LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken en apparatuur apart kopen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
klussertje
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jan 2007 21:30

Re: Keuken en apparatuur apart kopen

Ongelezen bericht door klussertje »

heb zelf vorig jaar bij de keukenloods spullen aangeschaft.
ze hebben showrooms dus je kan gewoon je apparatuur bekijken.
werd keurig geholpen,mensen weten waarover ze praten.
ze leveren ook komplete keukens die geinstalleerd worden als dat gewenst is.

en nee ik werk er niet.
ben gewoon tevreden klant :wink:

scheuj
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 mei 2006 09:36

Re: Keuken en apparatuur apart kopen

Ongelezen bericht door scheuj »

Leren lezen Ben!!!!!!!!!!! Ik heb het niet over de zelfstandige installateur maar over het uitbesteden naar onderaannemers dat de keukenboer doet. Dit soort praktijken is in de bouwwereld orde van de dag waardoor je als consument al snel niet meer weet wie je aan moet spreken.
Kwaliteit daar draait het om!
Dat deze zin nou door een keukenboer geplaatst moet worden. Je hebt helemaal gelijk maar wanneer ga je dat nu eens toepassen???

Lexus
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jul 2006 22:51

Re: Keuken en apparatuur apart kopen

Ongelezen bericht door Lexus »

Beste Scheuj,

Waarom ben jij hier alleen maar bezig negatief over de Nederlandse keukenbranche te schrijven. Het is niet allemaal zoals jij het wilt doen laten lijken... Er zijn ook goede zaken!
Kwaliteit daar draait het om!


Dat deze zin nou door een keukenboer geplaatst moet worden. Je hebt helemaal gelijk maar wanneer ga je dat nu eens toepassen???
Weet jij wat voor een werk er geleverd word door OmeBen?? Zo niet stop dan toch eens om op deze manier te reageren..... Volgens jou is geen enkele keukenzaak te vertrouwen..

Jij zat toch in de IT (misschien heb ik het wel mis.. :wink: )?? Degene die dat bij ons regelde kwam steeds niet op z'n afspraak of maakte er een rommeltje van. Moet ik dan gaan verkondigen dat alle IT'ers slecht werk afleveren..... :cry:

verogradje
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2007 22:54

Re: Keuken en apparatuur apart kopen

Ongelezen bericht door verogradje »

hoi Mcornelia........wat hebben wij ook geshopt en op internet gekeken voor de juiste keuken. En inderdaad in de praktijk vallen de prijzen bij de gewone winkels tegen. Uiteindelijk wonen wij ook tegen de duitse grens aan en zijn ook in duitsland wezen kijken.

De prijzen zijn inderdaad lagen maar wij kozen gevoelsmatig en vanwege de mond op mond reclame toch voor een zeer erkende keukenzaak. Tolkamp keukens in Winterswijk.
Hier legden wij onze wensen voor. Met 3 wederom bezoeken van tekening bekijken en onder rustig een bakkie koffie en goeie eerlijke uitleg over voor en tegens van apparatuur, kwamen wij uiteindelijk tot onze droom keuken. En ook hier een korting maar dat is overal wel voor elkaar te krijgen hoor. Dat is nu eenmaal een marge die ze kunnen geven.

Ja inderdaad wel meer dan we hadden verwacht maar de keuken is zeeeeer mooi en profesioneel geplaatst en 1 belletje en ze staan klaar.

Ook dat is wat waard meid! En bedenk.........wat is b.v. 3000euro meer betalen over 20/25 uitgestreken? Want zo lang hoop je misschien wel met je aankoop te doen? Goedkoop is vaak duurkoop en ergenis. En je keuken gebruik je vaak en dan is besparen op deze uitgave jammer vind ik.
Tolkamp keukens is misschien een beetje ver voor je omdat ik lees dat je uit het westen komt, maar ook bij jou in de buurt heb je wel een echte eerlijke keuken zaak. Aanraders..........geen keukendump zaken!
Succes en neem de tijd want het is een bak met geld en je kunt het maar 1 keer uit geven.
Groetjes Veronique

scheuj
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 mei 2006 09:36

Re: Keuken en apparatuur apart kopen

Ongelezen bericht door scheuj »

Degene die dat bij ons regelde kwam steeds niet op z'n afspraak of maakte er een rommeltje van. Moet ik dan gaan verkondigen dat alle IT'ers slecht werk afleveren.....
Lexus, Dan had je de zaken verrot slecht geregeld!!! Iedere IT boer heeft de werkzaamheden die hij gaat verrichten beschreven in een projectplan. (daar kunnen de keukenboeren al iets van leren) Geen IT boer eist 30% betaling vooraf maar volledige betaling achteraf. (zouden keukenboeren ook eens moeten doen) vandaar dat die prutser telkens terugkwam. Dit forum staat vol van verhalen en aanklachten tegen de keukenboer. Kwamen die ook telkens maar terug als er weer eens iets fout was gegaan want daar zit nl. het grootste probleem. Dat er iets verkeerd gaat is 1 ding als het dan ook maar opgelost wordt en daar ontbreekt het nu juist zo vaak aan. Natuurlijk zijn er goede zaken maar ik ben er ook van overtuigd dat het gros aan verkopertjes dat hier op het forum rondhangt dat niet zijn. Ik raad je aan de bijdragen van Slik, Ome Ben, Bloksma om er zo maar eens een paar te noemen eens goed door te nemen daar krijg je als consument geen warm gevoel van. Het kan zo simpel, zorg voor enige transparantie en het probleem is uit de wereld.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keuken en apparatuur apart kopen

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Scheuj,


Iedere Branche heeft zijn kistje met goede en rotte appels. Het is alleen zo jammer dat je als consument vaak eerst een hapje moet nemen voordat je weet met welke appel je te maken hebt. Daarom bieden forums als deze uitkomst.

Zo is het in de keukens, IT, reiswereld, autobranche en nog veel meer forums staan op deze moie website in de etalage. Het is jammer dat een keuken soms maar 1 keer in het leven wordt vernieuwd. Als het een product zou zijn met een kortere houdbaarheidsdatum zouden bedrijven beter nadenken voordat ze aan een klant hun voeten afvegen. Hij kan misschien over 2 jaar weer een keuken nodig hebben. Nu komt diezelfde klant pas weer over 15/20 jaar op de markt en in de tussentijd komen er nog veel meer potentiele slachtoffers. Waarom zou je dan je beloftes nakomen.
Lexus, Dan had je de zaken verrot slecht geregeld!!! Iedere IT boer heeft de werkzaamheden die hij gaat verrichten beschreven in een projectplan.
Dat heet een offerte en opdrachtbevestiging. Buiten haar/zijn branche is Lexus ook een consument die mag verwachten dat zijn/haar opdracht naar behoren wordt uitgevoerd. Ja Scheuj, ook in jouw branche lopen lieden het nest te bevuilen, sorry.

MVG

scheuj
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 mei 2006 09:36

Re: Keuken en apparatuur apart kopen

Ongelezen bericht door scheuj »

Dat heet een offerte en opdrachtbevestiging.
Maxx, niet helemaal!!! een projectplan beschrijft tot in den treure de stappen die moeten worden genomen om een IT omgeving op te leveren inclusief mogelijkheden om terug te keren naar de oorspronkelijke situatie. Dat zie ik een opdrachtbevestiging nog niet doen. Degene die ik onder ogen heb gehad blonken uit door onduidelijkheid. Maar waar het natuurlijk echt om gaat is de kwaliteit van het totale product en daarin heeft zoals ik al aangaf Ome Ben helemaal gelijk. Het is alleen zo doorzichtig dat hij in zijn tweede bijdrage in deze topic stelt:
steeds meer consumenten bij ons in de showroom komen die problemen hebben met bestelde apparatuur via internet
We hebben het over een oven, een magnetron, een kookplaat etc,etc, eigenlijk heel simpele dingen. Aangezien deze topic opener de apparaten via het internet wil kopen en daarbij komt dat dit soort apparatuur geen rockett sience is kan ik haar volmondig aanraden gewoon doen. Ik bedoel maar, is er een eenvoudigere methode om een ruim modaal maandsalaris te verdienen?? ik dacht het niet tenzij zij/hij geld teveel heeft natuurlijk maar dan weet ik nog wel een paar goede doelen.

Lexus
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jul 2006 22:51

Re: Keuken en apparatuur apart kopen

Ongelezen bericht door Lexus »

Beste Sheuj,
Het gaat er niet om of ik mijn zaken slecht geregeld heb of niet (dit kan ik dan ook van veel klanten zeggen die een keuken kopen en daarna klachten hebben.... :( ) Het gaat om het principe. Elke branche heeft er slechte zaken tussen zitten. Zaken die moedwillig het geld uit de zakken van de klant trekken....

Als ik een offerte doe naar een klant, hoeft deze niet direct te tekenen, hij/zij mag zolang nadenken als hij wilt. Alleen na 1 maand zal ik hem moeten narekenen, ivm met koerswissellingen (zoals eerder gezegd werk ik niet in Nederland). Ook is mijn offerte in detail beschreven, dus elk kastje en elk apparaat staat hierop beschreven.
Dit zodat de klant weet wat hij aangeboden krijgt en evt koopt.

Veel keukenzaken vragen een aanbetaling (ik ook) omdat wij de goederen ook dienen te betalen, ik heb nog een extra bijkomstigheid, ik moet de goederen per boot laten transporteren, dus transportkosten extra, en invoerrechten betalen. Daarnaast loopt hier een bouw nogal eens uit. En als ik moet wachten tot dat ik kan afleveren (of zelfs na montage), dan wordt ik dus opgescheept met het probleem van de klant. Ik kan er toch niets aan doen dat de klant bouwvertraging heeft, waarom moet ik dan op mijn geld wachten?? Zo komen zaken in liquidatie problemen.... Veel andere branches hebben hier geen problemen mee.

Ik vind ook dat als een keuken een service heeft, wat dat ook mag zijn, beschadiging, manco of iets anders, dat dit zo snel mogelijk moet worden opgelost. Dit is namelijk de beste reclame voor je bedrijf. Mond-op-mond reclame is het belangrijkste daar kan geen advertentie tegenop....

Ik denk als je een ander forum opent over welke branche dan ook dat je dan ook veel klachten tegen zult komen. Daarom zijn deze forums er ook. Om je te orienteren en om informatie in te winnen.

Sorry topic starter, deze laatste berichten hebben niets te maken met uw onderwerp... :(

OmeBen
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2006 22:08

Re: Keuken en apparatuur apart kopen

Ongelezen bericht door OmeBen »

Schreu,

Hoe kun je oordelen over onze kwaliteiten terwijl je ons niet eens kent :cry:

Weet je trouwens hoeveel fouten wij dagelijks tegen komen in onze software, wordt niet opgelost, bij nieuwe bestellingen eerst even 70% aanbetalen (standaad) Grotere oplichters bestaand niet (doe even net zo plat mee met jouw Schreu :wink: )

MCornelia
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jan 2007 06:55

Re: Keuken en apparatuur apart kopen

Ongelezen bericht door MCornelia »

Het wordt er - door de laatste bijdragen - allemaal niet helderder op, maar wat ik nu geleerd heb is:
(1) internetprijzen zijn gewoon reële prijzen waarvoor ook de keukenzaak de apparatuur / de werkbladen etc. moet kunnen leveren; hij zal vervolgens toch nog wel voldoende op de kasten verdienen. Vraag dus van de keukenwinkel dat ze de apparatuur leveren voor de internetprijzen, of koop ze anders gewoon zelf. Toch? :wink:
(2) voor de service van de keukenzaak mag best wel betaald worden, maar wel een redelijk bedrag;
(3) iedere zaak die duistere offertes doet of vreemde kortingsacties heeft, moet gemeden worden.
(4) probeer via mond-op-mond reclame de betrouwbare zaken te vinden. Ik heb al gehoord dat Van Vliet Keukens in Leidschendam wel iets zou zijn.
(5) laat een paar bedrijven een offerte maken, maar kom bij de gesprekken goed geinformeerd aan tafel, vooral door je goed te laten informeren over de prijzen op het internet.
(6) aangezien geen enkele keukenwinkel de kasten zelf maakt, maar ze (vooral uit Duitsland) importeert, maakt ook weinig uit waar ik mijn Alno, Geba of andere merk-keuken koop. Kleine of grote winkels zijn wat dat betreft precies hetzelfde.

Heb ik nog wat vergeten? :?

Lexus
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jul 2006 22:51

Re: Keuken en apparatuur apart kopen

Ongelezen bericht door Lexus »

internetprijzen zijn gewoon reële prijzen waarvoor ook de keukenzaak de apparatuur / de werkbladen etc. moet kunnen leveren; hij zal vervolgens toch nog wel voldoende op de kasten verdienen. Vraag dus van de keukenwinkel dat ze de apparatuur leveren voor de internetprijzen, of koop ze anders gewoon zelf. Toch?
Misschien dat de zaak ze niet voor dezelfde prijzen kan leveren, maar het kan mijn inziens niet duizenden euro's verschillen..
Let wel als u zelf de apparaten via internet koopt, dat niet alle zaken ze voor u inbouwen. Dit i.v.m. garantie m.b.t. aansluiten.
Wij hebben wel eens meegemaakt hier dat een klant zelf goedkope apparaten kocht en wij deze moesten inbouwen, nadat er wat was met het apparaat werden wij hierover gebeld. En werd er rond verteld dat wij slechte service leverden, omdat wij niet gratis hiernaar wilden kijken en evt. repareren. Daarom zijn wij opgehouden met inbouwen van apparatuur elders aangeschaft.
voor de service van de keukenzaak mag best wel betaald worden, maar wel een redelijk bedrag;
iedere zaak die duistere offertes doet of vreemde kortingsacties heeft, moet gemeden worden.
Helemaal mee eens!
probeer via mond-op-mond reclame de betrouwbare zaken te vinden. Ik heb al gehoord dat Van Vliet Keukens in Leidschendam wel iets zou zijn.
Dit is natuurlijk het beste, dan weet u dat het bedrijf tevreden klanten heeft. Of niet natuurlijk als het slechte mond-op-mond reclame is... :D
laat een paar bedrijven een offerte maken, maar kom bij de gesprekken goed geinformeerd aan tafel, vooral door je goed te laten informeren over de prijzen op het internet.
Altijd goed laten informeren en meerdere offertes betekent ook beter vergelijkingsmateriaal.. Dan kunt u zich beter orienteren en een betere keuze maken. En kijk ook naar hoe het bedrijf bij u overkomt, koop niet alleen bij het bedrijf omdat het het goedkoopste is. De chemie tussen u en bedrijf dient ook goed te zijn, zodat eventuele verdere zaken ook goed afgehandeld worden.....
aangezien geen enkele keukenwinkel de kasten zelf maakt, maar ze (vooral uit Duitsland) importeert, maakt ook weinig uit waar ik mijn Alno, Geba of andere merk-keuken koop. Kleine of grote winkels zijn wat dat betreft precies hetzelfde
Zelfde merk betekend zelfde kwaliteit. Tussen de merken heb je wel kleine tot grote verschillen. Ook al komen ze allen uit Duitsland..
Heb ik nog wat vergeten?
Zoals gezegd, kijk niet alleen naar de prijs! Het totale plaatje is belangrijk. Dus: kwaliteit, service, behandeling van de zaak tijdens het gesprek(ken) etc.
Wees niet blij met hoge kortingen, maar kijk alleen naar de prijs onder de streep, dit is wat telt, dus ook het enige dat belangrijk is. En ga niet over 1 nacht ijs... :D

In ieder geval succes met u aankoop en orientatie.
U koopt een keuken tenslotte niet voor 1 jaar, maar dit dient toch een tijdje langer mee te gaan... :wink:
[/quote]

Pfffff

Re: Keuken en apparatuur apart kopen

Ongelezen bericht door Pfffff »

Leren jullie nu eens dat het mond TOT mond reclame is.
Als ik een adviseur tegen kom die al zo beroerd z,n eigen taal l#lt, dan wijk ik ook uit naar Duitsland. :D

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: Keuken en apparatuur apart kopen

Ongelezen bericht door roland48 »

Ontopic: MCornelia, volgens mij ben je zo wel volledig. Je bent misschien alleen afhakelijk van de leveranciers waarmee een keukendealer zaken mee doet. Persoonlijk: ik heb 4 showroomapparaten, topmerken, voor de helft van de internetprijs. Het zijn dan wel 4 verschillende merken, maar daar maak ik me niet druk om.

Offtopic:
Pfff, maak je niet zo druk om taal- en stijlfouten. Je weet ook wel dat het met het correct Nederlands slechd gestelt is.
Lees voor de grap eens reacties op nieuwsberichten van de telegraaf. Ongeveer de helft daarvan bevat d/dt-fouten. Het onderwijs is er niet beter op geworden de afgelopen jaren, maar daarvoor moeten we bij het nieuw te vormen kabinet zijn (ofwel: dat wordt weer niks).

scheuj
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 mei 2006 09:36

Re: Keuken en apparatuur apart kopen

Ongelezen bericht door scheuj »

Weet je trouwens hoeveel fouten wij dagelijks tegen komen in onze software
Een spaanplaat bewerker moet zich ook niet bezig houden met hoogwaardige technologie. Dat moet je overlaten aan de mensen die daar de intelligentie voor hebben!!!!!

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Keuken en apparatuur apart kopen

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Oh ik dacht dat je een aardige LOI cursus gevolgd moet hebben om een CNC machine te kunnen bedienen.

Ieder z'n vak, maar dan dient scheuj zich ook niet te bemoeien met de spaanplaatbewerkers, want dat is andere koek.

En wat heeft intelligentie en hoogwaardige techniek met de vraag van dit topic te maken? (Misschien de moderne keukenapparatuur?)
Of dwalen we af op de paden van de wraakgevoelens van een systeembeheerder?

Anyway......MCornelia volgens mij ben je aardig op weg geholpen dus succes.............

ozziexx
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 jan 2007 00:57

Re: Keuken en apparatuur apart kopen

Ongelezen bericht door ozziexx »

Hoi MCornelia

Ik was ook opzoek naar een keuken voor mn nieuwbouw woning en zat ook te denken of ik inderdaad de keuken en de apparatuur apart moet kopen. Ik wil een kastenwand van 220cm hoog (4 hoge kasten naastmekaar) in het hoogglans gespoten wit en greeploos en daar tegenover een eiland van 280cm bij 95cm 2 lades met korven van 100cm en een kast van 60cm tbv een vaatwasser. Tevens een graniete blad met een verhoogte rand van 8cm en de kleur is supreme black (hoogste prijs categorie). En met de meest luxe apparaten erin. De nieuwste Miele combi oven en de Miele espresso automaat, Atag gas op glas 5 pitter, Siemens vaatwasser, accesoires twv 600euro, etc. Bij de keukenboeren was ik gauw tussen de 18.000 en de 20.000 euro kwijt. Ik ging toen naar 123keukenapparatuur in Veenendaal en heb toen al die apparatuur daar laten uitrekenen en tevens de graniete blad (verkopen zij ook) en toen meteen naar de keukenboer gegaan om te vragen of het mogelijk was om alleen de kastjes te kopen. Uiteindelijk kwam de complete keuken uit op 12500 euro en de keuken plaatsen wou de keukenboer ook inclussief het plaatsen van het blad en apparatuur terwijl ik het niet bij hun heb gekocht. Maar je kan ook kiezen dat 123keukenapparatuur het plaats want dat kunnen ze ook. Het is echt een superzaak die 123keukenapparatuur leuke eigenaar goed service en alle garanties erop en eraan, Dus dat scheelt nogal veel euros.

Gr ozzie

Ps als je meer wilt weten kan je me mailen MCornelia ook ivm de keukenboer is een goed keukenboer met eerlijke en nettoprijzen.

Erikkie
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jun 2006 13:56

Re: Keuken en apparatuur apart kopen

Ongelezen bericht door Erikkie »

Koop een keuken in Duitsland en dan heb je gelijk apparatuur voor internet prijzen.
Neem de goedkoospte prijs van inbouw apparatuur mee hier en laat dat daar dan zien.

Word ook nog is ingebouwd met garantie.
Tenzij je pelgrim, whirlpool spul wil dan kan je het beste naar de keukenkampioen gaan en al die andere bagger winkels.

ozziexx
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 jan 2007 00:57

Re: Keuken en apparatuur apart kopen

Ongelezen bericht door ozziexx »

Dat dacht ik dus niet bv de miele esspresso type cva 4060 rvs is in duitsland de goedkoopste 1669 euro en ik koop het hier in Nederland voor 1435 euro en ga zo maar door....... :shock:

Erikkie
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jun 2006 13:56

Re: Keuken en apparatuur apart kopen

Ongelezen bericht door Erikkie »

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... cva4060rvs

Goedkoopste kom ik hier op 1630 euro
En in duitsland 1629 8) incl Verzendkosten

http://www.idealo.de/preisvergleich/Off ... C78K-K6pV_
de miele esspresso type cva 4060 rvs is in duitsland de goedkoopste 1669 euro en ik koop het hier in Nederland voor 1435 euro
Laatst gewijzigd door Erikkie op 27 jan 2007 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Lexus
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jul 2006 22:51

Re: Keuken en apparatuur apart kopen

Ongelezen bericht door Lexus »

En dat ritje kost nog geen euro aan tijd brandstof etc...... :wink:
Word ook nog is ingebouwd met garantie.
Dit wordt ook gedaan wanneer je het bij een keukenzaak in Nederland koopt. Garantie wordt verstrekt vanuit de leverancier, dus koop je het via internet, in een keukenzaak in Nederland of in Duitsland maakt dat betreft helemaal niets uit. Dus dit lijkt mij een opmerking die weinig relevant is...... :?

Gesloten