LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] abonnement leesportefeuille

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
peter54

abonnement leesportefeuille

Ongelezen bericht door peter54 »

I.v.m onze verhuizing naar een appartement mijn leesmap opgezegd. De opzegging gedaan ivm problemen met het omruilen van de map. Bij onze huidige woning hang ik sochtends de map aan de deur, waarna de map wordt omgewisseld en de nieuwe map door de brievenbus wordt gegooid. Bij ons appartement gaat het omruilen niet lukken. Wij werken beide en kunnen dus de deur niet opendoen voor de bezorger. De bezorger krijgt zonder onze aanwezigheid ook geen toegang tot de centrale hal en we mogen volgens de huisregels geen spullen los in de hal neerleggen of hangen. We worden nu nog 1 jaar aan ons abonnement gehouden. Op het moment dat ik de leesmap kon opzeggen was er nog geen sprake van een mogelijke verhuizing. Is hier geen sprake van een onvoorziene omstandigheid en hebben we dan geen recht op ontbinding contract.? Ik vergelijk dit met het voobeeld in de uitzending va gisteren over beeindiging lidmaatschap sportschool.

Chanmaster

Re: abonnement leesportefeuille

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Wel contract ook in het geding is, er zijn altijd omstandigheden welke voldoende draagkracht hebben om tot een voortijdig beëindigen van een overeenkomst. Wanneer wij zo'n verzoek doen is dat meestal vanwege de financiële omstandigheden der cliënt en wordt altijd onmiddelijk tot ontbinding van de overeenkomst overgegaan.
Indien de ontbinding het gevolg is van een verhuizing is dat ook voldoende reden om een overeenkomst te beëindigen indien de nieuwe huisvesting zich elders bevindt.

gerrit58

Re: abonnement leesportefeuille

Ongelezen bericht door gerrit58 »

Verhuizen is geen reden om kontrakt te ontbinden bij de leesmap.
Men bied de mogelijkheid namelijk om de map op een ander adres te bezorgen indien de klant niet thuis is o.a familie , of vrienden.
Vaak gaat men een kontrakt aan omdat er een kado in het vooruitzicht wordt gesteld .
En je eigenlijk gewoon een abonnement kunt nemen die per maand opzegbaar is, mits je die afspraak maakt.

Gesloten