Sinds enige tijd moet ik een aantal firma's in België langs. Mijn werkzaamheden zorgen ervoor dat ik langere tijd dagelijks bij die bedrijven "binnen" ben. Bij meerdere bedrijven moet de koffie uit de automaten en de maaltijden in de kantine worden betaald met een Proton-kaart, een systeem dat lijkt op onze Chipper/Chipknip/Chippas. Ook in winkels kan je netjes met de Proton-kaart betalen, maar de Chippas doet het (uiteraard) niet.
Dus tijdens je werktijd kijk je je (tijdelijke) collega's zielig aan en dat levert me tussendoor wel een bekertje koffie op ("zeker hollandse zuinigheid") en maaltijden koop je iets duurder met contant geld in de kantine (waar je steeds moet uitleggen waarom je geen Proton-kaart hebt).
Waarom er wel één systeem voor het pinnen kan worden ingevoerd binnen Europa, maar niet één systeem voor iets zoals de chippas, is mij een raadsel! Van ellende denk ik erover om een rekening bij een bank in België te openen en dan zo een Proton-kaart te bemachtigen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Chippas en Proton (één chippas-systeem in Europa ?)
Re: Chippas en Proton (één chippas-systeem in Europa ?)
De belgen hadden ook de chipknip kunnen gebruiken. Overigens is bij mij op het werk de koffie en soep gratis.