Hallo,
wij zijn druk bezig met het kopen van een keuken en nu had ik wat vragen.
Het gaat om ontwerp + installatie
Nu zijn wij nog steeds niet helemaal tevreden over het ontwerp (we zijn inmiddels bij 3 winkels geweest (met gesprek) en nu vroeg ik mij af, is dit raar/onbeschoft? Je neemt toch een x aantal uur in beslag en dat bij best wat winkels.
Verder apparatuur; internet is veel goedkoper, maar bij de keuken krijg je een advies + koop in een, ik zat me te bedenken dat het toch fijn zou zijn als alle prijzen netto prijzen zijn en er gewoon een post keukenadvies/ontwerp etc. bij zou zitten.... Dan zou je tenminste een keer een eerlijke vergelijking hebben.
Dan over de apparatuur;
4 apparaten= 5 jr garantie
wij zitten nu met de volgende apparaten:
gaskookplaat: atag
afwasmachine: bosch
Koel/vries: bosch
afzuigkap: ?
oven: bosch of atag
de vraag: is een afzuigkap van bosch een goede en/of beter dan atag,
en hoe groot is het verschil met itho.
alvast bedankt,
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] keuken en apparatuur
Re: keuken en apparatuur
Nee, dit is niet raar. Als je maar open bent en precies zegt wat je wilt. Het gaat om een grote uitgave. Een post keukenontwerp/advies is ongebruikelijk dat dit opgegeven wordt. Voorts bruto/nettoprijs is niet zo belangrijk. Het gaat om de eindprijs. Met ATAG en BOSCH heb je goede apparatuur te pakken. ATAG betrekt de luxe vaatwassers ook van Bosch en de luxere koelers van Liebherr. Kortom perfekt.
Afzuiging zou ik kiezen voor ITHO of GUTMANN.
Met afzuiging kan ik zo niet zeggen welke beter is Bosch of ATAG daar ik niet welke types met elkaar worden vergeleken.
Afzuiging zou ik kiezen voor ITHO of GUTMANN.
Met afzuiging kan ik zo niet zeggen welke beter is Bosch of ATAG daar ik niet welke types met elkaar worden vergeleken.
Qua afzuigkappen: wij zoeken een schouwwasemkap voor een kookplaat van 90 cm.
atag: WS1211NM (iets van 1350 euro)
bosch: DKE185T (iets van 1200 euro)
De itho tegenhanger kost 1500 euro, bovendien zouden we met bosch/atag ook 4 apparaten van 1 merk = 5 jr garantie krijgen.
hoe zijn de ervaringen uberhaupt met bosch en/of atag afzuigkappen?
alvast bednakt
atag: WS1211NM (iets van 1350 euro)
bosch: DKE185T (iets van 1200 euro)
De itho tegenhanger kost 1500 euro, bovendien zouden we met bosch/atag ook 4 apparaten van 1 merk = 5 jr garantie krijgen.
hoe zijn de ervaringen uberhaupt met bosch en/of atag afzuigkappen?
alvast bednakt
Hai,
Heb je al eens gekeken bij Wave-design, zij hebben prachtige kappen, met aparte vormgeving, goede service en redelijk geprijsd. Ik heb zelf sinds twee maanden een manta, deze is voorzien van randafzuiging en zuigt 840m3 af per uur, de vormgeving: hij is bevestigd tegen de wand en staat schuin zorgt ervoor dat je nooit je hoofd kan stoten (onderrand steekt 5 cm uit tov de wand en bovenin 25 cm). Geheel RVS en makkelijk schoon te houden. Wat betreft je service verhaal, de meeste apparaten hebben of in t begin problemen en bij goede kwaliteit nooit binnen de 5 jaar (dat is mijn ervaring en ik heb inmiddels mijn vierde keuken). Het is belangrijk apparatuur te nemen die aansluit bij je behoefte ipv te kopen vanwege lange garantieperiode. Veel succes ermee
Heb je al eens gekeken bij Wave-design, zij hebben prachtige kappen, met aparte vormgeving, goede service en redelijk geprijsd. Ik heb zelf sinds twee maanden een manta, deze is voorzien van randafzuiging en zuigt 840m3 af per uur, de vormgeving: hij is bevestigd tegen de wand en staat schuin zorgt ervoor dat je nooit je hoofd kan stoten (onderrand steekt 5 cm uit tov de wand en bovenin 25 cm). Geheel RVS en makkelijk schoon te houden. Wat betreft je service verhaal, de meeste apparaten hebben of in t begin problemen en bij goede kwaliteit nooit binnen de 5 jaar (dat is mijn ervaring en ik heb inmiddels mijn vierde keuken). Het is belangrijk apparatuur te nemen die aansluit bij je behoefte ipv te kopen vanwege lange garantieperiode. Veel succes ermee
De behoefte is niet groot, tuurlijk we moeten kopen wat mooi is, maar als je dat niet weet en het scheelt qua prijs niet veel, waarom dan niet 4 apparaten van een merk? Het speelt misschien niet de hoofdrol in je keuzes, maar ik denk dat het zeker moet meewegen en ik zal inderdaad eens bij wave design gaan kijken.
bedankt voor de tip
bedankt voor de tip
Nou wil ik toch nog ff reageren, je behoefte is niet groot maar ik neem toch aan dat je bepaalde kookwensen hebt, bij koelkasten bijv. heb je tegenwoordig een 0-graden zone, heel handig als je zaken langer vers wilt houden en wat te denken van deur op deur scharnieren (deur sluit veel beter en blijft beter >sleepdeur zakt onherroepelijk uit), ovens heb je met allerlei mogelijkheden denk dan aan makkelijk te reinigen oppervlakte, de inhoudsmaat etc bij vaatwassers is het erg handig om een stabilisatie op je deur te hebben > deur blijft hangen op de door jou gewenste stand. bij gaskookplaat let op de gasbranders en hun vermogen (koop aub geen boretti>hele grote brandervermogen waardoor grote kans op verbrande maaltijd), atag heeft bijv. A+ branders die de vlam beter verdelen over de pan ga zo maar door. Ik hoop dat je een verkoper treft die ook verstand heeft van koken opdat je de keuken koopt die aansluit bij jou behoefte. Het kan natuurlijk zijn dat je alleen een keuken wilt voor het oog en vervolgens alle maaltijden in de magnetron mikt maar daar ga ik toch niet van uit. Zelf heb ik na lang beraad een quooker aangeschaft op aanraden van de verkoper en ik moet zeggen een bijzonder handige kraan, ik gebruik hem dagelijks (had ik eigenlijk niet gedacht), ik kook mijn groente met kokend water uit de quooker wat de kooktijd aanzienlijk bekort (scheelt zeker 12 minuten) en reduceert t gasverbruik (gas is duurder als electra). Wat ook zo handig is is een energiezuil, hierin zitten een aantal stopcontacten die je naar believen tevoorschijn kunt halen > verzonken in het aanrecht en erg prettig als je meerdere losse apparaten tegelijk wilt gebruiken maar niet overal verlengsnoeren wilt gebruiken, na gebruik indrukken en je aanrecht is weer vlak. Dit zijn de dingen die je keuken af maken evenals lades met smoove (trekt zichzelf dicht) en zowiezo lades omdat je veel handiger bij de spullen kan. Ik heb zelf ook wel vier ontwerpen laten maken en na het kopen nogmaals het ontwerp veranderd dus dit is niet raar neem de tijd. Ik hoop dat je me niet bemoeizuchtig vind maar dit zijn zo de dingen die ik geleerd heb door schade en schande en ik heb nu een keuken geheel naar mijn zin en dat gun je een ander ook,
groeten
groeten
Allereerst bedankt voor de reactie, dan ten tweede,
een quooker ken ik niet, klinkt als een soort van waterkoker, maar kosten tussen op elektra water verwarmen en op gas ontlopen elkaar amper (dit is getest). Maar om even terug te komen op het verschil;
wij hebben een atag gasfornuis, hadden er een en de volgende wordt er ook een. Verder is de keuze redelijk vrij, maar als je bijvoorbeeld een bosch of een atag afwasmachine moet kiezen waarbij je bij de een 5 jaar garantie krijgt doordat je 4 van een merk hebt, maar die heeft een klein nadeel (noem maar wat, iets minder plek voo borden of zo), dan valt daar mee te leven. Wat ik eerder probeerde te beargumenteren, was vooral dat het bij kleine verschillen wel de moeite waard kan zijn.
Wij zijn geen magnetron kokers (sterker nog, die hebben we niet eens), maar ook geen veeleisende personen (wel kwaliteit, maar niet de 10000 extra functies die je nooit gebruikt). Vandaar dus dat het volgens mij dan handig kan zijn om 4 apparaten van een merk te kopen?!
Verder is het ontwerpen een mooi proces, stapje voor stapje gaan we er wel komen, alleen dat heeft dan van een aantal mensen best wel wat tijd gekost en daar voelen wij ons dan ook een klein beetje schuldig om.
een quooker ken ik niet, klinkt als een soort van waterkoker, maar kosten tussen op elektra water verwarmen en op gas ontlopen elkaar amper (dit is getest). Maar om even terug te komen op het verschil;
wij hebben een atag gasfornuis, hadden er een en de volgende wordt er ook een. Verder is de keuze redelijk vrij, maar als je bijvoorbeeld een bosch of een atag afwasmachine moet kiezen waarbij je bij de een 5 jaar garantie krijgt doordat je 4 van een merk hebt, maar die heeft een klein nadeel (noem maar wat, iets minder plek voo borden of zo), dan valt daar mee te leven. Wat ik eerder probeerde te beargumenteren, was vooral dat het bij kleine verschillen wel de moeite waard kan zijn.
Wij zijn geen magnetron kokers (sterker nog, die hebben we niet eens), maar ook geen veeleisende personen (wel kwaliteit, maar niet de 10000 extra functies die je nooit gebruikt). Vandaar dus dat het volgens mij dan handig kan zijn om 4 apparaten van een merk te kopen?!
Verder is het ontwerpen een mooi proces, stapje voor stapje gaan we er wel komen, alleen dat heeft dan van een aantal mensen best wel wat tijd gekost en daar voelen wij ons dan ook een klein beetje schuldig om.