Linux net zo populair was als Windows zag het plaatsje er ook anders uit.
Wil je een redelijk en objectief beeld creeeren van het aantal klachten over een bedrijf, moet er meegenomen worden hoeveel consumenten er aangesloten zijn bij betreffend bedrijf. Dan schep je een goede percentage 'klacht/tevredenheids' verhouding.
Hetzelfde geldt inzake wachttijden bij callcenters.
Onderzoeken worden vaak gedaan bij consumenten door ze de vraag te stellen 'hoelang hebt u moeten wachten voordat u aan de beurt was?'
De onderzochte antwoord vaak dat ze langer dan 10 minuten hebben moeten wachten. Punt is echter dat dit vaak beantwoord is vanuit een gevoel. De beller heeft vooraf niet de stopwatch ingedrukt om de tijd daadwerkelijk te registreren.
Wachten duurt voor ons gevoel altijd langer, terwijl achteraf blijkt dat het eigenlijk daadwerkelijk maar 2 minuten is geweest.
Natuurlijk hebben bedrijven te maken met onverwachte pieken. Een consument moet zich dit ook realiseren. En dat wachttijden dan wat langer zullen zijn is dan logisch.
Als er gedurende de storm op tal van plaatsen in een stad ongelukken ontstaan, zal de wachttijd op een hulpdienst ook wat langer zijn. Om de doodsimpele reden dat we met ons allen tegelijk in die telefoonlijn klimmen met een verzoek om hulp.
Callcenters werken met cijfers. Allerlei scores worden bijgehouden zoals wachttijden, gesprekstijden, aantal bellers, ach verzin het maar, het wordt bijgehouden. Aan de hand van deze statistieken wordt er ingepland.
Waarom vragen programma's als Radar of Kassa e.d niet deze statistieken op en legt ze naast de uitkomst van hun gehouden consumenten enquete?
Mij zeggen die momentopnames (lees onderzoeken) vrij weinig. Een onderzoek moet een realistisch beeld scheppen en zou daarom een termijn van een maand moeten bestrijken. En daarin meegenomen de uitkomst van de beller én de statistieken van het concern zelf.
Dan schep je mijn inziens een eerlijker beeld over wachttijden en bereikbaarheid.
Je kunt het vergelijken met Windows. Aangezien 90% gebruik maakt van Windows zijn er ten aanzien van dit besturings-systeem ook meer klachten en worden er meer bugs/lekken en aanvallen geconstateerd en uitgevoerd. Dit is aanzienlijk minder als je kijkt naar Linux. Maar hiervan maakt dan ook maar een klein gedeelte van consumenten gebruik.
Dan is niet te zeggen dat Linux bijvoorbaat beter is en windows dus slechter. Als Linux net zo populair was als Windows zag het plaatsje er ook anders uit.
Wil je een redelijk en objectief beeld creeeren van het aantal klachten over een bedrijf, moet er meegenomen worden hoeveel consumenten er aangesloten zijn bij betreffend bedrijf. Dan schep je een goede percentage 'klacht/tevredenheids' verhouding.
Hetzelfde geldt inzake wachttijden bij callcenters.
Onderzoeken worden vaak gedaan bij consumenten door ze de vraag te stellen 'hoelang hebt u moeten wachten voordat u aan de beurt was?'
De onderzochte antwoord vaak dat ze langer dan 10 minuten hebben moeten wachten. Punt is echter dat dit vaak beantwoord is vanuit een gevoel. De beller heeft vooraf niet de stopwatch ingedrukt om de tijd daadwerkelijk te registreren.
Wachten duurt voor ons gevoel altijd langer, terwijl achteraf blijkt dat het eigenlijk daadwerkelijk maar 2 minuten is geweest.
Natuurlijk hebben bedrijven te maken met onverwachte pieken. Een consument moet zich dit ook realiseren. En dat wachttijden dan wat langer zullen zijn is dan logisch.
Als er gedurende de storm op tal van plaatsen in een stad ongelukken ontstaan, zal de wachttijd op een hulpdienst ook wat langer zijn. Om de doodsimpele reden dat we met ons allen tegelijk in die telefoonlijn klimmen met een verzoek om hulp.
Callcenters werken met cijfers. Allerlei scores worden bijgehouden zoals wachttijden, gesprekstijden, aantal bellers, ach verzin het maar, het wordt bijgehouden. Aan de hand van deze statistieken wordt er ingepland.
Waarom vragen programma's als Radar of Kassa e.d niet deze statistieken op en legt ze naast de uitkomst van hun gehouden consumenten enquete?
Mij zeggen die momentopnames (lees onderzoeken) vrij weinig. Een onderzoek moet een realistisch beeld scheppen en zou daarom een termijn van een maand moeten bestrijken. En daarin meegenomen de uitkomst van de beller én de statistieken van het concern zelf.
Dan schep je mijn inziens een eerlijker beeld over wachttijden en bereikbaarheid.
Re: TV spotje Energie Direct > Het zou verboden moeten worden
Ik ben dat helemaal met je eens, 5.000 klachten is een hoog getal, maar voor een bedrijf met 5.000.000 klanten maar 0,1%.
Bij elk bedrijf kan er iets fout gaan, en dat zou ook helemaal niet erg zijn als men naar de klant luistert, indien nodig de fout erkent en netjes oplost.
Hoe vaak je niet leest dat men onweerlegbare bewijsstukken heeft, deze meermalen opgestuurd heeft, maar de leverancier (UPC is daar heel goed in) blijft glashard beweren "nooit iets ontvangen te hebben".
Energiebedrijven die foutief gaan factureren, deze factuur willen crediteren maar stomweg de verkeerde factuur crediteren, waarna alles weer gedebiteerd moet worden alvorens de juiste te kunnen crediteren (snap je het nog??) en hier ook nog fouten in maken.
De medewerker snapt er vervolgens niets meer van (want hij heeft het zelf niet behandeld) waarop de medewerker het opgeeft en zegt: "het staat hier, dus u betaalt maar gewoon"
Dit is mij daadwerkelijk overkomen.
Fouten maken is menselijk, ze oplossen, dat is de kunst!
Bij elk bedrijf kan er iets fout gaan, en dat zou ook helemaal niet erg zijn als men naar de klant luistert, indien nodig de fout erkent en netjes oplost.
Hoe vaak je niet leest dat men onweerlegbare bewijsstukken heeft, deze meermalen opgestuurd heeft, maar de leverancier (UPC is daar heel goed in) blijft glashard beweren "nooit iets ontvangen te hebben".
Energiebedrijven die foutief gaan factureren, deze factuur willen crediteren maar stomweg de verkeerde factuur crediteren, waarna alles weer gedebiteerd moet worden alvorens de juiste te kunnen crediteren (snap je het nog??) en hier ook nog fouten in maken.
De medewerker snapt er vervolgens niets meer van (want hij heeft het zelf niet behandeld) waarop de medewerker het opgeeft en zegt: "het staat hier, dus u betaalt maar gewoon"
Dit is mij daadwerkelijk overkomen.
Fouten maken is menselijk, ze oplossen, dat is de kunst!
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
- Locatie: Almelo
Re: TV spotje Energie Direct > Het zou verboden moeten worden
Heel goed Ron2, zo zit het wel!
Re: TV spotje Energie Direct > Het zou verboden moeten worden
Mee eens! Als blijkt dat de fout bij het bedrijf ligt, moet dit bedrijf ook in staat zijn en vooral karakter tonen door dit toe te geven en zo snel mogelijk oplossen. Dan ben je in mijn ogen klantvriendelijk en speel je open kaart.
Een klant moet echter ook in staat zijn om deze eventueel uitgesproken excuses te accepteren en de zaak dan als afgehandeld beschouwen en er niet steeds weer refererend op terug te komen.
Het werkt twee kanten op.
Een klant moet echter ook in staat zijn om deze eventueel uitgesproken excuses te accepteren en de zaak dan als afgehandeld beschouwen en er niet steeds weer refererend op terug te komen.
Het werkt twee kanten op.
Re: TV spotje Energie Direct > Het zou verboden moeten worden
Dat is zo.en er niet steeds weer refererend op terug te komen.
Het werkt twee kanten op.
Ik heb zelf ervaringen met UPC, Essent en KPN (2x), die geen van allen in staat bleken ook maar iets op te lossen.
Als dit wel op een normale wijze was verholpen had ik nooit de behoefte gevoeld om op dit forum te gaan kijken en/of te reageren.
Re: TV spotje Energie Direct > Het zou verboden moeten worden
De reclame is hartstikke LEUK.En we moet er echt enorm om lachen. Overgens komen er iedere dag genoeg nieuwe klanten bij, de beste gas en energie leverancier van Nederland.Zodat wij met z'n alle
nog meer leuke en leukkere spotjes kunnen gaan uitzenden de komende tijd. !!! ENERGIE DIRECT one of the BEST !!!
nog meer leuke en leukkere spotjes kunnen gaan uitzenden de komende tijd. !!! ENERGIE DIRECT one of the BEST !!!
Re: TV spotje Energie Direct > Het zou verboden moeten worden
De reclame is hartstikke LEUK.En we moet er echt enorm om lachen. Overgens komen er iedere dag genoeg nieuwe klanten bij, de beste gas en energie leverancier van Nederland.Zodat wij met z'n alle
nog meer leuke en leukkere spotjes kunnen gaan uitzenden de komende tijd. !!! ENERGIE DIRECT one of the BEST !!!
nog meer leuke en leukkere spotjes kunnen gaan uitzenden de komende tijd. !!! ENERGIE DIRECT one of the BEST !!!
Re: TV spotje Energie Direct > Het zou verboden moeten worden
De reclame is hartstikke LEUK.En we moet er echt enorm om lachen. Overgens komen er iedere dag genoeg nieuwe klanten bij de beste gas en energie leverancier van Nederland.Zodat wij met z'n alle
nog meer leuke en leukkere spotjes kunnen gaan uitzenden de komende tijd. !!! ENERGIE DIRECT one of the BEST !!!
nog meer leuke en leukkere spotjes kunnen gaan uitzenden de komende tijd. !!! ENERGIE DIRECT one of the BEST !!!
Re: TV spotje Energie Direct > Het zou verboden moeten worden
Zo is dat, blijf maar lekker arrogant, dan win je absoluut de oorlog!
En dan die flauwekul ook nog 3 keer plaatsen...kenmerkend voor je cluppie
En dan die flauwekul ook nog 3 keer plaatsen...kenmerkend voor je cluppie
Re: TV spotje Energie Direct > Het zou verboden moeten worden
Energie direct: huilen met de pet op
sorry voor dit bericht maar ik heb me even verlaagd naar het niveau van E:D
groet,
sorry voor dit bericht maar ik heb me even verlaagd naar het niveau van E:D
groet,
Re: TV spotje Energie Direct > Het zou verboden moeten worden
Grote oplichters zijn het!!
Re: TV spotje Energie Direct > Het zou verboden moeten worden
Net gebeld door E.D. Klonk heel interessant, 'veel goedkoper dan essent' etc. maar goed mijn vriend gaat over de energie bij ons dus ik zou overleggen . De vrouw belt volgende week terug. Maar nu ik dit allemaal lees weet ik mijn antwoord al....GEEN INTERESSE!!!
Re: TV spotje Energie Direct > Het zou verboden moeten worden
Kijk even bij Energiebedrijven/ Goedkope energie waar?
Ben je uit de droom.
Sales1 alias Meesteres kunnen wel zot doen en onzin uitkramen doch de realiteit is anders. Voorlopig zit ik bij Essent goedkoper en zo zijn er echt nog meer bedrijven.
p.s. Essent en Nuon wordt samen NUSENT.
Ben je uit de droom.
Sales1 alias Meesteres kunnen wel zot doen en onzin uitkramen doch de realiteit is anders. Voorlopig zit ik bij Essent goedkoper en zo zijn er echt nog meer bedrijven.
p.s. Essent en Nuon wordt samen NUSENT.