LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
maud_fredrix
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2007 10:34

RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Ongelezen bericht door maud_fredrix »

Let op bij het boeken bij Ryan Air.

Een vriendin heeft 2 tickets geboekt en heeft daarbij vergeten mijn naam te vermelden zoals in het paspoort, laten we zeggen ze heeft 'Johan' geschreven ipv Johannes....wijzigingskosten € 100!!!
Als er maar 2 letters verkeerd waren, zou het kosteloos zijn. Maar nu denken ze dat Johannes een andere passagier is als Johan en dit betekent wijzigingskosten. BELACHELIJK!

Tja, Ryan Air moet ergens zijn goedkope tickets terugverdienen....te belachelijk, bij KLM e.d. is een naamswijziging gratis!

Ik boek in ieder geval nooit meer bij Ryan Air, wat een service...dan maar iets duurder uit bij een andere maatschappij maar betere service!

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Ongelezen bericht door Fiore »

het is een forse prijs voor een wijziging maar bij de meeste maatschappijen moet je betalen hoor, voor een naamswijziging. Het blijft tenslotte je eigen verantwoordelijkheid.. als je gaat boeken, helemaal voor iemand anders, lijkt me toch wel het minste dat je kunt doen even controleren dat je de correcte volledige naam gebruikt en geen roepnaam
Je geeft gelukkig zelf al aan dat je vriendin het is 'vergeten'.. dus dat de oorspronkelijke fout bij haar ligt
en zoals al zo vaak gezegd, als je de service wilt van KLM zul je ook de ticketprijzen van KLM moeten betalen.. niet goedkoop vliegen met Ryanair en dan de service van KLM verwachten

svstrien
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2007 13:03

Re: RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Ongelezen bericht door svstrien »

Wij hebben dat gehad bij Transavia. We hadden een roepnaam geboekt, in plaats van de doopnaam zoals vermeld in de paspoorten. We moesten hiervoor 50 euro betalen. Tsja...geen leuke start van de vakantie, maar ook onze fout.

maud_fredrix
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2007 10:34

Re: RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Ongelezen bericht door maud_fredrix »

Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen zijn naamswijzigingen juist kosteloos....

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Ongelezen bericht door Fiore »

blijkbaar dus niet. Ryanair doet dit niet gratis, Transavia ook niet, ook Jet2 berekent kosten voor een naamswijziging. Welke zijn dan die 'meeste' die het kosteloos doen?

Donald Duck
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2007 13:38

Re: RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Ongelezen bericht door Donald Duck »

Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen zijn naamswijzigingen juist kosteloos....

Nou dat denk ik niet, bij alle moet je voor een naamswijziging betalen.

hajamapi
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 jul 2006 17:18

Re: RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Ongelezen bericht door hajamapi »

wij hadden dat vorig jaar ook bij ryan air.
roepnaam geboekt ipv doopnaam,kwamen daar bij het inchecken achter.mochten toch gewoon zonder extra kosten vliegen.
ook bij de terugreis geen problemen gehad.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Ongelezen bericht door Fiore »

ja, en dat is dan heel vriendelijk van ze, moet je dan ook gewoon blij mee zijn! En niet gaan zeuren als je wel moet betalen, het is en blijft tenslotte een eigen fout

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Ongelezen bericht door Bailey »

Zou het niet handiger zijn als maatschappijen bij het boeken duidelijk vermelden hoe de naam ingevuld moet worden? Oh nee...dat levert geen geld op natuurlijk :wink:

Donald Duck
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2007 13:38

Re: RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Ongelezen bericht door Donald Duck »

Dat doen ze al moet de naam zijn uit je paspoort.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Ongelezen bericht door Fiore »

ja precies, bovendien lijkt het me niet eens nodig om dat er bij te zetten, dat doe je toch uit jezelf al? mijn naam is johanna maar noem mijzelf kees, daar heeft toch niemand een boodschap aan? Je verzint toch ook niet je eigen geboortejaar?

maud_fredrix
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2007 10:34

Re: RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Ongelezen bericht door maud_fredrix »

Beste Fiore,

Ik vind het een beetje erg kinderachtig en fel hoe je reageert.

De beredenering dat je toch niet zelf je naam verzint slaat totaal nergens op. Er heten zoveel mensen in Nederland 'Johan' terwijl in het paspoort Johannes staat, of Willem --> Wilhelmus, Frank --> Franciscus, Ineke --> Catherina enz. enz. Als je snel een boeking aan het maken bent en er staat 'voornaam' en je schrijft je hele leven 'Johan' en niet Johannes is het niet zo stom hoor dat je dan die fout maakt!

Dus het is wel degelijk nodig dat maatschappijen ter herinnering bij de boeking erbij vermelden dat het je paspoortnaam moet zijn!

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Ongelezen bericht door Fiore »

heb jij mij ergens zien schrijven dat het 'stom' is? ik vind het niet 'stom', maar ik vind het wel je eigen fout. Jij bent degene die beter moet opletten. Een airline kan toch ook niet bij alle passagiers gaan checken: ja u schrijft johan, maar is dat dan ook uw volledige naam?
en als je dat fel vindt, voila', de enige die anderen met termen bestookt ben jijzelf (kinderachtig en fel), ik heb jou niets genoemd.
overigens, antwoord op welke airlines het dan allemaal wel gratis wijzigen heb ik ook nog niet van je gezien.. misschien toch niet zo alom verspreide gewoonte?

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Ongelezen bericht door Bailey »

Ze kunnen er best wel bij zetten zoiets van 'let op voornaam moet naam zijn die in het paspoort staat'. Ik ken genoeg mensen die 3 lange voornamen hebben en uiteindelijk Jan of Kees heten. Die voornamen zijn vaak om ouders een plezier te doen en de roepnaam wordt dan anders. Dus een klein beetje meer duidelijkheid kan geen kwaad.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Ongelezen bericht door tienepien »

Bij Ryanair gebeurd dat ook.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Ongelezen bericht door Bailey »

Oke..dat wist ik niet. Dan vind ik het eigenlijk wel een beetje dom dat het dan nog verkeerd gaat.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Ongelezen bericht door Fiore »

inderdaad. Je kunt de boeking niet voltooien zonder het vakje aan te vinken "Belangrijk", waar de bepalingen en voorwaarden staan. Daarin staat te lezen: "Indien de namen op de reservering en het legitimatiebewijs met foto niet overeenkomen, krijgt u geen toestemming om in te checken".
Als je dit vakje zomaar aanvinkt zonder te lezen.. tja.. valt Ryanair dan iets te verwijten?

Donald Duck
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2007 13:38

Re: RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Ongelezen bericht door Donald Duck »

Maar je ziet aan de reactie's tot nu toe dat lezen erg moeilijk is :idea:

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Ongelezen bericht door eeliane »

Er staat dat je je naam moet vermelden zoals in het paspoort. Lijkt mij nogal duidelijk. Als je dat niet kan begrijpen moet je niet on-line boeken maar een reisburootje op zoeken.
On-line boeken is voor handige mensen ook zodat de luchtvaartmaatschappij er geen omkijken naar heeft. Maak je een fout dan zijn de kosten voor jou. Het staat er duidelijk als je gaat boeken, als je niet goed leest helaas pinda kaas.

maud_fredrix
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2007 10:34

Re: RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Ongelezen bericht door maud_fredrix »

Mensen mensen toch, wat een reacties...

Ik zeg alleen dat ik € 100 een belachelijk bedrag vind voor een naamswijziging...of het nu je eigen schuld is of niet.

Het is gewoon geldklopperij om zo de goedkope tickets weer terug te verdienen.

Gesloten