LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overlast

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Overlast

Ongelezen bericht door ronald g »

Hallo allemaal,
Mijn vraag hoelang mag je de muziek wat harder aan hebben.
Ik was vandaag aan het poetsen, begonnen om 17.00 en een muziekje er bij. Tot mijn verbazing stond om 18.45 uur een politieagent voor de deur met een zeer dreigende mededeling dat als ik niet zou stoppen met de muziek er andere maatregelen genomen zouden worden. ter aanvulling ik woon in een flat waar ik ook veel overlast ondervind maar dat terzijde. Voor een zaterdag is het toch wel een beetje muggenziften denk ik.

M.v.g.Ronald.

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Overlast

Ongelezen bericht door henkgeluk »

beste ronald! wat voor de een leuke muziek is,is voor de ander niet leuk
anders gezegd ,smaken verschillen.

hoe hard had je de muziek staan?

kortom hou altijd rekening met je medemens.

bedenk als er muziek aan zou staan die jij niet leuk vind,wat je daar van zou vinden.

verder succes met je poetsen van je auto of scooter !!

gr

henk geluk

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Overlast

Ongelezen bericht door SJZ »

Mijn vraag hoelang mag je de muziek wat harder aan hebben.

Zolang het alleen maar "wat" harder is dan mag dat en komt de politie niet langs.

Het lijkt erop dat er bij jou meer aan de hand is dan je vertelt .....

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Overlast

Ongelezen bericht door ronald g »

Hallo allen.

Als het echt overlast was had ik dat meteen erkend en het hier niet gepost. Het volume stond nog niet eens op de helft, ik ben niet de enige die de muziek wel eens hard heeft staan, ik heb daar ook last van maar het is geven en nemen. In het weekend alsmede het tijdstip moet het toch een keer kunnen dunkt me. Voor alle duidelijkheid het is niet elk weekend zo maar zeer sporadisch.

Ronald.

gerrit dekzeil
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 jun 2006 21:40

Re: Overlast

Ongelezen bericht door gerrit dekzeil »

wat voor de een leuke muziek is,is voor de ander niet leuk
anders gezegd ,smaken verschillen
Gegeven het tijdstip waarop het volume van de radio een tikkeltje harder staat is het zeer vreemd dat oom agent reeds bij de dader is verschenen. Normaliter is er sprake van geluidsoverlast na 23.00 uur ´s-avonds en voor 07.00 uur ´s-morgens.

Het is overduidelijk dat mensen tegenwoordig wel een heel erg kort lontje hebben en totaal niets meer tolereren van hun omgeving. Alleen zij moeten rust hebben wanneer het hen uitkomt maar o wee wanneer er eens iets in de woning moet worden opgehangen wat dan bij voorkeur op de zondagochtend moet plaatsvinden omdat de zaterdag is ingepland voor de wekelijkse sportvereniging of een bezoek aan de plaatselijke super.
Dit is nederland anno 2007. :cry:
Verdraagzaamheid, tolerantie en enig begrip zijn woorden die niet meer van deze tijd zijn.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Overlast

Ongelezen bericht door SJZ »

Het volume stond nog niet eens op de helft,
Ja, nou en? Als ik het volume bij mijn installatie op de helft zet dan bellen alle buren vast ook wel de politie omdat het glaswerk staat te trillen op de tafel.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Overlast

Ongelezen bericht door ronald g »

De tolerantie is schijnbaar veel kleiner geworden sinds de woningen in de flat verkocht worden. Er zijn nu twee kampen ontstaan tussen huurders en eigenaren. Sorry maar de kopers zijn veelal van allochtone afkomst en houden hun eigen leefstijl er op na. Ik ben 1 keer naar boven gegaan omdat ik dacht dat ze elkaar vermoorden vanwege het gekrijs en geschreeuw, er was gelukkig niets aan de hand maar wordt er doodleuk verteld het is onze cultuur en wen er maar aan. Want ik heb gekocht en daarmee basta. Voor SJZ een setje van 35 watt doet de ramen niet trillen.

Ronald.

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Overlast

Ongelezen bericht door henkgeluk »

ronald,

ik heb het al begrepen! ik kies voor jouw.

dit komt namenlijk zeer veel voor ,in wijken met allochtonen.
het gekke is dat de politie andersom niet komt.

verstopte rioleringen na de ramadan!@ geiten slachten in de douche
en bloed e.d in het riool gooien .idem afgwerkte olie in riool(bepaalde wijken rotterdam)

kortom ,helaas ,helaas kun je maar een ding doen! verhuizen als dat mogelijk is.

ik wens je niet altemin het beste ermee!

gr

henk geluk

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Overlast

Ongelezen bericht door ronald g »

Oom agent was ook niet echt de bemiddelaar om zo te zeggen, stelde zich niet voor en legitimeerde zich ook niet. hij was zeer dreigend en wou allerlei gegevens weten. Ik kan er nu wel een beetje om lachen. Zo vroeg hij wat mijn adres was, hij staat toch binnen!, ook werdt mij verteld dat er al vaker meldingen waren geweest, nog nooit iets van gezien of gehoord in de 20 jaar dat ik hier woon.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Overlast

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Normaliter is er sprake van geluidsoverlast na 23.00 uur ´s-avonds en voor 07.00 uur ´s-morgens.
Kolder.

Je kan midden op de dag geluidshinder veroorzaken, en dan mag je weldegelijk ook de politie erbij halen.

Andersom: wanneer midden in de nacht een radio keihard staat te spelen, en niemand zegt er iets van, dan is er ook geen sprake van geluidsoverlast.

Je HOEFT niet te klagen, je MAG klagen. Ongeacht het tijdstip van de dag.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Overlast

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik heb mijn muziek ook wel eens wat harder staan als normaal, mijn buren andersom netzo. Mits het op een beetje normale tijdstippen is moet je dat van elkaar accepteren.

Het is ook geen uren achter elkaar, maar af en toe 1 of 2 nummers. Dan heb ik er geen bezwaar tegen.

Wel is het zo dat niet iedereen dezelfde smaak heeft en wat de een mooi vind, vind de ander herrie. Los daarvan, staan we inderdaad snel klaar om de politie te bellen tegenwoordig, in plaats van er gewoon over te praten met elkaar.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Overlast

Ongelezen bericht door S. »

Oom agent was ook niet echt de bemiddelaar om zo te zeggen, stelde zich niet voor en legitimeerde zich ook niet. hij was zeer dreigend en wou allerlei gegevens weten. Ik kan er nu wel een beetje om lachen. Zo vroeg hij wat mijn adres was, hij staat toch binnen!, ook werdt mij verteld dat er al vaker meldingen waren geweest, nog nooit iets van gezien of gehoord in de 20 jaar dat ik hier woon.
Ik zou bijna gaan twijfelen of Oom agent wel een echte agent was en geen verklede nepper. :wink: Ja, je weet maar nooit tegenswoordig.

Vreemd ook dat de klager niet eerst zelf naar je toe komt. Bij mijn weten is dat ook meestal hun beleid, dat de politie eerst navraagt wat er al zelf aan aktie is ondernomen.

Als het een flat uit de jaren 50/60 is, dan is deze zowiezo al supergehorig en veroorzaak je al door er aanwezig te zijn, overlast.
En dan snap ik ook wel dat een woningbouwcorporatie deze graag verkoopt, zijn hun van het groot onderhoud en alle klachten af.

Nou, succes maar met je buurtjes en oom agent.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Overlast

Ongelezen bericht door Fiore »

bij mij is destijds ook gezegd dat de politie niet zou komen voor geluidsoverlast voor 22:00 (bij mij betrof het een zeer luide buurman die urenlang keiharde muziek draaide)
ik vind dat ook vreemd, geluidsoverlast is toch ook geluidsoverlast om 14:00 's middags? Moet je nog fijn acht uur wachten voor je de politie mag bellen :D nou, dan zat ik al aan de valium hoor.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Overlast

Ongelezen bericht door S. »

Ligt er denk ik maar net aan wat de geluidsbron is.

Lijkt me, dat wanneer je buur aan het klussen is, geluidshinder niet te voorkomen is, en je pas na 22:00 recht hebt van klagen.
Maar muziek, dat heb je zelf in de hand. Volume kun je dimmen, en vind het terecht dat wanneer nadat je zelf het initiatief hebt genomen, om buur daarop aan te spreken, je mag verwachten dat de sterke arm der wet, je te hulp schiet.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Overlast

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Als ik ga klussen, laat klussen of bv een feestje heb in mijn huis dan waarschuw ik de buren van tevoren even dat er mogelijk geluidsoverlast kan komen. Meestal is dit geen probleem.

Wel zorg ik er voor dat het na 22.00 rustig is, zodat dan de eventuele overlast stopt.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Overlast

Ongelezen bericht door Fiore »

tuurlijk, ik zou ook niet klagen als iemand overdag of 's avonds op tijd klust.. je moet het toch ooit doen, niet?
Maar inderdaad, muziekoverlast is op ieder tijdstip vervelend en toch werd mij telefonisch meegedeeld dat "de politie eigenlijk nooit komt, voor 22:00".. uiteraard had ik zelf al enkele malen met de buurman gepraat, voordat ik de politie belde.

Hoefkade
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 feb 2007 13:47

Re: Overlast

Ongelezen bericht door Hoefkade »

@ henkgeluk

Wat hebben allochtonen er mee te maken? Ik woon in de Schilderswijk (Den Haag) en heb nooit problemen met mijn buren, en die zijn allemaal allochtoon. Laat staan die verhalen over geiten en schapen.
Ik heb ook weleens de muziek hard aan staan en mijn buren ook. Er wordt nooit over geklaagd. Wij gunnen elkaar het recht om ff lekker uit je bol te gaan. Mijn buren bakken taart voor me, ik wordt spontaan uitgenodigd op hun feestjes en de Marrokanen buiten nodigen me uit om er gezellig bij te komen zitten en samen muziek te maken. Kunnen veel "witte wijken" een voorbeeld aan nemen. Gastvrijheid is een deugd die Nederland al lang geleden kwijt is geraakt.

Ik ben overigens van Nederlandse afkomst.

Havana
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2007 23:24

Re: Overlast

Ongelezen bericht door Havana »

Iedereen ervaart overllast anders. Mijn buren vinden het overlast als ik door mijn huis loop of als ik een keertje muziek draai. Overigens ben ik bijna nooit thuis. Wat ze niet als overlast ervaren is dat de buurvrouw om 8 uur in de ochtend haar brommer een kwartier aan laat staan. Maar als jij om een uur of 8 of 9 in de avond visite hebt en een beetje aan het dansen bent klagen ze wel omdat hun zoontje niet kan slapen. Notabene in de vakantieperiode. Maar wanneer ze zelf in de ochtend staan te timmeren horen ze me niet. Dat zou overlast moeten zijn en niet gewoon leven in je huis waar je toch ook je hypotheek of de huur zelf voor betaald. Als ik het van hun kan nemen moeten ze dat andersom ook maar doen. En als je niet tegen woongeluiden kan is moet je misschien maar ergens gaan wonen waar er geen mensen zijn die je kunnen hinderen in je woongenot!!

Gesloten