Doe nou niet, mlmangel...., je gaat het niet leuk vinden....!
Vooruit maar weer.....
Maak wel ff tijd....
"Denk eens terug aan de eerste keer dat je in contact kwam met MLM.
Ja
Waarschijnlijk ben je naar een presentatie gelokt met termen als "een zakelijke kans" of "een nieuwe manier om geld te verdienen".
Er viel niks te lokken" want er is geen risico.
Wel werden deze termen gebruikt, ja.
De term Multi Level Marketing en in veel gevallen de naam van de onderneming werden daarbij niet genoemd
Heeft meestal geen zin en in het érgste geval gaan ze spitten op het net..., komen die domme opmerkingen van jou tegen... en de mensen zijn dan opgezadeld met een joekel van een vooroordeel..., wat jou nu óók nog steeds verhindert gezond te denken...!!!!
en er werd verder uitermate vaag over gedaan: "Degene die de presentatie doet kan het veel beter uitleggen dan ik".
Zó vaag IS dat niet.... of wist jij beter hoe je een luier moest verschonen dan je moeder... toen je nog 5 maanden oud was???
Dus als iemand nog niet zolang er mee bezig is..., kan ik me dat voorstellen!
Dit is vaak niet de echte reden voor de vaagheid. In werkelijkheid is degene die jou uitnodigde door zijn sponsor op het hart gedrukt het met opzet vaag te houden. De uitgebreide negatieve publiciteit over MLM in het algemeen en sommige bedrijven in het bijzonder zijn hier de reden voor; dit schrikt mensen immers bij voorbaat al af.
Nee. Klopt niet.
Toen waren er nog niet zoveel malloten zoals jij die zoveel verzinnen over mlm.
Ook valt het velen op dat in de presentatie vrij lang onduidelijk blijft hoe het geld nou eigenlijk verdiend wordt.
Je moet eens naar een echt mlmbedrijf gaan en niet telkens in die piramidespelletjes stinken!!!
Hierna worden er mooie rondjes op een whiteboard getekend met rondjes daaronder, en daar weer onder, enzovoorts.
En dat kun je niet volgen, natuurlijk???
Hierbij worden, op z'n zachts gezegd lichtelijk onrealistische, bedragen geschreven die de aankopen van de rondjes (distributeurs) moeten voorstellen waarna berekend wordt hoeveel je dan wel zou verdienen.
Gut, gut, gut....
Wel voor 200 euri in de maand aan verkoop!!!!
A-sociaal!!!! Belachelijk! Niet realistisch! Doet Ah niet eens!!
Dit alles wordt op zeer enthousiaste manier verteld waardoor meestal niet eens ruimte is voor kritische vragen.
Enthousiast? Zal best wel.... maar geen vragen?
Was je op een terroristische bijeenkomst of zo???
Als die er wel zijn worden ze op efficiente manier afgewimpeld (verzadiging treedt nooit op want er worden dagelijks mensen geboren, ik kan er niet te lang bij stilstaan want we zijn bijna door de tijd heen).
Door onze tijd heen???
Man.., dan zijn we zó opgefokt dat we nog tot 02.00 uur dóórkletsen!! (Hoort niet!)
Links en rechts worden Coca-Cola, het Wereld Natuur Fonds en Meg Ryan genoemd.
En Fanta.. en Spa blauw en zo!! Ja, ja.
Soms wordt er een product gedemonstreerd, maar laten we ons vooral niet op de producten blind gaan staren want het echte geld zit hem in het vinden van distributeurs...
Juist!
Daar kun je een paar honderd euri mee verdienen, daar is niks mis mee..., maar wanneer je méér wilt... zul je andere mensen moeten inschakelen, mlmangel..., net als in de grote mensen wereld!!!
(Ga je me nu weer achterna jagen op een ander forum, jongen??
)
De precieze opbouw van de bonusstructuur krijg je meestal niet te zien, en in veel gevallen is de productcatalogus ook net niet binnen handbereik, en zowel, dan is de prijslijst niet te vinden.
Natuurlijk....!
En
dan heben we eenmaal zijn handtekening......., ziet morgen zijn broer de mlmangel.... en stapt er
net zo makkelijk weer uit!!!
Daarom "jagen" we op de onnozelen, zoals jij!!!
Kortom: hou het vaag, dat wekt tenminste interesse! Als dit je bekend voorkomt zou er nu toch een belletje moeten gaan rinkelen.
Ding dong..., ding dong......!!!
Erg bekende verhaaltjes, maar niet zo best van toepassing op echte mlm!!!
Kritische vragen:
Is de MLM onderneming open over verdiensten en dergelijken?
Word je aangeraden om mensen niet teveel te vertellen over de presentatie?
Ligt de nadruk op de producten of op het opbouwen van een netwerk?
Is er een sfeer van openheid, en gaat men serieus in op vragen?
Kun je informatie over de werkwijze, de producten, het bonusschema e.d. vinden op Internet?"
Ohhhhhhhh!
Dus je bent inmiddels de mening toegedaan dat er
WEL "nette" mlm is????
Sorry dat ik je dan zo op je donder heb gegeven!!!
So be it
Maar vertel mij nou eens..., ohzo alwetende mlmangel......., wanneer je dit nu zo eens bekijkt hè...., en je krijgt betaald over de omzet...... dan hoef je over 10 of 20 jaar toch nog maar één product te verkopen om aan een bepaalde hoge omzet te komen in de staffel?!?!?!?? (inflatie)
Leg eens uit?
En er géén dagen over doen om het eens even gauw na te vragen!!!
Je weet gewoon
NIETS over de structuur, jongen... en nog erger...
Het interesseert je ook niet dat je niks weet!!!