LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN internetplusbellen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ReinierS
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:57

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door ReinierS »

Probeert deze meneer nu het geklungel van de helpdek goed te praten door in de tegen aanval te gaan. Het lijkt mij dat er bij Planet Internet een cultuur heerst van de klant is gek en wij hoeven niets te doen want de klant kan toch nergens anders naar toe.
Het wordt denk ik tijd dat niet lleen Radar zich er mee gaat bemoeien, maar dat wij als planet Internet "slachtoffer" met zijn allen een rechtzaak beginnen om:
1. Abonnements geld terug te krijgen
2. De mogelijkheid te krijgen om a la minuut op te zeggen wegens
wanprestatie
3. Af te dwingen dat KPN cq Planet niet in een goe produkt, eigen software
implementeerd, waardoor het hen mogelijk wordt om ongewenst op
ieder systeem in te breken
4. Te dwingen dat KPN de door hen ingestelde wachtwoorden op de
experiabox vrijgeeft
5. Eens en vooraltijd dit soort wan prestaties verbied en daar een
dwangsom tegen over stelt :evil: :twisted: :twisted:

wesp
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2007 10:37

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door wesp »

Sinds zondag 21 januari schakelt de voicemail direct in als ik gebeld wordt en gaat de telefoon bij mij niet over. Wanneer ik zelf bel krijg ik direct de in gesprek toon. Alle resetmogelijkheden heb ik geprobeerd maar de telefoon werkt niet (geeft experia box ook aan). Maandagmiddag na de hele dag proberen eindelijk contact met KPN. Storingsdienst ook voor 0800 05 05 onbereikbaar. Het zou doorgegeven worden en binnen vier dagen zo het opgelost moeten zijn of zou de storingsdienst contact met me opnemen. Vrijdag maar weer gebeld. De medewerker zette nog wat extra informatie bij de storingsmelding. Vanochtend wederom gebeld en weer kon ik niet met de storingsdienst verbonden worden. Ik heb maar een klacht ingediend.
Internet plus bellen heeft sinds mei 2006 met horten en stoten gewerkt. Vaak kreeg ik van mensen te horen dat ik regelmatig niet te bereiken was.
Wat is jouw ervaring met KPN Internetplusbellen? (of Internetminbellen, Bellenmininternet, Mininternetplusbellen, Mininternetminbelenminmailen etc)

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Wesp,

Zelf beschik ik over een soortgelijk abonnement, deze loopt geheel via KPN,

Bij de service site van uw provider zal het zeer waarschijnlijk mogelijk zijn om de voicemail in te stellen naar uw wensen, bij KPN heb ik ditzelfde probleem dat u beschrijft ook gehad,

Met de service site was het bij mijn provider zeer simpel om de voicemail correct in te stellen, zeer waarschijnlijk zal dit bij u ook in te stellen zijn daar Planet samenwerkt met KPN,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

wesp
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2007 10:37

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door wesp »

Beste Ulbe,

Mijn abonnement loopt ook geheel via KPN. Zoals beschreven hebben ze me nog niet verder kunnen helpen.

bstoeten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2007 15:12

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door bstoeten »

Na een jaar van min of meer redelijk tevreden over ipb te hebben beschikt...
Ben ik sinds eind november 2006 zwaar teleurgesteld in alles waar de kpn ooit voor gestaan heeft.

1. Sinds eind november kan ik niet meer beschikken of het bellen van het abbonement het werkt niet meer.

2. Draadloos internet werkt ook niet en de "prutsers"van de helpdesk kunnen dit niet weer verhelpen.

3. De HELPDESK heeft een standaard antwoord, heb geduld we zijn er mee bezig.

4. De wachttijd en service is van een zeer slecht nivo.

5. Ondanks al deze te kort komingne in de levering van diensten presteerd de kpn het wel om de abbo kosten gewoon af te schrijven zelfs de extra kosten voor onbeperkt bellen.

6. Er wordt gewoon geen antwoord gegeven over het terug vorderen van de abbo kosten en de extra gemaakte kosten ivm mobiel bellen.

Wie heeft ook deze ervaring en heeft enig idee welk "enorm"technisch probleem de kpn nu heeft bij het oplossen van deze storing.

Wie weet verder een ingang bij de kpn waar je wel antwoord krijgt op je vragen?

groeten Bertrand

een intussen erg gefrusteerde (ex???)klant van de kpn!
echter liggen ze daar ook weer niet wakker van.
Laatst gewijzigd door bstoeten op 30 jan 2007 15:44, 8 keer totaal gewijzigd.

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door willemo »

Storingsdienst KPN 7 dagen per week 24 uur per dag:
telefoonnummer 0800-0407
Ik heb hier in het verleden zeer goede ervaringen mee gehad.
Een probleem met InternetPlusBellen (echo) werd binnen 2 uur opgelost.

Met vriendelijke groet,
Willem

bstoeten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2007 15:12

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door bstoeten »

De storingsdienst mag idd wel 24 uur per dag aanwezig zijn kunnen misschien net 4 klanten helpen je bent wle een heeele tijd bezig om er doorheen te komen maar in mijn geval kunnen ze ook niet oplossen of enig idee geven van het probleem of de status.
Er zijn zgn specialisten mee bezig en die kunnen ze niet bereiken.
(hebben waarschijnlijk ook ipb)

:twisted:

dikkemick
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:29

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door dikkemick »

Zeeeeeer ontevreden over KPN internetplusbellen
Zelden zo';n slechte provider gehad!!! Zowel internet, als
email als bellen geeft al een half jaar problemen.

Deerhunter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2006 22:52

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door Deerhunter »

Webserver die plat ligt, verbindingen met huisalarm die eruitliggen, lege emails die anderen van mij ontvangen, alles traag traag traag. zelfs de helpdesk is traag. Klagen heeft geen zin. Tip: als je kpn belt doe alsof je een zakelijke klant bent dan heb je kans dat je iemand aan de lijn krijgt. (niet dat ze het oplossen hoor!?)Bel je als privéklant dan wordt 9 van de 10 keer de verbinding verbroken omdat het te druk is. KPN TOP! ga zo door!
Ik belde op gaf mijn 06 nummer door en plots werd de verbinding verbroken. Denk maar niet dat ze terugbellen. Toen ik deze opmerking maakte was het antwoord: wij kunnen niet terugbellen!!!!?????? beetje vreemd voor de oudste telefoonmaatschappij van Nederland GEK wordt je ervan!
Ik ga kijken hoe ik er met zo min mogelijk kleerscheuren vanaf kan.....

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door Ron 2 »

wij kunnen niet terugbellen!!!!?????? beetje vreemd voor de oudste telefoonmaatschappij van Nederland
Toen KPN nog eigenaar was van de primafoonwinkels konden deze ook niet bellen, je hebt een winkel in telefonie en je kan daar niet bellen.

Maar door de klantenservice ben ik wel eens teruggebeld hoor, maar misschien was dat iets te klantvriendelijk en hebben ze het gewijzigd.

ikbenik

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Webserver die plat ligt, verbindingen met huisalarm die eruitliggen, lege emails die anderen van mij ontvangen, alles traag traag traag. zelfs de helpdesk is traag.
In de professionele alarmwereld is het niet toegestaan om het alarm via een centrale e.d. te laten lopen.
Dus via IPB is al helemaal uit den boze.

Ga maar na!
Bij electriciteitsuitval in huis kan de alarm nooit de centrale bereiken als je het alarmverbinding via IPB laat lopen!

Zelfs een kleuter begrijpt dit nog!

Dus als je een alarm in huis hebt, altijd via de analoge telefoonlijn laten lopen!

Dit is niet voor niets!

Voor de mensen die dit niet kunnen of willen begrijpen, hebben pech.

Deerhunter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2006 22:52

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door Deerhunter »

ikbenik werk je soms bij KPN?? Hou lekker op met je commentaar als je niet op een normale manier kan communiceren!

Ik ben geen telefoniespecialist ja dus ik verwacht als kpn je dit pakket verkoopt men vraagt wat er allemaal via de telefoonlijn loopt. Dat doen ze niet. Dit is een algehele klacht van alarmmaatschappijen. Ze denken ook niet mee over een oplossing. Ja de oplossing zou zijn een aparte analoge lijn........

ikbenik

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

ikbenik werk je soms bij KPN?? Hou lekker op met je commentaar als je niet op een normale manier kan communiceren!
Ik werk niet bij de KPN.

Ik heb een eigen computerbedrijfje, en ik installeer voor de klanten ook internet (telefoon, kabel, ADSL.)

De reden dat ik zo reageer is dat ik soms zo moe wordt van de dommigheid van mensen.

Het lijkt wel of men tegenwoordig compleet het verstand verloren heeft of deze compleet uit heeft geschakeld!


Je kunt toch wel nagaan als in huis de electriciteit uitvalt waardoor de IPB modem uitvalt en geen signalen meer kan doorgeven!

Als je de stekker van het basisstation van de draadloze huistelefoon dat de telefoon het toch niet meer doet!

Als je dat al niet kan begrijpen, dan heb je inderdaad een heel groot probleem!

Ik ben geen telefoniespecialist ja dus ik verwacht als kpn je dit pakket verkoopt men vraagt wat er allemaal via de telefoonlijn loopt. Dat doen ze niet.
Verkooppraatjes!

Dit is een algehele klacht van alarmmaatschappijen. Ze denken ook niet mee over een oplossing. Ja de oplossing zou zijn een aparte analoge lijn........
Je geeft zelf al het antwoord.

Om een alarminstallatie met de alarmcentrale te verbinden moet je inderdaad een analoge telefoonlijn hebben.
De alarmmaatschappijen stellen dit ook als eis.

Sterker nog:
Als je een alarminstallatie met de telefoonlijn verbindt, mag je deze telefoonlijn ook niet doorschakelen!
Dus als je een telefoonlijn hebt en je wilt het nummer doorschakelen, dan dien je 2 telefoonlijnen te nemen:
de ene waar de alarminstallatie op komt en de andere waar je het nummer kan doorschakelen.

Misschien dat je het niet wist, maar IPB valt onder VOIP-bellen.
En bij VOIP worden hele andere technieken gebruikt als bij analoge telefonie.

Bij analoge telefonie heb je een rechtstreekse verbinding met je gesprekspartner.
Bij VOIP is dat dus niet het geval.

KPN geeft ook aan dat IPB het telefonietechniek VOIP is (kan ook niet anders):
V&A voor de KPN Experia Box (Voice/VoIP)


Achtergrondinformatie op internet gevonden:

Glasvezelnetwerken voor telefonie en internet:
Maakt het telefonie netwerk gebruik van IP?
Ja, u maakt gebruik van een IP-telefonienetwerk. Doordat er op uw glasvezelmodem een analoog koppelpunt (poort) zit, kunt u gewoon gebruik maken van een analoog (normaal) telefoontoestel.


Kan ik mijn alarminstallatie aansluiten op de telefoonlijn?
Nee, wij raden u dit niet aan. Concepts ICT garandeert de werking van uw alarminstallatie niet. Indien u toch uw alarminstallatie op de telefoonlijn van het glasvezelpakket wilt aansluiten, dan adviseren wij u contact op te nemen met de leverancier van uw alarminstallatie.
bron: http://www.fiberenwireless.nl/index.php ... tem&id=264
Op de site van KPN heb ik het volgende gevonden:
V&A voor de KPN Experia Box (Voice/VoIP)

2.7. Ik heb een alarminstallatie. Is bellen via InternetPlusbellen ook geschikt voor mij?

Ja, maar het is niet raadzaam om een alarminstallatie aan te sluiten op een InternetPlusBellen-aansluiting, omdat de installatie bij een stroomstoring geen contact kan maken met de alarmcentrale. KPN levert geen ondersteuning op uw alarminstallatie indien u deze heeft aangesloten op de SpeedTouch 780 WL.
bron: http://www.mxstream.nl/support/technisc ... a2.html#27


Dus wat ik hiermee wil zeggen is dat op internet voldoende informatie is waar je als consument voldoende jezelf kunt laten informeren.
Als consument zijnde heb je ook de plicht om je te orienteren.
Dus ook zelf onderzoek te doen.

En voor de degene die klachten hebben omdat ze de verkeerde beslissing hebben genomen, is het ook voor een groot gedeelte hun eigen schuld, omdat ze zelf deze informatie niet hebben ingewonnen.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door agro »

Ikbenik, ik ben het helemaal met je eens. klopt helemaal.

Deerhunter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2006 22:52

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door Deerhunter »

Ikbenik: je geeft het zelf aan jij bent specialist op dit gebied. Ik heb een andere specialiteit waar jij wellicht geen verstand van hebt. Je hebt niets aan antwoorden van eigen schuld dikke bult. Ik zou onderzoeksplicht hebben? de kpn heeft informatieplicht. Het probleem met het alarm was toen nog niet bekend op het internet. Ik was nl een van de eersten met internetplusbellen.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door agro »

Het probleem met het alarm was toen nog niet bekend
Ben ik niet met je eens, ik weet al meer dan 2 jaar eer kpn VOIP aanbood dat alarm niet via VOIP kan, ook ik ben een van de eerste welke via kpn VOIP heeft.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door Henri42 »

ikbenikniet, gelukkig zijn er nog deskundige pc monteurs aanwezig om de domme pc gebruikers te helpen met tips en daarbij KPN adviseren .

ikbenik

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ikbenik: je geeft het zelf aan jij bent specialist op dit gebied. Ik heb een andere specialiteit waar jij wellicht geen verstand van hebt. Je hebt niets aan antwoorden van eigen schuld dikke bult.
Wat ik bedoel is dat je als consument ook altijd zelf op onderzoek moet gaan.

Wat er nu gebeurd is dat de consument doet alsof hij heel dom is en afgaat op de gladde verkooppraatjes.

Nu heb ik al een bloedhekel aan gladde verkooppraatjes, maar nog meer hekel aan die mensen die opeens compleet hun verstand kwijt zijn!

Ik kom ook veel klanten tegen die veel gaan informeren hoe het één en ander in elkaar zit.
En klanten gaan daarbij met mij in discussie. Bijvoorbeeld dat ze aangeven dat ze bij diverse mensen geïnformeerd hebben en dat ik precies hetzelfde zeg als die personen.

Of ze vragen aan mij waarom dat ik een ander antwoord geef dan wat zij van diverse mensen/winkels gehoord hebben.


En zo hoort het ook.

Als verkoper zijnde moet ik de mensen goed en eerlijk voorlichten.
Als consument zijnde moet je altijd jezelf goed laten informeren en het liefst bij diverse winkels en mensen.
Dus je hebt zelf als consument zijnde ook een onderzoeksplicht.

Dit is wettelijk ook bepaald!

Dat laatste doen sommige consumenten niet. Die gaan blind af op de gladde verkooppraatjes.

Ik ben zelf ook consument en ik ga ook de stad in bij de diverse winkels.
En vooral de grote concerns praten echt compleet onzin!

Gladde verkooppraatjes! Daar zijn steeds meer consumenten gevoelig voor!

En dat is een ontwikkeling waar ik me serieus zorgen om maak.

Amerikaanse taferelen!

En dat is niet goed.
Je hebt niets aan antwoorden van eigen schuld dikke bult. Ik zou onderzoeksplicht hebben?


Vandaar dat ik ook zeg: eigen schuld, dikke bult.
de kpn heeft informatieplicht.
Doen ze ook!

V&A voor de KPN Experia Box (Voice/VoIP)

2.7. Ik heb een alarminstallatie. Is bellen via InternetPlusbellen ook geschikt voor mij?

Ja, maar het is niet raadzaam om een alarminstallatie aan te sluiten op een InternetPlusBellen-aansluiting, omdat de installatie bij een stroomstoring geen contact kan maken met de alarmcentrale. KPN levert geen ondersteuning op uw alarminstallatie indien u deze heeft aangesloten op de SpeedTouch 780 WL.
bron: http://www.mxstream.nl/support/technisc ... a2.html#27

ikbenik

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik vertel niet wat de consument graag horen wilt.

Ik vertel gewoon hoe de werkelijkheid is.

Dat dit voor sommige consumenten hard overkomt, kan ik niets aan doen.

Deerhunter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2006 22:52

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door Deerhunter »

Beste ikbenik,

1.ik probeer het nog één keer: Het heeft niets met hard te maken maar de manier waarop. Het draagt niets bij. Ik zal ook eens hard zijn: schrijf eerst maar eens correct nederlands.
2. Ik hoop niet dat je je eigen klanten ook zo benaderd op de wijze van mevrouw u bent compleet uw verstand kwijt en daar heb ik een bloedhekel aan.
Onderzoeksplicht wettelijk geregeld? Het is geen onroerend goed vriend waar wij over praten. Wel eens van consumentenbescherming gehoord?

Wat mij betreft is de discussie met jou hierbij ten einde en verwacht dus geen reactie meer van mij. :lol:

Gesloten