LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Noble »

Tja, daar zou je best wel eens gelijk in kunnen krijgen....

MITS we er niets aan doen... :shock:


wat kúnnen we er aan doen ???? :idea: :idea:

hééél simpel.. stap massaal over naar dié bank die hét nog NIET doet.... moet je 's zien hoe ZENUWACHTIG die andere dan gaan worden...

want zeg nou zelf?????? dan zijn ze ZO failliet, als ze geen "klanten" meer hebben die ze blijven plukken...

en die bazen willen natuurlijk WÉL dat er klanten blijven die al die dure auto's / bonussen van tonnen blijven betalen...

franstomaat
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2006 14:17

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door franstomaat »

Een grote groep mensen is snel vergeten in het rijke Nederland.Bijna alle overheidsbedrijven zijn verkocht.
Voorheen Nutsbedrijven, (in het algeheel nut) nu als een van laatste de Nationale vlieghaven.
Service en rekening houden met inkomensverschillen. letten op het inkomen van de gebruiker was toen een groot goed, daarom werden het Nutsbedrijven genoemd.
Veel bedrijven trachten nu onder de noemer "kosten" veel geld weg te halen bij de particulier.
Wie heeft die pinpas opgedrongen.
Het gratis 0800 nummer weggehaald
Wie is gestopt met het gratis verstrekken van eveloppen voor overboekingen.
Het terugdringen van rekeningoverzichten, zo kan ik nog wel even door gaan.
Het bankwezen is totaal onverschillig voor de problematiek van veel ouderen die geen computer hebben, slecht te been zijn of niet naar buiten durven om geld te pinnen.
Van het AOWTJE ook nog al die extra inhoudingen te moeten betalen is net een graatje teveel, men stikt zowat.
Aandeelhouders doe het met wat minder zodat de echte arme mensen in het rijke Nederland niet uw riant inkomen hoeven op te hoesten

HARRIE48
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 aug 2005 15:07

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door HARRIE48 »

En het je kan met de postbank kaart niet pinnen bij de

ING Banken in Belgie.

Ook niet bij de grootste banken van Belgie KBC en Dexia.

Daniel26
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2006 18:41

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Daniel26 »

Bij afsluiten van de hypotheek is inderdaad een girorekening nodig, alleen zodra de hypotheek loopt, kan je het rekeningnummer gewoon wijzigen naar een bankrekening. Dan hoef je dus ook niet verlicht een rekening aan te houden.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

En het je kan met de postbank kaart niet pinnen bij de
ING Banken in Belgie.
Ook niet bij de grootste banken van Belgie KBC en Dexia.


Ik ben al jaren bij de postbank en kan overal pinnen in het buitenland. Ook de ING banken in belgie lukt gewoon. Het zal wel te maken hebben met de betalingsmogelijkheid van de pas in het buitenland.
Daar komt een eind aan doordat ieders pas door een europees besluit vervangen moet worden voor een pas met betalingsmogelijkheid in het buitenland. Hier betaal je dan wel voor, maar dat is echt niet veel. Iets van 8 euro voor per jaar.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Noble »

Op het Vara-Kassa forum lees ik dat er mensen zijn welke GEEN coupon van PostBank hebben ontvangen ivm het gaan betalen voor de PinPas..... :?:

Iemand beweert zelfs dat postbank ONKENT dat zij de datum al weten WANNEER zij deze coupons gaan versturen?????? dus wíj liegen ???? :twisted:

snappen JULLIE het nog ??? :roll:

Wombarg
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jun 2006 20:36

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Wombarg »

Hieronder de e-Mailcommunicatie met de postbank.
Ooit heb ik een rekening MOETEN openen van de postbank, hierover heb ik afspraken gemaakt met de postbank over pinpassen en over telefonisch bankieren.
Deze afspraken worden niet nagekomen waardoor er financiele problemen dreigen te komen.
Onderaan beginnen met lezen.



Geachte meneer xxxxx,

Jammer dat u onze antwoorden als dooddoeners ervaart. Dit is namelijk niet onze bedoeling.
Wij hebben er voor gekozen om de Giropas als extra identiteitsmiddel te gebruiken. Dit doen wij om de veiligheid van onze klanten zo optimaal mogelijk te beschermen. Van deze beleidskeuze kunnen wij niet afwijken in individuele situaties.
Wilt u weer gebruik kunnen maken van de Girofoon, zult u een Giropas moeten aanvragen.
Tot slot willen wij aangeven dat ons is opgevallen dat wij inmiddels een lange correspondentie over het gebruik van de Girofoon en de Giropas die hiervoor noodzakelijk is. Hierin hebben wij diverse malen de te volgen procedure uitgelegd. Wij vertrouwen er op dat de informatie in deze e-mail voldoende is. Vragen die overeenkomen met de vragen die u al hebt gesteld, zullen wij dan ook niet meer in behandeling nemen.

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.

Mw. drs. I.M. van der Wal
Hoofd E-commerce en E-mail


Subject: Re: Girofoon

Wederom dank voor deze dooddoener.
Ik heb het netjes geprobeert, minder netjes, uitleg gegeven, maar blijkbaar is er bij de postbank geen begrip voor klanten, maar moeten de klanten wel begrip voor de postbank zien op te brengen, tenenkrommend is dit.
Het "Excuus" roepen ben ik van de Postbank gewend, daadwerkelijke acties of oplossingsbereidheid niet.
Ik moet er volgens U begrip voor hebben,.. dat mijn bank ervoor zorgt dat ik niet over mijn eigen geld kan beschikken?, dit overgoten met een sausje van excuus, beveiliging, pinpas kopen, en ik kan u niet helpen?!
U laat mij wel een beetje lachen, want u heeft uw klant niet geholpen, en het probleem bestaat nog, sterker, het probleem groeit.... goed gedaan Drs.
Ik wil van u precies weten wat er zonder mij in te lichten gewijzigd is aan
onze overeenkomst.(brief 13-09-2002)
Voor de duidelijkheid "De Postbank heeft de girofoon ongevraagd afgesloten",
Bij de (op jullie verzoek) geopende rekening heb ik aangegeven dit zonder Pas te willen, dit was mogelijk gaf de postbank aan.
Graag uitleg over het niet nakomen van onze afspraak voor wat betreft de pas.
Uw veiligheids en beleidskeuze is zo goed dat IK (lees klant?!) niet over mijn eigen geld kan beschikken tenzij ik iets van U koop wat ik niet wil (in de volksmond afpersing?!).
Een Pas is mi. onveiliger, zeker als deze gestolen word, in Frankrijk
betalen zonder pin is bijna bij ieder benzinestation mogelijk (zeker ook
bonnetje of andere onmogelijke procedure zoals politie rapport uit frankrijk nodig voor geld terug actie?)
Overigens is dit een zinloze discussie aangezien ik met de postbank
overeengekomen ben geen pas nodig te hebben.
Uw formulier voor opheffen girorekening vraagt ook geen pinpas gegevens, op deze manier kan je (met of zonder pas) al het geld naar een andere rekening
laten overmaken, Deze procedure waarbij al het geld van de rekening
afgehaald wordt hoeft niet aan deze zogenaamde beveiliging te voldoen?,
gaarne nadere toelichting.
O'ja, uw telefonische klantenservice: "Wij kunnen telefonisch geld overmaken naar een andere rekening, u hoeft alleen traceerbaar te zijn op een niet anoniem telefoonnummer, hierbij hebben we geen pasgegevens nodig. (nu ben ik in dit huis de oppas, niet de bewoner)
Kunt u mij uitleggen waarom de beveiligingsprocedure van pasgegevens nu niet telt??
Geef mij anders het mailadres van iemand die wel weet wat hij moet doen.
Doe iets, of ik doe aangifte bij de politie van afpersing. ik moet immers
een pasje kopen om over mijn geld te kunnen beschikken wat indruist tegen de door ons gemaakte afspraken.

xxx xxxxxx


Geachte meneer xxxxx,

Eerst willen wij u onze excuses aanbieden dat u verkeerd bent geïnformeerd door onze klantenservice.
Zoals wij u reeds in een eerder antwoord per e-mail hebben vermeld, is het noodzakelijk om in het bezit te zijn van een Giropas om de Girofoon te
activeren. Een andere oplossing kunnen wij u niet bieden.
Indien u geen Giropas wenst aan te vragen, wordt het moeilijk om nog gebruik te maken van uw Girorekening. Door gegevens te vragen van de Giropas van de klant, hebben wij een extra controle dat de klant zelf gebruik maakt van de mogelijke opties. Wij vragen uw begrip voor deze veiligheids- en beleidskeuze.

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.

Mw. drs. I.M. van der Wal
Hoofd E-commerce en E-mail



Inmiddels heb ik ook gebeld met de Postbank, hier is mij toegezegd dat ik middels een toegestuurd formulier een nieuwe code kan aanvragen voor de girofoon, dit zonder dat je i het bezit hoeft te zijn van een pinpas.
Dit formulier heb ik ontvangen en wat blijkt...er wordt naar bepaalde
giropas nummers gevraagd.
Ik ben nu al weken bezig en kan nog niet beschikken over mijn geld.
Ik voorzie in Januari/Februari financiele problemen indien ik dan nog niet over mijn geld kan beschikken.
De Postbank heeft mijn girofoon afgesloten, dit zonder dat ik er opdracht voor heb gegeven, activeer het asap, ik kan het zelf niet doen want ik heb/wil geen pinpas.
Mijn vraag is nu, WAT GAAT U ER AAN DOEN, IK HEB HIER ALLEMAAL GEEN TIJD
VOOR, U KOST MIJ TIJD, BEZORGD MIJ PROBLEMEN EN U MAAKT MIJ KWAAD.

Gegroet,
xxxx xxxxxxx



Geachte xxx xxxxxx,

Jammer dat u uw Girorekening wilt opzeggen.
Uw Girorekening kan alleen op schriftelijk verzoek worden beëindigd, omdat
wij hiervoor uw handtekening nodig hebben. Voor het stopzetten van uw
Girorekening hebben wij inmiddels een formulier toegestuurd. Binnen enkele dagen ontvangt u dit formulier op uw huisadres. Hierop kunt u ook aangeven naar welke bankrekening wij het resterend saldo over kunnen maken. Wij vragen u vriendelijk het ingevulde formulier terug te sturen in de bijgevoegde antwoordenvelop.
Binnen twee weken na het behandelen van uw opheffingsverzoek ontvangt u een schriftelijke bevestiging op uw huisadres.

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.

Mw. drs. I.M. van der Wal
Hoofd E-commerce en E-mail



Beste Postbank,



Van iemand die "drs" voor zijn naam gebruikt mag je toch wel verwachten dat begrijpend lezen mogelijk moet zijn.
Klaarblijkelijk heeft U niet de moeite genomen mijn e-Mail te lezen alvorens te antwoorden.
Dit kan ik opmaken uit uw advies een giropas aan te vragen, dit is het minst passende antwoord wat mogelijk is op mijn vraag.
Ik heb immers duidelijk aangegeven geen pas te willen welke ik niet gebruik,
De herhaaldelijke uitingen van nonchalance, desinteresse en bureaucratie heeft mij doen besluiten op korte termijn alle banden met de postbank te doen verbreken.
U zoekt absoluut geen passende oplossing voor iemand die de mogelijkheid ontnomen is om zijn eigen bankzaken te kunnen regelen.
Nu moet ik een vrije middag opnemen om een pas welke ik niet wil te gaan regelen.
De fouten van uw hypotheekafdeling hebben mij vorig jaar al precies drie verlofdagen gekost.
Bij uw hypotheek afdeling ging communicatie namelijk hetzelfde, dit was de reden mijn postbankhypotheek toch elders onder te brengen, het bosje bloemen wat uw fouten goed moets maken heeft mij uiteindelijk toch honderden euro's gekost.
Nu zal ik mijn verzekeringen elders gaan onderbrengen, en de betaalrekening opheffen.
Kortom, u bent een klant kwijt.

Groet,

xxx xxxxx




Geachte meneer xxxxxxx,

Vervelend dat u problemen ondervindt met de Girofoon.
De Postbank heeft gekozen voor nieuwe telefoonnummers, voor onder andere de Girofoon, om het voor u gemakkelijker te maken om ons te bereiken: het aantal nummers hebben we teruggebracht tot acht. Het wijzigen van het telefoonnummer heeft verder geen invloed op
uw Girofooncode. Het is bij ons dan ook niet bekend waarom uw code niet wordt geaccepteerd.
Via de Girofoon kunt u een nieuwe Girofooncode aanvragen. U hebt inderdaad een Giropasnummer nodig die gekoppeld is aan uw Girorekening. Het is per 30 oktober 2006 niet meer mogelijk om een Giropasbasis aan te vragen, vandaar dat wij u adviseren om eerste een Giropas aan te vragen en vervolgens een Girofooncode.
Via onze Klantenservice kunt u eenvoudig een Giropas aanvragen. Deze afdeling is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur optelefoonnummer 0900 0933 (5 cent per minuut).
Binnen zes werkdagen ontvangt u vervolgens een afhaalbericht. Hiermee haalt u de Giropas en pincode van het postkantoor af.

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.

Mw. drs. I.M. van der Wal
Hoofd E-commerce en E-mail

-----Original Message-----

Vraag : Kan geen bankzaken meer doen met girofoon.
het girofoonnummer 0268555666 is gewijzigd in een 0900 nummer.
Bij het wijzigen van dit nummer is ook mijn pincode ongevraagd
gewijzigd/vervallen waardoor ik niet meer bij mijn eigen geld kan?!
Om een nieuwe pincode aan te maken moet ik mijn giropas bij de hand
hebben, ik heb deze giropas nooit gehad/gewild of in gebruik genomen/opgehaald.
Deze rekening moest ik ooit verplicht openen omdat postbank hypotheken blijkbaar geen hypotheekgelden van andere (banken?) rekeningen kan afschrijven, bij opening van deze rekening werd mij deze pas bijna opgedrongen, nu weer.
Dit vind ik een vrij ageresieve manier van zaken doen.
Ik gebruik deze rekening alleen voor girofoon en voor het uitvoeren van gemachtigte betalingen.
Ik wil zonder pas de girofoon ASAP geactiveerd hebben zonder een bezoek aan een of andere postbank toko te hoeven doen.
Dit is toch het beleid van de banken tegenwordig? "zo min mogelijk
vestigingen en zo min mogelijk baliwerk"
Voor de duidelijkheid, als ik langs moet bij een postbankvestiging zal dit zijn om de rekening op te heffen, niet om iets te laten activeren waarvoor ik nooit opdracht heb gegeven het te laten de-activeren.
Een pas wil ik niet en heb ik nooit om gevraagd.

Gaarne reactie


Mvg

Xxx xxxx

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Inter »

Ik weet niet of dit al eerder is gezegd .
Nu krijgt iedereen een brief als je nog niet hebt gereageerd dat die €10.45 er automatisch wordt afgehaald tenzij je voor eind jan nog even die coupon instuurt dat je geen pas wilt .

Het wordt steeds gekker . Het gaat mijn niet om het bedrag maar dat er kosten worden berekend die er nauwelijks zijn. Met die €10.45 worden woeker winsten gemaakt .Als je alleen al ziet met hoeveel minder mensen er nu wordt gewerkt toen als nog wel alles gratis was.

Een bedrijf als de Postbank die nog erg traag is maar daar ik kan nog een heel verhaal over vertellen.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Inter »

Rolandroland


Geplaatst op 04 Nov 2006 23:13 door Rolandroland
Bedankt voor je tip!

Het kan dus wel gratis Very Happy Jaren geleden zat ik bij de Generale bank maar ja die is niet meer. Was voor mij de Bank.

Ja helaas is die ongeveer een jaar of 5 geleden door die ellendige Fortis Bank overgenomen.
Het eerste wat ze deden was de Hogerop rekening opheffen .
De oude klanten konden nog wel 5 jaar doorgaan met een lagere rente .
Nu is dat per 1-1-2007 ook afgelopen.
Over de service heb ik het maar niet meer .

Advies zoek een wat kleinere bank geven nog meer rente en betere service ook.

Alleen jammer dat de Argenta Bank met een tussenpersoon werkt .
Waarom dit in deze tijd met internet nog nodig is vraag ik me nog steeds af.
Anderen met heel weinig kantoren die vaak niet voor particulieren toegankelijk zijn doen dit toch ook niet.
Laatst gewijzigd door Inter op 17 jan 2007 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.

IntegerEnEerlijk
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 jan 2007 11:58

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door IntegerEnEerlijk »

Waar praten we eigenlijk over...zulke kleine bedragen

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Noble »

Die tussenpersoon heb je maar één keer nodig, om een kopie te maken van je identiteits pas....

en de aanvraag (gratis ) te versturen naar Argenta...

daarna.. :D :) :P :lol: lekker via internet bankieren..

suc6 !!

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Inter »

Geplaatst op 17 Jan 2007 09:16 door IntegerEnEerlijk
Waar praten we eigenlijk over...zulke kleine bedragen
Naar boven
Alle kleine bedragen bij elkaar worden grote .
Bovendien zijn ze helemaal niet verplicht om een pas te maken die in heel Europa geldig is
Laatst gewijzigd door Inter op 17 jan 2007 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Inter »

Geplaatst op 17 Jan 2007 14:45 door Noble
Die tussenpersoon heb je maar één keer nodig, om een kopie te maken van je identiteits pas....

en de aanvraag (gratis ) te versturen naar Argenta...

daarna.. .

suc6 !!
Naar boven
Dat kan wel zo zijn maar bij andere banken met weinig of geen kantoren is een kopie van je EU identiteitsbewijs/paspoort voldoende .

Als die je niet meer lastig valt met allerlei vervelende vragen om andere producten aan te smeren is het toch niet zo gek.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Noble »

Nee, nog niks van "aansmeren" andere produkten gemerkt.. :P


wél heb ik HÚN nog even "lastiggevallen" ....

ik kom nog wel eens in landen met ándere valuta dan Euro-tjes en vroeg mij af of zij dan een EXTRA % opslag!! rekenen voor pinnen in niet-euro-valuta,
- - zoals "andere" banken doen... - -

Ze belde al na 20 min!! terug.. (service hé..)
GEEN EXTRA KOSTEN VAN ARGENTA!!

dus wéér een meevaller... :lol: ik ga die mensen stéééééds aardiger vinden.. :P :P

schenk
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jan 2007 20:36

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door schenk »

Quote van Inter:
Ik weet niet of dit al eerder is gezegd .
Nu krijgt iedereen een brief als je nog niet hebt gereageerd dat die €10.45 er automatisch wordt afgehaald tenzij je voor eind jan nog even die coupon instuurt dat je geen pas wilt .

Het wordt steeds gekker . Het gaat mijn niet om het bedrag maar dat er kosten worden berekend die er nauwelijks zijn. Met die €10.45 worden woeker winsten gemaakt
Hier ben ik het helemaal mee eens.
En helemaal omdat in de eerste brief stond dat je niets hoefde te doen en nu weer wel.
Heel begrijpelijk voor de ouderen in dit goede nederland
En dan te begrijpen dat ik voor een all in pakket 54,95 betaald en daar zit girotel in en een MC kaart voor 2 personen en 2 girobetaal pasjes en sleutelverlies retour garantie en pasjes registratie.
En nu MOET ik 21,90 gaan betalen voor 2 pasjes terwijl de postbank die zelf er uit haalt zo staat in hun laatste brief.
Ik vraag er niet om, zij willen het dus moeten zij er ook voor opdraaien of minstens een prijs vragen die in verhouding staat tot het all-in pakket.
Maar ik blijf van mening dat zij de omruil behoren te doen en dus ook de kosten daarvan moeten dragen.

schuiven
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 mar 2007 05:28

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door schuiven »

Ook DSB geeft een gratis bankpas.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door KPN »

Alles leuk en aardig met die Argenta bank... maar:

Uit de voorwaarden van een Argenta Bankrekening
De Rekeninghouder dient steeds te beschikken over
een Tegenrekening die geldig blijft zolang het internetabonnement bij de Bank geldt. De
aanvraag tot opening geschiedt door volledige invulling van het aanmeldingsformulier.
Je blijft dus toch vastzitten aan de Postbank of een andere bank die kosten berekend voor van alles en nog wat.

schuiven
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 mar 2007 05:28

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door schuiven »

Quote: De Rekeninghouder dient steeds te beschikken over
een Tegenrekening die geldig blijft zolang het internetabonnement bij de Bank geldt. De
aanvraag tot opening geschiedt door volledige invulling van het aanmeldingsformulier.

Ik heb ook een aanmeldingsformulier van Argenta aangevraagd, daar stond bovenstaande informatie inderdaad in. Ik ging er vanuit dat je ook een gewone betaalrekening kon openen bij Argenta, zoals volgens mij op hun website beschreven staat. De info op de website en de info die toegestuurd kreeg, komen m.i. niet overeen.
Verwarrend dus.

Baskruit
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:11

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door Baskruit »

Als je naar je intermediair gaat, open je bij Argenta in eerste instantie een spaarrekening welke gekoppeld wordt aan een betaalrekening bij een andere bank.
Pas daarna vraag je dan via het internetbankieren met een paar muisklikken een Argenta betaalrekening aan.

schuiven
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 mar 2007 05:28

Re: Nationale bankpassen vervallen? Kosten pinpas

Ongelezen bericht door schuiven »

De ASN is van plan om het komende jaar een betaalrekening te starten, ook al betaal je dan waarschijnlijk voor een pas, dan weet je in ieder geval wel dat je geld aan een goed doel besteed wordt.

Gesloten