LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afschaffen ontslagvergoeding?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
libra-aquarius
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2007 20:11

Afschaffen ontslagvergoeding?

Ongelezen bericht door libra-aquarius »

Werknemers die hun baan verliezen moeten geen aanspraak meer kunnen maken op een ontslagvergoeding, de zogenaamde gouden handdruk. En dan vooral met name de lager geschoolde autochtone Nederlanders die al vroeg van school zijn gegaan wegens beperkte leercapaciteit of dyslectie. Waarna zij tientallen jaren lichamelijk zwaar werk hebben verricht, waarbij de Arbowetgeving veelal niet in acht werd genomen, doordat deze groep mensen hun baan niet wilden verliezen. Deze groep mensen worden door dit voorstel de afgrond ingeduwd, doordat zij veelal gemakkelijk vervangbaar zijn door bijvoorbeeld een groep Poolse arbeiders die dankzij ons kabinet met ingang van 2007 hier vrij mogen werken. En aangezien de werkgever niet mag discrimineren wegens de strenge antidiscriminatiewet. Vooral bij het zogenaamd geweldige idee om een leerrecht te verlenen om deze groep (moeilijk lerende/ dyslectische al dan niet autochtone) Nederlanders te laten leren, vraag ik me af; “hoe zou het komen dat deze groep in beginsel eerder van school is gegaan”? Het blijft juist nodig om wanpraktijken van werkgevers te controleren, want dit wordt nog steeds met voeten getreden! :twisted:

Als er dan toch iets afgeschaft moet worden; schaf dan eerst het wachtgeld af voor de kabinetsleden. Zij hebben veelal goed geleerd, dus volgens de wetenschappers van de raad hebben zij zo weer een andere baan! Een oud gezegde van normen en waarden; Verbeter de wereld begin bij jezelf!

chubi
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 07:33

Re: Afschaffen ontslagvergoeding?

Ongelezen bericht door chubi »

Helemaal met je eens.
Laat de politici iets doen aan hun eigen wachtregeling.

En wat voor cursus krijgt een werknemer aangeboden. Zal wel zo'n cursus zjin hoe je met office of word moet werken?

Zo'n cursus van €250 euro ofzo. Of hoe moet je solliciteren,dat soort cursussen waar de meeste mensen niets aan hebben. Zorg er dan voor dat mensen de tijd krijgen om te studeren en niet tergelijkertijd MOETEN solliciteren.
Dat soort verhalen heb ik ook gehoord. Ondanks dat er in de regels staat dat het niet hoeft. Want het is een cursus voor 3 maanden,dus kun je gemakkelijk erbij solliciteren.

Als ze het doen,laat mensen dan een goede opleiding krijgen en dat de ww betaald wordt.

Maar zorg er dan eerst voor dat de politici van hun wachtgeld regeling afkomen en dan net als ieder ander mens in Nederland gewoon moet solliciteren.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Afschaffen ontslagvergoeding?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik kan me erin vinden dat de wachtgeldregeling voor de politici aangepakt dient te worden. Alsmede dat zij ook de plicht moeten krijgen om te sollicitern, op elke baan, net als alle andere burgers.

Gesloten