LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dexia lease

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
klachie

dexia lease

Ongelezen bericht door klachie »

ik ben door spaarselect op een oneerlijke manier aan de dexia lease producten gekomen .Men heeft 10000 gulden die ik had geerft van mijn moeder op een oneerlijke manier van mij los gepraat .Men heeft mij wijs gemaakt dat ik een zeer slecht pensioen opbouw had Dat was ook waar daar ik van 1984 werkeloos ben geweest .Daar ik geen werk kon krijgen door dat ik eigenlijk geen opleiding heb gehad .In 1988 ben ik mijn oude buurvrouw gaan verzorgen die ernstig ziek was .Ik heb haar in huis genomen en verzorgd tot haar overlijden in 1992 Ik heb mijn moeder in huis genomen en verzorgd ze leed aan een lichte vorm van dementie na dat mijn vader was overleden .Ik heb al die tijd een soc uitkering gehad .Na dat mijn moeder was overleden kreeg ik de kans in een melkert baan te gaan werken in een verpl verz huis Dat heb ik met bijde handen aangegrepen dat was in 1998 spaarselect later labourchere kwam bij mij aan de deur met gegevens dat ik slecht zou komen te zitten finc als ik de aow in zou gaan om dat ik dus geen of haast geen pensioen opbouw had men wist dat ik heb toen dus de erfenis van 10000gulden gegeven en in de loop van de tijd zijn er 3 heren van spaarselect geweest die mij eigenlijp 5 maal lease aandelen aangesmeerd hebben Ik wist niet dat er geld voor geleend werd om dit te bekostigen men heeft dat nooit verteld Ik moest steeds meer gaan betalen daar aan En aangezien ik maar een melkertbaan uitkering had ben ik in de problemen gekomen vele malen gevraagd wat het eigenlijk allemaal betekende Ik geen idee dat het om aandelen ging men had dit niet gezegd en begreep de bedragen niet die ik moest betalen Ik ben door de betalingen in de problemen gekomen en moest bij fam en vrienden geld lenen om het te betalen .Ik kon het niet meer aan en heb al mijn spullen moeten verkopen om deze mensen af te betalen Nu woon ik in een sta caravan en kan zo de leningen aan mijn vrienden en fam afbetalen Men heeft van dexia voor gehouden dat ik een lijfrente had die uitbetaald zou worden als ik 65 zou worden Ik vraag me af of men mij zoveel geld had kunnen laten lenen ,waar die dexia lease mee betaald is ,wel had gemogen daar ik eigenlijk een gesubsieerde laag betaalde baan had Het klinkt allemaal zeer dom maar ik ben er in getrapt Nooit heb ik een lening afgesloten bij een bank of schulden gemaakt voor de dexia lease overeenkomst maar ik heb er 5 en zit nu voor een toren hoge schuld

henkie_j

Re: dexia lease

Ongelezen bericht door henkie_j »

ja bij mij het zelfde verhaal
als die verkoper had gezegt dat er een kans was dat ik al mijn geld kon verliezen en dan nog 900 euro per maand moest betalen om mijn restschuld kwijt te raken
had ik toch nooit een hantekening gezet
henk

klachie

mijn rest schuld als ik er op in ga is 9000 euro buiten al het geld wat ik al kwijt ben Ik ben zo dom geweest met die kerels aan huis Je mag toch wel verwachten dat deze mensen van een bank eerlijk zijn ik ga toch niet ,met een inkomen toen die tijd van ong 1800 gulden leningen sluiten van ,ik geloof ,ong toen die tijd van ong 100000 gulden Ik begrijp niet dat ze niet tegen mij hebben gezegd dat het niet mogelijk was zo,n bedrag met een gesubsideerde baan Ik vraag me nog steeds af of ze eigenlijk niet strafbaar zijn Ik ben niet groot gebracht met aandelen of dergelijke dingen .Ik word dit jaar 65 en zie het niet meer zitten Alles weg moeten doen en in een sta caravan leven is geen pretje maar ik voel me verplicht mijn schuld aftelossen aan fam en vrienden en dexia kan barsten Ik heb wel geld gehad van mijn broer om een advocaat te nemen en hopen dat daar wat uitkomt Mij hebben ze 5 overeenkomsten aan gesmeerd en 10000 gulden afhandig gemaakt

Martinvdm

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Beste Klachie,

Jouw verhaal is in en in triest en daarmee besef ik weer dat ik , ondanks dat ik zelf ook een gedupeerde ben, toch nog in een 'luxe' situatie zit.
Met jouw verhaal bevestig je weer dat er destijds heel wat meer mensen ingestonken zijn in de mooie verhalen van de diverse aanbieders en nu met een gigantische restschuld blijven zitten.

Geeft weer aan hoe het product aan de man gebracht is. Als je dit droevige verhaal leest, kan je je niet voorstellen dat er toch mensen op dit forum zijn die toch nog iedere keer weer Dexia uit de wind houden en de gedupeerden 'beschuldigen' van 'dollartekens in de ogen' ....

Het is voor mij ook absoluut niet meer bespreekbaar om Dexia in dezelfde lijn te noemen als 'mede gedupeerde' vanwege de Belgische 'misstap' met Aegon. Het gaat er nu om dat deze mensen schadeloos gesteld gaan worden en hun geld terug krijgen want Dexia kan dat makkelijk betalen.

Sterker nog, Ik HOOP zelfs dat, mocht ik mijn eigen rechtzaak tegen Dexia verliezen, dat mensen zoals Klachie WEL hun geld terugkrijgen en dat alles teruggedraaid wordt zoals het was. Deze mensen kunnen het beter gebruiken dan ik...

Voor mij is de reden van procederen voornamelijk een principe kwestie geworden omdat ik vind dat Dexia er te gemakkelijk van af komt. Dit voorbeeld met de naam Klachie getuigt dat de Duisenberg regeling veel te mager is en ook niet op te brengen is.

Ik raad aan om een goede advocaat te zoeken of eerst eens te gaan praten met een belangenbehartiger zoals Leaseproces. Ik heb mijn zaak ook via dit kantoor lopen en ben tot nu toe erg tevreden.

Veel succes en sterkte in de strijd tegen Dexia !!

Groet,
Martin

Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Ik wist niet dat er geld voor geleend werd om dit te bekostigen
Dit begrijp ik niet.
Niemand kan toch op naam van een ander een lening afsluiten zonder zijn handtekening?
Zou wel handig zijn.........
OD.

klachie

Neen ik heb inderdaad zelf getekend .Maar bij de zin .HIERNA TE VERNOEMEN BANK staat geen naam Bij de zin overeenkomst wordtaangegaan voor een ononderbroken periodevan 120 maanden ,vroeg ik of dat betekende dat ik 120 maanden dat bedrag moest betalen antwoorde heer van spaarselect .Nee hoor dat is gewoon een formaliteit Als u 65 is dat allang betaald Niet zeggend dat het te maken had met de beurs koersen Ik vertelde hem dat als het 120 maanden zou zijn ik dan 78 jaar zou zijn .Hij heeft daar nog hartelijk bij zitten lachenIk moest maar gelijk fl3302,66 storten dan was het helemaal geregeld en zou het allemaal goed voor elkaar komen Later bij een andere overeenkomst fl 6600 gestort Na tuurlijk heb ik zelf getekend en wel degelijk vragen gesteld maar ,de antwoorden ,waren gelogen bij nader inziens De betaleningen waren eerst fl 350 pr maand terwijl de heren hadden gezegd dat als je die bedragen gelijk betaal is er geen omkijken meer naar .Later werd het 400 euro pm Men heeft mij niet gezegd ,en daar blijf ik bij dat het afhing van de beurskoers Dan had ik dat allemaal zeker niet gedaan want daar heb ik zeker geen benul van

CvdH

Ongelezen bericht door CvdH »

Mooi verhaal klachie en wie betaalt jouw internet: lachie zeker :lol:

klachie

Die mag ik gebruiken van de eigenaresse van de sta caravan, waar ik nu in woon, mijn oude buurvrouw, nu wonend in amsterdam .Daar is mijn post adres ook Ik ben eigenlijk uit rotterdam Ook de telefoon mag ik gebruiken Maar daar maak ik geen misbruik van Vandaar ik ook nu kan reageren op radar en op uw vraag Tevens zal ik u wertellen dat ik anderhalf jaar te goed had van mijn werkgever ik heb mijn vacantie dagen en vergrijzings dagen mogen sparen Ik ben ook de laatste 17 jaar niet op vacantie geweest .Door de zorg thuis en het geld van vacantie gebruikt om mn leningen en dexia zoveel mogelijk te betalen

ad snoeren

Ongelezen bericht door ad snoeren »

CvdH dus toch familie va HvdB/CtotZ :evil:

Eugene Cernan

Ongelezen bericht door Eugene Cernan »

Ik vertelde hem dat als het 120 maanden zou zijn ik dan 78 jaar zou zijn .Hij heeft daar nog hartelijk bij zitten lachen
Dat zou betekenen dat u bij het aangaan van de ovk al 68 was, terwijl u in de eerdere posting schrijft dat u pas dit jaar 65 wordt, waarschijnlijk wekte de indruk dat u uw eigen leeftijd niet wist enige hilariteit op bij de tussenpersoon van Spaarselect
betaleningen
Dit is toch wel een heel toepasselijke schrijffout.

Groet,

Gene

CvdH

Ongelezen bericht door CvdH »

Geen familie Ad wel een onzin-verhaal van de schrijver..that's all 8)

klachie

ja een freudiaanse fout inderdaad ik bedoel 68 maar ik heb de laatse lease contract afgesloten op 18-8-2000 ik heb er namelijk 5 de laatste loopt af 18-8- 2020 Dus dat is nog 13 jaar ik ben nu 64dus het klopt wel dan ben ik toch dan 77j, dat is een aex plus effect certificaat Daheb ik er nog een dat is ook een aexplus certificaat van labuchere die is van 26-4-1999 en die loopt af op 31-3-2019

klachie

wat zou ik blij zijn als het een onzin verhaal was Dan had ik nu wel wat minder zorgen gehad .Ik vind schulden het ergste wat er is voor mij U kunt er nog al minachtend over doen ,Als ik geweten had der mensen zijn zoals u had ik nooit mijn verhaal verteld Ik ben niet zielig ,zit niet bij de pakken neer Zal er heus uit komen Maar ik heb een fout gemaakt met de leeftijd ik hoop dat u dat nooit zal overkomen ik vind u een brutale vlerk Het heeft toch geen zin om met mensen zoals u te discuseren wat ik ook helemaal niet wil Maar in ieder geval ben ik tegen de 80 als er ooit iets van uitbetalen had gekomen Ik vind niet dat u het recht heeft om zo beledigend te reageren Het is een leergeld voor mij om ook nooit meer ergens op in tegaan Ook geeft u blijk van een zeer kinderlijke geest om bij zulke zaken emoticons te plaatsen dat geeft blijk van uw geestelijke vermogens

Martinvdm

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Beste Klachie,

Er zitten wat lieden op dit forum (je hebt er al met eentje te maken gehad) die een erg kortzichtige gedachte hebben. Of dit ligt aan een gebrek van kennis, interesse of gewoon verstand weet ik niet maar ik zou me er zeker niet al te druk om maken .. :D

Als ik u was, zou ik proberen het geld terug te krijgen van Dexia ipv. verder te reageren op deze 'stoorzenders'...

Groet,
Martin

Gesloten