LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht op Ecco-schoenen; Géén service te verwachten:(

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
manus123
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jan 2007 21:06

Klacht op Ecco-schoenen; Géén service te verwachten:(

Ongelezen bericht door manus123 »

Beste Lezers, onderstaand vindt u een korte emailwisseling tussen Ecco en mij, naar aanleiding van een klacht op de kwaliteit van twee Ecco schoenen. Ik plaats dit, omdat ik mij in het geheel niet serieus voel genomen door zowel Ecco NL, als de Ecco Kamsma vestiging Leeuwarden.
Inhoudelijk wordt niet ingegaan op mijn klacht en op emails wordt niet of nauwelijks gereageerd. Voor mij aanleiding tot twee acties; 1) deze beroerde servcie kenbaar maken op internet. 2) geen stap meer in een Ecco winkel zetten en overgaan op een ander merk.

---
03-01-2007 17:39
To: <[email protected]>
Subject: Contact us ECCO web

Geachte Dame/Heer,
Onlangs heb ik een gebrek ontdekt aan mijn Ecco-schoenen. Deze halfhoge zwart lederen schoenen, lekken water naar binnen, vanuit de zool. In eerste instantie meende ik de oorzaak in zweetvoeten te moeten zoeken. Echter, na een korte buitenwandeling in de regen, bleken beide voeten door en door nat te zijn. Inspectie aan de schoen wees uit, dat er dunne scheuren in de zool zijn ontstaan. Voor dergelijk dure kwaliteitschoenen, die nog relatief nieuw en zeker weinig gedragen zijn, mag zoiets naar mijn mening niet voorkomen.
Ik heb wegens de werknemersregeling met de TPG een groot aantal Ecco schoenen aangeschaft, maar nog nooit dergelijk probleem mogen ervaren. Indien mogelijk kan ik u een foto doen toekomen, waarop u de betreffende schoenen kunt bekijken. Graag verneem ik een reactie, danwel een oplossing.
MvG, Dhr. M. V. Leeuwarden.
---

Verzonden: donderdag 4 januari 2007 9:48
Beste meneer V,
Het is voor ons belangrijk om te weten hoe u, als consument, over onze producten denkt. We betreuren uw klacht over onze ECCO schoen ten zeerste. We streven altijd de hoogste kwaliteitsnormen na, en dan is het spijtig om te horen dat u toch niet tevreden bent.
Onderstaand hebben wij voor u het algemeen gebruik bij het optreden van ontevredenheid over een van onze producten uiteengezet:
Een consument wordt geacht de winkelier te raadplegen waar het product is gekocht (volgens de Nederlandse wet is het noodzakelijk de aankoopbon te tonen).
· De winkelier stelt vast of er sprake is van een daadwerkelijke
klacht of normaal slijtageproces.
· Indien binnen of omstreeks één jaar na datum van aanschaf een
fabricagefout wordt ontdekt en/of het gebruik van ondeugdelijk
materiaal, kan zulks worden aangemerkt als klacht. Hierbij dient
sprake te zijn van een normaal draagpatroon.
· De winkelier neemt in zo'n geval een klacht in behandeling en
zorgt voor een afdoende oplossing. Bij twijfel wordt eventueel
contact opgenomen met de leverancier.
· Vergoeding of schadeloosstelling vindt uitsluitend plaats via de
winkelier.
Wij kunnen uw klacht niet in behandeling nemen omdat u als consument een koopovereenkomst aangegaan bent met de winkelier waar u de schoenen heeft gekocht; niet met een fabrikant of importeur. De winkelier is verantwoordelijk en die verantwoordelijkheid mag hij niet afschuiven. U moet als consument de winkelier een kans geven om naar een oplossing te zoeken.

Indien u op grond van het bovenstaande in aanmerking meent te komen voor een vergoeding, dan adviseren wij u (nogmaals) een bezoek te brengen aan de betreffende winkelier. Wij achten hun kennis dermate, zodat zij een correcte beoordeling af kunnen geven. Tevens attenderen wij u erop dat een aankoopbon ook in de vorm van een bank- of giroafschrift mag zijn.

Nogmaals onze dank voor de moeite die u heeft genomen om ons van uw verhaal op de hoogte te stellen.
Met vriendelijke groeten,

ECCO EUROPE WEST B.V.
Customer Service

---
Geachte Ecco,

Bij deze deel ik u mede, dat ik twee winkeliers heb benaderd.
De winkel in mijn oude woonplaats, waar de schoenen gekocht zijn
en de winkel ik mijn huidige woonplaats. Géén van de winkels tonen zich bereid, tot serviceverlening in deze. Het punt is, dat ik helaas niet meer beschik over een kassabon.
Wel zijn de betreffende schoenen in dergelijke staat, dat duidelijk zichtbaar is, dat deze weinig gebruikt danwel versleten zijn!! Het is dan, voor mij duidelijk vast te stellen, dat het een productie-
/ontwerpfout betreft. Middels deze email wil ik Ecco duidelijk stellen, dat de beroerde serviceverlening die ik nu heb mogen ervaren, voor mij reden zijn om in het vervolg voor een ander merk schoenen te kiezen.
Bij dergelijke dure schoenen, behoort, mijns inziens, een betere consumentenbegeleiding en servicebeleid.
Aangezien Ecco mij blijkbaar geen enkele reactie meer gunt, verstuur ik alle gegevens, inclusief mijn klacht naar consumentenprogramma’s, zoals TrosRadar/etc.
Met vriendelijke groet, Marcel V. Leeuwarden
---

Verzonden: dinsdag 23 januari 2007 19:28
Geachte Kamsma,
Onlangs heb ik mijn Ecco-schoenen bij Kamsma Leeuwarden mogen brengen, wegens gerede klachten tav lekkende zolen. Echter door het ontbreken van een kassabon, weigert iedereen enige vorm van dienstverlening. De schoenen zijn gekocht in Emmen, waar ik tot voor kort woonde. Ondertussen heb ik meermaals Ecco Nederland per email benaderd en mijn klachten en omstandigheden uitgelegd. Echter, met nul op rekest. Ik heb de moed ondertussen bijna opgezegd en mijn vertrouwen in Ecco verloren. Punt is, mijn schoenen liggen nog bij de vestiging Leeuwarden. Als kritische consument breng ik de kwestie nog eenmaal onder de aandacht. Mocht dit niet meer baten, dan verschijn ik in geen Ecco winkel meer, ook niet om mijn "kwaliteit" schoenen te komen halen. Middels deze email, hoop ik op enig begrip en doe ik een beroep op serviceverlening.
Hoogachtend, M. V. Leeuwarden.
---

Verzonden: dinsdag 23 januari 2007 21:34
Onderwerp: FW: Contactformulier via website kamsmaschoenen.nl

Geachte heer V.,

Wij hebben U mail van de website doorgestuurd naar Kamsma Schoenen Leeuwarden. Hopende U voor dit moment voldoende te hebben geinformeerd,

Met vriendelijke groet, J.M. Kamsma.
---


Geachte Heer Kamsma,

Bij deze laat ik weten, nog steeds niets namens de Leeuwarder vestiging vernomen te hebben. Ik ga er dan ook vanuit dat mijn klacht niet serieus is genomen en trek hier dan helaas ook mijn conclusies uit.

Met vriendelijke groet, Marcel V.
---

ikbenik

Re: Klacht op Ecco-schoenen; Géén service te verwachten:(

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik plaats dit, omdat ik mij in het geheel niet serieus voel genomen door zowel Ecco NL, als de Ecco Kamsma vestiging Leeuwarden.
Inhoudelijk wordt niet ingegaan op mijn klacht en op emails wordt niet of nauwelijks gereageerd. Voor mij aanleiding tot twee acties; 1) deze beroerde servcie kenbaar maken op internet. 2) geen stap meer in een Ecco winkel zetten en overgaan op een ander merk.

Met alle respect, maar jij gaat de fout in.

Ten eerste:

Zonder bon géén garantie.

Ten tweede:

De fabrikant geeft heel duidelijk aan dat de afwikkelingen via de winkelier dient te verlopen!
En volgens de wet moet dat ook.
Dat sommige fabrikanten buiten de winkelier om service verlenen is een extra dienst, maar géén verplichting.

Bij consumentenelectronica gebeurd dit veelvuldig, omdat de producten voorzien zijn van serienummers.

Bij kleding is dat niet het geval.

Je moet bij de verkopende partij wezen.
En dat je nu de bon niet meer hebt, is geheel jouw probleem.
Want zonder bon géén recht op garantie.

Dus wat dit betreft heb je pech en je kunt beter stoppen om je gelijk te krijgen.

Heel vervelend, maar het is niet anders.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Klacht op Ecco-schoenen; Géén service te verwachten:(

Ongelezen bericht door tienepien »

Maar je hebt dus ook geen bankafschrift oid?

manus123
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jan 2007 21:06

Re: Klacht op Ecco-schoenen; Géén service te verwachten:(

Ongelezen bericht door manus123 »

Beste ikbenik,
Het is wel erg simpel door te zeggen, jammer het is je eigen schuld.

Voor een fabrikant is het wel heel gemakkelijk om te refereren naar een kassabon. Het punt waar het om draait is echter; Het produkt.

In mijn geval gaat het niet om "gelijk krijgen". Ik vind het dan ook jammer dat je het zo kortzichtig opvat.

Waar ik op doel, is het Conformiteitsbeginsel in het kooprecht. Artikel 7-17 van het Burgerlijk Wetboek. Dit conformiteitsbeginsel verplicht de verkoper een zaak te leveren die in feitelijk opzicht aan de overeenkomst beantwoordt. Hierbij dient beoordeeld te worden of de geleverde zaak die eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten.

Neem nu mijn schoenen. Deze zijn niet versleten, noch afgedragen. Redelijkerwijs kan men er vanuit gaan dat het defect dat hieraan is ontstaan, niet door gebuikswijze/-intensivieteit is ontstaan, maar door een gebrek in de kwaliteit.

Nu kom ik op het punt van afwijzen van de verantwoordelijkheid door de fabrikant en de schoenenwinkel, omdat die mij nu confronteert met hun eigen regeltjes, in hun voordeel, terwijl ze daarbij de grondrechten, zoals vast gelegd in het Burgerlijk Wetboek negeren.

Ik op mijn beurt, vind het spijtig dat ik de bon niet meer kan vinden.
Om goodwill vragend, heb ik Ecco en de winkel benaderd. Maar door de wijze van reageren en afschuiven heb ik besloten om dit verhaal op internet te plaatsen én om in het vervolg géén Ecco schoenen meer te kopen. Mogelijk heb ik ondertussen zelfs een wijze les geleerd aan ikbenik:)

ikbenik

Re: Klacht op Ecco-schoenen; Géén service te verwachten:(

Ongelezen bericht door ikbenik »

Nu kom ik op het punt van afwijzen van de verantwoordelijkheid door de fabrikant en de schoenenwinkel, omdat die mij nu confronteert met hun eigen regeltjes, in hun voordeel, terwijl ze daarbij de grondrechten, zoals vast gelegd in het Burgerlijk Wetboek negeren.
De fabrikant is inderdaad verantwoordelijk voor wat hij produceert en de winkelier voor wat hij verkoopt.

Echter moet je een aantal zaken niet vergeten.
- Bij problemen is de winkelier het aanspreekpunt.
De fabrikant wijst jouw verzoek af met de woorden dat je met hem geen overeenkomst hebt. Zijn houding is terecht. Want in de kledingwereld is ook veel namaak en de fabrikant wilt niet de dupe zijn voor de streken van een ander.

- De verkoper is het aanspreekpunt. Echter als het merk op meerdere plaatsen en door meerdere winkeliers verkocht wordt, dan moet jij bewijzen dat je de schoenen bij winkelier A gekocht hebt.

Dit gebeurd dus door de kassabon.

Heb je geen kassabon meer of je bent de garantiebewijs kwijt, dan heb je inderdaad pech.
In mijn geval gaat het niet om "gelijk krijgen". Ik vind het dan ook jammer dat je het zo kortzichtig opvat.


Ik vat het niet kortzichtig op. Echter je moet niet vergeten dat de winkeliers en de fabrikanten te maken hebben met oplichting en bedrog.
Waar ik op doel, is het Conformiteitsbeginsel in het kooprecht. Artikel 7-17 van het Burgerlijk Wetboek. Dit conformiteitsbeginsel verplicht de verkoper een zaak te leveren die in feitelijk opzicht aan de overeenkomst beantwoordt. Hierbij dient beoordeeld te worden of de geleverde zaak die eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten.


Ik weet wat je hiermee bedoelt.
Maar zo simpel liggen de zaken helaas niet.
Als de consument zich altijd netjes gedraagd en de concurrentie niet met valse producten op de markt komen, heb je gelijk.

Iemand anders zei wel eens dat je als winkelier ervan uit moet gaan dat de klant altijd ter goede trouw is, kom je behoorlijk bedrogen uit.

Ik ben bang dat de fabrikant en de winkelier te vaak met oplichting te maken hebben gehad, zodat ze nu zo'n starre houding aannemen.

Verplaats jezelf eens in de winkelier en fabrikant.
Dan zou je begrijpen waarom zij zo handelen.


En al heb je volgens de Conformiteitsbeginsel in het kooprecht recht op een goed product, jij moet met de bewijzen komen dat jij bij de winkel daar jouw schoenen gekocht hebt..
Dat doe je middels een kassabon of garantiebewijs.
Heb je deze niet meer en de winkelier is niet in staat om ook zelf dit terug te halen, dan heb je geen bewijs dat je daar jouw schoenen gekocht hebt en heb je inderdaad géén rechten hierdoor.

Zo simpel is het wel.


Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Klacht op Ecco-schoenen; Géén service te verwachten:(

Ongelezen bericht door alfatrion »

Waar ik op doel, is het Conformiteitsbeginsel in het kooprecht. Artikel 7-17 van het Burgerlijk Wetboek. Dit conformiteitsbeginsel verplicht de verkoper een zaak te leveren die in feitelijk opzicht aan de overeenkomst beantwoordt. Hierbij dient beoordeeld te worden of de geleverde zaak die eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten.
De overeenkomst heb je niet met de fabrikant, maar de winkelier. Je moet dan wel aannemelijk kunnen maken dat er een overeenkomst is met de winkelier. Hier voor zou je een bank afschrift kunnen gebruiken. Vervolgens kun je gebruik maken van dit wetsartikel (en vervolgens 7:21 BW). Tevens zul je aannemelijk moeten maken dat er spraken is van een ondeugdelijk product, tenzij je binnen de garantie zit.

ikbenik

Re: Klacht op Ecco-schoenen; Géén service te verwachten:(

Ongelezen bericht door ikbenik »

Hier voor zou je een bank afschrift kunnen gebruiken. Vervolgens kun je gebruik maken van dit wetsartikel (en vervolgens 7:21 BW). Tevens zul je aannemelijk moeten maken dat er spraken is van een ondeugdelijk product, tenzij je binnen de garantie zit.
Het probleem hier is dat de koper (de TS) de aankoopbon kwijt is.
Als hij bij betaling gepint heeft, dan staat inderdaad het bedrag op de bankafschrift en hiermee kan hij bewijzen dat hij daar het product gekocht heeft.

Als de TS toen contant betaald heeft, heeft hij nu een probleem.

De TS moet bij de winkelier bewijzen dat hij daar de schoenen gekocht heeft.

En daar zit nu het probleem.

Kan de TS niet bewijzen, op wat voor manier ook, dat hij daar de schoenen gekocht heeft, dan kan hij ook géén aanspraak maken op de garantie!

Niet voor niets wordt altijd gezegd dat de aankoopbonnen/facturen zeer goed bewaard moeten worden!

habeekm
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2007 12:11

Re: Klacht op Ecco-schoenen; Géén service te verwachten:(

Ongelezen bericht door habeekm »

Nou dan kan ik mijn borst wel natmaken!

Ik heb een paar Ecco schoenen in Duitsland (op vakantie) gekocht.
Na slechts twee dagen een gat van 3mm in de zool!! De zool was ter plekke niet dikker dan een millimeter. Een fabricage fout, dus dacht ik effe ruilen, nou mooi niet dus!!!
Ecco wil zelf beoordelen of dit gat door produductie fouten komt of door eigen toebreng (hoezo kunnen Eccos niets hebben dan???). De winkelier werkte voor geen meter mee ook al was het overduidelijke een productie fout (leuk zit er ook nog een stikker op Quality Control passed!! die hebben dus hun ogen dicht gehad). Omdat ze in Duitsland gekocht zijn moeten de schoenen naar Ecco in Duitsland opgestuurd worden. De winkel bood wel aan de schoenen of geld op te sturen naar NL als het afgehandeld was. De afhandeling zal ongeveer 3 a'4 weken duren. Dit betekend dus dat ik andere schoenen moet kopen voor mijn zoon en dat ik dus ook niet veel meer zal hebben aan de Ecco schoenen! :evil:

Voor mij wel duidelijk Ecco kwalitiet is erg beperkt en de service is waardeloos.
Met "merkloze" schoenen bij Bristol heb ik veel betere ervaringen mee, daar kon ik schoenen zonder bon 4 weken later zonder enig probleem omruilen, kijk als de Ecco dealers daar eens een voorbeeld aan nemen!

Het wordt tijd dat Ecco eens gaat kijken naar de service van hun dealers.

Als ik kwatiteitsschoenen koop verwacht ik ook een kwaliteits service en niet een of ander dom verhaal dat er gekeken moet worden wat er met een schoen gebeurt is terwijl het overduidelijk is wat er aan de hand is!

Ik zal Ecco een mailtje sturen, hopelijk wordt ik beter behandeld........ :?

Schemering
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 aug 2007 20:01

Re: Klacht op Ecco-schoenen; Géén service te verwachten:(

Ongelezen bericht door Schemering »

@manus123
Waarom heb je nog steeds niet gereageerd of je een bankafschrift van de aankoop hebt? Want dat is een extra opening die ecco je heeft gegeven voor als je de kassabon kwijt bent, en die 'service' wordt echt niet door alle bedrijven gegeven.

**edit** oops ik keek bij reageren alleen naar de laatste reactie...daardoor had ik neit door dat deze post al uit februari stamde... :oops:

ajscholte
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2008 11:58

Re: Klacht op Ecco-schoenen; Géén service te verwachten:(

Ongelezen bericht door ajscholte »

Soms zeg je zal ik huilen of lachen, ik heb het laatste maar gedaan.
Eind vorige winter een paar ecco schoenen gekocht. Bij de tweede keer dragen voelde het niet goed en thuis gekomen binnen in de schoenen gekeken maar zag niets. Viel er een stuk rubber uit mijn handen en toen ik de schoenen omdraaide met de zolen naar boven bleek het dat de zolen eruit zagen als wat er overblijft als ze zo een groot gebouw met springstof opblazen. Gelezen dat je niet bij ecco hoeft te klagen over hun product, ik heb geen bon meer, die bewaar ik altijd 14 dagen voor ingeval ik wil ruilen dus ze staan nu in een doos in de kamer, ik kan ze niet dragen maar gasten hebben er wel plezier van!

hankmerc
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 feb 2009 16:53

Re: Klacht op Ecco-schoenen; Géén service te verwachten:(

Ongelezen bericht door hankmerc »

Mijn ervaring is ook negatief betreffende Ecco. Het maakt niet uit waar je je ecco schoenen gekocht hebt. Je koopt ze toch nieuw? Het merk is toch Ecco? Lekker makkelijk van Ecco om de klant maar bij de verkopende winkel te laten klagen en naar de wet te verwijzen.
Ecco levert en Ecco bepaalt de kwaliteit. Ik heb meerder Ecco's gehad, maar altijd slechte en snel kapotte zolen.
Als je Ecco belt, krijg je een arrogant antwoord en zoek het maar uit. De winkelier (een oude baas, wilde me wel helpen en kwam me ook tegemoet) vertelde ook, dat Ecco altijd moeilijk deed v.w.b. service en sterker nog; hij wilde geen Ecco meer in het assortiment!
Dat is denk ik de beste keuze; gewoon niet kopen.

Fabel
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:45

Re: Klacht op Ecco-schoenen; Géén service te verwachten:(

Ongelezen bericht door Fabel »

al jaren positief ECCO drager, voor mij geen andere schoenen dan dit topmerk!

hankmerc
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 feb 2009 16:53

Re: Klacht op Ecco-schoenen; Géén service te verwachten:(

Ongelezen bericht door hankmerc »

...ja, je naam zegt het al; Fabel(tje).

een erg boze mevrouw
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2009 13:44

Re: Klacht op Ecco-schoenen; Géén service te verwachten:(

Ongelezen bericht door een erg boze mevrouw »

Mijn moeder had 4 maanden geleden ecco schoenen gekocht bij de RIAL in goes. Echter een maand geleden begonnen de stoffen delen in de schoen te rafelen. De verkoopster van de winkel had verteld dat er een jaar garantie op zat. Zodoende gingen we vandaag even naar de winkel.

Gelukkig had mijn moeder keurig het aankoopbewijs, waarop de medewerkster de schoenen even aan een technicus ging laten zien (volgens mij de eigenaar). Toen de medewerkster terug kwam met de schoenen waren de gerafelde delen er gewoon afgeknipt en was het daarmee klaar. Er was namelijk volgens haar geen sprake van een technische fout en alleen bij technische fouten heb je blijkbaar een jaar garantie op de schoenen.

Vervolgens begon de "technicus" er zich mee te bemoeien en hij riep van boven dat de medewerkster niet met ons in discussie moest gaan en dat het lag aan de manier van lopen. (Net of de manier van lopen de stof van je schoenen aan alle 4 de zijkanten laat scheuren). Want er zaten ook strepen op het leer die hier op wezen zei de man.

Toen mijn moeder vertelde dat ze toch echt niets bijzonders deed met deze schoenen zei de man dat we maar een brief naar ecco moesten sturen omdat hij echt geen discussie met ons aanging.

Na het lezen van de reacties hier denk ik dat dat niet veel uit gaat maken, maar ik ga toch een kansje wagen. Maar ik vind niet dat je zo met klanten omgaat. De medewerksters waren aardig en vertelden gewoon rustig het verhaal maar je gaat toch niet tegen een medewerkster roepen dat die niet in discussie moet gaan met de klant. Daarbij komt dan nog is het feit dat je dus alleen een jaar garantie hebt op je schoenen als het een technische fout betreft. Gelukkig krijg ik bij andere schoenen zaken (waar de schoenen nog eens een stuk goedkoper zijn) wel gewoon nieuwe als na een tijdje de sticksels gaan rafelen of de zolen loslaten.

Gelukkig denken ze bij Ecco zelf dat ze echt een fantastisch kwaliteitsproduct hebben...

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Klacht op Ecco-schoenen; Géén service te verwachten:(

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Mijn Ecco begon op een schoen te scheuren in het leer.

Ondanks dat ik deze ook op het werk droeg ( werkplaats autobedrijf) gewoon na onderzoek nieuwe gekregen. Garantie.

San73
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2009 14:25

Re: Klacht op Ecco-schoenen; Géén service te verwachten:(

Ongelezen bericht door San73 »

Ik heb eenzelfde klacht mbt stoffen gedeeltes op een Renata schoen. Ook deze beginnen te rafelen, net bij het gedeelte waar een ijzeren gespje naast zit. Mijn inziens 'snijdt 'dit ijzertje de stof gewoon kapot. Terugbrengen na anderhalve week dragen leverde een geplakte schoen retour. Nu zag het er best acceptabel uit, maar nu 3 weken later begint de andere schoen.
Ik heb aangegeven bij de schoenenwinkel dit niet acceptabel te vinden, maar meer dan plakken konden ze toch echt niet doen. Het commentaar luidde: ze konden toch niet iedereen die niet tevreden was, hun geld retourneren of nieuwe schoenen geven. Ja, dat vond ik nu eigenlijk wel dat service van een goede schoenenzaak (en dure schoenen) inhield.

Heb nu maar Renata zelf aangeschreven, maar gezien de reacties bij Ecco verwacht ik er niet veel van.

john van Schaik
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2009 13:37

Re: Klacht op Ecco-schoenen; Géén service te verwachten:(

Ongelezen bericht door john van Schaik »

Geachte Heer van Schaik,

Hartelijk dank voor uw email. Het is voor ons belangrijk om te weten hoe u, als consument, over onze producten denkt. We betreuren uw klacht over onze ECCO schoen ten zeerste. We streven altijd de hoogste kwaliteitsnormen na, en dan is het spijtig om te horen dat u toch niet tevreden bent. De garantie op onze schoenen verloopt altijd via de winkel waar de schoenen zijn gekocht. Onderstaand vind u onze procedure bij het optreden van ontevredenheid over één van onze producten:

1. De consument wordt geacht de winkelier te raadplegen waar het product is gekocht (volgens de Nederlandse wet is het noodzakelijk de aankoopbon te tonen). Een aankoopbon mag ook in de vorm van een bank- of giroafschrift zijn.
2. De winkelier stelt vast of er sprake is van een daadwerkelijke klacht of normaal slijtageproces.
3. Indien binnen of omstreeks één jaar na datum van aanschaf een fabricagefout wordt ontdekt en/of het gebruik van ondeugdelijk materiaal, kan dit worden aangemerkt als klacht. Hierbij dient sprake te zijn van een normaal draagpatroon.
4. De winkelier neemt in zo'n geval een klacht in behandeling en zorgt voor een afdoende oplossing. Bij twijfel wordt eventueel contact opgenomen met de leverancier.
5. Vergoeding of schadeloosstelling vindt uitsluitend plaats via de winkelier.

Wij gaan er vanuit u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

ECCO EUROPE WEST B.V.
Customer Service

CONFIDENTIALITY.
This e-mail and any attachments may contain confidential information. If you are not the named recipient, please do not disclose the content to another person, use this e-mail for any purpose or store or copy the information in any media. Instead, please notify the sender by return e-mail and delete this e-mail including any attachments from your system.




13-03-2009 13:04

To: [email protected]
cc:
Subject: Contact Form Request through ecco.com from E.j van Schaik



You have received a contact mail from ecco.com (nl/nl):

Sender: E.j van Schaik ([email protected])

Country of residence: Netherlands
Preferred language: Dutch

City: Veenendaal
Zip: 3905 vj

Message:
Goedenmiddag Ecco.

Ik wil U vertellen dat ik zeer teleurgesteld ben in Uw produkt, ik kom net bij de firma Bovendeerd uit Veenendaal vandaan, ik koop daar al jaren Ecco schoenen die ik altijd met veel plezier gedragen heb.

Wil nooit een ander merk zo vertelde ik het iedereen die het maar horen wilde.

Daar ik een hernia heb al 17 jr, en met deze schoenen het gevoel heb dat ik de hele wereld aan kan zo heerlijk lopen zij altijd , totdat
het middenstuk van de zool het rubber gedeelte eruit viel.

Bovendeert heeft het naar U opgestuurd en kreeg te horen dat het rubber gedeelte verdroogd was?

En omdat ze al 2 jr oud waren er geen garantie meer was dit vind ik heel erg, daar ik er 2 paar van gekocht heb en dat is best wel veel geld bij elkaar meer dan 200 euro en dan dit ?

Ik heb toen 1 paar bruine en zwarte gekocht om die voor net te gebruiken ze zijn bijna niet gedragen dat moet ik toegeven daar ik een ander model altijd aan heb overdag, deze zijn al 7 jr oud kosten wel 165 euro toen maar zijn het meer dan waard .

Hoop dat U nogmaals mijn klacht wil aanzien ik zit in de w.a.o en heb geen geld meer voor nw.

Met vriendelijke groet John van Schaik.

Sidewinder1
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2009 20:30

Re: Klacht op Ecco-schoenen; Géén service te verwachten:(

Ongelezen bericht door Sidewinder1 »

Ik vind de reactie van Ecco niet passend voor een bedrijf dat in het duurdere segment zijn schoenen verkoopt. Voor Ecco's betaal je flink en je verwacht er dan ook wat van.
Het viel me zelf de laatste jaren al op dat de zolen van een aantal ecco's steeds minder slijtvast worden. Mijn conclusie is dat Ecco het nu te bont begint te maken. Voor deze prijzen hoort het langer mee te gaan.
De reactie van Ecco om naar de winkelier te gaan, heb ik ook gehad toen ik ze een mail gestuurd had. Eigenlijk ben ik er nog pissig over. Je krijgt niet het gevoel dat je een gewaardeerde klant bent. Je hebt het gevoel dat je met een ambtenaar van een welstandscommisie of zo te maken hebt. Zo kweek je geen loyaliteit bij je klanten.



Groeten

brouh
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:25

Re: Klacht op Ecco-schoenen; Géén service te verwachten:(

Ongelezen bericht door brouh »

Beste lezer ook ik wil mijn ontevredenheid over de geringe levensduur van de ECCO spuitzolen met u delen. Zie hier mijn klacht en het antwoord dat ik kreeg:

[b]Mijn klacht[/b]

Hallo,

In de afgelopen jaren heb vier paren Ecco schoenen met zogenaamde spuitzolen gekocht. Omdat ik relatief veel schoenen heb, zijn deze 4 paren vrij weinig gebruikt.
Bij drie paren blijkt de spuitzool te scheuren, er komen in breedte scheuren in en breken “spontaan” stukken zool uit.
Gisteren heb ik het 4e paar aangetrokken. Er was vrijwel niet op gelopen – zagen er perfect uit - en ook bij dit paar vallen spontaan gaten in de zolen. Dat is voor de reden om deze mail te sturen.

Ik heb deze 4 paar in diverse winkels in Nederland gekocht, heb geen bonnen meer en zou ook niet meer precies weten welk paar waar gekocht is. Ik heb bij de Ecco winkel in Utrecht geïnformeerd en daar was het simpele antwoord: geen bon geen garantie en sowieso schoenen ouder dan 2 jaar vallen er buiten.

Hoewel ik weet dat deze schoenen reeds een paar jaar (4 /5) in de kast staan en maar spaarzaam belopen zijn, vind ik het opvallend dat juist bij Ecco’s dit probleem met de spuitzolen zich voordoet. Het bovenwerk is nog bijna in nieuwstaat, maar de zolen laten het afweten.

Dit heb ik met ander schoenen die ik al paar jaar heb nog nooit mee gemaakt.

Mijn vertrouwen in het merk Ecco is na de ervaring van gisteren tot een dieptepunt gedaald. Ik hoop dat u zich aangesproken voelt. Dit te meer omdat er bij deze schoenen geen houdbaarheidsdatum vermeld staat: te gebruiken binnen 2 jaar na aankoop. .
Ik vind de verklaring dat na een paar jaar de soepelheid van deze zolen eruit omdat de weekmakers opgelost zijn en er daarom stukken uitbreken wel een uitleg, maar geen excuus.

Stel mij niet teleur. Wanneer ik 4 paar schoenen vrijwel ongebruikt moet weggooien, laat ik het wel uit mijn hoofd om nog eens Ecco’s te kopen.

Met vriendelijke groeten
Henk Brouwer


[b]Het antwoord:[/b]

Beste Heer Brouwer,

Hartelijk dank voor uw email. Het is voor ons belangrijk om te weten hoe u, als consument, over onze producten denkt. We betreuren uw klacht over onze ECCO schoen ten zeerste. We streven altijd de hoogste kwaliteitsnormen na, en dan is het spijtig om te horen dat u toch niet tevreden bent.

Het is voor ons onmogelijk aan te geven wat de levensduur van een schoen zou moeten zijn, omdat het een gebruiksproduct is. Elk gebruiksproduct is aan slijtage onderhevig en dit proces wordt beïnvloedt door een aantal factoren zoals o.a. draagvermogen, gebruiksmomenten, draagpatroon, onderhoud, klimaat, ondergrond etc., maar ook door veroudering van de gebruikte materialen (opgeslagen toestand). Bij dit laatste is er sprake van uitdroging, waardoor het zoolmateriaal poreus wordt.
Vanwege de specifieke maakwijze is reparatie niet mogelijk. De zool wordt namelijk tijdens het productieproces aangespoten. Hierdoor wordt een uitermate flexibele schoen verkregen met een hoog draagcomfort, wat één van de belangrijkste kenmerken van ECCO is.

U heeft vanaf het moment van aankoop een jaar garantie op de schoenen en deze garantie verloopt via de winkel waar de schoenen zijn gekocht. Onderstaand vind u onze procedure bij het optreden van ontevredenheid over één van onze producten:

volgt de standaard procedure: één jaar en via winkelier in geval fabrbrikagefout / ondeugdelijk materiaal.


Wij gaan er vanuit u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,
Customer Service



[b]Mijn reactie op het antwoord:[/b]

Dank u wel voor uw snelle reactie,

Helaas is de inhoud meer van hetzelfde: namelijk je hebt één jaar garantie en daarna mag de zool gewoon poreus worden en afbreken. Goed om te weten.
De schoenen zijn zeker ouder en vallen dus overal buiten, ook al zijn ze aantoonbaar nauwelijks gebruikt

Misschien moet ik mijn ongenoegen maar op een andere manier aankaarten. Uw reactie is hoogst formeel en procedureel en gaat niet in op het feit dat spuitzolen slechts korte tijd flexibel en comfortabel zijn en daarna in verval raken. Los van gebruiksslijtage..

Ik raad u aan om op schoenen met spuitzolen te zetten: zsm in gebruik nemen want opgeslagen is het product niet langer houdbaar dan één jaar. Ook dat is een belangrijk kenmerk van Ecco. Mijns inziens is dit een typisch geval van ondeugdelijk materiaal: want niet duurzaam

U begrijpt het: voor mij geen Ecco’s meer.

Met vriendelijke groeten,

Henk Brouwer

Gesloten