LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge rekening UPC voor 0906 nummers??? nooit gebeld !!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
charissabeekman
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2007 11:03

Hoge rekening UPC voor 0906 nummers??? nooit gebeld !!

Ongelezen bericht door charissabeekman »

Geachte Heer , Mevrouw

Ik heb en huistelefoon die aangesloten is bij UPC.
Echter kreeg ik van de maand December een rekening van 122.- euro wat ons nog nooit is overkomen.
Wij namen contact op met UPC die ons reeds verklaarde dat de hoge rekening die wij van de maand December hadden ,te maken zou hebben met een o906 nummer die wij volgens hun op 30 december rond de klok van 22.00 zouden hebben gebeld en dat een uur lang wat ons dus volgens hun rond de 45.- euro zou kosten.
Wij waren enorm verbaasd over dit verhaal echter waren wij die avond niet eens thuis maar zaten wij de de bioscoop.
Al met al een vreemd verhaal hoe kan het dat er fraude gepleegd wordt via ons huistelnr?
Hoe kan het dat UPC beweerd dat wij gebeld hebben en nooit dat nummer hebben gedraaid , ook niet op andere dagen dat wij wel thuis waren.
Ergens moet er dan toch een slechte beveiliging zijn.
Het gaat om een nummer wat volgens "Opta" onder Tintel b.v. valt.
Het gaat om het volgende nummer : 09062001810
Echter heb ik op internet het een en ander gelezen over 0906200 nummers waar vaker Fraude mee wordt gepleegd.
Wij zijn hier nu dus de gedupeerde van en bij wie de oorzaak lig is voor ons onbekend.
Wij zouden dan ook zeker niet het bedrag van de te gedraaide 0906 nummer betalen aan UPC .
UPC heeft wel laten weten dat dit soort dingen wel vaker gebeuren maar dat hun hier niets aan kunnen doen en wij toch het resterende bedrag moeten betalen.
Heel wat telefoontjes gepleegd naar UPC wat ons uiteindelijk nog meer kost wegens hun 0900 nummer.
Echter stuurde wij deze mail ook aan stichting OCI EN Tintel B.V.

Ik hoop dat u mij hiermee verder kan helpen , en spoedig iets van u te vernemen
M.V.G C.Beekman

Mini
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:17

Re: Hoge rekening UPC voor 0906 nummers??? nooit gebeld !!

Ongelezen bericht door Mini »

Waren er nog mensen thuis, kinderen toevallig? Want als ik het nr opzoek blijkt het voor erotische doeleinden gebruikt te worden...

charissabeekman
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2007 11:03

Re: Hoge rekening UPC voor 0906 nummers??? nooit gebeld !!

Ongelezen bericht door charissabeekman »

Hoi

Ja daar was ik ook al achter gekomen , nee wij hebben geen kinderen en zijn maar met z'n tweetjes.
Kijk naar het volgende url om meer van deze klachten te lezen: http://www.pchelper.nl/forum/index.php? ... wekkend ,

Riejette
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2007 14:18

Re: Hoge rekening UPC voor 0906 nummers??? nooit gebeld !!

Ongelezen bericht door Riejette »

Wat je hier tegen kunt ondernemen weet ik niet, maar wij hebben dit eerder ook aan de hand gehad. Vanaf toen hebben we via onze provider (kpn IPB) alle 09.. nummer laten blokeren. Er kunnen dus helemaal geen betaalnummers meer gebeld worden. Dat moet dan maar met ons mobieltje.

Succes verder!

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Hoge rekening UPC voor 0906 nummers??? nooit gebeld !!

Ongelezen bericht door pvd »

Het nadeel is dat 09XX nummers via mobiel nog meer kost dan met vaste aansluiting.

pvd

Gesloten