Hallo,
Ik overweeg om een internet spaarrekening te openen bij de DSB Bank, 3,4% rente.
Nu staat deze bank niet fijn bekend rondom leningen, hypotheken die ze je aansmeren en vage lease constructies. Maar geldt dit ook voor hun normale spaarrekeningen. Loop ik daar ook een risico op. In de voorwaarden kan ik niets raars ontdekken.
Alvast bedankt voor de reacties!
Johan
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DSB Bank voor internet spaarrekening ?
-
Re: DSB Bank voor internet spaarrekening ?
is een prima spaarrekening. Verder geen addertjes. De collectieve garantieregeling is ook van toepassing. Let er op niet meer dan 20.000,- erop te zetten of 40.000,- wanneer er twee rekeninghouders zijn.
succes
succes
-
De Collectieve Garantieregeling is aangepast per 1 januari 2007. De eerste 20.000 wordt geheel vergoed, daarboven geld een eigen risico van 10 % tot maximaal 40.000 euro. Stel je verliest 50.000 euro, dan krijg je 38.000 euro uit deze garantieregeling.
Wat DSB betreft: Het is het niet waard om met deze bank in zee te gaan, niet voor 0,2 tot 0,4 % extra rente. Ze hebben dan je gegevens en proberen zo ook andere produkten aan je te verkopen. Ze zijn het gewoon niet waard.
Wat DSB betreft: Het is het niet waard om met deze bank in zee te gaan, niet voor 0,2 tot 0,4 % extra rente. Ze hebben dan je gegevens en proberen zo ook andere produkten aan je te verkopen. Ze zijn het gewoon niet waard.
Heb ik al die jaren toch nooit last van gehad. Gek dat jij wel die ervaring hebt.Wat DSB betreft: Het is het niet waard om met deze bank in zee te gaan, niet voor 0,2 tot 0,4 % extra rente. Ze hebben dan je gegevens en proberen zo ook andere produkten aan je te verkopen.
En hoezo "zijn zij het niet waard"? Is de Postbank het dan waard dat ze je neppen met een lage rente?
Overigens geven de AT bank en de AK bank resp. 3,65% en 3,5% rente.
-
Nee, ik heb niks lopen bij de DSB bank.
Het forum hier staat vol met ervaringen van de DSB bank. Als niemand nu meer met ze in zee gaat, dan houdt het vanzelf op. Dus ook geen spaarrekening openen.
Het forum hier staat vol met ervaringen van de DSB bank. Als niemand nu meer met ze in zee gaat, dan houdt het vanzelf op. Dus ook geen spaarrekening openen.
Ik heb ook een internetspaarrekening bij DSB. Ben bepaald geen fan van deze organisatie, maar dit handelen ze wat mij betreft goed af. Geen gekke dingen en geen rare reclames.
@particulier: ik kan me wat bij je redenering voorstellen, maar je kunt het natuurlijk ook omdraaien. Als de fatsoenlijke / normale producten geld opleveren dan zou men er misschien ooit wel voor kiezen om te stoppen met die andere flauwekul.
OK, 't is waarschijnlijk een utopische gedachte, maar met een kern van waarheid.
@particulier: ik kan me wat bij je redenering voorstellen, maar je kunt het natuurlijk ook omdraaien. Als de fatsoenlijke / normale producten geld opleveren dan zou men er misschien ooit wel voor kiezen om te stoppen met die andere flauwekul.
OK, 't is waarschijnlijk een utopische gedachte, maar met een kern van waarheid.
Heb ook al een paar jaar deze spaarrekening en geen problemen. Geen ongewenste post of mail. Ze geven zelfs 2x per jaar rente, dus je heb rente over je rente