LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ADSL instapsurfen actie Het Net

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
duivenva

ADSL instapsurfen actie Het Net

Ongelezen bericht door duivenva »

Heb in juli voor mijn ouders ADSL instap surfen aangevraagd. De actie is en was de eerste 6 maanden 10 € korting en het modem gratis (deze betaal je eerst wel zelf). Na 2 keer bellen met het net hebben mijn ouders nog een euro gestort gekregen. Krijg steeds als antwoord wacht het maar af. Na lang zeuren de debiteuren afdeling gekregen, smoes van nieuw systeem sinds augustus en een verbod om voorlopig geen terugbetalingen te doen. 4 maanden op je geld wachten vind ik niet acceptabel, en de helpdesk ook niet. Hun advies...... dien maar een klacht in. Wie zit ook al zolang op zijn geld te wachten?

ikbenik

Re: ADSL instapsurfen actie Het Net

Ongelezen bericht door ikbenik »

Na lang zeuren de debiteuren afdeling gekregen, smoes van nieuw systeem sinds augustus en een verbod om voorlopig geen terugbetalingen te doen

Dat is géén smoes.

KPN (+HetNet en Planet) is overgestapt op een ander administratiesysteem.
En hier zijn veel problemen mee. Heel veel problemen.

Jij doet dit af als een smoes, maar dat is het absoluut niet!

pvd

Ongelezen bericht door pvd »

Het mag dan geen smoes zijn, slecht is het wel.

Een nieuw administratiesysteem wordt toch eerst uitgebreid getest??? En als blijkt dat het niet werkt, dan ga je toch weer gebruik maken van het oude systeem?

Maar KPN niet!! Het contract van het oude systeem verlopen....Voor dubbeltje op eerste rang overgegaan naar een derderangssysteem. En de klanten......Ach wat kan ons het schelen!

pvd
Laatst gewijzigd door pvd op 09 dec 2006 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.

ikbenik

Ik zie het anders.

Tuurlijk is het systeem verre van perfect en een half jaar geleden werd dat ook door experts die in de verschillende consumentenprogramma's te gast waren ook aangegeven.

Waar gaat het dan op dit moment fout?

Simpel. De consument is op dit moment doof voor de problemen en men heeft een te hoge verwachting.

Het systeem is verre van perfect en er zitten nog kinderziektes in.
De consument die overgestapt is heeft de verwachting dat de verbinding zonder problemen is, wat dus niet het geval is.

En hierdoor beginnen de consumenten massaal te klagen.
Wat onterecht is.

Nogmaals: de consument heeft een veel te hoge verwachting van het product en de diensten en is nu teleurgesteld.

Aan de andere kant klaagt men ook over het administratiesysteem van KPN. En dat is nu wel weer terecht.

Dus even op een rijtje:
- De consument klaagt terecht over het administratiesysteem van KPN.
- De consument moet niet klagen over de kwaliteit van het internetbelsysteem. Men moet de kinderziektes en de ongemakken voor lief nemen.

berta23

Ongelezen bericht door berta23 »

toch is het raar dat het geld van e modum niet retour gestort kan worden omdat ze prblemen hebben met de administratie, maar het maand bedrag wel. Ik wil niet vervelend doen maar ik vind het veel geld wat maar niet terug komt. En als je dan op de internetsite kijk staat daar dat de prblemen bij de volgende betaling zijn opgelost. ondertussen ben ik al vier maanden verder

pvd

Ongelezen bericht door pvd »

@ikbenik: Volgens mij zijn we het dan eens :wink:

Mijn eerdere berichtje ging ook over het nieuwe administratiesysteem van de KPN (sorry dat was niet duidelijk aangegeven). Dat is volgens mij derderangs.....En daar zijn de verhuizende, of geld terugwillende consumenten de dupe van. Maar dat kan de KPN weer niks schelen.

Ik ben het met je eens dat het VOIP bellen nog in de kinderschoenen staat. Je mag er dan ook niet dezelfde verwachtingen over hebben dan traditionele telefonie. Ik vind het jammer dat de providers daar (volgens hun websites) anders over denken. Ik wil u graag wijzen naar een ander topic op het telefonieforum. Overzicht forums/Telefonie/Waarom internettelefonie per definitie minder betrouwbaar is.

pvd

TRAY

Ongelezen bericht door TRAY »

Dat er een nieuw systeem is dat problemen brengt, oke...

Maar dat men al vijf keer heeft gebeld en het nog niet opgelost is, dat kan niet he.

Daarnaast ben ik ook ergens werkzaam geweest waar er met een oud en nieuw systeem werd gewerkt op afdeling voor klanten...geen problemen hiermee...

ikbenik

Dat er een nieuw systeem is dat problemen brengt, oke...

Maar dat men al vijf keer heeft gebeld en het nog niet opgelost is, dat kan niet he.

Daarnaast ben ik ook ergens werkzaam geweest waar er met een oud en nieuw systeem werd gewerkt op afdeling voor klanten...geen problemen hiermee...

We hebben het hier niet over een afdeling, maar een compleet bedrijf.
Als het ene systeem niet compatibel is met het andere, dan moet alles met de hand worden overgezet.

Als met het nieuwe systeem dermate problemen zijn, dan kun je niet even het oude systeem terugzetten!

Het komt vaker voor dat de softwareleverancier er een potje van maakt.

KPN is niet de dader, maar is het slachtoffer van de softwareleverancier.

De problemen die KPN heeft is voor hun overmacht en géén onwil, zoals sommige zeggen!

Dit doen ze echt niet voor de lol, en ze voelen wel degelijk de hete adem van de klanten in hun nek.

Voor KPN is dit op dit moment voor hun complete onmacht.

berta23

Ongelezen bericht door berta23 »

ikbenik werk jij bij de kpn??
Als ze echt willen kan het dat zie je regelmatig waneer zich er een consumenten programma mee gaat bemoeien.
En daarnaast vind ik dat wanneer blijkt dat een bedrijf iets niet aan kan een stop op klanten mischien niet zo gek is

ikbenik

ikbenik werk jij bij de kpn??

Nee, ik heb een eigen bedrijf en ik heb zakelijk niets te maken met KPN.

TRAY

Ongelezen bericht door TRAY »

Wat een onzinpraat.

Waar ik werkzaam was werd het nieuwe systeem een jaar lang door collega's getest...

Dus wij moeten niet KPN de schuld in de schoenen schijven maar wel toezien hoe klanten de dupe worden van het onbehoorlijk werken van een systeem...

De klant is wel de laatste die dient te merken dat er problemen zijn met een systeem...
Intern kan een bedrijf meer mensen aannemen of zorgen voor meer computers die gebruikt kunnen worden.

En daarnaast zou zoiets toch breeduit in het nieuws komen dat het de schuld is van KPNs leverancier.

Jan9

Ongelezen bericht door Jan9 »

Je moet gewoon nooit ingaan op dit soort aanbiedingen, je moet maar zien dat je je geld terug krijgt.
Van KPN mag je verwachten dat ze zich aan hun belofte houden en het geld terugstorten, raar dat KPN nu ook Oxxio achtige toestanden heeft.
Het lijkt mij dat ze deze klanten 10.000 excuses moeten maken voor deze wanprestatie.
Een bloemetje en de modemkosten terugbetalen zoals eerder was belooft aan de klant.

duivenva

Ongelezen bericht door duivenva »

Zit al deze berichtjes nog een terug te lezen na mijn bericht van december 2006. Ik krijg nu toch sterk het gevoel, zeg maar angst dat Het Net Net al haar gegevens vanuit het oude systeem niet meer terug kan vinden. Dan kunnen de klanten dus naar hun centen fluiten. Ik voel me bezwaard tegenover mijn ouders dat ik hun Het Net heb aanbevolen! Die mensen wachten al vanaf augustus vorig jaar op hun geld. Het vreemde is als je een medewerker van Het Net aan de telefoon hebt, je volkomen gelijk geven en vinden dat dit allemaal niet kan! Laten we er met zijn allen het beste van hopen, meer kan je niet doen. Misschien helpt het als Radar dit op TV nog eens onder de aandacht brengt.

usa

Ongelezen bericht door usa »

mijn moeder heeft ook nog steeds geen geld terug gehad. Ze krijgt nog het geld van haar modem € .. terug en 6 maanden korting 60 euro.
het duurt allemaal erg lang

ikbenik

Dus wij moeten niet KPN de schuld in de schoenen schijven maar wel toezien hoe klanten de dupe worden van het onbehoorlijk werken van een systeem...
De consument heeft een veel te hoge verwachting, en daar zit het probleem.

VOIP heeft niet de dezelfde kwaliteiten als analoge telefonie.

Dit heeft te maken dat je bij een analoge telefoon een rechtstreekse verbinding met je gesprekspartner hebt.

Bij VOIP is dat niet het geval.
Het gesprek wordt lettelijk in hele kleine pakketjes verdeelt en dan via het computernetwerk verstuurd.
Dus de pakketjes kunnen via Keulen, Parijs, New York lopen.

Een vergelijking:

Bij analoge telefonie wordt een draad getrokken van jouw naar jouw gesprekspartner. Dus het gesprek gaat via de draad.

Bij VOIP en IPB is een hele andere techniek.
In tegenstelling tot de analoge telefonie is er bij VOIP géén rechtstreekse verbinding.
Dus het gesprek wordt in hele kleine stukjes gehakt, in doosjes geplaatst en via allerlei kleine pakketjes verstuurd.
Vergelijk het maar met brieven op de post doen of pakketjes afleveren bij het postkantoor.

Het nadeel van deze techniek is dat je afhankelijk bent van de drukte op het computernetwerk.
Is het erg druk, dan krijg je vertragingen. Soms kan dit resulteren dat de "verbinding" verbroken wordt. Of dat je jouw gesprekspartner wel kunt horen maar jouw gesprekspartner jouw niet.

Dus gaat op dat moment iedereen via VOIP bellen en massaal downloaden, dan ontstaat er een wachttijd en dit kan resulteren dat de pakketjes later aankomen dan eigenlijk de bedoeling was.

De techniek van VOIP bellen is precies hetzelfde als je een website opvraagt of een bestandje gaat downloaden.

Ik hoop nu dat het duidelijk geworden is hoe VOIP en gerelateerde diensten werken ten opzichte van analoge telefonie.

Dus je mag van VOIP niet hetzelfde verwachten als van een analoge telefoonverbinding.

De echte experts op dit gebied zeggen dit ook.

Maarja, de consument is daar doof voor. De consumentenorganisaties zeggen tegen de consumenten dat zij de kwaliteit bepalen.

En dat is dus niet het geval.

Dr.O

Ongelezen bericht door Dr.O »

ikbenik

Echt niet!

Computersignalen kun je niet zo via de telefoonverbinding versturen.

Daar heb je een modem voor nodig.

Modem staat voor MOdulatie-DEModulatie.

Oftewel, het computersignaal wordt op een grondsignaal geplaatst.
Dit is heel goed te vergelijken met de radio.

DLS is een andere techniek om computersignalen via de telefoonlijn te versturen.

BBNET heeft een eigen computernetwerk, naast die van de KPN.

Maar de technieken die gebruikt worden zijn precies hetzelfde als die van VOIP en internet.

Dus BBNET is géén telefonienetwerk maar een computernetwerk.
Net als UPC.
Telefonie van UPC is puur VOIP.

Dus BBNET gebruikt bij de telefonie ook VOIP technieken.

Ik benader het via de technische kant Dr.O.
Jij via de propaganda kant.

ikbenik

BBNET is exact hetzelfde als IPB van KPN.

BBNET is alleen een concurrent van KPN.

agro

Ongelezen bericht door agro »

Ikbenik klopt helemaal zie ook onderstaande text welke ik van bbnet afhaalde.
Ja. Als u een ADSL verbinding van bbned heeft, kunt u aanvullend de dienst Bellen over DSL bestellen. Dit doet u via uw internetprovider. Met de dienst bellen over DSL beschikt u over een volwaardige telefoonaansluiting.
Is duidelijk VOIP.

ikbenik

bellen over DSL
Moet wel VOIP zijn, omdat alleen spraak via VOIP over het computernetwerk kan.

Voor alle duidelijkheid:

VOIP is al heel oud en wordt al jaren door MSN gebruikt.

Toen kwam VIOPbuster en Skype.

Door de populairiteit van Skype hebben de telefoonproviders deze techniek ook overgenomen.

Bij veel modems met ADSL en telefonie staat heel vaak bij de telefoonaansluiting VOIP.

En ik heb ook de site bekeken van BBNET.

De diensten van BBNET is precies hetzelfde als die van KPN met IPB.

Gesloten