LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] advies alsjeblieft

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
jelle oosterhof

advies alsjeblieft

Ongelezen bericht door jelle oosterhof »

hallo,

omdat ik overal hoor dat iedereen 2/3 deel terug krijgt met de duisenberg regeling heb ik wat advies nodig.

ik en mijn vriendin hebben in 2000 elk een winstverdriedubbelaar afgesloten welke in 2003 met fors verlies is afgerond. hierna hebben wij allebei getekend voor een renteloze lening via het dexia aanbod.

mijn eerste vraag is dan ook of wij ook voor de duisenberg in aanmerking komen? zo ja, krijgen wij ook 2/3 korting op de restschuld?

2de vraag is wat jullie aan ons adviseren te doen.

we zijn gewoon dexia moe en we willen er vanaf. het kost al bijna 6 en een half jaar 160 euro per maand en het is allemaal weggegooit geld.

alvast bedankt voor jullie reacties.

Jelle Oosterhof

Pieter
Contacteer:

Re: advies alsjeblieft

Ongelezen bericht door Pieter »

hallo,

omdat ik overal hoor dat iedereen 2/3 deel terug krijgt met de duisenberg regeling heb ik wat advies nodig.

ik en mijn vriendin hebben in 2000 elk een winstverdriedubbelaar afgesloten welke in 2003 met fors verlies is afgerond. hierna hebben wij allebei getekend voor een renteloze lening via het dexia aanbod.

mijn eerste vraag is dan ook of wij ook voor de duisenberg in aanmerking komen? zo ja, krijgen wij ook 2/3 korting op de restschuld?

2de vraag is wat jullie aan ons adviseren te doen.

we zijn gewoon dexia moe en we willen er vanaf. het kost al bijna 6 en een half jaar 160 euro per maand en het is allemaal weggegooit geld.

alvast bedankt voor jullie reacties.

Jelle Oosterhof
Vraag 1,
Nee volgens de duisenberg0regeling hebben jullie geen recht op 2/3 kwijtschelding restschuld omdat je voorheen het dexiaanbod hebt aanvaard. Voor dexia aanbod gedupeerden wordt 10% korting verleend.

Vraag 2. Als je ervan af wilt kun je twee dingen doen.
1. doorgaan met afbetalen van de veruimde dexia aanbod regeling en na het aantal jaren het boek sluiten zodra alles is afgelost.
2. uitrekenen of procederen eigenlijk in jullie situatie zin heeft om per saldo na 1 tot 2 jaar het boek te kunnen sluiten met een aldan wel of geen goede uitspraak op zak.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Correctie op de posting van Pieter H:
De Duisenberg regeling accepteren betekent 1/3 korting krijgen op de resterende restschuld bij een product die kan eindigen met een restschuld of 10 % korting bij een aflossings of garantieproduct.
De beeindiging moet dan wel ná 1 mei 2005 hebben plaatsgevonden.

Zie ook de topic Door de bomen het bos niet meer zien...
en http://www.platformaandelenlease.nl/DexiaSchema.htm

Groeten,
Piet

jelle oosterhof

Correctie op de posting van Pieter H:
De Duisenberg regeling accepteren betekent 1/3 korting krijgen op de resterende restschuld bij een product die kan eindigen met een restschuld of 10 % korting bij een aflossings of garantieproduct.
De beeindiging moet dan wel ná 1 mei 2005 hebben plaatsgevonden.

Zie ook de topic Door de bomen het bos niet meer zien...
en http://www.platformaandelenlease.nl/DexiaSchema.htm
Dit zou inhouden dat we zelfs helemaal geen regeling kunnen treffen?
onze overeenkomst is in september 2003 afgelopen waarna wij het hebben omgezet in een renteloze lening. we betalen nog steeds.
Wat moet zijn beindigd na 1 mei, het betalen middels het dexiaaanbod of de termijnen van het produkt zelf?

Hoeveel kans hebben we als we gaan procederen?

jll
Contacteer:

Ongelezen bericht door jll »

Het Dexia-dossier staat bol van de begripsverwarring. De meeste gedupeerden waren zich niet bewust van het leenelement en daarmee mogelijke restschuld. Vanuit dat uitgangspunt is het begrip 'vergoeding' uit de Duisenberg-Regeling zeer vals. Helaas heeft het Hof deze verkeerde term overgenomen.

Bij een vergoeding krijg je geld terug, bij schade moet je betalen.

Bij D-R hoef je in het gunstigste geval de door schending zorgplicht van Dexia veroorzaakte schade niet te betalen, maar je spaargeld krijg je er niet mee terug.
Daarnaast wordt een aantal gedwongen 1/3 van die schade te betalen, maar de overgrote meerderheid wordt, mede door onwetendheid over de eigen situatie, via WCAM gedwongen alle door Dexia veroorzaakte schade te betalen

cornelis

Ongelezen bericht door cornelis »

Gisteren uitzending gezien,waar ook nog eens te zien was het filmpje hoe de contracten aan de man werden gebracht boel verdraaien verwarring zaaien en de mensen trappen er in.

Alleeen dat filmje moet al voeldoende zijn om alle rechters te overtuigen,dat we willens en wetens zijn opgelicht,en alle contracten te vernietegen aanbod of geen aanbod getekend,het filmpje zegt genoeg hoe smerig dexia alles speelt,onduidelijk verdraaien noem maar op.

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Niet alleen tijdens het verkopen was er al sprake van verdraaiing en verwarring, ook de Duisenberg regeling en de uitleg hierover is verwarrend.
In het schema, zie http://www.platformaandelenlease.nl/DexiaSchema.htm , staat duidelijk weergegeven wie waar recht op heeft in bovengenoemde situatie, maar in de Veelgestelde vragen op de Dexia site staan weer afwijkingen zoals :
Ik heb een renteloze lening. Kom ik in aanmerking voor de Duisenberg-Regeling?

Ja, u kunt in aanmerking komen voor de Duisenberg-Regeling. Medio december ontvangt u een brief van Dexia. U kunt dan kiezen voor voortzetting van uw renteloze lening of voor een eenmalig aanbod. In dat laatste geval betaalt u in één keer uw resterende schuld onder aftrek van 33,33% van die resterende schuld.

Ik heb het Dexia Aanbod getekend. Wat betekent de schikking voor mij?

Cliënten die het Dexia Aanbod hebben aanvaard, kunnen ook in aanmerking komen voor de Duisenberg-Regeling, maar niet altijd. Zie verder het schematisch overzicht van de Duisenberg-Regeling.
Duidelijk dus, of toch niet?

Groeten,
Piet

cornelis

Ongelezen bericht door cornelis »

Ja Piet, dexia is heel duidelijk vooral in telefonisch overleg over het aanbod, beloven ze gouden bergen maar in de praktijk is het wel even anders,eenmaal getekend zijn er van die telefonische beloften niets meer over,velen hebben wederom onder valse voorwenselen en verkeerde verdraaide misleidende informatie getekend.

jelle oosterhof

Ik heb een renteloze lening. Kom ik in aanmerking voor de Duisenberg-Regeling?

Ja, u kunt in aanmerking komen voor de Duisenberg-Regeling. Medio december ontvangt u een brief van Dexia. U kunt dan kiezen voor voortzetting van uw renteloze lening of voor een eenmalig aanbod. In dat laatste geval betaalt u in één keer uw resterende schuld onder aftrek van 33,33% van die resterende schuld.
Die korting is dus op de totale restschuld op het moment van aflopen? of op de restschuld die nu nog open staat?

Eugene Cernan

Ongelezen bericht door Eugene Cernan »

Jelle,

Het is helemaal geen weggegooid geld wat je aan Dexia betaalt, het is namelijk de koersdaling die je renteloos afbetaalt, evenzo als Dexia jou bij gestegen koersen dat bedrag uitbetaald had. Volgens mij krijgen diegene die de Dexia-regeling hebben gekregen ook tweederde terug, anders zouden slechts de wanbetalers beloond worden, het moet niet gekker worden! Maar ik denk dat dat administratief gezien nog wel ff op zich laat wachten omdat heel veel mensen niet zoals jullie netjes aan hun verplichtingen hebben voldaan. Het kost tijd om die mensen ook aan hun verplichtingen te houden, doen ze dat uiteindelijk dan denk ik dat jullie geld nog wel komt.

Als het toentertijd niet je vriendin, maar je vrouw geweest was, had je zelfs je hele restschuld terug kunnen krijgen. Mits jullie mekanders contract niet getekend hadden. Weer een voorbeeld waarom die eega-regeling echt nergens op slaat.

Groet,

Gene

Martinvdm

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Als het toentertijd niet je vriendin, maar je vrouw geweest was, had je zelfs je hele restschuld terug kunnen krijgen. Mits jullie mekanders contract niet getekend hadden. Weer een voorbeeld waarom die eega-regeling echt nergens op slaat.
Als...Mits... :cry:

Als je destijds de 'adviseur naar' buiten had geflikkerd, had je niet van een Dexia of Leaseplan afgeweten... :wink:

jelle oosterhof

Volgens mij krijgen diegene die de Dexia-regeling hebben gekregen ook tweederde terug, anders zouden slechts de wanbetalers beloond worden, het moet niet gekker worden!
ik heb even gebeld met leaseproces en inderdaad zijn we er 2 keer ingetuind. wij krijgen maar 1/3 deel terug.

maar rest mij alleen nog de vraag: van de nu openstaande restschuld of van de restschuld na aflopen van de winstverdriedubbelaar?

Eugene Cernan

Ongelezen bericht door Eugene Cernan »

Er zijn wel schema's, die ik zelf niet ken. Maar ik kan me goed voorstellen dat mensen die het aanbod getekend hebben 'maar' eenderde van de restschuld terugkrijgen. Dit komt waarschijnlijk omdat je eerder al getekend hebt voor een renteloze lening. Het derde deel kwijtschelding is coulance van Dexia, dit gaat natuurlijk wel om een derde van de oorspronkelijke restschuld. Inleg wordt buiten beschouwing gelaten.
Maar als jij als keurige betaler maar eenderde kwijtschelding krijgt ben ik benieuwd wie die tweederde kwijtschelding krijgt, de verdriedubbelaars zijn toch al allemaal afgelopen. Die liepen tot hooguit begin 2004.
Ik neem aan dat de regeling dan alleen geldt voor mensen die toen keurig meteen aan hun contractuele verplichtingen hebben voldaan en de restschuld betaald hebben.
Mensen met het Dexia-aanbod zijn getuige jou verhaal de helft minder gunstig uit. En de wanbetalers die dit forum overspoelen. Wordt hun betalingsmoraal beloond....
Laten we hopen van niet/wel, aan u de keus. Echter als u de wanbetalers steunt dient u ook proletarisch winkelen te prefereren.
Waar moet dat naartoe met dit land...

Groet,

Gene

hilbrand

Ongelezen bericht door hilbrand »

dient u ook proletarisch winkelen te prefereren.
Prefereren wil ik niet zegen, maar het duurt niet lang meer dan zal ik wel moeten. Ik ben nl uitgekleed door een bank. :evil:

Martinvdm

Ik ben nl uitgekleed door een bank.
Maar dat boeit Eugene geen moer...

We zijn wanbetalers, we hebben niet aan onze verplichtingen voldaan, we lopen achter Piet aan en ga maar verder...
Het is iedere keer maar de gedupeerde aanvallen, benadrukken dat we wanbetalers zijn en een eegaregeling afdoen als 'krankzinnig'...

Waar ik me erg aan stoor is de eenzijdige kant van zijn betoog. Hij rept met geen woord over Dexia en haar activiteiten nu als in het verleden. Immers, het is nu eenmaal makkelijker ons als gedupeerden op onze 'plicht' te wijzen dan de Dexia bank.

Met zijn opmerking 'als u de wanbetalers steunt dient u ook proletarisch winkelen te prefereren' geeft al aan hoe hij in deze materie zit en hoe hij er over denkt...

Het getuigt n.l. van een erg scheve vergelijking (zacht gezegd) om deze twee dingen te noemen in lijn met de Dexialeasezaken...

hilbrand

We zijn wanbetalers, we hebben niet aan onze verplichtingen voldaan
Dit waren wij NIET, totdat het niet meer op te brengen was. Wij konden het eenvoudig niet meer betalen, en een lening afsluiten was er dus niet bij.
Wij hebben een BKR codering van €86000.
Wat moet je dan Eugene?????????
Vertel me dat eens.

ad snoeren

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Hilbrand.

Neem contact op met Piet Koremans van PAL als je dat nog niet gedaan hebt.
Die Eugene is al jarenlang een trol op dit forum.
Gewoon niet op reageren.

Sterkte Ad

Martinvdm

Ja Eugene....

Kom eens met een goede tip voor Hilbrand....

Ik heb wel een tip voor je:

Ga naar een goede advocaat en leg jouw zaak voor...

hilbrand

Wij hebben onze zaak in handen gelegd van advocaat Aan de Kerk. Bemiddeld door Piet overigens. Blij dat ik dit al gedaan had voordat onze centjes op waren.
Maar ja, die kon de laatste tijd ook niets doen. Ik zit eigenlijk in hetzelfde schuitje als Ad, 2 ton overwaarde maar oversluiten: ho maar.
Alle tips van PAL ten spijt. Niets ten nadele van deze mensen hoor. Ze verrichten uitstekend werk.
Ik kan me dan ook mateloos ergeren aan de "bijdragen" van lavi/joop(k). Ze hebben werkelijk geen idee wat een ellendig leven een gedupeerde kan hebben.

Belegger+

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Ik zit eigenlijk in hetzelfde schuitje als Ad, 2 ton overwaarde
Ze hebben werkelijk geen idee wat een ellendig leven een gedupeerde kan hebben.
Nee toch, lees ik dit echt ?
Hilbrand, ga je heel diep zitten schamen in een heel stil hoekje. Twee ton overwaarde, ja je leest het goed, daar kan de gemiddelde gedupeerde niet eens van dromen ! Dat kent de gemiddelde Nederlander niet. En dan klagen ?
Mijn raad: verkoop je huis, los je schuld af en kom dan weer eeens klagen, dan word je zeker serieus genomen.

B+

Gesloten