ikbenik werk je soms bij KPN?? Hou lekker op met je commentaar als je niet op een normale manier kan communiceren!
Ik werk niet bij de KPN.
Ik heb een eigen computerbedrijfje, en ik installeer voor de klanten ook internet (telefoon, kabel, ADSL.)
De reden dat ik zo reageer is dat ik soms zo moe wordt van de dommigheid van mensen.
Het lijkt wel of men tegenwoordig compleet het verstand verloren heeft of deze compleet uit heeft geschakeld!
Je kunt toch wel nagaan als in huis de electriciteit uitvalt waardoor de IPB modem uitvalt en geen signalen meer kan doorgeven!
Als je de stekker van het basisstation van de draadloze huistelefoon dat de telefoon het toch niet meer doet!
Als je dat al niet kan begrijpen, dan heb je inderdaad een heel groot probleem!
Ik ben geen telefoniespecialist ja dus ik verwacht als kpn je dit pakket verkoopt men vraagt wat er allemaal via de telefoonlijn loopt. Dat doen ze niet.
Verkooppraatjes!
Dit is een algehele klacht van alarmmaatschappijen. Ze denken ook niet mee over een oplossing. Ja de oplossing zou zijn een aparte analoge lijn........
Je geeft zelf al het antwoord.
Om een alarminstallatie met de alarmcentrale te verbinden moet je inderdaad een analoge telefoonlijn hebben.
De alarmmaatschappijen stellen dit ook als eis.
Sterker nog:
Als je een alarminstallatie met de telefoonlijn verbindt, mag je deze telefoonlijn ook niet doorschakelen!
Dus als je een telefoonlijn hebt en je wilt het nummer doorschakelen, dan dien je 2 telefoonlijnen te nemen:
de ene waar de alarminstallatie op komt en de andere waar je het nummer kan doorschakelen.
Misschien dat je het niet wist, maar IPB valt onder VOIP-bellen.
En bij VOIP worden hele andere technieken gebruikt als bij analoge telefonie.
Bij analoge telefonie heb je een rechtstreekse verbinding met je gesprekspartner.
Bij VOIP is dat dus niet het geval.
KPN geeft ook aan dat IPB het telefonietechniek VOIP is (kan ook niet anders):
V&A voor de KPN Experia Box (Voice/VoIP)
Achtergrondinformatie op internet gevonden:
Glasvezelnetwerken voor telefonie en internet:
Maakt het telefonie netwerk gebruik van IP?
Ja, u maakt gebruik van een IP-telefonienetwerk. Doordat er op uw glasvezelmodem een analoog koppelpunt (poort) zit, kunt u gewoon gebruik maken van een analoog (normaal) telefoontoestel.
Kan ik mijn alarminstallatie aansluiten op de telefoonlijn?
Nee, wij raden u dit niet aan. Concepts ICT garandeert de werking van uw alarminstallatie niet. Indien u toch uw alarminstallatie op de telefoonlijn van het glasvezelpakket wilt aansluiten, dan adviseren wij u contact op te nemen met de leverancier van uw alarminstallatie.
bron:
http://www.fiberenwireless.nl/index.php ... tem&id=264
Op de site van KPN heb ik het volgende gevonden:
V&A voor de KPN Experia Box (Voice/VoIP)
2.7. Ik heb een alarminstallatie. Is bellen via InternetPlusbellen ook geschikt voor mij?
Ja, maar het is niet raadzaam om een alarminstallatie aan te sluiten op een InternetPlusBellen-aansluiting, omdat de installatie bij een stroomstoring geen contact kan maken met de alarmcentrale. KPN levert geen ondersteuning op uw alarminstallatie indien u deze heeft aangesloten op de SpeedTouch 780 WL.
bron:
http://www.mxstream.nl/support/technisc ... a2.html#27
Dus wat ik hiermee wil zeggen is dat op internet voldoende informatie is waar je als consument voldoende jezelf kunt laten informeren.
Als consument zijnde heb je ook de plicht om je te orienteren.
Dus ook zelf onderzoek te doen.
En voor de degene die klachten hebben omdat ze de verkeerde beslissing hebben genomen, is het ook voor een groot gedeelte hun eigen schuld, omdat ze zelf deze informatie niet hebben ingewonnen.