LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NIET BETALEN bij klachten over Het Net

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jannus

NIET BETALEN bij klachten over Het Net

Ongelezen bericht door jannus »

Had afgelopen zomer 2006 gedurende meer dan een maand een slechte of geen email verbinding en klachten over de incompetentie en bureaucratie van de helpdesk. Kreeg op mijn brief aan de Directie geen gehoor. Heb toen als schadevergoeding gewoon mijn abonnementsgeld voor 2 maanden ingehouden. Kreeg natuurlijk de KPN als incasseerder op mijn dak. De reacties en toonzettingen van KPN en de non reactie van Het Net getuigen van een ongekende arrogantie en miskenning van consumentenrechten. Namelijk een leverancier behoort datgene te leveren waarvoor is gecontracteerd en wordt betaald. Misschien kent men bij KPN / Het Net het woord KLANT, de betekenis in ieder geval niet.

Mijn advies aan een ieder is, massaal NIET betalen.

Ik bertaal niet automatisch en heb het abonnementsgeld van Het Net ingehouden. Als je wel automatisch betaald dan kan je dat binnen 1 maand terugdraaien en de KPN rekening minus Het Net abonnementsgeld overmaken. Het gaat immers over de provider Het Net (dochter van KPN) en niet over de ADSL lijn en telefoon. Daar mag KPN niets aan doen ondanks eventuele dreigende taal !!! Vermeld dat dus in je brief aan KPN.

Laat je niet intimideren door KPN of door haar incassobureaus. Laat het desnoods op de kantonrechter aankomen. Dit soort zaken win je in 9 van de 10 gevallen als het al zover komt.

Niet betalen en overgaan naar een andere provider (hetgeen ik inmiddels heb gedaan) is de enige macht van de consument. Misschien leert men dan eens zijn lesje.

Wordt vervolgd.

opperbom

Re: NIET BETALEN bij klachten over Het Net

Ongelezen bericht door opperbom »

Als je niet betaald , en je komt in het incassocircuit terecht , krijg je een B.K.R.-notering. Het krijgen van een lening en zelfs een hypotheek kan dan inj gevaar komen. Niet zomaar doen dus.

Marchel.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Had afgelopen zomer 2006 gedurende meer dan een maand een slechte of geen email verbinding en klachten over de incompetentie en bureaucratie van de helpdesk. Kreeg op mijn brief aan de Directie geen gehoor. Heb toen als schadevergoeding gewoon mijn abonnementsgeld voor 2 maanden ingehouden. Kreeg natuurlijk de KPN als incasseerder op mijn dak. De reacties en toonzettingen van KPN en de non reactie van Het Net getuigen van een ongekende arrogantie en miskenning van consumentenrechten. Namelijk een leverancier behoort datgene te leveren waarvoor is gecontracteerd en wordt betaald. Misschien kent men bij KPN / Het Net het woord KLANT, de betekenis in ieder geval niet.
Heel vaak is de oorzaak van slechte of geen internet verbinding spyware of virussen.

Dit geldt ook voor e-mail.

Dus laat eerst eens je eigen systemen nakijken op spyware en virussen, voordat je zulke taal over de providers uitspreekt.

jannus

Ongelezen bericht door jannus »

Hoe weet je of ik niet eerst mijn eigen systeem heb onderzocht. Vraag dat eerst eens en suggereer dan wat.

Mijn systeem was nl. vrij van de door jou gesuggereerde mogelijke oorzaken. Daarnaast liep de e-mail van andere providers over mijn systeem zonder problemen. Alleen HetNet e-mail liep niet of beroerd, nu overigens zonder enige aanpassingen van mijn kant beter maar te laat, nu heb ik opgezegd.

Dus wie is de oorzaak ??? HetNet dus !!!

GEWOON NIET BETALEN.
IS DE ENIGE KRACHT DIE JE ALS CONSUMENT HEBT.
DAN REAGEREN ZE WEL, ZO NIET OOK GOED.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@ikbenik,

Zo, zo, ook al verstand van providers? :wink:

Collegiale groet, Maxiem.

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

Maar kan je nu wel internetten en mailen?????

Zo ja was er iets mis??????

Kan ook een instellingsfout zijn geweest aan jouw kant, je beschrijft namelijk niet of het al opgelost is.
En niet betalen je trekt hoe dan ook toch aan de kortste end lijkt mij.

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Gewoon niet betalen, is de enige kracht die je als consument hebt!!!!
Wanneer kom je zeuren als er een incassobureau met alle extra kosten is ingeschakeld, die je financieel leegzuigen? Ben benieuwd.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

@ikbenik,

Zo, zo, ook al verstand van providers? :wink:

Collegiale groet, Maxiem.
Tja, je moet toch met de tijd meegaan! :wink:

Maar alle gekheid op een stokje, ik was vandaag bij een klant en daar was het ook helemaal mis mee.

Qua diensten is er niets mis met Planet, HetNet en KPN.
Altijd verbinding (kan Chello nog wat van leren!)

Het probleem bij KPN is hun administratiesysteem.
Ze zijn overgestapt op een ander administratiesysteem. En daar zijn hele serieuze problemen mee.

Zoals ik het nu kan bekijken zijn de klanten van KPN daar de dupe van, maar KPN zelf ook.
Ze zitten met een administratiesysteem dat heel slecht functioneert.

Als grote concerns overstappen op een ander systeem, dan is dat niet eenvoudig terug te draaien.
De gegevens van het oude systeem moet worden overgezet op het nieuwe systeem.
Iemand met een gezond verstand zegt dat je pas over moet stappen op een nieuw systeem als dat systeem goed functioneert.
Echter gaat bij zulke projecten dat niet op. Dan worden softwaresystemen afgeleverd waar nog volop kinderziektes inzitten en de mensen die ermee moeten werken zijn niet goed geïnstrueerd.
Met alle gevolgen van dien.

Even terugschakelen is er ook niet bij.

Daarbij komt ook nog dat in de dezelfde tijd dat ze IPB zijn gaan aanbieden.
Veel Nederlanders lezen nooit de gebruiksaanwijzingen en maken daardoor fouten, die als ze die verrekte gebruiksaanwijzingen hadden gelezen, voorkomen hadden kunnen worden.
Maarja, Nederlanders zijn eigenwijs en weten het altijd veel beter!

Dus doordat de mensen niet de gebruiksaanwijzingen lezen en voor ieder wiswasje de helpdesk bellen, en een zeer goed slecht functionerend administratiesysteem, heb je hiermee de perfecte ingrediënten voor een goed slecht draaiend bedrijf.

En waarempel!
Het draait ook zeer slecht!

Persoonlijk denk ik dat naast de klanten ook KPN zelf de dupe is van een falende computersysteem leverancier.
Zal me niets verbazen als die leverancier straks ook een flinke schadeclaim krijgt.

De reden dat ik dit aangeef is dat ook een grote concern als KPN ook de dupe kan zijn door een falende systeemleverancier!
Ik lees hier al dat KPN arrogant is en zulke zaken nog meer.
Vind ik nogal kort door de bocht.

Wat ik hiermee bedoel is dat je als consument ook meer begrip voor sommige situaties mag hebben.
En ook wat meer interesse tonen als een bedrijf ook machteloos is en probeert om de situatie onder controle te krijgen.
Ik zeg niet dat je het moet accepteren! Tuurlijk niet.
Maar meer begrip en interesse tonen!

Zelf heb ik als detaillist ook wel eens van die situatie. Dat het pure onmacht is.
Dan vraag ik heus niet aan de klanten of ze het moeten accepteren, maar een beetje meer begrip en interesse is wel zo prettig!

Wat dat betreft gedragen steeds meer consumenten zich heel bot en hard. Nergens begrip of interesse!

En dat is zo jammer.

AnnePanne

Ongelezen bericht door AnnePanne »

ja vooral niet betalen... zodat je later alleen nog maar meer kwijt bent.. :roll:

Beertje02

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Waarom gebruiken ze dan niet het oude goed werkende systeem als schaduw, totdat het nieuwe systeem wel voldoet?

??

Ongelezen bericht door ?? »

Ik kan je uit ervaring vertellen dat het simultaan gebruiken van meerdere systemen absoluut niet werkt. Dat veroorzaakt nog meer problemen.

@Maxiem aka Read: ik gok dat ikbenik meer verstand van zaken heeft dan menig ander hier.

tvalphen

Ongelezen bericht door tvalphen »

Het Net en KPN zijn niet vrij te praten. Ook al zit het probleem bij de klant thuis behoren ze voor 0,45 cent pm gewoon snel en deskundig de klant te helpen. Lange wachttijden, ondeskundig en onvriendelijk personeel zijn de pijlers waar KPN/Het net op drijft.

Ik ben sinds oktober verhuisd maar nu nog steeds geen telefonie en een gedeeltelijke internetverbinding. Op brieven wordt niet gereageerd evenals mailen. Door te bellen met de helpdesk zijn mij hartklachten de laatste maanden toegenomen. Het vreemde vind ik dat je als klant nergens terecht kunt. Van mij mag Radar opnieuw negatieve aandacht aan deze boevenclub besteden.

alettavanroon

Ongelezen bericht door alettavanroon »

Ik heb zelf nog een andere klacht/vraag over internet van KPN.

In november 2006 heb ik een pakket zappen en surfen besteld (digitenne en adsl van kpn voor een pakketprijs). Na twee maanden (ipv 15 dagen!) heb ik eindelijk een ontvangstbevestiging van het adsl gedeelte. Nu klopt het abonnementsbedrag niet. Verschillende telefoontjes hebben geen baat gehad (smoesjes van 'u wordt teruggebeld' en 'wij hebben een storing').

Ik zal deze week mijn modem krijgen en dus binnenkort ook een factuur met een verkeerd bedrag. Mijn eerste reactie was natuurlijk niet betalen...maar schiet ik daar eigenlijk wel mee op, aangezien kpn nooit telefonisch contact opneemt om zaken op te helderen???

Zijn er toevallig forumleden die een andere oplossing of idee hebben??
Alvast bedankt
Aletta

IF

Ongelezen bericht door IF »

Jannes
Het lijkt me niet slim om te betalen....

Ze sluiten per direct af, en als je niet betaald gaat het naar een deurwaarder, en daar komen nog extra deurwaarderskosten overheen...Dan wordt het een duur grapje.. En je hebt helemaal geen verbinding, en tevens is het zo, dat je defenitief ben afgesloten, en dat je ook nooit weer een aansluiting weer krijgt.

Consument zijn altijd de dupe van dit soort problemen. (helaas) :(

Gesloten