LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] route mobiel

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
slivo
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2005 17:47

Re: route mobiel

Ongelezen bericht door slivo »

Route mobiel gaat dus niet in hoger beroep tegen de uitspraak.
Laffe zakken zijn het. If you talk the talk, you walk the walk is mijn mening.
Eerst grote smoel hebben dat ze zoveel beter of gelijk aan de anwb zijn en nu puntje bij paaltje komt trekken ze hun keutel in.
En waar lees je dat dan weer op hun site ? Juist ja, nergens dus...
Hun kwaliteit blijft dus ver achter, en ze weten het zelf maar al te goed.

mgzs
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2005 20:58

Re: route mobiel

Ongelezen bericht door mgzs »

ben gewoon lid geworden van de ADAC, kheb daar geinformeerd en je wordt idd als nederlander in nederland geholpen door hun. Maar je moet dan wel bellen met de ADAC, zij contacten dan de ANWB. Dus als je een beetje duits kan spreken is het een prima betaalbaar alternatief.

aparanda
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 nov 2005 14:45

Re: route mobiel

Ongelezen bericht door aparanda »

aangezien ik met de ANWB een zeer slechte ervaring heb was ik blij toen route mobiel er kwam, want wat er allemaal fout kon gaan bij mijn eerste en enige ontmoeting met de wegenwacht service ging ook allemaal mis, 2 jaar geleden dag of wat voor kerst, zaterdag middag koud en sneeuwachtig weer ik ga samen met partner en kind even naar de stad om wat laatste inkopens te doen voor de kerst, stad is 7 kilometer verder en route loopt over de A2 bij Zaltbommel, soort auto T3 busje, op de zaltbommelse brug gaat een lampje branden, koelsysteem, gestopt op de vluchtstrook en zeg nog: gelukkig hebben wij het all in pakket van de ANWB, dat was dus het laatste positieve wat ik die dag in mijn hoofd heb gehad, ANWB gebeld en het kon door drukte nog wel 45 minuten tot anderhalf uur duren, oke dat kan, mazzel er stopt een dorpsgenoot in een piepklein auto'tje, of hij kon helpen, maarja ANWB al gebeld en die zijn onderweg, dus die heeft vrouw en kind meegenomen zodat toch nog de boodschappen gedaan konden worden, maar na twee uur was mijn partner nog steeds niet op de afgesproken plaats en belde hoe of wat, de ANWB monteur was geweest en kon niets doen de reparatie ging langer duren dan 30 minuten, hij was door de monteur naar een pomp in Zaltbommel gesleept en toedeloe daar stond de auto nu, ehhh ALL IN pakket, heb ouderwets (met duim)een lift genomen naar de benzinepomp en daar vandaan gebeld naar de ANWB, de monteur zou terug bellen, en de dame aan de telefoon vroeg waarom wij dan een sleepkabel hadden gekregen van de monteur, grapje zeker niks gekregen had hij wel doorgegeven (declaratie) dat hij die had aangeschaft, monteur belt terug wat er was: heb hem uitgelegd dat het een ALL in pakket was en dat ik naar huis wilde, hij was niet van plan om terug te komen want hij had geen toestemming om mij te maken (tijd), toen ik hem vroeg naar de sleepkabel moest ik niet zeuren, en hij legde neer, weer terug gebeld, en ik eiste van hem een oplossing voor mijn probleem want daar betaal ik toch voor, hij zou weer terug bellen, en hij had een oplossing, ga maar een vervangende auto halen in Rossum, op de vraag hoe ik daar moest komen en wat er dan met mijn auto zou gebeuren werd hij (zacht uitgedrukt) zeer boos en zal zijn woordenschat niet herhalen maar er zat geen waalwijks woord :oops: tussen er werd een taxi gebeld die ons naar Rossum bracht, kregen daar een vervangende auto, hebben daarmee onze auto naar een parkeerplaats bij kennisen in Zaltbommel gesleept en zijn naar huis gegaan het was al laat in de avond, week erop bleek er alleen een slangeklem kapot te zijn kosten 2,75 en wat koelvloeistof dat was alles, kosten voor de ANWB waren nu beduidend hoger, taxi kosten, autohuur. Dus als de ANWB zo met meer klanten omgaat dan snap ik ook wel waarom in Zeeland een monteur door de politie moest worden gered uit handen van boze automobilisten, of was dat stom toevallig de zelfde monteur !!!! O'ja meneer van de ESSO zaltbommel bedankt voor alle koffie en goede zorgen over ons,

slivo
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2005 17:47

Re: route mobiel

Ongelezen bericht door slivo »

Ik neem aan dat je een klacht hebt ingediend.
Ben wel benieuwd hoe dat is aggelopen.

Vind het verhaal verder een erg hoog broodje aap gehalte hebben

mbougharda
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2005 08:25

Re: route mobiel

Ongelezen bericht door mbougharda »

Hoi,

Ik zit al jaren bij de ANWB en ben in het bezit geweest van meerdere autos tegelijk. Ik ben altijd goed geholpen door ANWB en vriendelijk. Zelfs als mijn vrouw pech heeft gehad met mijn auto of mijn kaartje ben vergeten. Ik heb altijd het gevoel gehad dat ANWB monteurs weten waar ze over praten. Voor de paar tientjes ga ik echt niet weg bij de ANWB. Ik weet gewoon wat ik aan de ANWB heb. Dat kun je van RM niet zeggen.

Ervaring is toch dat goedkoop aan het einde altijd duur koop is.

aparanda
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 nov 2005 14:45

Re: route mobiel

Ongelezen bericht door aparanda »

uitleg woordenboek Broodje aap verhaal: verhalen die mensen als waar gebeurt doorvertellen maar die dat niet zijn !!! Pardon
geloof mij maar dat er geen woord is overdreven of toegevoegd aan dit verhaal, het was een geluk dat we het bus nummer hadden genoteerd van de betreffende monteur, en we bij een bemande pomp waren gedumpt, anders hadden wij geen klacht in kunnen dienen, wat wij wel hebben gedaan uiteraard. Wij kregen van de ANWB een ANWB cadeaubon t.w.v. E 50, wat niet wegneemt dat het de volgende keer U zal kunnen zijn, die door dezelfde monteur ergens wordt geparkeerd bij een onbemande pomp en U vergeet het nummer van de Bus te noteren !!!!!!!!, De afhandeling van de klacht is keurig gedaan door de ANWB. ik moet tevens toevoegen dat ik Route Mobiel nog niet nodig heb gehad dus die ervaring kan ik niet delen.

ronan
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:42

Re: route mobiel

Ongelezen bericht door ronan »

ik kan mij echt niet voorstellen dat dit waar is ben al 30 jaar lid en altijd vriendelijk geholpen zelfs als ze voor niks kwamen was dit geen enkel probleem

hij weer
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2006 21:40

Re: route mobiel

Ongelezen bericht door hij weer »

Mensen toch,

Ik zelf werk bij een bergingsbedrijf dat zowel voor ANWB (logicx) werkt, (direct transport) als ook voor Route Mobiel (Europ Assistance) (gehele afhandeling).

mijn opmerking bij al jullie reaktie's is dat jullie niet moeten vergeten dat allebei de bedrijven net zo goed zijn als diegene die je helpt, en daarmee wil ik dan zeggen, het hele bedrijf wordt afgerekend op die ene monteur en of berger die niet zijn dag heeft of gewoon geen zin heeft, en dat vindt ik uitzonderlijk jammer, ik weet uit ervaring dat allebei de bedrijven echt het beste met de klant voor hebben, maar dat dat niet zo over wordt gebracht door diegene die je helpt is hoogst kwalijk te noemen..

bij deze wil ik dan ook graag vragen, de eerste die door mij (Rico) niet correct of vriendelijk wordt geholpen, hetzij uit naam van Route Mobiel of uit naam van de ANWB, dat die dat dan AUB direct wil melden bij mijn werkgever of een klacht wil indienen bij een van de twee organisatie's, want ik weet zeker dat die daar zeker niet op zitten te wachten als hun naam naar beneden wordt getrokken door een enkele hulpverlener.

MVG Rico

s-illy
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2006 10:32

Re: route mobiel

Ongelezen bericht door s-illy »

1 je gaat naar het postkantoor, en laat ff je kenteken overschrijven, op b.v. je man of vrouw, vriend vriendin haar naam.... 5 minuten nadien doe je weer hetzelfde.... en tadaaaaaaaaaaaa 1 vrijwaringsbewijs en je komt zo onder de polis uit.....
Per keer dat je een auto laat overschrijven betaal je € 10,25
Doe je dit wel heel vaak, dan kan het RDC (het bedrijf die daarover gaat) de belastingdienst waarschuwen omdat ze je zien als autohandelaar.

Ik heb er verstand van omdat ik bij een autobedrijf werk.

slivo
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2005 17:47

Re: route mobiel

Ongelezen bericht door slivo »

AMSTERDAM - De Reclame Code Commissie vindt dat de pechdienst Route
Mobiel te ver gegaan is in zijn pogingen leden af te troggelen van
de ANWB. De commissie vindt dat Route Mobiel zich in een tv-
spotje "kwetsend en kleinerend" heeft uitgelaten over de grote
concurrent.

In de commercial roept Route Mobiel mensen op om het ANWB-
lidmaatschap op te zeggen, zodat zij niet hoeven te betalen "voor
duizenden kantoormedewerkers, praatpalen en een blaadje dat U toch
niet leest."


De commissie acht dit in "strijd met het fatsoen en nodeloos
kwetsend" en beveelt Route Mobiel aan hiermee op te houden. Dat
laatste is directeur Muller niet van plan. Route Mobiel gaat in
beroep tegen de uitspraak. Volgens Muller heeft de Reclame Code
Commissie moeite met de "nieuwe manier van vergelijkende reclame",
maar wil hij wel daarmee doorgaan

slivo
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2005 17:47

Re: route mobiel

Ongelezen bericht door slivo »

Route Mobiel mag niet meer beweren of suggeren dat zijn dienstverlening sneller en of goedkoper is dan die van de ANWB. Ook mag Route Mobiel niet meer stellen dat zij gegarandeerd binnen dertig minuten ter plaatse is. Dit heeft de rechtbank vanochtend bepaald in de bodemprocedure die de ANWB voerde tegen Route Mobiel.

De ANWB is blij met de duidelijke uitspraak van de rechtbank, die tegemoet komt aan de gevoelens van veel ANWB-leden en ANWB-medewerkers. Route Mobiel hangt een dwangsom van 100.000 euro boven het hoofd als het opnieuw gebruik maakt van een reeks reclameboodschappen die volgens de rechtbank niet door de beugel kunnen. Concurrentie is goed maar niet met onjuiste en misleidende vergelijkende reclame.


Onjuist en misleidend
De ANWB wilde door de juridische procedure bereiken dat de wijze waarop Route Mobiel vergelijkende reclame toepast stopt en het publiek niet langer onjuist en misleidend informeert. Dat is nu bereikt met deze uitspraak. De reclame-uitingen van Route Mobiel zijn onrechtmatig jegens de ANWB. Ook zijn leden van de ANWB, maar ook niet-leden, op het verkeerde been gezet. Was dat niet gebeurd dan waren waarschijnlijk minder leden overgestapt, volgens de rechter.


Dienstverlening ANWB beter
Ook is de rechter van mening dat de kwaliteit van de dienstverlening van de ANWB in 2004 en 2005 beter was dan die van Route Mobiel. De rechtbank heeft vastgesteld dat de ANWB schade heeft geleden door de wijze van reclame maken van Route Mobiel.


een fan van de gele ridders van de anwb

Teuntje&mies
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2007 21:36

Re: route mobiel

Ongelezen bericht door Teuntje&mies »

Vorig jaar zijn we overgestapt van de ANWB naar Routemobiel.
We hebben 2 auto 's waarvan er ééntje ouder is dan 35 jaar (geen pechhulp bij RM dat klopt dus, maar staat ook op hun site en in de noorwaarden)

Onderstaande is dus gebeurd met de "normale" auto, niet met de old-timer..

Met de auto op terug reis merkte ik in Duitsland (ongv. 200 km v/de NL grens) dat er speling zat in het stuur.
Dit werd steeds erger.

Ik ben dus gestopt bij een tankstation en heb gebeld met de pechservice.
Het hele verhaal uitgelegd en daarna vertelde men mij dat ik niet met de juiste afdeling belde, maaar ik zou teruggebeld worden door de buitenland service. (later merkte ik dat ze me ook even dóór hadden kunnen verbinden... zucht.... de eerste kosten waren dus alvast binnen).

Goed ik werd inderdaad (na 34 min!!) teruggebeld en kon wéér mijn hele verhaal doen.
Daarna stelde men mij nog wat vragen, dat is natuurlijk logisch. Deze waren in 1e instantie redelijk, maar werden later redelijk merkwaardig... of ik gecontroleerd had of ik lekke banden had? Of ik zeker wist dat het stuur wel vast zat? Of ik niet op ijs/ijzel aan het rijden was? etc. ect.
Ik begon me toen al een beetje te ergeren.

Afijn, uiteindelijk vertelde de beste man mij dat hij hulp ging sturen, dit zou 30 tot 45 min. gaan duren. (in de voorwaarden staat: binnen 30 min ;) ).

Goed wij wachten op de ADAC (duitse ANWB)
De hulp kwam, maar niet in de vorm van een monteur o.i.d. Nee, een sjofele figuur met een aftandse afsleep vrachtauto..

hmmm, merkwaardig.. Maar goed vol vertrouwen met deze man in gesprek.
Ja, hij ging hem meenemen,
Ja, naar een garage
Ja, daar zou men ernaar gaan kijken, c.q.. repareren.. MORGENOCHTEND!

Ik moest met hem mee om de sleutels in te leveren en wat papieren te tekenen.
Daarop vroeg ik hem of de vervangende auto dáár stond? Of waar die eigenlijk was?
De man keek heel verbaasd, hij wist niets van vervangend vervoer...

Ik wéér bellen met RM (allemaal via een 06 naar NL tegen xxx €), hoe dit nou zat.
De man van RM zei dat vervangend vervoer afhankelijk was van de diagnose door een vakgarage dáár in Duitsland.

HUH??

Ik vroeg hem dus hoe ik me dat moest voorstellen om 21.00u 's avonds. Zo'n diagnose door een garage, die zijn toch echt gesloten 's avonds!
Tja...

Wat blijkt:
* Je auto wordt ter plekke dusdanig gerepareerd dat je ermee thuis kan komen
Nou nee, niet dus! Niet als ze een afsleper sturen en geen monteur. Die kun je dus zowiezo al afstrepen, Ze sturen geen (nooit) een monteur, alleen afsleepbedrijf!

* Je auto kan binnen 24uur gemaakt worden, dan moet (kan ;) ) je erop wachten.
Fijn hoor!!
Je zal ergens in een land staan met je hele gezin met kleine kinderen of een baby... Waar je misschien de taal ook nog es niet machtig bent!
24 uur wachten!
Wel even zelf zorgen voor de overnachting, eten en de rest. En dat uiteraard ook even zelf dokken!

* Je auto kan binnen 48 gerepareerd worden;
YEP! Dan mag je kiezen; vervangend vervoer, of terug per bus/trein/etc. of hotel (met max. 3 man)

ok! TOP! geregeld dus!

Maareuh.. euh... maar je auto dan?

TJa.. die moet dan even zelf ophalen dus!
:shock:

Ja u leest het goed, de auto zelf ophalen!
Eventjes terug, even terugrijden/vliegtuig, trein/ etc. naar plaats .... in Europa, weet ik hoeveel kilometer om even je auto op te gaan halen!

Die overigens gerepareerd wordt door een garage die je niet kent en waar je niet bij bent!
Deze reparatie is overigens ook voor eigen kosten :?


oke, oke, de ANWB heeft welliswaar vergelijkbare voorwaarden met 'binnen 48 uur' en zo, maar daar krijg je tenminste wél professionele hulp ter plaatse en zijn de zaken gewoon beter geregeld.
(dit weet ik overigens uit eigen ervaring en die van familie en van vrienden)

Mijn stelling: GEEN ROUTE MOBIEL!
Dit is geen pechhulp in het buitenland, dit is gewoon een afsleepdienst in het buitenland waarbij je alleen in 1e instantie in het Nederlands geholpen wordt (voor dure telefoongesprekken ook nog).

Totaal nutteloos!

sales1
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 okt 2006 21:30

Re: route mobiel

Ongelezen bericht door sales1 »

Dat was het?Heb je toch een avontuurlijke dag gehad.Niet iedere dag is het zelfde in deze perfecte wereld. :D

Teuntje&mies
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2007 21:36

Re: route mobiel

Ongelezen bericht door Teuntje&mies »

merkwaardige reactie van je.

Het is echt niet van de grappige als je naar huis wil, je auto gaat stuk je belt de pechhulp en uiteindelijk hoor je 's avonds laat: "je auto wordt afgesleept en zoek het maar uit verder"

Ik moest de volgende dag gewoon wél weer op mn werk zien te komen.
(De auto staat nog steeds in Duitsland op dit moment).

slivo
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2005 17:47

Re: route mobiel

Ongelezen bericht door slivo »

Je kon niet zeggen dat je niet gewaarschuwd was.
'n hoop ellende voor een paar tientjes goedkoper.
Ik vind dat je niet moet klagen. Als je zo links en recht eens leest over route debiel dan had je geweten dat ze geen ene moer voor je doen

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: route mobiel

Ongelezen bericht door roland48 »

Tsja, met ANWB alleen maar een positieve ervaring. Distributieriem geknapt op de snelweg. Na 30 minuten een monteur erbij, die constateerde dat de kleppen ontzet waren. Na weer 20 minuten een sleepwagen die me weer naar huis bracht.

Ondertussen gezellig gekletst over wat hij zou doen met een 16 jaar oude kleine rammelbak: juist, naar de sloop, want reparatie zou ca. 1000 euri's gaan kosten. Totall loss dus. "zet hem maar voor mijn deur neer". Ondertussen toch eens gevraagd of hij hem niet naar de sloop kon rijden: Maar natuurlijk! Voor de deur de auto leeggehaald, papieren meegegeven, keurig het vrijwaringsbewijs na 2 dagen opgestuurd gekregen.

Vooruit, dit was een contact van de ANWB, maar echt PERFECTE service.
RM was sowieso geen optie met die 16 jaar oude bak :)

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: route mobiel

Ongelezen bericht door Realman »

Ik wil never nooit iets meer met die ANWB te maken hebben echt niet, service hebben ze nooit van gehoord, als je auto 10 jaar of ouder is gooien ze gewoon de motorklep dicht en je mag het lekker zelf uit zoeken. waarom ben je dan lid als je toch niet word geholpen daar zijn ze toch voor of ben ik nou mesjokke. en dan hebben ze ook nog zo'n verhaal van ja uw auto is niet goed onderhouden, pffff als ik mijn auto super goed onderhoud waarom heb ik de ANWB voor nodig dan belachelijk gewoon ANWB weg er mee!

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: route mobiel

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

realman wie heb je i.pv. anwb dan genomen.

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: route mobiel

Ongelezen bericht door Realman »

Niks meer want routemobiel is net zo erg, stel ik koop een auto van 2 a 3 jaar oud en ik onderhoud die auto super goed waarom heb ik dan 1 van de 2 nodig, het slaat echt helemaal nergens op dat ze je gewoon weigeren, en dan nog wat, in al die jaren dat ik lid was van de ANWB als ik dan eens een keer wat had waren de monteurs 9 van de 10 keer sjaggereinig, ik heb nu een cursus gevolgt voor klein onderhoud ik doe het lekker allemaal zelf nu.

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: route mobiel

Ongelezen bericht door Realman »

maar aan de ander kant hebben nieuwe auto's de auto's van tegenwoordig veel meer hulp nodig dan de oudere auto's, want de auto's van nu zijn bar slecht qua kwaliteit, de auto's worden moderner, maar kwaliteit is niet zo als het 20 jaar geleden was.

Gesloten