LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Exe

Orange

Ongelezen bericht door Exe »

Hallo, ik ben aan het twijfelen om van @Home over te stappen na Orange Totaal. Dat is 20mb internet met vaste telefonie!

NU krijg je daar een zogenaamde Livebox bij, heeft iemand daar ervaringen mee, want ik heb gehoord dat daar nogal wat problemen mee zijn!! Kan iemand zijn ervaringen met Orange delen?

MVG

gsdiemer
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2007 11:55

Re: Orange

Ongelezen bericht door gsdiemer »

Heb al maanden livebox met 20 Mb. Geen problemen met internet. Op mijn postcode haal ik fysiek 17.5 MB. Da's razendsnel. (kun je controleren op de orange site).
Wel problemen met de telefoon (=VOIP). Deze valt vaak weg. Moet dan box resetten. Maar zo vaak bel ik niet.

=========================================
Op bovenstaande reactie moet ik zelf terugkomen.
=========================================

The LIVE-BOX SUCKS.

Hij valt nu 3 tot 4 keer per week weg, en moet dan met de hand gereset worden; vanuit de PC kan ik hem dan zelfs niet benaderen via http://[ip-adres-van-de-box].

Weet iemand een goed alternatief bij een andere provider ?
Laatst gewijzigd door gsdiemer op 28 mar 2007 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.

rweelden22
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 jan 2007 11:34

Re: Orange

Ongelezen bericht door rweelden22 »

ik zit draad loos internet van orange en ik haal hier in dordrecht 20mb
en dit is zeer snel kan kpn nog van leren

iconic
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jul 2006 15:22

Re: Orange

Ongelezen bericht door iconic »

Je kan een snelheidscontrole uitoefenen via Orange

Maar, houdt er even rekening mee dat het 20megabits/sec is en niet 20 megabytes. Dus verdelen door 8 omdat er 8 bits in een byte zijn. In de regel haal ik ca. 1060kpbs/sec bij het downloaden van bestanden uit het buitenland.

Helaas met telefonie gaat het niet goed op dit moment. In de regel gaat de verbinding niet over tenzij ik hetzelfde nummer tenminste 5 keer draait. :cry:
Misschien dezelfde moeilijkheden als deze mensen?

Annie07
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 feb 2007 21:03

Re: Orange

Ongelezen bericht door Annie07 »

Ik gebruik zelf geen Orange, maar mijn zwager wel. Hij heeft vanaf het begin dikke problemen met de Livebox, de telefoon werkt goed, maar hij vliegt na een paar minuten van het internet, ook wordt zijn pc traag wanneer hij contact maakt met de Livebox. Via de ethernetkabel of de usb-kabel, het maakt niet uit.

Bellen naar de helpdesk helpt niet, het ligt volgens Orange iedere keer ergens anders aan, maar nooit aan de Livebox. Hij heeft nu zijn abonnement opgezegd, ik ben eens benieuwd of ze dat accepteren na 3 maanden ellende.

Banjer50
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2007 11:26

Re: Orange

Ongelezen bericht door Banjer50 »

De livebox draadloos werkt prima. Hoge snelheid en geen problemen.
Maaaaaaaaaaar !! Niet mogelijk met Vista van Microsoft.
Ze moeten bij Orange de software nog ontwikkelen. Dit geloof je toch niet. :roll:
Gr Banjer

iconic
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jul 2006 15:22

Re: Orange

Ongelezen bericht door iconic »

Volgens Orange, kan je de Windows XP drivers gebruiken om de Livebox te laten installeren onder Windows Vista.
Helaas lukt het mij hier niet om de link naar de gebruiksaanwijzingen te plaatsen. Dus ga naar Orange, vervolgens naar "Helpdesk" --> "Internet & vaste telefonie" en dan tik "Vista" in op de veld: "zoeken op trefwoord". Als het goed is tref je in the rechte kolom: "Draadloze installatie (WiFi) van Livebox met USB adapter onder Windows Vista". Op de volgende pagina tref je de driver download links samen met uitgebreide gebruiksaanwijzingen met beelden. :wink:

rweelden22
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 jan 2007 11:34

Re: Orange

Ongelezen bericht door rweelden22 »

let op het klopt wat er word gezegt maar vista heeft nog teveel probleemen
met drivers

Uncle Willy
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 jul 2005 22:54

Re: Orange

Ongelezen bericht door Uncle Willy »

Zou nog maar eventjes wachten met overstappen naar Orange.

Waarom?
Volgens de laatste geruchten staat Orange Nederland te koop.

Tja, welk bedrijf gaat het overnemen.

Groet,
Uncle Willy

piet48
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2007 18:16

Re: Orange

Ongelezen bericht door piet48 »

Goednieuws van Wanadoo: een lange tijd perfect ADSL gehad echter.............Na ongevraagd aangesloten te worden op ORANGE Family valt telefonie weg en blijft er een gammel internet over.
Dan maar bellen met de helpdesk..... nieuwe livebox verzonden, zou verzonden moeten zijn, etc. een maand later arriveert de nieuwe livebox. Het ligt aan de KPN, Het ligt aan een oude kabel in de straat, het ligt aan de aansluiting binnenshuis. ... Nu meer dan 100 Euro verbeld met de helpdesk en nog geen telefoon en zelfs geen internet meer. Een monteur van de KPN brengt redding. De fout zit in de centrale van Orange. Dan maar opzeggen. Dat kan niet meneer... Ik laat de automatische incasso terugboeken. Zo ook de volgende en de daaropvolgende. Men tracht dit weer terug te boeken zodat ik de rekening moet laten blokkeren. Ik ben nu wanbetaler en mag alleen voor 45 cent/min bellen met Orange. Men doet niets m.b.t. ADSL en men verwijst naar de voorwaarden. Wie help mij?

FrankH
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2007 20:05

Re: Orange

Ongelezen bericht door FrankH »

Bij Wanadoo had ik ook uitstekende verbinding zowel aan draad als draadloos als telefonie.
Sinds Orange zijn er storingen. Na veel resetten en opnieuw installeren etc (volgens website en handleiding) heb ik na wat emailen vandaag een nieuwe Livebox ontvangen. Ik ben benieuwd of internetverbindingen het nu beter blijft doen. In ieder geval heb ik nu een storing op de telefoonlijn. Ik heb zojuist gebeld en de storing ligt aan de Livebox. Ik krijg dus wederom een nieuwe box toegezonden. Ik ben benieuwd. Als het niet werkt .... ben ik benieuwd of ik tussentijds (want het contract wordt telkens na een jaar weer een jaar verlengd) kan opzeggen in verband met het ingebreke zijn van Orange om een deugdelijke dienst te leveren? Wie heeft hier een antwoord op of ervaringen mee ?

pcsmurf
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2007 07:33

Re: Orange

Ongelezen bericht door pcsmurf »

Wat een drama iedere keer met die livebox! Volgens mij hebben we vooral problemen op internet als we een draadloze telefoon hebben aangesloten. Blijkbaar gaat die combinatie niet goed, want op het moment dat we een 'gewone' telefoon aansluiten, werkt internet meteen weer prima! Weet iemand een oplossing of heeft iemand deze zelfde problemen?

manya
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2007 01:04

Re: Orange

Ongelezen bericht door manya »

Ook ik heb problemen sinds ik ben overgestapt naar draadloos internet + telefonie van Orange.
Voorheen had ik adsl family met een normaal modem, nooit problemen mee gehad, maar nu, om de haverklap valt de telefoon uit of geeft storing zodat ik niemand kan verstaan, een aantal keren per week heb ik ook geen internet, soms heb ik een uitstekende ontvangst maar kan toch niet op internet komen, soms helemaal geen ontvangst, vanmorgen bijvoorbeeld, ik ben aan de telefoon met iemand en de lijn valt dood, ik bleek ook geen internet te hebben, voor de zeker al 10e keer de boel opnieuw geinstalleerd. Ik heb trouwens een normale telefoon, geen draadloze.
De keren dat ik de helpdesk heb gebeld was het altijd mijn schuld, de livebox staat niet op de goede plaats enz enz.
Ik heb gevraagd of ik weer terug kan naar mijn oude abonnement maar nee hoor, je zit er een jaar aan vast!

mamasan
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 mar 2007 20:17

Re: Orange

Ongelezen bericht door mamasan »

Ben toch blij dat ik niet de enige ben met al doe ellende.
Ik heb Vanaf het begin niks anders dan ellende, valt telefonie weg,dan internet ook,als mensen bellen krijgen ze me niet te pakken of de lijn valt gewoon weg.
Dit speelt al sinds nov 2005, ik heb heel wat uurtjes aan de tel gehangen en ben nu ondertussen aardig wat nieuwe draadjes,een nieuwe telefoon en een nieuwe livebox rijker en nog steeds hetzelfde probleem.
In dec had ik er eindelijk een die het snapte van de technische dienst,die gaf ook aan dat probleem ligt bij telefonie, maar er werd aan gewerkt er zou nieuwe software komen hiervoor.
Omdat ik het zat was zou om technische redenen mijn telefonie abbo stilgezet worden,daar wacht ik tot op heden nog steeds op.
Ondertussen hebben ze me met een nieuw probleem opgezadeld, ze hebben mijn kpn abbo opgezegd en mijn kpn nummer overgenomen,zonder mijn toestemming.
En omdat telefonie nog steeds niet werkt zit ik dus zonder telefoon.
Ik heb eerst kpn maar gebeld en die waren verbaasd over de brutaliteit.
Ze sluiten mij zsm weer aan,wel met een nieuw nummer,maar zonder extra kosten en ik hoef een abboperiode niet te betalen van ze..echt keurig.
Tevens kreeg van hun het advies dit te melden bij de opta wat ik gedaan heb en hun gaven aan dat ze het nu noteren en ik eerst een klacht moet indienen en moet wachten op reactie en dan weer met hun contact op nemen.
Vervolgens contact gezocht met Orange,want ik heb die tel nodig voor mijn bedrijf.
Daar werd het op kpn afgeschoven,wat niet kan want er is nummerportatie aangevraagd en niet door mij.
Wederom aangegeven dat ik niet kon bellen, ik moest maar WEER een nieuw kabeltje gebruiken,dat ik dat al tig keer gedaan heb werd niet naar geluisterd en werd ook benaderd als dom huisvrouwtje.
Ik heb maar rap een eind aan het gesprek gemaakt,want ik stond op punt van ontploffen,dit gaat nu al bijna anderhalf jaar zo.
Ik heb keurig mijn klachtenbrief gemaakt en opgestuurd,dus ik wacht nog op reactie.
Ondertussen heb ik mijn man laten bellen via zijn werk,hij werkt bij een telecomwinkel.
Daar kreeg hij te horen dat we vanuit thuis moesten bellen,mijn man vroeg nog hoe want de telefoon werkt niet. Daar hadden ze geen antwoord op en verdere discussie was niet mogelijk.
De baas van mijn man stond er bij toen hij belde en is toen zelf maar gaan bellen.
Hij kreeg precies het zelfde antwoord als mijn man,we moesten maar vanuit huis bellen,einde discussie.
Daar zit je dan,geen telefoon,bij orange vang je bot en wat ze beloven komen ze niet na.
Ik laat het er in ieder geval niet meer bij zitten ben het zo zat.
En het jammere is,ze hebben het beleid dat als je een nieuwe livebox krijgt dat ze telefonie uitschakelen en toen werkte internet perfect een download van bijna 18 mb.
Dus is het nou zo moeilijk om ff een knopje om te zetten in het systeem endie telefonie er uit te halen?

Koen3
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2007 19:42

Re: Orange

Ongelezen bericht door Koen3 »

NOOIT DOEN!! (ADSL family met telefoon)

Dikke vette problemen met Orange. De beloofde 20 Mb werd bij lange na niet gehaald, de telefoonverbinding gaf heel veel problemen en de klantontvriendelijkheid bij Orange slaat echt alles.

Ze incasseren gewoon geld van je rekening waar ze geen recht op hebben, dreigen met incassobureaus, beweren dat ze post en pakketten niet ontvangen hebben terwijl op track & trace van TNT duidelijk staat dat ze die wel ontvangen hebben.

Ik heb ooit een abonnement met Wanadoo afgesloten maar dat is zonder mij daarover behoorlijk te informeren overgegaan naar Orange (medio vorig jaar) en daarmee is gelijk de ellende begonnen. Allerlei voorwaarden zijn meeveranderd en ze vinden bij Orange dat ik nu dus ineens aan die nieuwe voorwaarden vastzit (met bijbehorend prijskaartje).
Mijn advokaat denkt daar heel anders over en heeft mij al vertelt dat Orange met stip op nummer 1 staat van het lijstje met malafide internetproviders. Zijn woorden: "ze rotzooien maar wat aan en intimideren hun klanten".

Orange houdt er pure maffiapraktijken op na. Al zou ik geld toekrijgen, ik wil never nooit meer iets met ze te maken hebben.

orangehater
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2007 23:11

Re: Orange

Ongelezen bericht door orangehater »

Beste Exe,

Neem een goede raad ter harte: stap NIET over naar Orange. Met de livebox is structureel iets mis. Ik heb sinds 1 december vorig jaar adsl family en het is één doffe ellende. Om de tien minuten wordt de verbinding verbroken en ik haal geen hogere snelheid dan 6 mb. (dit moet 20 zijn) Ik heb al tientallen euro's verbeld aan die "helpdesk" en die roepen al 3 maanden dat ze er mee bezig zijn. Inmiddels heb ik al een keer een andere livebox toegestuurd gekregen. Ik heb zelf alle kabels ingekort (op hun advies) en al 2 keer vervangen en nog doen ze er niets aan. Opzeggen kan ook niet, maar afschrijven kunnen ze des te beter. Ze hebben gewoon maling aan de klant. Je moet betalen en je mond houden. Dat is de "service"van Orange. Als ik de naam al hoor krijg ik kippenvel. Hoe het verder moet weet ik ook niet meer maar ik heb er een hard hoofd in. Dus Exe doe het niet ! Ik zou Tiscali nemen.

catlove
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 mar 2007 17:14

Re: Orange

Ongelezen bericht door catlove »

kan ten zeerste aanraden, wij waren eerst van wanadoo, nu wanadoo orange is geworden, hebben we niks anders dan gedoe!

ineens werd er spam door gestuurd, wij bellen, want voorheen betaalden we dat, nu moesten we extra gaan betalen want het zat niet meer in het pakket.

en nu het mooie, wij zijn verhuisd, en omdat we prive en zaak samen hebben gevoegd, hebben we isdn genomen, omdat orange dat niet heeft in de streek waar we wonen, hebben we het net genomen, overigens geen problemen met het het....

dus wilden we orange opzeggen, en dat was in januari 2007. we gaan vanuit 1 a 2 mnden opzeg termijn. niet dus!

we zitten aan orange vast tot eind juni, dus een half jaar betalen aan een provider die we niet gebruiken. we hebben gebeld, en in februari hebben we een brief verzonden, tot heden geen bericht, we hebben nog eens gebeld, brief nooit ontvangen, vreemd als het aangetekend is.
we gaan hierop weer een aangetekende brief sturen, dat we echt niet van hun diensten gebruik maken, de rode kaart ligt al klaar bij de bank zodat ze geen geld meer kunnen opnemen van de rekening.

ze hebben daar gewoon een bord voor hun kop, en het ergste van al is, mijn telefoonnr kan ik een half jaar niet gebruiken door orange, omdat ze die lijn gebruiken, dus ik heb op de school en peuterspeelzaal, huisarts etc de nummer van de zaak opgegeven, terwijl dat dus ook niet de bedoeling is.

en we kunnen nog steeds niet op zeggen, zit nu al 3 mnden met ongebruikte asdl lijn. waar voor ik dus betaal.

boze-orangeklant
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2007 22:11

Re: Orange

Ongelezen bericht door boze-orangeklant »

GELUKKIG zijn nog meer mensen die hier katten en kwaad zijn op orange .... ik doe ook ff mee met jullie !!
Jaren lang heel goed kunnen internetten met wanadoo en nooit problemen ermee gehad.
Ik dacht er goed aan te doen om alles maar via orange te laten gaan, dus internet huis telefoon en mobiele telefoon,dat was voor mij goedkoper en het leek me makkelijk en overzichtelijk en ook was het bellen met de huistelefoon gratis -- als hij t doet tenminste

ik kan wel janken !! had ik het maar gewoon bij KPN en Wanadoo gehouden zoals het eerst was.

Vanaf het moment dat ik werd aangesloten op nieuwe orange heb ik er problemen mee het is gewoon heel waardeloos en heel slecht .
mijn huistelefoon doet het meer niet dan wel ... soms kan ik er wel mee bellen maar ik kan dan niet gebeld worden, de beller hoort dan dat mijn nummer niet bestaat!! raar he ?
Het gebeurd ook dat er hele dagen niet gebeld kan worden van en naar mijn huis , zelfs niet als ik mn livebox voor de zoveelste keer op die dagen reset ... helpt geen moer !!
En als ik dan tòch eindelijk mn telefoon eens n keer kan gebruiken , wordt na n paar seconden de verbinding ineeens zo maar zonder reden verbroken ! niet door mij of de beller ---- maar door iets of iemand bij orange.
'' het ligt aan uw telefoon mevr.die is niet geschikt voor deze aansluiting'' was het antwoord van de helpdesk ...
Terwijl ik speciaal voor die live box een nieuwe draadloos set van philips had gekocht en die was niet goedkoop !!
Okay -- deze onwetende goedegelovige oma trapt erin en koopt nog een nieuwe draadloze handset van een ander merk, en ja hoor inderdaad , het ging n dag of 2 heel goed met bellen ... maar ja dan is ook deze set ''oud'' na 2 dagen dus werkt dat det ook niet meer goed he ?
dus maar weer bellen naar de helpdesk.. zelfde verhaal en '' we kijken er met spoed naar mevr. het wordt verholpen ''
Helaas is de huis telefoon meer dood als levend ... ook als ik meer dan 5 keer per dag de stekker van de livebox uit het stopkontakt haal om heel de zooi te resetten ..
'' Wij bellen u mevr als we weten wat de oorzaak is'' jaja ... hoe dan ? mn telefoon is meer dood als levend.

Bah ik kan zo nog wel heel lang doorgaan over al mn contacten met orange ... vandaag heb ik alweer voor de zoveelste keer de helpdesk gbeld en ben helemaal uit mn dakpannen gegaan tegen die jongeman en heb voor de zoveelste keer gezegd dat ik wou dat ik nooit was overgestapt naar hun en bij kpn was gebleven of naar n andere veel beter provider was gegaan.

Want ik heb niet alleen problemen met mn huistelefoon maar ook met het internet .... een slak is nog sneller als mijn internet.
gisteren was ik alweer op de site van orange , kijken of ik ergens een @mail kon versturen naar ze ... ja er is dus wel n mogelijkheid , zit je je rot te schrijven en bozer en bozer wordend kom je erachter als je klaar bent je het niet eens kan verzenden er is nergens een knopje ''verzenden''
meld je dat weer bij die helpdesk zegt hij '' ja-hihi-dat werkt niet he ? '' dus dat weten ze !!

als je nu op die site kom wordt er zomaar ineens ongevraagd je pc gescand ..''moment wij scannen uw computer'' lees je er dan
zij kijken dan of je genoeg mbs binnen krijg ... er wordt geen eens toestemming aan je gevraagd ze doen t gewoon !!
En wat gebeurd er dan als ze klaar zijn met dat illegale scannen ??? '' U kunt veel meer uit uw pc halen dan u nu doet u krijgt veel te weinig binnen , u kunt beter een internet verbinding bij ons nemen en u gaat er heel wat op vooruit ''
JAJA ...dat is hèèl erg vreemd ... èn ook erg raar want ik hèb dus al n abonement bij orange ..

O JA >>> vandaaag heb ik ook misbruik gemeld ... vond op de site de link ''misbruik melden'' ... heb ik ook gedaan ,,, misbruik door orange naar mij als klant dus , heb ik ook gemeld bij de helpdesk die ik voor de zoveelste keer gebeld heb vandaag , die jongen begon te lachen en zei dat die @mail niet bij hun terecht komt maar wilde niet zeggen wààr dan.. ik hoop dat hij bij de OPTA komt ... misschien dat t dan ns doorkomt bij orange?
Misschien n tip voor iedereen hier ? meld misbruik van orange tegen u als klant ....
Mede lotgenoten ik stop maar want ik wordt hier erg deprie van .. kunnen wij met zijn allen niet iets ondernemen tegen orange ?
dit wangedrag van orange moet maar eens afgelopen zijn !!

dj3
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2007 12:05

Re: Orange

Ongelezen bericht door dj3 »

Ik heb nooit problemen gehad met Wanadoo internet, maar sinds dat Orange het heeft overgenomen niks als ergernis. Niet met de verbinding hoor, dat valt wel mee. Alles werkt qua verbinding redelijk goed. Al is het soms wel erg op en neer, de ene keer goede verbinding de andere keer langzaam. Maar dat is niet waar ik me zorgen over maak.
Nee wat het ergste is dat zijn de automatische betalingen, die zijn een ramp. En zelfs zo erg dat ik erover denk om zo gauw mogelijk mijn adsl bij Orange op te zeggen. Ze lijken steeds smoesjes te verzinnen waarom het niet gelukt is om de maandelijkse incasso af te boeken en er weer 4,50 te bij op te gooien. En dat terwijl er al maanden genoeg op mijn rekening staat om af te kunnen schrijven. Ze willen het zo krampachtig in eigen handen houden. Via het rekeningoverzicht zou het elke 7 van de maand af worden geschreven. Als je opbeld zeggen ze de eerste van elke maand dat er een poging gedaan wordt. Een poging? schrijf het toch gewoon van de rekening af dan weet ik dat het betaald is. En dan die voorwaarden, alleen automatische afschrijving is mogelijk en alleen op 7e van elke maand. Wat is dat voor kul, biedt de klant meerdere keuzes bv de 15e of de 1e. En waarom niet toestaan als je zelf het bedrag wilt overschrijven? ik begrijp het niet. Normaal gesproken heb je bij iedere (normale) instantie de mogelijkheid om het zelf over te kunnen schrijven. Dan heb je er nog iets controle over, maar nee Orange wil zo graag "open" zijn, wat dat ook mag betekenen. Open staan voor wensen van de klant is het in iedere geval niet. Sinds dat wanadoo is overgenomen verbindt ik orange veel meer met het woord gesloten. Als het kan ben ik zo gauw mogelijk weg daar.

dimi30
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2007 21:43

Re: Orange

Ongelezen bericht door dimi30 »

orange?????

Zou ik niet aanraden, hoewel de snelheid goed en stabiel is, is de sevice van Orange gewoon vervelend. Zit al 4 maanden op de ipod van de actie te wachten. En maar draaien daarzo. Lees mijn probleem maar eens. staat ook op het forum.

Gesloten