LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN opzegging
KPN opzegging
Na 22 jaar telefoonabonnee geweest te zijn bij KPN ( toen nog PTT ) besloten wij een totaalpakket bij Tele2 te nemen. De overgang van KPN naar Tele2 verliep prima. ADSL hadden wij al van Tele2 het ging dus feitelijk alleen om de vaste telefoonaansluiting. Echter twee weken na de overgang kregen wij weer een termijnrekening van KPN terwijl zij ons netjes bericht hadden dat onze vaste aansluiting overgegaan was naar Tele2. Een telefoontje aan de helpdesk van KPN ( na 20 minuten wachttijd ) leert ons dat wij de termijnrekening voor de abonnementskosten (automatische incasso) zo spoedig mogelijk gecrediteerd krijgen. Dat spoedig is toch nog een maand en bovendien wordt er 12.50 euro exclusief btw in rekeing gebracht voor " opzeggingskosten " !!!!!! Deze kosten zouden vermeld zijn in de algemene voorwaarden van 22 jaar geleden !?!
Wij hebben een klacht ingedient maar zijn benieuwd wie er ook dit soort fratsen met de KPN of een andere provider mee heeft gemaakt.
Re: KPN opzegging
Ik heb niet hetzelfde meegemaakt, maar wel een leuk kunstje van KPN.
Ik had Planet Internet opgezegd, bij Planet alles in orde geen rekeningen meer. Bij KPN niet in orde, een maand later afgesloten van telefoon. Ik opbellen en zeggen jullie doen het fout. Planet zou het al regelen met KPN.
Wel heraangesloten. En netjes gebeld met excuus en dat er geen kosten in rekening zouden worden gebracht en dat het nu in orde zou zijn. Dat dacht ik ook toen ik de volgende rekening zag.
Helaas de daaropvolgende rekening vertoonde het kostenplaatje diversen heraansluiting € 47,55.
Fijn KPN, leuk die excuses, heb je wat aan.
Ik had Planet Internet opgezegd, bij Planet alles in orde geen rekeningen meer. Bij KPN niet in orde, een maand later afgesloten van telefoon. Ik opbellen en zeggen jullie doen het fout. Planet zou het al regelen met KPN.
Wel heraangesloten. En netjes gebeld met excuus en dat er geen kosten in rekening zouden worden gebracht en dat het nu in orde zou zijn. Dat dacht ik ook toen ik de volgende rekening zag.
Helaas de daaropvolgende rekening vertoonde het kostenplaatje diversen heraansluiting € 47,55.
Fijn KPN, leuk die excuses, heb je wat aan.
Re: KPN opzegging
Klacht indienen, die ging ik echt niet betalen, ff een kopietje van die brief er bij, dat er geen kosten in rekening gebracht zouden worden
Re: KPN opzegging
bij KPN heb je een opzegtermijn van een maand..
staat ook in de voorwaarden
staat ook in de voorwaarden
Re: KPN opzegging
Na de brief van KPN dat per 1 februari het telefoonabonnement automatisch zou worden gewijzigd heb ik de vaste telefoonlijn opgezegd. Ik liep hier toch al langer over te denken aangezien de belkosten maar een paar euro per maand zijn.
Hoewel het abonn. nu is beëindigd (ook bevestiging ontvangen) sturen ze toch weer een nota mét abonnementskosten voor de periode febr./maart.
De incasso terug laten storten en bij navraag stellen ze dat ik toch eerst de nota moet betalen en dat de abonn.kosten dan met de eindnota van KPN verrekend zullen worden!
Doe ik dit niet dan komen er 4,50 euro aan boetekosten bij.
Een beetje vreemd ze wilen dat er word betaald voor een dienst die niet word geleverd
Hoewel het abonn. nu is beëindigd (ook bevestiging ontvangen) sturen ze toch weer een nota mét abonnementskosten voor de periode febr./maart.
De incasso terug laten storten en bij navraag stellen ze dat ik toch eerst de nota moet betalen en dat de abonn.kosten dan met de eindnota van KPN verrekend zullen worden!
Doe ik dit niet dan komen er 4,50 euro aan boetekosten bij.
Een beetje vreemd ze wilen dat er word betaald voor een dienst die niet word geleverd
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41
Re: KPN opzegging
hallo,
Ik had in september 2006 geregeld dat ik over zou stappen van kpnplanet ipb naar surfen en bellen van kpn hetnet. Zou geen probleem zijn en alles zou netjes overlopen. Zou je ook verwachten van 1 bedrijf toch? Maar dat was dus helemaal niet zo. In november had ik ineens geen telefoon meer en geen internet, ik dacht eerst dat het een storing was dus wachtte af. Na een uurtje of 5 vond ik het toch wel erg lang duren en ging bij mijn zus bellen naar het storingsnummer. Na een hele door verbind truc kreeg ik te horen dat ik afgesloten was. En ik vertelde dat het niet de bedoeling was maar dat mijn abonnement zou overlopen naar surfen en bellen, maar ze konden niks meer voor mij doen. Een aansluiting zou 6 weken gaan duren. Daar was ik het niet mee eens en bleef bellen voor iedergeval een telefoon aansluiting. Die kreeg ik na 2 weken terug, maar het net bleef weg, ik had alleen een wachtwoord en gebruikersnaam, maar ze sloten mij nooit aan. Na een hoop gezeur en brieven en bellen ben ik van hetnet afgekomen. Ik heb bij speedlinq een nwe abonnement afgesloten(wat ook van kpn is), mijn nummer zou geporteerd worden. Ik kreeg eindelijk 28 december internet, maar nog geen telefoon van speedlinq. Toen kwam er een rekening van kpn anologe lijn. En er stonden aansluitkosten bij gerekend dus ik gelijk bellen, het zou geregeld worden. Ik de rekening betaald en kpn zou terug storten. Nu heb ik wel wat terug gehad, maar god mag weten waarvan want ik heb daar niks schriftelijk van ontvangen, ik zag het alleen op mijn bankafschrift. Per half januari was mijn nummer geporteerd naar speedlinq, dus kon ik via speedlinq bellen.
Vandaag 15 februari krijg ik een rekening van kpn, met de nog schuldige gesprekskosten en ja hoor na al die ellende willen ze nog 12.20 euro hebben voor opzegtermijn.
Nou ze kunnen het krijgen ik ben het helemaal zat, als ze zo rijk willen worden.... Geweldig ga zo door!!!!
Zo maar mensen afsluiten en nooit meer hetgene wat bestelt is leveren, en als de klat het zat word en overstapt nog even een trap nageven.
Ik had in september 2006 geregeld dat ik over zou stappen van kpnplanet ipb naar surfen en bellen van kpn hetnet. Zou geen probleem zijn en alles zou netjes overlopen. Zou je ook verwachten van 1 bedrijf toch? Maar dat was dus helemaal niet zo. In november had ik ineens geen telefoon meer en geen internet, ik dacht eerst dat het een storing was dus wachtte af. Na een uurtje of 5 vond ik het toch wel erg lang duren en ging bij mijn zus bellen naar het storingsnummer. Na een hele door verbind truc kreeg ik te horen dat ik afgesloten was. En ik vertelde dat het niet de bedoeling was maar dat mijn abonnement zou overlopen naar surfen en bellen, maar ze konden niks meer voor mij doen. Een aansluiting zou 6 weken gaan duren. Daar was ik het niet mee eens en bleef bellen voor iedergeval een telefoon aansluiting. Die kreeg ik na 2 weken terug, maar het net bleef weg, ik had alleen een wachtwoord en gebruikersnaam, maar ze sloten mij nooit aan. Na een hoop gezeur en brieven en bellen ben ik van hetnet afgekomen. Ik heb bij speedlinq een nwe abonnement afgesloten(wat ook van kpn is), mijn nummer zou geporteerd worden. Ik kreeg eindelijk 28 december internet, maar nog geen telefoon van speedlinq. Toen kwam er een rekening van kpn anologe lijn. En er stonden aansluitkosten bij gerekend dus ik gelijk bellen, het zou geregeld worden. Ik de rekening betaald en kpn zou terug storten. Nu heb ik wel wat terug gehad, maar god mag weten waarvan want ik heb daar niks schriftelijk van ontvangen, ik zag het alleen op mijn bankafschrift. Per half januari was mijn nummer geporteerd naar speedlinq, dus kon ik via speedlinq bellen.
Vandaag 15 februari krijg ik een rekening van kpn, met de nog schuldige gesprekskosten en ja hoor na al die ellende willen ze nog 12.20 euro hebben voor opzegtermijn.
Nou ze kunnen het krijgen ik ben het helemaal zat, als ze zo rijk willen worden.... Geweldig ga zo door!!!!
Zo maar mensen afsluiten en nooit meer hetgene wat bestelt is leveren, en als de klat het zat word en overstapt nog even een trap nageven.
Re: KPN opzegging
hoi ik heb ook weer zoiets meegemaakt mn contract bij kpn loopt tot 6maart 2007 en kheb per 24 januari aangegeven over te gaan naar orange .
Dit alles omdat ik nu al 1 jaar problemen heb met internet +bellen, als ik te veel download had ik geen telefoon en als ik wel telefoon en internet had dan was ik met iemand aan het bellen en na 10 minuten viel mijn gesprek weg toet toet,maar wou mn nr dus wel mee nemen naar orange en dat ik een analoge lijn nodig had ales dus zo gedaan maar wat gebeurt er op 6 februari is mijn telefoon afegesloten door de kpn ? nu dus alleen nog internet na uren bellen met kpn zouden ze me dus trug bellen 9was 8 februari) maar tot op heden nog niks dus liep ik toevallig deze week langs de kpn winkel en heb daar maar nieuw nr aangevraag want bleek mn oude was naar orange gegaan al? ik vraag me af wat die er mee moeten voor ik van alles af ben maar ja dus he gene wat ik bij orange had aan gevraag ging in eens ook niet door omdat dezen dus vop 8februari proberen mij te brijken om alles klaar te maken nope dus geen telefoon meer ):dus ben nu mobiel gebonden maar kheb een contract tot 6 maart lijkt me? dus kpn had dit volgens mij dus nooit mogen doen lijkt me? maar ja als ik blijf wachten op mijn oude nr dan duurt dat 4 weken werd er gezecht bij orange voor het trug is naar kpn? is ook raar vind ik het kan in 1 dag wel naar hen maar niet snel meer terug?.nou ik hoop dus dat nu as dinsdag mn lijn weer in werking komt met een nieuwe telfoon nr en snel bij kpn weg dan maar maar ze zijn nog niet van me af onder tussen toch wel 2 aangetekende briefen verstuurd maar ja als ze over zo snel mee zijn. groetjes jacob siesling eindhoven
Dit alles omdat ik nu al 1 jaar problemen heb met internet +bellen, als ik te veel download had ik geen telefoon en als ik wel telefoon en internet had dan was ik met iemand aan het bellen en na 10 minuten viel mijn gesprek weg toet toet,maar wou mn nr dus wel mee nemen naar orange en dat ik een analoge lijn nodig had ales dus zo gedaan maar wat gebeurt er op 6 februari is mijn telefoon afegesloten door de kpn ? nu dus alleen nog internet na uren bellen met kpn zouden ze me dus trug bellen 9was 8 februari) maar tot op heden nog niks dus liep ik toevallig deze week langs de kpn winkel en heb daar maar nieuw nr aangevraag want bleek mn oude was naar orange gegaan al? ik vraag me af wat die er mee moeten voor ik van alles af ben maar ja dus he gene wat ik bij orange had aan gevraag ging in eens ook niet door omdat dezen dus vop 8februari proberen mij te brijken om alles klaar te maken nope dus geen telefoon meer ):dus ben nu mobiel gebonden maar kheb een contract tot 6 maart lijkt me? dus kpn had dit volgens mij dus nooit mogen doen lijkt me? maar ja als ik blijf wachten op mijn oude nr dan duurt dat 4 weken werd er gezecht bij orange voor het trug is naar kpn? is ook raar vind ik het kan in 1 dag wel naar hen maar niet snel meer terug?.nou ik hoop dus dat nu as dinsdag mn lijn weer in werking komt met een nieuwe telfoon nr en snel bij kpn weg dan maar maar ze zijn nog niet van me af onder tussen toch wel 2 aangetekende briefen verstuurd maar ja als ze over zo snel mee zijn. groetjes jacob siesling eindhoven
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 16 feb 2007 16:53
Re: KPN opzegging
ik annuleerde de aanvraag van internet bij Planet maar deze bleven modem sturen en kosten in berekening brengen ed.
Dit zou elke keer verrekend worden maar KPN en Planet trokken hun pogingen voort om toch geld in 't laadje te brengen door allerlei kosten in berekening te brengen terwijl de verkoper bij Primafoon duidelijk zei dat ik dit altijd kon annuleren. Dat deed ik ook binnen een week, en elke keer als ik belde zou het in orde komen.
Maar met veel pijn en moeite, is dit na een half jaar pas bewerkstelligd.
Dit zou elke keer verrekend worden maar KPN en Planet trokken hun pogingen voort om toch geld in 't laadje te brengen door allerlei kosten in berekening te brengen terwijl de verkoper bij Primafoon duidelijk zei dat ik dit altijd kon annuleren. Dat deed ik ook binnen een week, en elke keer als ik belde zou het in orde komen.
Maar met veel pijn en moeite, is dit na een half jaar pas bewerkstelligd.
Re: KPN opzegging
En gaat u nu internetten via bbned
Re: KPN opzegging
Nee joh, ze heeft nu een aansluiting bij hetnet, ze weet alleen nog niet dat dit ook KPN is
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41
Re: KPN opzegging
hallo puma73,
Heeft u het nou over mij, dat ik een aansluiting heb bij hetnet?
groetjes
Heeft u het nou over mij, dat ik een aansluiting heb bij hetnet?
groetjes
Re: KPN opzegging
Ook ik ben na 26 jaar sinds kort overgestapt van KPN vaste telefonie naar Multikabel. Ik krijg nu een afrekening van de KPN waar, op het door mij teveel betaalde abbonnementsgeld, 8,13 Euro excl btw voor "kosten nav opzegtermijn" in mindering is gebracht. Hebben meer mensen dezelfde ervaring? En is dit terecht? Ik heb gezocht en gezocht in hun voorwaarden, maar KPN ontkent blijkbaar dat de mogelijkheid bestaat dat mensen KPN opzeggen . Nergens kon ik tenminste daar informatie over vinden.