LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tele2 modem niet leverbaar!?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jvalk
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2007 21:19

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door jvalk »

Ik heb hetzelfde probleem: 5 dec aangevraagd, technische oplevering mid dec, nog steeds geen modem. Graag ontvang ik zo snel mogelijk bericht. Diverse keren gebeld te hebben met de klantenservice leverde geen concrete datum op. Eerst een brief met 22 jan, toen een telefoontje met 29 jan, daar zijn we nu ook voorbij...
Inmiddels een e-mail klacht aangemaakt met ref 3237967. Graag reactie!

Yerk2
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:14

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Yerk2 »

Klantenr:1254969

constant35
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 dec 2006 12:49

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door constant35 »

Ondertussen heb ik mijn modem binnen dus eigenlijk mag ik niet Meer zeuren. Wat u schrijft vind ik ee beetje larie koek. tuurlijk er kan een probleem zijn met leveren van de modems maar als een medewerker a zegt levering probleem bij leverancier Medewerker B zegt sorry maar er zaijn een heleboel modems gestolen. Dan kijk je op marktplaats en er worden splinternieuwe Modems aangeboden met versatel logo in verpakking. Wie moet ik geloven. Niet retour zenden zou kunnen maar dat is een druppeltje denk ik. Verder worden er door de medewerkers toezeggingen gedaan die niet wwar gemaakt (kunnen ) worden. Beloftes van er is een brief onderweg heb ik in totaal 4x gehoord moet ze nog krijgen. En dat maakt het frusterend. Als ik het Hoofdkantoor bel (Via zweden naar nederlands nummer dus niet de helpdesk) heb ik de volgende ochtend een modem inhuis. hij vertelde dat hij verbaasd was over mijn mededlingen. hij ging met name over de inkoop van deze produkten en hij vertelde dat het niet aan samsung lag maar dat er idd een lading verdwenen was. Ok Dat is onmacht. het verhaal van de toezeggingen betreurtt hij . een motto van Tele 2 is is dat klanten heilig zijn. Ik merk daar nog niets van heb ik gemeld. Nou ik kreeg een brief met daarin de medeling dat ik 3 maanden gratis abo kreeg en een onkosten vergoeding van 30 euro voor de belkosten etc. Nou dat vind ik prima. Heb wel gezegd dat ze toch beter met de Helpdesk moeten werken want daar schort het nog steeds aan.
Trouwens mijn Modem werkt perfect. de snelheid zit zo rond de 17 Mb/s dus prima. Niets dan lof daarover.

Succes iedereen.!!!

Yerk2
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:14

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Yerk2 »

Abonnementnummer: 1254969
Abonnementhistorie
1. 18 januari 2007 Tele2 heeft incasso opdracht verstuurd naar bank
2. 28 december 2006 Tele2 heeft incasso opdracht verstuurd naar bank
3. 27 december 2006 Tele2 heeft de ADSL systemen opgeleverd
4. 22 december 2006 Een opdracht is verstuurd naar de modem/installatiepartner
5. 11 december 2006 De Tele2 systemen zijn gereed voor gebruik.
6. 11 december 2006 Tele2 heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland
7. 07 december 2006 Tele2 heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
8. 07 december 2006 Tele2 heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
9. 07 december 2006 De respijtperiode van uw bestelling is verstreken.
10. 27 november 2006 Tele2 heeft de ADSL opdracht NIET correct ontvangen
11. 26 november 2006 De respijtperiode van uw bestelling is verstreken.
12. 23 november 2006 Tele2 heeft order geregistreerd.

Yerk2
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:14

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Yerk2 »

En toen werd het stil!
De aanvraag en abonnementhistorie spreekt natuurlijk voor zich.
Ik hoop niet dat het veel geschreeuw en weinig wol betreft.

Yerk2
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:14

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Yerk2 »

Toch raar dat iemand opleverdatum 12 januari heeft en vervolgens een modem ontvangt op 27 januari, terwijl er klanten zijn die al op 27 december zijn opgeleverd en nog steeds geen modem hebben ontvangen!! :?

Jelle3
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2007 23:32

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Jelle3 »

Mijn Tele2compleet zou per 2 januari ingaan maar momenteel moet ik het al een maand zonder ADSL doen. Heb grote spijt van mijn overstap. Tegen de afspraak in mag ik ook de volle pond voor de supertrage internet via de telefoonmodem betalen.

Mijn Tele2compleet avontuur pakt nu erg duur uit. Ik ga een poging doen op grond van artikel 14 van de Algemene Voorwaarden voor Tele2 Multimedia diensten onder mijn contract uit te komen. Tele2 kan me immers niet leveren wat ze toegezegd hebben.

Ook erg jammer is dat Tele2 zelf niet via post, email of telefoon laat weten dat er zich problemen voor doen bij het leveren van hun producten. Ik heb de afgelopen twee en half maand geen enkel bericht of excuus ontvangen. Als klant moet je voortdurend zelf de informatie lospeuteren over de voortgang.

Ik ga nu op zoek na een betere leverancier van ADSL2.

rweelden22
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 jan 2007 11:34

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door rweelden22 »

kijk eens bij orange

jansen2006
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2007 11:14

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door jansen2006 »

mijn klantnummer is 1842201,
die abonnementhistorie van yerk komt mij erg bekend voor, helaas!
Ik heb inmiddels diverse keren gebeld met tele2, steeds weet men een nieuwe (latere) datum te noemen voor levering van de modem.
Geplande oplevering was 28 december 2006..
Wij beschikken nu al ruim een maand niet over internet en vaste telefoon!! onze mobiele telefoonkosten lopen alsmaar op en we zijn afgesloten van internet. Al met al voldoende reden om vandaag eens een lange brief te gaan opstellen, en minimaal extra telefoonkosten te gaan claimen bij tele2.
Mijn geduld is nu wel op, dus ben erg benieuwd of deze reactie een snelle levering van de modem tot gevolg heeft, maar ik heb er geen vertrouwen in, dat mag duidelijk zijn.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Anastasia »

Tele 2 heeft ook inbellen, en zo kunt u wel mailen en surfen, en de kosten voor ADSL hoeft U niet te betalen omdat het nog niet compleet is en dus onwerkbaar, en die inbelkosten, ze zijn erg voordelig!

Dus toch online via tele2 en mail adressen blijven dan ook berijkbaar!

Yerk2
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:14

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Yerk2 »

Afgelopen woensdag werd ik gebeld door iemand van de webservice Tele2 naar aanleiding van de publicatie op dit forum. Het enige wat deze heer kon melden dat het modem 15-2-2007 zou worden geleverd. ZEER TELEURSTELLEND natuurlijk. Op de vraag hoe het nu mogelijk was dat iemand die 12-1-2007 aangesloten werd op 27-1-2007 het modem in ontvangst kon nemen, moest hij het antwoord schuldig blijven. Een hypotheek afsluiten kun je binnen een week, maar een internet verbinding daar kun je pas na een maand of 2 gebruik van maken. Het enige wat mij nog rest is om dit topic boven in de trosradar forumlijst te houden.

rianneverheul
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 dec 2006 13:23

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door rianneverheul »

Wij hebben vorige week na 5 weken wachten onze modem gekregen. Afgelopen week zijn wij 2 keer gebeld door Tele2 naar aanleiding van een brief aan Tele2. Nu werkt het weer prima behalve de tv, dus die gaat vervallen. Wij krijgen nu geld terug van die 5 weken. Er werd ons ook verteld dat wij van ons abonnement af zouden kunnen, omdat hun in gebreke zijn gebleven.

Ik wil nog even aan iedereen laten weten die hier mee te maken heeft, dat je van het abonnement af kan. Als mensen nog geen modem hebben, maar wel een contract hebben afgesloten, dat gaat altijd na 7 dagen in, maar dat is nu verlengd naar 40 dagen. Dus volgens de medewerker van Tele2 kan je van het abonnement af. Hopelijk hebben een heleboel mensen hier iets aan. Veel succes!

gerd55
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2007 22:01

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door gerd55 »

abonnement nummer 1325333

tele 2 compleet tv aangevraagd op 2 januari 2007
Genoemde levertijd 3 a vier weken.
Op 9 januari schriftelijke bevestiging van order gekregen.
Via internet de orderstatus bekeken en gevolgd.
De leveringsdatum wordt bijna dagelijks gewijzigd en verder weg geschoven. Van 15 februari tot vandaag 19 maart.
Dit is niet acceptabel!
Dit betekent dat ik vanaf heden tot wanneer? zonder internet en televisie verbinding zit
Dit is des te meer te betreuren, daar ik twee zoons heb die dit jaar eindexamen doen en internet hard nodig hebben bij hun voorbereiding
Heeft u een snelle oplossing voor dit probleem?

Gerd

jansen2006
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2007 11:14

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door jansen2006 »

Afgelopen donderdag 1 februari, binnen 3 uur nadat ik op dit forum een bericht had geplaatst, kreeg ik een telefoontje van iemand van het webserviceteam Tele2. DAT regelen ze dan wel snel bij Tele2...
Hij wist me te vertellen dat mijn modem op 9 februari verzonden gaat worden. Op mijn vraag wanneer ik hem dan echt ontvang, zei hij dat dat dan wel 2 dagen kon duren.. Ik heb gevraagd of hij dit schriftelijk kon bevestigen. Dat was helaas niet mogelijk...
Ik wacht maar weer opnieuw af, met een alsmaar groeiende frustratie over geen internet en verder oplopende mobiele telefoonkosten.

Mark P.
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2007 10:53

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Mark P. »

De enige troost die ik in deze ellende vind is het feit dat ik niet alleen sta..

Ik zelf ben zo dom geweest om een ADSL abbonement bij Tele2 te nemen, maar ik heb gelukkig al vijf vrienden kunnen behoeden voor de Tele2 perikelen. Wat zal Orange lachen :lol:
Abonnementhistorie
1. 18 januari 2007 Tele2 heeft incasso opdracht verstuurd naar bank
2. 07 december 2006 Tele2 heeft incasso opdracht verstuurd naar bank
3. 06 december 2006 Tele2 heeft de ADSL systemen opgeleverd
4. 05 december 2006 De Tele2 systemen zijn gereed voor gebruik.
5. 05 december 2006 Tele2 heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland
6. 03 december 2006 Tele2 heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
7. 03 december 2006 Tele2 heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
8. 02 december 2006 De respijtperiode van uw bestelling is verstreken.
9. 01 december 2006 Een opdracht is verstuurd naar de modem/installatiepartner
10. 29 november 2006 Tele2 heeft order geregistreerd.
Ook ik wacht nog steeds op m'n modem: de laatste keer dat ik gebeld werd kreeg ik nadrukkelijk te horen dat uiterlijk week 5 de modem bij mij bezorgd was en alle ellende over was. Na uitleg aan de dame aan de lijn dat mij dit geld kost, kreeg ik zo maar 1 :!: maand gratis Internet!

Tele2: nooit meer, en iedereen in mijn vrienden/kennissen/collegakring die een Internetabonnement zoekt krijgt mijn Abonnementhistorie: ze zijn direct genezen en zoeken verder.

Ik ben benieuwd wanneer Radar in haar TV uitzending aandacht aan deze perikelen besteed: het wordt hoog nodig tijd om Nederland te alarmeren over het bedrijf van de " Small Bils: Big Troubels"

famjonkers
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2007 14:20

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door famjonkers »

hier een reactie op cornelis caas het adres dat je moet gebruiken is datgene uit groningen

Maidanezu
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2007 14:45

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Maidanezu »

MENSEN TELE2 is BELACHELIJK met grote letters..
klantnummer 1846743
eerst even alles op een rij.. ik heb 8 december tele2 compleet angevraagd
04 januari 2007 Tele2 heeft incasso opdracht verstuurd naar bank
2. 03 januari 2007 Tele2 heeft de ADSL systemen opgeleverd
3. 29 december 2006 Een opdracht is verstuurd naar de modem/installatiepartner
4. 20 december 2006 De Tele2 systemen zijn gereed voor gebruik.
5. 20 december 2006 Tele2 heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland
6. 13 december 2006 Tele2 heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
7. 13 december 2006 Tele2 heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
8. 11 december 2006 De respijtperiode van uw bestelling is verstreken.
9. 08 december 2006 Tele2 heeft order geregistreerd.
en ik heb nog steeds niets .. ik had eerst een brief dat het zou uitlopen tot 21 januarie en daarna heb ik 5 keer gebeld en ze hadden zo een spijt en ze zeiden dat ik het elke moment kan verwachten .. IK RAAD NAMMELIJK NIEMAND AAN OM TELE 2 te nemen 2 en een half maand wachten voor een internet verbinding is BELACHELIJK en wie weet hoe lang het nog wachten is .. MENSEN allemaal naar ORANGE als je 20mbit/s vebinding wilt!!

pukkie1
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2007 20:05

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door pukkie1 »

als medewerker van Tele2 wil ik graag melden dat het vaak niet aan de klantenservice ligt dat er problemen zijn en nu vooral niet met de modems de medewerkers doen alleen wat hen opgedragen wordt en kan melden dat problemen graag opgelost worden door de medewerkers maar niet altijd mogelijk is houd u daar graag rekening mee als u de klantenservice belt men doet hen uiterste best om u te helpen tot zover het voor ons in de mogelijkheid ligt

rweelden22
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 jan 2007 11:34

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door rweelden22 »

moeten ze wel zeggen dat de modem niet leverbaar is en dat laat men achter wegen van daar dat tele2 versatel weer voor de rechter moet komen gek is dat niet wegens wanorder binnen het berijf was vandaag nog op rtl7

liekske
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 feb 2007 13:27

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door liekske »

Hallo allemaal,

wat een gedoe toch met dat Tele2 en ik heb het ook met Versatel.

Maar allereerst zou ik even in willen gaan op het adres van Tele2
Ook ik heb zitten zoeken waarheen ik een brief kan sturen. En ik kom hier op het forum terecht bij Groningen. Dit adres staat inderdaad ook aangegeven op de site van tele2 bij het afzeggen van ADSLLite. Het vreemde is echter dat ik 2 ruim 2 maanden geleden een aangetekende brief heb gestuurd naar Groningen en dat verloop heb gevolgd op www.tracktrace.nl. Daaruit bleek dat men in Groningen de brief weer mee hadden gegeven omdat de geadresseerde verhuist zou zijn en daarna is de brief afgeleverd en dus in ontvangst genomen in Assen, ik heb hierop ook een email ter bevestiging gehad. Maar waar ik ook zoek, nergens is een adres te bekennen in Assen en op de site spreekt men dus gewoon van Groningen. Ik lees echter op verschillende forums echter dat men geen reacties terugkrijgt van dat adres en ditzelfde heb ik helaas met een niet aangetekende brief ook ondervonden. Wat verder zoeken brengt mij op een adres in Amsterdam. Ik sta nu op het punt weer een aangetekende brief te verzenden, maar heb geen zin dit naar 3 adressen te doen, het is ook niet bepaald goedkoop en ik "moet" het van de klantenservice. Dus nu toch maar weer de gok wagen naar Groningen??? Een heel vreemd verhaal dit...

Nog vreemder mijn bevindingen met Tele2 en Versatel.
Mei 2005 neem ik een ADSL contract, maar augustus 2005 besluit ik bij mijn vriend te gaan wonen. Het ADSL lite contract was toen nog in verband met PreSelect, het één kon niet zonder het ander. Ik mail dat ik op wil zeggen en krijg mail terug dat ik dat schriftelijk moet doen. In november 2005 zeg ik met een (hele duidelijke brief) beide op. Hierin vermeld ik dat ik bij mijn vriend ga wonen en dat die zelf telefoon en adsl van tele2 heeft dus dat er niets meeverhuist hoeft te worden, alleen stopgezet. Hierop word mijn voicemail ingesproken met een vraagje of ik terug wil bellen, maar meteen daarna een berichtje dat dat niet meer hoeft. De telefoonverbinding stopt (zonder enkele bevestiging overigens) en het ADSL contract blijf ik betalen maar het contract is voor een jaar dus dat vind ik logisch.

Maar dan...vanaf mei 2006 tot en met vandaag betaal ik nog steeds die ADSL verbinding. Ik heb brieven gestuurd en vele, vele mails, sommigen worden niet beantwoord, sommige door 2 verschillende personen, heel onduidelijk dus. De correspondentie blijft per mail verlopen, omdat ik inmiddels wel een beetje weet hoe het werkt als je belt: tig keer doorverbonden en nog geen normaal antwoord, maar wel telefoonkosten betalen. Begin december 2006 stuur ik die aangetekende brief, daarop krijg ik 7 december bericht dat ik binnen 24 uur meer hoor en op 8 december dat het iets langer de tijd nodig heeft, maar dat ze zo spoedig mogelijk wat laten weten. Maar in Januari werd wéér geld ingehouden. Dus in november 2005 opgezegd en in januari 2007 nog betalen!!!!!

Gister twee maanden na de aangetekende brief heb ik dus toch gebeld en inderdaad meerdere keren doorverbonden, de één ontkende mijn verhaal, de volgende bevestigde het, dan werd er gezegd dat ik geen ADSL meer betaal, maar telefoon en even later weer andersom. ook ontkenning van ontvangst van brieven en mails (wat ben ik blij dat ik alles bewaard heb) en de vraag waarom ik al zo vroeg heb opgezegd in november 2005, terwijl mijn contract tot mei 2006 liep. Ten eerste omdat mijn telefoon ook opgezegd moest worden, ten tweede omdat mij dat alleen maar netjes lijkt en ten derde moeten ze die dingen gewoon goed in hun systeem verwerken en mij niet de schuld ervan geven dat iets mis is gegaan omdat ik het TE VROEG heb afgezegd. Echt belachelijk.

Verder heb ik alle nummers en gegevens bij de hand, maar als ze om mijn modemnummer vragen die ergens opgeruimd staat en ik zo snel niet weet te vinden krijg ik te horen dat ik die in moet leveren want dat die eigendom is van Tele 2 en dat dat punt 1 is in de algemene voorwaarden. Daarom heb ik ook zo'n hekel aan bellen, want wat zeg je dan? Je zit met alles voor je neus behalve daarmee... Even doorspitten nadien laat zien dat dat nergens in mijn algemene voorwaarden staat en bovendien erg makkelijk om fouten bij de klant te gaan zoeken om zo onder je eigen fouten uit te komen. Na 45 minuten aan de telefoon zijn ze er eindelijk uit hoor!! Ik moet een opzeggingsbrief sturen AAAAAARGH. Ik geef aan daar geen trek in te hebben omdat ik al ontelbaar vele opzeggingen heb gedaan. Ja maar deze moet dan aangetekend, met alle feiten erbij. Nou zoals u aan mijn mail kunt zien, ben ik niet van de korte tekst en uitleg, dus dat is allemaal al gebeurd. Uiteindelijk krijg ik de toezegging dat iemand mij terug gaat bellen op mijn mobiel, maar dat ik toch echt die brief ook nog moet sturen. Ik word hier echt gek van. Dus nu maar weer een brief naar Groningen. En het belachelijkste is dat het nummer en adres waarop mijn ADSL staan dus al anderhalf jaar niet meer bewoond zijn en in gebruik zijn(maar dan komt de vraag: wie gebruikt dat nummer dan? Om op te internetten??? NIEMAND, HET BESTAAT NIET MEER!!) Ik braag me af hoe lang dit nog door gaat. Ben het spuugzat.

En Versatel heeft mijn mobiel maandenlang afgesloten gehouden omdat ik niet genoeg geld op mijn rekening zou hebben staan om ze te betalen. Zelfs met een uitdraai van de bank en handtekening dat dat niet waar is (en de bank verteld mij Versatel wel te kennen met dat soort dingen) blijft mijn mobiel afgesloten. Het vervelendste is: het is het telefoonnumer van mijn bedrijfje, dus ik ben niet bereikbaar voor klanten. Ook krijg ik aanmaningen, dus extra incassokosten en dreigingen met een deurwaarder. Uiteindelijk betaal ik de aanmaningen maar en de telefoonkosten ook maar gewoon door over te maken en blijf ik er op hameren dat incasso gewoon kan, dat mijn rekening saldo wel toereikend is, maar niets. Ik heb mailcorrespondentie met een hele onbeschofte jongen, die gewoon letterlijk met twee of drie woorden terugmailt, dus bv; dacht het niet, of; echt wel, geen geadresseerde, geen aanhef, niets. Bellen leverde mij niets op. Uiteindelijk belt mijn boze, maar wel netjes blijvende vriend op maar ook die bereikt niets want degenen die erover gaan zijn er niet en de baas ook niet: ja hoooooor!

Eindelijk eindelijk na maanden doet mijn telefoonaansluiting het weer vorig jaar. Ik heb bijna een jaar abonnementskosten betaald zonder dat ik hem kon gebruiken, ben klanten misgelopen en heb aanmaningen moeten betalen, door een fout van hun kant. Helaas heb ik vaak pech met zulke dingen en heb ik op dat moment ook een geschik met Eneco lopen en ben ik het op den duur spuugzat om zoveel tijd en moeite voor dat geld erin te steken. Als ik dat alles bij elkaar optel is het een lachertje wat ik daarvoor in geld terug hoor te krijgen. Van Eneco heb ik geld terug gehad, Versatel heb ik zo gelaten, maar soms op momenten als deze peins ik er over om toch weer opnieuw te beginnen en Tele2 die zijn nog niet van me af....

Gesloten