LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tele2 sim-kaart inactief

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
fietsertje
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 nov 2006 10:06

tele2 sim-kaart inactief

Ongelezen bericht door fietsertje »

sinds gisterenavond is mijn tele2 prepaid sim-kaart inactief. Dit komt volgens Tele2 omdat zij overgegaan zijn naar het KPN netwerk en er is dus n storing..... Wat doen ze eraan??? Je krijgt een nieuwe sim-kaart toegestuurd en dat duurt 10 werkdagen!!!! Verder kunnen ze niets doen volgens hen! Dus ben je 10 werkdagen mobiel onbereikbaar en je 06nummers en andere info die in je mobiel staat kun je niet meer bij! tís toch van de zotte! En stel dat ik nu over zou stappen, dan kan ik dus nooit meer bij die info komen!
Wie heeft hier ook last van?
gr eline molijn

opperbom
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mei 2006 14:13

Re: tele2 sim-kaart inactief

Ongelezen bericht door opperbom »

Als je nummers in je toestel staan opgeslagen , dan gewoon neven een andere kaart er in. Staan de nummers op je simkaart , dan ben je deze kwijt (ook een andere sim van Tele2 helpt dan uiteraard niet).


Marchel.

dukkie
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2007 21:49

Re: tele2 sim-kaart inactief

Ongelezen bericht door dukkie »

Ook ik zit in t zelfde schuitje :( / Tien dagen wachten op een nieuwe simkaart. tele2 kan van mij de zak krijgen. Morgen ga ik een nieuwe mobiel halen. Vrijdag trouwt mijn zoon en familie komt op Schiphol aan en dan moet je wel bereikbaar zijn. Wordt dus wel en mobiel + abonnement van Vodafone.

inimini

WebServiceTele2

Re: tele2 sim-kaart inactief

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Ik als medewerker van het WebService Team van Tele2 wil jullie graag op de hoogte stellen hoe het komt dat een kleine groep prepaid klanten de melding krijgt dat hun sim kaart niet werkt.

Alle klanten van Tele2 Mobiel gaan over op een verbeterd netwerk. Het
voordeel is dat u straks beter mobiel bereikbaar bent. Verder blijft u
gewoon bellen tegen de aantrekkelijke Tele2 tarieven en dezelfde
voorwaarden.

Het verbeterde netwerk zal gefaseerd worden opengesteld in de periode van
januari tot maart 2007. Door middel van een bericht worden de instellingen
van uw telefoon voorbereid op het nieuwe netwerk. Helaas is er bij een zeer
kleine groep prepaid klanten iets misgegaan bij het versturen van dit
bericht. Hierdoor kan de simkaart mogelijk niet meer functioneren. Tele2
zal alle klanten die dit melden met spoed een nieuwe simkaart opsturen. Dit
duurt in praktijk circa 3 werkdagen. Deze simkaart is bovendien klaar voor
het nieuwe netwerk.

we hopen jullie zo genoeg geinformeerd te hebben, en bieden onze oprechte excuses aan voor het onvoorziene ongemak.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: tele2 sim-kaart inactief

Ongelezen bericht door Anastasia »

Ook Telfort gaat verdwijnen, dus U gaat van 1800 Telfort netwerk naar de beter bereikbare KPN netwerk, en dus 900 en U moet dus een duoband toestel hebben, er zijn nog vele 900 telefoons die niet naar 1800 kunnen en andersom is het veel minder, alleen enkele Motorola voor 1800 Europa en 1900 USA hebben dit probleem, dus kijk eens in boekje bij mobiel, of onder de batterij!

U klaagt wel, maar nu stappen vele familie leden juist over naar, de vroeger hier zo zwart gemaakte Tele2.

Vele met mij hebben vaak verteld; Nooit tele2 en nu, ?

Gefeliciteerd, Tele 2 zowel mobiel met voordelig Champion bellen prepaid als inbelllen via telefoon, vooral nu KPN met Direct InterNJET verdwijnt!

Dus zo slecht als we ooit vertelden zijn ze niet meer, nu veel beter, maar bij een grote firma, komen nu eenmaal veel fouten, maar de laatste tijd lossen ze dat toch vrij snel op, mits je niet gaat schelden en netjes blijft!

Succes Tele 2! Anastasia.

Barnhoorn
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 apr 2005 21:34

Re: tele2 sim-kaart inactief

Ongelezen bericht door Barnhoorn »

Ook hier hetzelfde geval. Vanaf afgelopen week niet meer bereikbaar. Ik gebruik mijn nummer ook voor bedrijfszaken en ben voor niemand meer bereikbaar. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd en zelfs mijn voicemail was niet meer door tele2 te wijzigen, zodat ik ook niet een tijdelijk ander nummer kon doorgeven.
Al met al een belachelijke situatie, die volgens mij ook niet zomaar kan. Ja inderdaad een nieuwe simkaart, maar een schadevergoeding zou ook geen kwaad kunnen. Want schade heb je hoe dan ook hierdoor.

Barnhoorn
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 apr 2005 21:34

Re: tele2 sim-kaart inactief

Ongelezen bericht door Barnhoorn »

nog een reactie op het mailtje van anastasia,,,,,,,

ik heb een redelijk nieuw toestel en daar heeft het ook niets mee te maken. Het is nl. de simkaart die ze om zeep hebben geholpen. Ik kan nl. ook via andere toestellen niet bellen.
Wij hebben nooit klachten over de bereikbaarheid van tele2. Hebben eigenlijk altijd bereik. En zoals u zegt beleefd en netjes blijven, dat hebben we geprobeerd, maar ze doen helemaal niets voor. Sterker nog, je moet het zelf allemaal uitvinden, want op de website van tele2 vind je ook over deze actie helemaal niets........
En nogmaals als het er dan zo weinig zijn, zoals die meneer zegt, mag daar dan wel wat tegenover staan.

Barnhoorn
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 apr 2005 21:34

Re: tele2 sim-kaart inactief

Ongelezen bericht door Barnhoorn »

Vandaag per post een nieuwe sim-kaart ontvangen! Nog wel 3 dagen zonder telefoon gezeten maar het ging gelukkig toch sneller dan de aangekondigde 10 werkdagen! Hadden ze dat maar eerder netjes gemeld dan had ik de afgelopen dagen niet zoveel energie en kosten hoeven verspelen om mijn bereikbaarheid min of meer wwer op peil te brengen! Daarbij zijn wel mijn gegevens als telefoonboek verdwenen!

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: tele2 sim-kaart inactief

Ongelezen bericht door Anastasia »

1 bedankt voor de reactie hierboven.

2 noteer altijd ook een telefoon lijstje thuis op de pc en print deze,
net als mail adressen en wachtwoorden, want als er iets fout gaat ben je alles kwijt, gezien de gestolen mobieltjes helaas noodzakelijk!

3 Tele2 wilde eerst de nieuwe kaart sturen en dan de oude blokkeren zodra deze geactiveerd zou worden, en daar gaat het dus helaas mis!

Bij de overname van Telfort door KPN was te verwachten dat ze van de 2 netwerken een zouden maken, en tele2 heeft dat Telfort ook in gebruik, net als nog enkele andere!

Het berijk word in rustige gebieden beter, dus Fryslan, Groningen en zo, en het is rendabeler, dus van 5 naar 4 netwerken, ook Debitel die 3 netwerken aanbied krijgt dus minder keuze, en binnenkort zal dus dit Telfort eruit gaan, en tijdelijk zitten er erg weinig klanten op een te groot netwerk, en ik begrijp alleen niet waarom Telfort met oude kaarten door kan gaan, en tele2 niet, was het toen extra voordelig, alleen maar 1800 netwerk kaarten?

Barnhoorn
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 apr 2005 21:34

Re: tele2 sim-kaart inactief

Ongelezen bericht door Barnhoorn »

Hallo Anastasia! Welke relatie heb jij met Tele2? Ik krijg het gevoel dat je een behoorlijke insider bent bij Tele2. Je probeert te doen lijken alsof mijn bericht heel postief zou zijn maar dat is zeker niet zo bedoeld, ik ben heel kwaad op Tele2. Daarbij komt ook nog dat bij de nieuwe sim-kaart een brief zit dat ik een nieuw tele2-klant zou zijn of zelf een nieuwe sim-kaart heb aangevraagd en dat ze daar zo blij mee zijn! Helemaal en dan ook helemaal geen excuus of zo!

tiny marc
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2006 12:50

Re: tele2 sim-kaart inactief

Ongelezen bericht door tiny marc »

Hallo,

Ook de sim-card van mijn vrouw is sinds een weekje gecrashed.
Afgelopen zaterdag gemeld en we zouden binnen een paar werkdagen een nieuwe simcard krijgen. Overgang naar nieuwe netewerk zou per brief aangekondigd zijn. Wij hebben niets gezien.
Inderdaad geen enkele excuus. En nu dinsdag nog steeds geen nieuwe simcard. Ook alle telefoonnummers kwijt die opgeslagen waren.
Inmiddels weer de klantenservice gebeld, en gevraagd om vergoeding/compensatie van de gelede schade.
Waar ik aan zat te denken, vroeg de helpdesk medewerker.
Ik dacht aan een ophoging van ons pre-paid beltegoed.
Er werd zonder meer een tegoed van EUR 10 aangeboden.
Ben benieuwd als de simcard van de week binnenkomt!

Binky36
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2007 15:47

Re: tele2 sim-kaart inactief

Ongelezen bericht door Binky36 »

Het moet niet gekker worden, ben genoodzaakt even te reageren. Ik ben ook gedupeerde van de tele2 simkaart blunder. Na het eerste gesprek met klantenservice de gebruikelijke excuses, koop je niks voor. Volgende dag weer gebeld of ze echt niets konden doen zoals doorschakelen of voicemail wijzigen, was allemaal niet mogelijk, een service van o,o. En nu komt het: ik zou 5 euro beltegoed erbij krijgen. Nou ja vooruit, maar het dekt niet het ongemak. Na 5 werkdagen was de sim er. Direct geactiveerd en beltegoed gecontroleerd, die stond al op nul en nu ook nog. Wederom klanten "service" gebeld waar ik te horen krijg: meneer dat doen wij helemaal niet, beltegoed geven voor de geleden schade, waar heeft u het over?! Dus Tiny Marc even afwachten nog. Bij tele2 is klanten een zoethoudertje geven om van ze af te zijn geen probleem. Van mij zijn ze inderdaad af.

tiny marc
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2006 12:50

Re: tele2 sim-kaart inactief

Ongelezen bericht door tiny marc »

Wat ben ik toch naief. Ik dacht dat het allemaal wel goed zou komen.
Gisteren net als Barnhoorn een brief gekregen waarin wij welkom geheten worden als nieuwe klant van Tele2. Het tel.nummer is nog wel de oude. De sim-card zou spoedig volgen.
Vandaag weer een paar brieven van Tele2. Een waarop we opnieuw welkom zijn als 'nieuwe' klant met ons oude nummer. Opnieuw de mededeling dat de sim-card spoedig zal volgen.
Nou dat klopte wel. Er lag ook een brief in de bus met de sim-card!!!Hoera, zou je denken. Vol spanning in ons toestel gedaan en......jawel hoor het netwerk komen wij niet op niet automatisch en ook niet handmatig. Dan maar weer via vaste telefoon de 'klantenservice'van Tele2 gebeld. In 1e instantie snapte ze niet hoe te kon. Toen wij vertelden van de 2e brief, bleek ineens de sim-card die we gekregen hebben geblokkeerd te zijn!!!???
Nu dus weer wachten op de volgende sim-card.
Nou , vanmiddag moet ik nog boodschappen doen,ik denk dat ik alvast een andere pre-pard sim-card van KPN.
Tele2 hoeft van ons niet meer!!!!!

Binky36
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2007 15:47

Re: tele2 sim-kaart inactief

Ongelezen bericht door Binky36 »

Ben benieuwd of tiny marc die 10 euro beltegoed nog gekregen heeft.
Ik ben inmiddels verhuisd naar lowcall van debitel. Gratis nummerbehoud gaf de doorslag en aantrekkelijke voorwaarden zoals gewoon betalen wat je hebt verbruikt zonder abonnement of contract.
Nu is het afwachten hoe snel tele2 het nummer vrijgeeft.

SDS
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2007 09:34

Re: tele2 sim-kaart inactief

Ongelezen bericht door SDS »

Uit de reactie van tele2 service blijkt dat je binnen 3 werkdagen een nieuwe sim-kaart krijgt. Niet dus,wacht er al 7 werkdagen op.
Ik heb ook al gemaild met tele2(moet je eens een mail adres van proberen te zoeken :cry: ) En toen kreeg ik terug "dat ik mijn beltegoed behoud blijft " en "mijn nummer behoud zal" en dat tele2 dit geheel gratis zal doen :oops:
Sorry,was het mijn fout dat iemand wat verkeerde nummers ingevuld heeft bij tele2? Iedereen maakt wel eens een foutje,maar dat ik 14 dagen op een sim-kaartje wachten moet. Vind ik GEEN service.
Over mijn vraag of ik mijn nummers dan ook kwijt ben laat tele2 zich niet uit.Die vraag slaan ze over.(snap nu wel al dat ik de nummers dus kwijt ben)

Ben benieuwd wanneer en hoe(met excuses en presentje) mijn sim-kaartje komt?

Als ik de sim-kaart krijg,maak ik het beltegoed op.
En zoals andere ook al zeiden:
dan zijn ze van mij af

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: tele2 sim-kaart inactief

Ongelezen bericht door Anastasia »

Beste lezers,

Ik ben slechts een tevreden klant van Tele 2 Champion, maar weet dat er veel problemen zijn.

Telfort is nu van KPN en dit gaat met minder fouten, en ze willen de concurent die zelfs goedkoper is als Simyo de KPN dochter die maar 1 cent duurder is per minuut als Champion van Tele 2 dus ik denk dat KNP bewust hun netwerkgebruikers die concurenen nu proberen te laten overstappen!

OP 31 maart is geheel nederland van 1800 naar 900 over die Telfort netwerk hadden, en gaat dit definitief eruit, de nieuwe kaarten moeten automatisch over gaan tussen 900 en 1800 netwerk, de naam KPN en Telfort wisselde elke dag tijdens het woon/werk verkeer, maar we hebben nieuwere kaarten en die oude geven juist problemen dus alleen voor trouwe klanten en die de laatste opruimers kregen toen ze tijdelijk tekort hadden!

Tele 2 gebruikers die nog een oude kaart en gewone Piek/Dal tarief hebben zouden bij overstap naar champion goedkoper bellen en het oude beltegoed en nummer gaan mee, dus nieuwe simkaart en goedkoper bellen, alleen in avond/weekend naar vaste nummers word het geen 10 cent maar 14 cent per minuut, dus duurder, mobiel gaat dus wel van 20 naar 14 cent, ook het start tarief, en SMS worden goedkoper en je hebt dus gelijk een automatisch nieuwe kaart die wel goed werkte!

kijk op Tele2 - Mobiel _ Prepaid - Champion, en pak het voordeel na online aanmelden, enige nadeel, geen kaarten in winkel kopen maar via bank opwaarderen ....

Gesloten