LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Faktuur klopt NIET! toch INCASSOBURO...?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Tonnie Poters

Faktuur klopt NIET! toch INCASSOBURO...?

Ongelezen bericht door Tonnie Poters »

Hallo,
Ik heb een geschil met mijn vorige accountant over 2 fakturen samen ruim €3000,-. Ik ben er weggegaan en krijg nu ook te horen dat er nog een bedrag van €8000,- aan uren openstaat wat nog niet gefaktureerd is.
Ik heb een overeenkomst waarin staat beschreven dat al mijn boekhoudwerkzaamheden, van kas in boeken, tot verzorgen van de jaarrekening, voor een maandelijkse termijn van €300,- per maand, wordt verzorgd.
Ik heb dus geen zin om die 2 aparte fakturen te betalen en wil al helemaal niks weten van een eventuele afscheidsfaktuur van €8000,-. Ik ben per 1-1-2006 gestopt. En ben al sinds die tijd in overleg over die openstaande facturen. Ik wil ze niet betalen en als ik hem vragen stel zodat ik inzicht krijg in zijn manier van denken en hij mij kan overtuigen dat ik ze wel moet betalen, weet hij geen duidelijk antwoord te geven.
Ik ben het dus niet eens met de manier waarop er gefaktureerd is en eventueel nog wordt. Nu krijg ik afgelopen maandag (sinds september 2006 heb ik niks meer vernomen) een brief van een incasso buro waarin mij gesommeerd wordt mijn schuld van ruim €3000,- en ong €1000,- kosten en rente binnen 3 dagen te betalen.
Over de eventuele nog openstaande €8000,- euro wordt niet gesproken.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit aan kan pakken?

Groeten Tonnie
Laatst gewijzigd door Tonnie Poters op 29 jan 2007 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Cesar

Re: Faktuur klopt NIET! toch INCASSOBURO...?

Ongelezen bericht door Cesar »

Dit verhaal komt me vaag bekend voor.

Ook ik zat verwikkeld in een onduidelijke procedure van een administratiekantoor en heb ook aangegeven bepaalde ongedefinieerde facturen niet te betalen.
Het gevolg was dat er een gerechtsdeurwaarder anex incassoburo mee aan de slag ging.
Indien ik niet kon bewijzen dat ik de bewuste factuur had betaald zou men een gerechtelijke procedure starten. Ik heb dus aangegeven dat ik geen bewijzen had daar ik die factuur niet betaal.
Dit loopt nu al een paar jaar en vorige week heb ik eens gebeld naar dat incassoburo en daar gaf men te kennen dat eiser het bijltje er bij neer had gelegd.
Ik ben bereid alles te betalen wat betaald dient te worden mits men mij kan overtuigen dat dit een reeele eis is. Simpel en rechtvaardig.
Mijn visie: Schrijf een aangetekende brief aan het incassoburo en geef duidelijk aan wat je wel hebt betaald, wat je bereid bent te betalen en waarom je bepaalde zaken niet betaald.
Vraag expliciet waaruit de vordering bestaat.

Stuur geen bewijsmaterialen naar het incassoburo welke de eiser gevoeglijk zelf ook in zijn bezit heeft. Dit heeft mij ook opgebroken. Ik heb ze te wijs gemaakt en toen bleek dat ik teveel had voldaan werd het ineens stil. In principe heeft de eiser, als crediteur, toch ook een boekhouding. Indien hij deze op orde heeft zitten daar alle facturen en betalingen in dus ook de openstaande posten welke ten laste van u zijn.

U hoeft niet de boekhouding op orde te brengen van de eiser.
Indien het incassoburo daar om vraagt kunt u gewoon verwijzen naar de eiser.

Exe

Re: Faktuur klopt NIET! toch INCASSOBURO...?

Ongelezen bericht door Exe »

precies Cesar! het incassobureau moet op verzoek bewijsstukken tonen aan de diegene die moet betalen en niet andersom! stuur een brief waarin je een specificatie vraagt! als hij de vordering kan hardmaken dan mot hij voor bewijzen zorgen!!

Anders niet betalen en hem in gebreke stellen en als je het zwaar wilt spelen aangifte doen van oplichting tegen die accountant.

Gesloten