LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Greeploze keukenkasten met hout gefineerde front

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Dolortje

Greeploze keukenkasten met hout gefineerde front

Ongelezen bericht door Dolortje »

Beste keukendeskundigen en ervaren gebruikers,

Op dit moment zijn we aan het orienteren voor een nieuwe keuken. We vinden vooral greeploze keukens met hout gefineerd front (kleur: eiken grijs) ontzettend mooi. Alleen vraag ik me af of dat praktisch is voor intensief keukengebruik, aangezien de deuren toch vocht en vet spatjes kunnen krijgen?
Het zal een nachtmerrie zijn als na een tijdje de deuren vol met vlekken zitten of zelfs de fineerlaag los laat.

Hopelijk kan iemand ons wat advies geven of ervaringen met ons delen.

PeterR

Re: Greeploze keukenkasten met hout gefineerde front

Ongelezen bericht door PeterR »

Als het goed is worden houten fronten bijna altijd voorzien van een laklaag. Dit om juist dit soort problematiek te voorkomen. Echter logischer wijze is een houten (gefineerd) front (ze zijn bijna nooit massief!!!) veel gevoeliger voor het constant aanraken.

Lak (hoogglans en mat) is veel minder gevoelig waarbij je natuurlijk bij hoogglans wel eerder krasjes kunt krijgen.

Folie is helemaal uit den boze! Dit wordt meestel als zeer goedkope optie aangeboden en verkocht maar folie deuren zijn alleen aan de voorzijde en aan de zijkanten omtrekken met materiaal dunner dan een gemiddelde komo-vuilniszak. Je houdt dan ook altijd scherpe randen aan de achterzijde die naar verloop van tijd gewoon los gaan. Dit moet je dus altijd voorkomen!!! Gerenommeerde merken voeren dit dus ook niet als greeploze keuken.

Hout is heel erg mooi maar je moet wel rekening houden met het materiaal dat je gebruikt. Hout is en blijft een natuurlijk materiaal maar dat is natuurlijk wel de charme. De meeste houten (gefineerde) fronten hebben wel een massieve aangelijmde rand. Vraag even na bij je verkoper!

Succes verder!

Dolortje

Dank je wel voor de advies. We gaan binnenkort offertes aanvragen bij 4 keukenmerken en zal dan bij de verkopers informeren.

PeterR

Ongelezen bericht door PeterR »

Voor greeploos zou ik zeker eens informeren naar danwel Nextline (Schüller Küchen) of naar Systemat Greeploos (Häcker Küchen).

Allebei topmerken!

amiga del sol

Ongelezen bericht door amiga del sol »

Ook onze keuze is gevallen op een greeploze keuken eiken grijs/como 153 van het merk eggersman.Wij zijn van plan deze te kopen bij Keukencentrum Tieleman te Barendrecht.Heeft iemand ervaring met deze firma en met keukens van het merk eggersman.

Dolortje

Beste PeterR,

Ik vind Nextline prachtig, maar jammer is dat ze alleen kleur eiken grafiet hebben bij Next125 maar niet bij Nextline (tenminst als ik de catalogus op de website bekijk)?

Ik weet dat Systemat kleur Eiken-Grafiet hebben en we zijn zeker er geinteresseerd.

Met vriendelijke groet,
Dolortje

amiga del sol

Ongelezen bericht door amiga del sol »

klopt como 153 is melamine keihard kunststof net als op laminaat.In de grijse( blz 18) eggersman gids staat hij afgebeeld met rvs randen het moet erg krasbestendig zijn.Je nkunt de gids via de site aanvragen.Wij hebben een offerte voor een U keuken greeploos afm 225/352/260cm een ceasarblad en 1 klepbovenkast van 1.80cm.Inc een quooker design en een kraan van quooker verlichting rvs plint.De fronten zien eruit als deuren maar het ineterieur bestaat uit laden div .de door ons ergens anders aangeschafte apparatuur zoals borettifornuis en een liebherr side by side wordt allemaal door hun geplaatst en gebruiksklaar afgeleverd.Dus all inclusive ongeveer 13.000 euro.Vind het een redelijk bedrag.Je moet zeker zo'n magazine aanvragen.

Dolortje

Dit klinkt zeker heel interessant :) . Mooi en toch praktisch. Bedankt voor de tip 8).

Gesloten