LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Burenruzie koopwoning

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
coinchantal
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 feb 2007 19:43

Burenruzie koopwoning

Ongelezen bericht door coinchantal »

Hallo,

Ik wist niet op welk forum onderwerp ik dit moest plaatsen. Hier de brief die ik vandaag naar de vve heb gestuurd. Als er nog mensen zijn met tips in deze situatie graag.


groet chantal



1 Februari 2007

Betreft: Geluidshinder ....straat + nummer

Geachte heer/mevrouw,

Vorig jaar September/Oktober heb ik u bedrijf gebeld in verband met geluidshinder die ik al lang ondervond. Ik ben zelf hier in November 2005 komen wonen. Al snel had ik geluidshinder van de harde tv die boven mijn eigen tv uitkwam van het pand straatnaam. In april ben ik thuis komen te zitten ik was zwaar overspannen van mijn werk. De bewoners van straatnaam waren op vakantie en ik had nergens last van. Tot het moment dat zij in September weer thuis kwamen van vakantie. Ik ben toen zelf 2 keer aan de deur geweest om dit te bespreken met de bewoners van straatnaam. Ik werd op dat moment vriendelijk de woning binnen gelaten. Dit mocht echter niks baten naar een paar dagen was het geluidshinder weer hetzelfde. Ook is mijn partner dhr. H. een keer langs geweest. Ook dit mocht niks baten. Toen heb ik contact met jullie bureau opgenomen om het een en ander te bespreken. U bureau heeft contact opgenomen met de bewoners en het ging ongeveer een paar weken goed. In die tijd ben ik een keer aangesproken door de bewoner van straatnaam. Waarom ik u bureau had gebeld. Ik heb haar vriendelijk verteld dat ik en zowel mijn partner bij haar langs waren geweest om dit normaal op te lossen. Mevrouw werd op dit moment furieus. Ik stelde 3 maal voor dat zij zelf zou komen luisteren in mijn woning naar de geluidshinder dit wees zij af. Na een keer of 5 aan te horen dat ik een leugenaar was en verschillende leugens over mijzelf te horen zoals: ik was een bedrijf begonnen vanuit huis, ik had stampende katten, ik was de hele dag aan het verbouwen liep zij kwaad weg.

In de periode daarna kwam de baas van mijn partner regelmatig langs en ook hij werd tot 3 maal toe aangesproken door de bewoner van straatnaam om de problemen te bespreken. Iets waar ik wat minder over te spreken ben om het feit dat ik nog steeds de hoofdbewoner ben van dit pand. Daarnaast is mijn partner dhr. H. in november/december diverse malen aangesproken over het feit dat wij te hard zouden lopen in huis. Dit echter vond ik een vreemd verhaal aangezien mevrouw vertelde in de 2 keren dat ik bij haar thuis ben geweest dat er een familie had gewoond voor mij waar zij erg veel hinder van ondervond en sinds ik er woonde zij dat niet meer had. Met zelf de vraag wat ik op de grond had liggen.Voor u informatie is dit laminaat met de wettelijke isolatie eronder. Ook werd hij aangesproken over het feit dat wij de hele dag een machine hadden draaien die piep geluiden maakte tot de dag van vandaag ben ik op zoek in mijn woning naar die machine die ik echter nog steeds niet heb kunnen vinden.

In December 2006 werd mijn partner dhr. H. aangesproken door de bewoner van straatnaam dat wij niet meer de trap mochten gebruiken om onze woning te betreden. Om dat wij te veel lawaai zouden maken. Op dat moment heb ik u bureau weer gebeld omdat ik dit een beetje te ver vond gaan. Ik zou hier over terug gebeld worden maar ik heb niks meer gehoord.

In Januari 2007 namen wij het recht in handen en als je we de tv weer hoorde boven onze tv stampte wij een 2 keer op de grond. Dit gebeurde ook toen ik afgelopen zaterdag 27 Januari bezoek had en het geluid van beneden te veel werd. Hierop werd gelijk aan de bel getrokken. Iemand die zich voor deed als de buurvrouw wilde met mij praten. Ik liep naar beneden deed de deur open en er stond voor mij een onbekende vrouw met de bewoner van straatnaam. Zij probeerde duidelijk mij te intimideren met haar gedrag. Zij vertelde mij dat haar vader overleden was. Waarop ik zie oke. Hierna heb ik dit nog een 4 keer aan gehoord ook met de woorden “volgens mij versta jij mij niet”. Wij moesten ophouden met stampen toen ik haar vertelde dat ik continue last had en dat zij maar eens moesten stoppen met geluid te maken werd ze nog furieuser. Ze zou de politie bellen waarop ik heb geantwoord “moet je doen”. Daarna heb ik de deur dicht gedaan en besloten die avond om niet meer met hun te praten als er toch niet geluisterd zou worden.

Dinsdag 30 Januari 2007 ik was zelf even naar mijn slaapkamer gegaan om te ontspannen het was me even te veel geworden de afgelopen dagen. Lawaai tot wel 12 uur s nachts. Ik hoorde op een gegeven ogenblik mijn deur gaan. Toen ik een kwartier later beneden verscheen in mijn woonkamer moest mijn partner dhr. H. mij iets vertellen wat hij liever niet wilde vertellen. Hij vertelde mij dat toen ik boven was hij 2 keer gestampt had omdat het lawaai niet om aan te horen was. Hierop werd er gelijk gebeld aan de deur. Toen hij de deur opende stond er tot zijn verbazing de buurvrouw met de vrouw van 27 januari en 2 grote kleerekasten. Die verzochte dat hij niet zoveel lawaai moest maken. Ook werd er een aantal beledigende opmerkingen geplaats over mij waarop mij partner kwaad werd en zei dat ze de drempel maar over moesten komen. Als werd vertaald naar deze kleerekasten toe en die wilde dat miin partner naar buiten moest komen. Dit heeft mijn partner niet gedaan. Hij heeft op een gegeven ogenblik een opmerking geplaats omtrent de legaliteit van deze kleerekasten waarna zij vertrokken.

Tot op de dag van vandaag blijf ik overlast ondervinden ik voel ik me persoonlijk geintimideerd wat mij niet helpt om beter te worden. Weet ook niet hoe ik deze situatie moet oplossen en vraag hierbij hier u hulp. Inmiddels ben ik gekort op mijn inkomen omdat ik niet op tijd kon beginnen met werk. Dit scheelt mij financieel al een 300 euro bruto in de maand. Daarnaast is mijn partner gaan minderen met werk om mij te verzorgen dit scheelt hem een 1000 euro bruto per maand. Toen ik dit huis kocht was mij niks verteld over de geluidshinder en als ik dit wist had dit huis waarschijnlijk ook nooit gekocht en zeer zeker niet voor de prijs die ik er voor heb moeten betalen. Ik verzoek om niet gelijk contact op te nemen met straatnaam in verband met het feit dat ik niet weet waar dit toe lijd aangezien het laatste contact met de kleerekasten. Ook besef ik dat mijn gedrag ook niet altijd het goede was.


Met vriendelijke groet,



xxxxxxx

P.s: Op het moment dat ik deze brief wilde uitprinten 1 februari werd er aangebeld door de werkgever van mijn partner Dhr. H.. Toen mijn partner naar beneden liep om open te doen voor zijn werkgever begon de bewoner van straatnaam in het bijzijn van zijn werkgever te klagen over het feit dat haar man vandaag was overleden?? En dat wij teveel lawaai maakte. Toen mij partner naar mij riep om naar beneden te komen was ze verdwenen.

Toolboy

Re: Burenruzie koopwoning

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik wens u heel veel sterkte in de strijd.

Dit soort zaken is zo moeilijk om aan te pakken.
Ik ben er zelf ook al ruim 2 jaar mee bezig 10 de politie erbij 4 keer de woningbouw met div beloftes.

De ene liegt nog harder als de andere.
Nu ligt het bij de wethouder van volkshuisvesting.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Burenruzie koopwoning

Ongelezen bericht door Anastasia »

Video camera?

Ja leg alles vast, dus ook de overlast van buren en film ze, met de opnames heeft de Politie tenminste bewijs, en dat is vaak het probleem,
dus als de Politie komt er het vaak weer rustig, dus neem op en laat het zien en horen, en dan gaat het veel sneller!

Ook kunt U de gemeente vragen en in de Algemene Politie Verordening, soms zoals hier in Hoorn NH online in te zien, en anders bij gem. zelf.
Vaak staan daar de artikel nummers waar U zich op beroept, een printje erbij en die Politie moet dit kant en klare dus met DVD gebrande films en wetsartikels wel serieus nemen, anders kunt Uw rechtsbijstand verzekering dit tegen de Politie gebruiken wegens plichtsverzuim!

Dus nooit schelden, maar gewoon de regels toepassen en bewijs verzamelen.

Blijf gewoon netjes, als zij schelden, deur dicht, leren ze ook eens normaal te klagen, als zij overlast hebben mogen ze het gewoon zeggen, en dat overlijden, mijn vader is ook in coma na een hersenbloeding, hoewel de doktoren enkele uren gaven duurt het al weken, maar daar ga ik ook geen misbruik van maken, het leven gaat verder, en ik neem het gewoon over, zijn werk, dus laat je niet door deze dingen intimideren.

Veel succes. Anastasia.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Burenruzie koopwoning

Ongelezen bericht door Jan1 »

Anastasia




Ook kunt U de gemeente vragen en in de Algemene Politie Verordening, soms zoals hier in Hoorn NH online in te zien, en anders bij gem. zelf.
Vaak staan daar de artikel nummers waar U zich op beroept, een printje erbij en die Politie
Veel succes. Anastasia.
Een Algemene Politie Verordening bestaat niet, de Politie heeft niets te verordenen, zijn zijn er slechts voor om toe te zien en eventueel te corrigeren of verbaliseren op wat de wetgever heeft verorderd. Ook moeten zij toezien of de Algemene Plaatselijke Verordening wordt nageleefd.

coinchantal
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 feb 2007 19:43

Re: Burenruzie koopwoning

Ongelezen bericht door coinchantal »

Ik ga eens kijken of dat ik met mijn telefoon ook een video op kan nemen. Ik heb namelijk geen normale videocamera. Maar goede tip ja!

cvp
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 jun 2006 18:57

Re: Burenruzie koopwoning

Ongelezen bericht door cvp »

Ja leg alles vast, dus ook de overlast van buren en film ze, met de opnames heeft de Politie tenminste bewijs, en dat is vaak het probleem,
dus als de Politie komt er het vaak weer rustig, dus neem op en laat het zien en horen, en dan gaat het veel sneller!



Hallo,

Hoe leg je het beste de geluiden vast?
Ik heb ook veel last van de buren maar met een dictafoon kun je het vrijwel niet opnemen.
Iemand een suggestie?
bvd

cvp

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Burenruzie koopwoning

Ongelezen bericht door SJZ »

Een Algemene Politie Verordening bestaat niet
Oh nee? Type in google maar eens "Algemene Politie Verordening" in. Ik kreeg 867 resultaten.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Burenruzie koopwoning

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Een Algemene Politie Verordening bestaat niet, de Politie heeft niets te verordenen, zijn zijn er slechts voor om toe te zien en eventueel te corrigeren of verbaliseren op wat de wetgever heeft verorderd. Ook moeten zij toezien of de Algemene Plaatselijke Verordening wordt nageleefd.
weer zo'n betweter.

De termen bestaan naast en door elkaar.

Ik ga eens kijken of dat ik met mijn telefoon ook een video op kan nemen. Ik heb namelijk geen normale videocamera. Maar goede tip ja!
Wat denk je dat camcorders tegenwoordig kosten?

Je hebt ze al voor een prijs tussen 200 en 300 euro. Voor het doel waar jij ze voor nodig hebt, is de goedkoopste goed genoeg. Uiteraard moet je het er wel voor over hebben. Een goede dictafoon kost ook al tegen de 100 euro, en dan heb je alleen geluid.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Burenruzie koopwoning

Ongelezen bericht door Jan1 »

Oh nee? Type in google maar eens "Algemene Politie Verordening" in. Ik kreeg 867 resultaten.
1 van die 867 is die van jou foute redenering. Echt geloof me nou maar, een Algemene Politie Verordening bestaat echt niet. On topic, NAP is ook niet Nieuw Amsterdams Peil, maar NormaalAmsterdams Peil, deze fout wordt ook veelvuldig gemaakt, deze foute redenering is vast ook wel met Google te vinden.
Mogelijk met de zeespiegel stijging krijgen we in de toekomst nog wel eens een Nieuw Peil.

Gesloten