LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
So be it

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Zelfs So be it zal moeten erkennen dat er een aantal mlm gerelateerde bedrijven zijn die het met de waarheid niet zo nou nemen. Maar ik zoek nog steeds.
Klopt.
Advies:
Lees het begin van dit topic nog eens door.
En houdt nou eens op met die flauwekul van:
----mlmprodukten zijn allemaal te duur en hun geld niet waard! (Apart topic)
----De bovenste verdient altijd het meest.(Apart topic)
----Het lijkt wel mlm.(Apart topic)
Etc......

En zolang je daar over door zeikt is dat voor mij een bewijs dat de waarheid je niks interesseert, Jor.

SBI

jor

Ongelezen bericht door jor »

Je bent vrij om dat te vinden. Doet me helemaal niets en ik zoek gewoon door naar de waarheid. Als de waarheid jou niet bevalt is dat dan jammer en ook triest voor jezelf. Nu stoppen met op de man te spelen maar reageren op het stukje dat ik over amway neerzette en waar jij weer niets over zegt zoals eerder aangegeven in de diverse topic's. Ze*ken over alles en iedereen maar niet ingaan op zaken die spelen.

Jor.

mlmangel
Contacteer:

Ongelezen bericht door mlmangel »

Je verwacht toch niet dat SBI niet op de man/vrouw zal spelen?

So be it

Je bent vrij om dat te vinden. Doet me helemaal niets en ik zoek gewoon door naar de waarheid. Als de waarheid jou niet bevalt is dat dan jammer en ook triest voor jezelf.

Heb geen moeite met de waarheid. Julie schijnbaar wel!
maar reageren op het stukje dat ik over amway neerzette en waar jij weer niets over zegt zoals eerder aangegeven in de diverse topic's. Ze*ken over alles en iedereen maar niet ingaan op zaken die spelen.
Ja, daar valt bij mij nogal veel over te klagen...! :lol:

Maar Nederlands is en moeilijke taal en Engels blijkbaar ook.
Van de website van amway.....We offer over 3 million Business Owners the inspiration to grow those businesses, and we work hard to provide new and better ways for them to achieve their life goals

Ik lees dan hier dat men de wederverkopers Business Owners noemt en vraag me dan af hoe dit te rijmen met het feit dat men juist zegt dat niet te zijn
Wie zegt dat we dat niet zijn?
Zelfs de belasting beschouwt ons als ondernemers!!! (Er is alleen meestal weinig te halen voor ze..! :lol:
helemaal geen bedrijf heeft, maar als bijverdienste dient te worden gezien.
Er zijn 10-duizenden in Nederland die parttime voor zichzelf werken...

Kom maar weer op met de volgende flauwekul vragen.....

De antwoorden bevallen jullie toch niet en daarom blijven jullie dezelfde bagger weer rondstrooien... :(

Zal wel weer geen antwoord hebben gegeven..., en heb je weer steun van de scammer nodig om weer opnieuw te zeuren...?

Prettige avond.....

SBI

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste So beat it,

Ik heb tevergeefs in jouw reactie gezocht naar iets wat een klein beetje op argumentatie lijkt. Al mijn bijdragen zijn voorzien van argumenten.

Jij roept alleen maar dat iedereen die het niet met je eens is gek en belachelijk is.

Wat een fantastische bladvulling.

Gebruik ajb die ene hersencel eens die je nog over hebt. :lol:

So be it

Blub blub.....! :lol:

SBI
We gaan er weer een fantastische dag van maken!!!
Mooi weer toch? Het vriest niet..., het regent niet.... en ik heb nog géén mensen van enige betekenis aan het woord gezien hier, zodat ik ook niet verstandig hoef te reageren...... :wink:

So be it

Mogge,

Even iets wat ik op het Net tegenkwam.....
Voer voor mlmangel...... :x ... :lol:

http://www.inc.com/magazine/19980601/941.html

Zolang zo'n figuur nog het volgende durft te beweren..., weet ik dat hij geen donder weet van mlm....., maar die schreeuwen het hardst!! :wink: (En een enkel mlmbedrijf werkt inderdaad wél zo! :twisted: )
So if someone you recruit goes out and recruits a bunch of terrific salespeople--and they recruit more terrific salespeople--you stand to make a fortune.
Overigens vind ik "friend Eliot" wel een eikel met zijn directe leugen op de vraag: "Is het mlm?"......
En ook hier wordt het vaak ontkent want: het is NWM..., of Private-franchise..., of franchising, etc.... Jammer!
The successful ones are the exceptions, however. The overwhelming majority of people who come into the network fall by the wayside. What's more, the company knows in advance that they're going to fail. It's a matter of statistics. It's part of the plan.

Why? Because when you strip away the hype, MLM is nothing more than a technique for finding good salespeople by promoting a fundamental falsehood, namely, the idea that anyone can be a good salesperson. All you need are the right tools.
ook hij maakt de welbekende fout die de angel ook altijd maakt:
"Je hebt meer kans om overreden te worden op straat, dan wat te verdienen met mlm"....!

Ik zei het al eerder....:
Wanneer je in hinderlaag gaat liggen om voor een auto te springen.... garandeer ik je een succesrate van 100%.....! :lol:
Dus die flauwekul is uit de wereld weer???
Maybe when that guy becomes a millionaire, he'll send Eliot a bunch of roses.
En wanneer "that guy" dat dus met alle mensen doet... bereikt hij nooit wat....

Éérst moet Eliot wat verdienen..., voordat "that guy" wat verdient!!!
(En inderdaad moet men op de hoede zijn voor excessieve uitgaven aan de zgn "tools"...!!!

So be it

mlmangel
Contacteer:

"Denk eens terug aan de eerste keer dat je in contact kwam met MLM.

Waarschijnlijk ben je naar een presentatie gelokt met termen als "een zakelijke kans" of "een nieuwe manier om geld te verdienen". De term Multi Level Marketing en in veel gevallen de naam van de onderneming werden daarbij niet genoemd en er werd verder uitermate vaag over gedaan: "Degene die de presentatie doet kan het veel beter uitleggen dan ik".

Dit is vaak niet de echte reden voor de vaagheid. In werkelijkheid is degene die jou uitnodigde door zijn sponsor op het hart gedrukt het met opzet vaag te houden. De uitgebreide negatieve publiciteit over MLM in het algemeen en sommige bedrijven in het bijzonder zijn hier de reden voor; dit schrikt mensen immers bij voorbaat al af.

Ook valt het velen op dat in de presentatie vrij lang onduidelijk blijft hoe het geld nou eigenlijk verdiend wordt. Er wordt vaak gestart met de vraag wat de dromen van het "publiek" zijn en dergelijken. Vervolgens wordt een uitleg gegeven over de verschillende manieren waarop iemand inkomen kan genereren. Hierna worden er mooie rondjes op een whiteboard getekend met rondjes daaronder, en daar weer onder, enzovoorts.

Hierbij worden, op z'n zachts gezegd lichtelijk onrealistische, bedragen geschreven die de aankopen van de rondjes (distributeurs) moeten voorstellen waarna berekend wordt hoeveel je dan wel zou verdienen.

Dit alles wordt op zeer enthousiaste manier verteld waardoor meestal niet eens ruimte is voor kritische vragen. Als die er wel zijn worden ze op efficiente manier afgewimpeld (verzadiging treedt nooit op want er worden dagelijks mensen geboren, ik kan er niet te lang bij stilstaan want we zijn bijna door de tijd heen). Links en rechts worden Coca-Cola, het Wereld Natuur Fonds en Meg Ryan genoemd. Soms wordt er een product gedemonstreerd, maar laten we ons vooral niet op de producten blind gaan staren want het echte geld zit hem in het vinden van distributeurs...

De precieze opbouw van de bonusstructuur krijg je meestal niet te zien, en in veel gevallen is de productcatalogus ook net niet binnen handbereik, en zowel, dan is de prijslijst niet te vinden.

Kortom: hou het vaag, dat wekt tenminste interesse! Als dit je bekend voorkomt zou er nu toch een belletje moeten gaan rinkelen.

Kritische vragen:

Is de MLM onderneming open over verdiensten en dergelijken?
Word je aangeraden om mensen niet teveel te vertellen over de presentatie?
Ligt de nadruk op de producten of op het opbouwen van een netwerk?
Is er een sfeer van openheid, en gaat men serieus in op vragen?
Kun je informatie over de werkwijze, de producten, het bonusschema e.d. vinden op Internet?"

BRON: http://members.lycos.nl/mlmwaarheid/lf15.htm

So be it

Doe nou niet, mlmangel...., je gaat het niet leuk vinden....! :cry:

Vooruit maar weer.....
Maak wel ff tijd....
"Denk eens terug aan de eerste keer dat je in contact kwam met MLM.
Ja
Waarschijnlijk ben je naar een presentatie gelokt met termen als "een zakelijke kans" of "een nieuwe manier om geld te verdienen".

Er viel niks te lokken" want er is geen risico.
Wel werden deze termen gebruikt, ja.
De term Multi Level Marketing en in veel gevallen de naam van de onderneming werden daarbij niet genoemd
Heeft meestal geen zin en in het érgste geval gaan ze spitten op het net..., komen die domme opmerkingen van jou tegen... en de mensen zijn dan opgezadeld met een joekel van een vooroordeel..., wat jou nu óók nog steeds verhindert gezond te denken...!!!!
en er werd verder uitermate vaag over gedaan: "Degene die de presentatie doet kan het veel beter uitleggen dan ik".
Zó vaag IS dat niet.... of wist jij beter hoe je een luier moest verschonen dan je moeder... toen je nog 5 maanden oud was??? :wink:
Dus als iemand nog niet zolang er mee bezig is..., kan ik me dat voorstellen!
Dit is vaak niet de echte reden voor de vaagheid. In werkelijkheid is degene die jou uitnodigde door zijn sponsor op het hart gedrukt het met opzet vaag te houden. De uitgebreide negatieve publiciteit over MLM in het algemeen en sommige bedrijven in het bijzonder zijn hier de reden voor; dit schrikt mensen immers bij voorbaat al af.
Nee. Klopt niet.
Toen waren er nog niet zoveel malloten zoals jij die zoveel verzinnen over mlm.
Ook valt het velen op dat in de presentatie vrij lang onduidelijk blijft hoe het geld nou eigenlijk verdiend wordt.
Je moet eens naar een echt mlmbedrijf gaan en niet telkens in die piramidespelletjes stinken!!! 8)
Hierna worden er mooie rondjes op een whiteboard getekend met rondjes daaronder, en daar weer onder, enzovoorts.
En dat kun je niet volgen, natuurlijk??? :shock:
Hierbij worden, op z'n zachts gezegd lichtelijk onrealistische, bedragen geschreven die de aankopen van de rondjes (distributeurs) moeten voorstellen waarna berekend wordt hoeveel je dan wel zou verdienen.

Gut, gut, gut....
Wel voor 200 euri in de maand aan verkoop!!!!
A-sociaal!!!! Belachelijk! Niet realistisch! Doet Ah niet eens!! :lol:
Dit alles wordt op zeer enthousiaste manier verteld waardoor meestal niet eens ruimte is voor kritische vragen.

Enthousiast? Zal best wel.... maar geen vragen?
Was je op een terroristische bijeenkomst of zo???
Als die er wel zijn worden ze op efficiente manier afgewimpeld (verzadiging treedt nooit op want er worden dagelijks mensen geboren, ik kan er niet te lang bij stilstaan want we zijn bijna door de tijd heen).
Door onze tijd heen???
Man.., dan zijn we zó opgefokt dat we nog tot 02.00 uur dóórkletsen!! (Hoort niet!)
Links en rechts worden Coca-Cola, het Wereld Natuur Fonds en Meg Ryan genoemd.
En Fanta.. en Spa blauw en zo!! Ja, ja.
Soms wordt er een product gedemonstreerd, maar laten we ons vooral niet op de producten blind gaan staren want het echte geld zit hem in het vinden van distributeurs...
Juist!
Daar kun je een paar honderd euri mee verdienen, daar is niks mis mee..., maar wanneer je méér wilt... zul je andere mensen moeten inschakelen, mlmangel..., net als in de grote mensen wereld!!!
(Ga je me nu weer achterna jagen op een ander forum, jongen?? :cry: )
De precieze opbouw van de bonusstructuur krijg je meestal niet te zien, en in veel gevallen is de productcatalogus ook net niet binnen handbereik, en zowel, dan is de prijslijst niet te vinden.

Natuurlijk....!
En dan heben we eenmaal zijn handtekening......., ziet morgen zijn broer de mlmangel.... en stapt er net zo makkelijk weer uit!!!
Daarom "jagen" we op de onnozelen, zoals jij!!!
Kortom: hou het vaag, dat wekt tenminste interesse! Als dit je bekend voorkomt zou er nu toch een belletje moeten gaan rinkelen.
Ding dong..., ding dong......!!! :lol:
Erg bekende verhaaltjes, maar niet zo best van toepassing op echte mlm!!! :wink:

Kritische vragen:
Is de MLM onderneming open over verdiensten en dergelijken?
Word je aangeraden om mensen niet teveel te vertellen over de presentatie?
Ligt de nadruk op de producten of op het opbouwen van een netwerk?
Is er een sfeer van openheid, en gaat men serieus in op vragen?
Kun je informatie over de werkwijze, de producten, het bonusschema e.d. vinden op Internet?"
Ohhhhhhhh! :shock: :shock: :shock: :shock:
Dus je bent inmiddels de mening toegedaan dat er WEL "nette" mlm is????

Sorry dat ik je dan zo op je donder heb gegeven!!! :oops:

So be it

Maar vertel mij nou eens..., ohzo alwetende mlmangel......., wanneer je dit nu zo eens bekijkt hè...., en je krijgt betaald over de omzet...... dan hoef je over 10 of 20 jaar toch nog maar één product te verkopen om aan een bepaalde hoge omzet te komen in de staffel?!?!?!?? (inflatie)
Leg eens uit?
En er géén dagen over doen om het eens even gauw na te vragen!!!

Je weet gewoon NIETS over de structuur, jongen... en nog erger...
Het interesseert je ook niet dat je niks weet!!! :oops:

mlmangel
Contacteer:

Sorry dat ik je dan zo op je donder heb gegeven!!!
Dat is wel belangrijk voor je hé, anderen op hun donder geven?! :roll:

So be it

Dat is wel belangrijk voor je hé, anderen op hun donder geven?!
Nee, mlmangel, helemaal niet want je maakt een vijand voor het leven, dat weet ik.

Maar, sh*it, waarom blijf je alles over één kam scheren?
Ik ZAL helemaal niet ontkennen dat op grote schaal misbruik wordt gepleegd met mlm...!

Maar je blijft mlm belagen... ZONDER dat je er genoeg van weet!

En DAT maakt mij nijdig!

Ik zal er op letten dat ik op een wat vriendelijker manier je er op wijs wanneer je iets vertelt wat echt niet (helemaal) klopt. (in mijn ogen)

Prettige avond, SBI

Eagle01

Ongelezen bericht door Eagle01 »

Aan SBI en de "oppositie":

Hallo,

Ik heb met verbazing zitten lezen hoe MLM hier in de verschillende forums ofwel wordt bejubeld en heilig wordt verklaard, ofwel tot de bodem toe afgekraakt wordt.

Mijns inziens zijn beide manieren niet juist. Ikzelf heb beide kanten van netwerkmarketing gekend. Zowel een periode waarin ik niets heb verdient en nu dan een periode waarin het veel beter gaat. Het verschil? Lag hem puur en alleen in mijn eigen acties. Deed ik weinig, dan verdiende ik weinig. Nu doe ik veel (meer dan ik verwacht had te moeten doen) maar de verdiensten zijn ook beter. Voor mij werkt het.

Ik vind MLM niet SUPERGEWELDIG en ik vind het geen OPLICHTING, het is gewoonweg een manier om het product van een bedrijf van de fabriek naar de consument te brengen, een distributiesysteem. Het feit dat ik er ook wat mee verdien is meegenomen. Mijn weg vind ik er langzaam in en ik wordt steeds enthousiaster. Als ik er over twee jaar een dikke boterham mee verdien en ik kan wat geld gebruiken voor een aantal projecten die ik in de wereld wil zetten dan zal dat geweldig zijn.

Het afkraken of ophemelen heeft geen zin want dat kost alleen maar een hoop energie en tijd want het is "bewezen" dat het werkt en aan de andere kant is het "bewezen" dat het niet werkt. Zie je, jullie komen er toch nooit uit omdat jullie je mening voorop stellen en er zullen altijd feiten zijn die jouw mening ondersteunen. De waarheid ligt zoals gewoonlijk in het midden. Zie het gewoon zoals het is: een distributiesysteem!

Vind je het oplichting? Prima, dan doe je er niet aan mee.
Vind je het een uitdaging? Ook prima, dan zijn er tegenwoordig genoeg MLM bedrijven die waarmaken wat ze beloven. Wel goed informeren en ook bereid zijn de benodigde acties te ondernemen.

Groeten Eagle.

P.S.
Staakt het vuren!

So be it

@ Eagle01.....,

Kun je me laten zien waar ik mlm "ophemel"..... of het "supergeweldig" verklaar?

Het enige wat ik hier doe is mensen op de vingers tikken wanneer ze zich niet houden aan zakelijke principes........

Hoe lu*llig het ook klink.... :?...... als deze principes niet voorkomen in je distributie / beloningssysteem ....?...dan klopt het niet!
Vandaar dat het geen enkel nut heeft alleen mensen in te schrijven die "slechts" voorzichzelf inkopen....

Gewoon het zelf gebruiken.....
--Sommige vinden het ook fijne producten....
--Sommige willen er ook wel wat mee verdienen....
--en sommigen zien er meer mogelijkheden in.....! :wink:
-- en sommigen zeggen NU "nee".... en later "ja".....

En wanneer dat reeds duizenden malen door allerlei slag mensen gedaan is..., dan vind ik de geloofwaardigheid wat groter!! 8)

SBI

waaromhollen

Ongelezen bericht door waaromhollen »

Hallo allemaal,

Toch wel grappig....
Network-maketing heeft volgens mij veel te maken met hoe je met mensen omgaat. Iedereen die dát kan, kan succes hebben in networking.
En als ik dan sommige dingen hierboven lees.....!!!

Network marketing werkt. Maar niet voor iedereen !!!! Het kost tijd. Je moet voor jezelf na gaan of je wel 10 á 15 uur per week tijd wilt investeren in de opbouw hiervan. Het kost geld.................Met 35 euro kun je starten(als een bedrijf veel meer vraagt HANDEN WEG!!!) maar ben je er nog niet. Wat dacht je van het aantal KM's dat je gaat rijden....

Ik heb zelf actief in Nederland, Belgie, Duitsland en wat minder actief in een paar andere landen. Ik weet waar ik het over heb. Hier in Duitsland kun je MLM studeren als bijvak op de diversen Hoge Scholen en Unies
Goed voorbeeld is uni in worms (http://www.fh-worms.de/) Bij Prof Dr M. Zacharias. Bij de handelskamer (kamer van Koophandel) hier in D. kun je ook opleidingen volgen op dit gebied.

In europa is oostenrijk op gebied van Networking NR1.

Groetjes R

PS.Wie heeft er een Visacard? (via MLM te verkrijgen)
Wie koopt wel een spullen van Unilever (Is MLM er in India)
Wie vliegt er met KLM, LUFTHANSA etz (Via MLM te boeken)

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Toch een paar vragen waaromhollen.
Je stelt dat je mlm kan studeren als bijvak op diverse hogescholen en universiteiten in Duitsland. Nu weet je waarschijnlijk ook wel dat dit vaak gezegd wordt, maar over het algemeen niet klopt. Daarom vroeg ik me af of je hier dan een lijst kan plakken van ALLE hogescholen en universiteiten in Duitsland waar je mlm kan studeren als bijvak?
Dan kunnen we eindelijk voor eens en voor altijd die discussie afsluiten.

Verder vraag ik me af wat je probeert te zeggen met de bewering dat via mlm bij KLM reizen kan boeken en Visacard kan krijgen.
Unilever klopt. In het Financieele Dagblad heeft een artikel gestaan, een tijdje geleden al, dat ze in Afrika producten aan de man gingen brengen middels mlm. Maar sindsdien is het stil, dus wat het succes ervan is is niet bekend.

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Zou je trouwens de precieze link willen geven van het vak wat prof. Zacharias doceert?

So be it

Verder vraag ik me af wat je probeert te zeggen met de bewering dat via mlm bij KLM reizen kan boeken en Visacard kan krijgen.
Amway Duitsland, bijvoorbeeld, Maarschalk.
(Binnenkort ook hier.... JA, ja... straks!! :) :D :lol: )... :wink:
Een eigen reisbureau, door een professional opgezet.
Zeer leuke aanbiedingen!

En een eigen Visacard? Leuk toch? En levert nog geld op ook!!! :lol:
Maar blijft een kwestie van gunnen, toch?
Niet te zwaar aan tillen. Dergelijke zaken zijn bijkomstigheden!
zeep is véél interessanter..., maar sommigen doen of het vies is!!! :roll: (Nee, nee..., WIJ verkopen niets!!! :shock:--- Sure!! 8) )

So be it.

So be it

mlmangel
Contacteer:

Ter info, de prof verkoopt boeken over MLM, o.a. via Amazon en andere, via Google vind je ze wel.
Is uit 2001. Is trouwens geen vak, maar een onderzoek(!) betreffende MLM in Oostenrijk.
Ook deze link verwijst naar studies betreffende MLM. Geen vak of studierichting!

Meer info over hem is ook beschikbaar via:
- http://openpr.de/news/50696/direct-Prof ... hland.html
- http://www.fotodienst.ch/browse.mc?album_id=298
Geplaatst op 01 Feb 2007 22:57 door waaromhollen: Hier in Duitsland kun je MLM studeren als bijvak op de diversen Hoge Scholen en Unies Goed voorbeeld is uni in worms (http://www.fh-worms.de/) Bij Prof Dr M. Zacharias. Bij de handelskamer (kamer van Koophandel) hier in D. kun je ook opleidingen volgen op dit gebied.
'Unies' zijn universiteiten neem ik aan? Kan je een lijst doorgeven van hogescholen, universiteiten, KvK's in Duitsland, maar eventueel ook in andere landen, waar MLM onderwezen wordt?

Gesloten