LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Siematic of Bontempi ?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
svliegen
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 dec 2006 22:46

Siematic of Bontempi ?

Ongelezen bericht door svliegen »

Ik heb offertes voor 2 hele mooie keukens liggen, resp. Bontempi DNA56 en Siematic SL909, beide greeploos hoogglans lak, met alles erop en eraan.

De beide ontwerpen zijn goed vergelijkbaar, al vind ik de Bontempi met 120cm laden wat mooier dan de Siematic met 90cm laden.

Er is natuurlijk een prijsverschil (ca 26.000 euro vs ca 35.000), en het is me duidelijk dat ik bij Siematic ook voor het merk betaal.

Maar zijn er andere redenen om voor de een of voor de andere te kiezen?

Graag jullie meningen/ervaringen.

Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: Siematic of Bontempi ?

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

Ik heb zelf bij SieMatic gewerkt, maar toch zou ik voor de Bontempi gaan (mits bij een goede dealer) onder andere voor de afwerkingen in de finesses zoals de lakkwaliteit. Een duitser verkoopt zijn "grundlichkeit" een italiaan verkoopt zijn "gevoel". Het is een kleinigheid maar de naden tussen de deuren zijn bij bontempi smaller, dat is lastiger te plaatsen maar zoveel mooier!

succes....

Pfffff

Re: Siematic of Bontempi ?

Ongelezen bericht door Pfffff »

Waarom geen zelfde ontwerp ???

stefan40
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:10

Re: Siematic of Bontempi ?

Ongelezen bericht door stefan40 »

De gulden middenweg!
Kijkt u eens op www.systemat.nl

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Siematic of Bontempi ?

Ongelezen bericht door maxx »

Ja, kijk op Systemat.nl en neem wel de tekening mee van een andere keukenwinkel want daar zijn ze zelf niet zo goed in.

MVG

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Siematic of Bontempi ?

Ongelezen bericht door loesjes »

tjonge jonge is dki weer bezig.....systemat.nl
tis toch wat om klanten zo binnen te moeten krijgen..... zielig gewoon

svliegen
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 dec 2006 22:46

Re: Siematic of Bontempi ?

Ongelezen bericht door svliegen »

@Pffft:

wat bedoel je precies met "waarom geen zelfde ontwerp?"

Beide ontwerpen zijn vrijwel identiek, zelfde lay-out, zelfde apparatuur, alleen levert Siematic geen 120cm laden die ik wel heel mooi vind (de keuken is meer dan 6 meter lang dus smalle kastjes geven een veel minder fraai effect.

Met betrekking tot systemat, als ze zelf niet eens een tekening kunnen maken, wat heb ik daar dan te zoeken?

Het gaat mij niet om een goedkopere oplossing, maar uitsluitend of Siemens zijn meerprijs t.o.v. Bontempi waard is.

Mijn eigen indruk (als leek, maar wel na flink wat onderzoek) is dat Bontempi een hele goede degelijke keuken levert met een veel betere prijs/prestatieverhouding.

Maar wat vinden jullie daarvan?

Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: Siematic of Bontempi ?

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

Dat je gelijk hebt :wink:

Pfffff

Re: Siematic of Bontempi ?

Ongelezen bericht door Pfffff »

Siematic heeft toch ook lades van 120 ??

svliegen
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 dec 2006 22:46

Re: Siematic of Bontempi ?

Ongelezen bericht door svliegen »

De verkoper zei van niet en in geen enkele Siematic zaak waar ik geweest ben heb ik 120cm laden gezien.

Misschien hebben ze die alleen voor andere modellen?

Pfffff

Re: Siematic of Bontempi ?

Ongelezen bericht door Pfffff »

De IU120Z2 is een kast met 2 uittrekelementen, dat had optie kunnen zijn. Zie verder inderdaad ook geen lades van 120 in het verkoopboek.

Bob T.
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 jun 2006 13:48

Re: Siematic of Bontempi ?

Ongelezen bericht door Bob T. »

Hmm, mijns inziens is het prijsverschil van 9000 euro (!) wel enorm.

Zelf ben ik gecharmeerd van Eggersmann (en heb daar ook voor gekozen). Wij hebben ook lades van 120 cm breed. Verder greeploos hoogglans.
Zou zeggen, kijk daar ook eens naar. Qua kwaliteit en mogelijkheden is Eggersmann minimaal gelijk aan bijv Siematic (en volgens sommige verkopers op dit forum een stuk beter)!
Laatst gewijzigd door Bob T. op 04 jan 2007 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Scara

Re: Siematic of Bontempi ?

Ongelezen bericht door Scara »

Ben wel benieuwd naar die offerte dan
(en volgens sommige verkopers op dit forum een stuk beter)!
Dat zullen dan geen Siematic verkopers zijn :D

boontje
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2007 17:02

Re: Siematic of Bontempi ?

Ongelezen bericht door boontje »

Wij zijn zelf ook bezig met een nieuwe keuken. In ons ontwerp zitten ook lades van 120 van Siemetic. Wat ik weet is dat de laden bij Siemetic uit een geheel bestaan. Dus geen vuil tussen bodem en zijwand van de la. Dit lijkt mij erg prettig.

sjors69
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 jan 2007 20:10

Re: Siematic of Bontempi ?

Ongelezen bericht door sjors69 »

Ik zag laatst een pronorm keuken met een 120 cm lade. Wat mij opviel is dat hier een stabilisatie stang inzat, waardoor de lade niet horizontaal wiebelt als je deze helemaal eruit trekt. Super stabiel.

Heeft de Bontempi of Siematic dat ook.

Scara

Re: Siematic of Bontempi ?

Ongelezen bericht door Scara »

Hoe bedoel je wiebelen ? Bedoel je geen stang om een verdeling in de lade te maken ? Trek eens een lade uit van verschillende merken en geef er dan van opzij een ferme duw tegen, is dat soort details zit vaak het verschil

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Siematic of Bontempi ?

Ongelezen bericht door maxx »

Sjors69 bedoelt een stabilisatiestang. Bulthaup gebrukt deze al een tijdje en hij is als accessoire te verkrijgen op Blum korf/voorraadladen.

De stabilisatie wordt achterop het ladesysteem gemonteerd en heeft tandwieltjes aan de uiteinden die in een rails lopen die aan de zijwanden van de kast worden gemonteerd.

Hierdoor gaat een lade altijd gelijk open op beide uiteinden van het systeem. Ongeacht welke zijde wordt opengetrokken, met 1 of 2 grepen, het maakt allemaal niet uit.

Klein nadeel: licht hoorbaar tandwieltje. Het is een accessoire voor de echte freaks. We hebben 1 kast uitgevoerd met stabiliatie en eigenlijk nog niet verkocht sindsdien. De kwaliteit van Blum maakt het ook een beetje overbodig.

MVG

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Siematic of Bontempi ?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Italianen gebruiken in de regel een stabilisatiestang in lades vanaf 900mm. Het is een voordeel voor de stabiliteit, maar een nadeel dat er een extra bewegend onderdeel aan toegevoegd is.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Siematic of Bontempi ?

Ongelezen bericht door Anastasia »

Als die Italiaan goedkoper en mooier dus wel 120 cm. waarom dan nog over een kleine 90 cm denken die jij minder vind?

Mits goed geplaatst zijn beide gelijk, alleen kun je voor die E9000,- leuk een dagje PC Hoofdstraat bezoeken met je Anti Groen Links Tractor!

Veel succes...

svliegen
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 dec 2006 22:46

Re: Siematic of Bontempi ?

Ongelezen bericht door svliegen »

Bij Bontempi kun je kiezen of je de lades met of zonder extra geleiders wilt. Ik moet zeggen dat de lades zonder de geleiders al erg stabiel zijn en iets fraaier lopen, maar voor de 120cm laden heb ik ze toch maar toegevoegd. Over 4 maanden weet ik of dat echt werkt ... :wink:

Gesloten