LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC levert niet, wil wel geld - wat te doen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Christien123
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2007 22:01

UPC levert niet, wil wel geld - wat te doen

Ongelezen bericht door Christien123 »

in oktober 2006 heb ik bij UPC een pakket aangevraagd van kabel en internet. Ik had eigenlijk alleen interesse in internet, maar daarvoor moest je kabel hebben.

17 november zou het signaal op de kabel gezet worden, ik kreeg geen signaal. Geprobeerd UPC te bellen, kon niet, het systeem lag er daar uit, de week erop weer iedere x bellen, maar elke x waren ze te druk en adviseerden ze via een bandje op een ander tijdstip terug te bellen.
Ik het webformulier een paar x ingevuld en aangegeven dat ze me na mijn werktijden (na 3u 's middags) konden bellen. Dat deden ze steeds niet. Toen ik na twee weken een medewerker aan de lijn kreeg, zeiden ze dat ze me vaak hadden geprobeerd te bereiken, maar dit niet lukte. Dat kan kloppen, want er werd wel vaak gebeld als ik aan t lesgeven was, en dus niet de telefoon op kon nemen.
Maar goed, ik kon dus een monteur laten komen. Als zou blijken dat het probleem aan mijn kabels ligt, zouden er voorrijdkosten in rekening worden gebracht. Men kon mij niet vertellen hoe hoog die voorrijdkosten zouden kunnen zijn. Ik heb dit dus geweigerd.
Het bleek ook dat er helemaal geen internet voor me in het systeem stond, alleen kabel-tv.
Ik heb gevraagd of ik kosteloos van het kabelabonnement af mocht zien en volgens de UPC-medewerker mocht dit. Ik hoefde dan helemaal niets te betalen.

Dus ik heb het hele UPC-gebeuren opgegeven en heb een vaste telefoonlijn + ADSL genomen.

UPC stuurt mij nu toch rekeningen. Ik heb ze een brief gestuurd. Nu hebben ze gebeld en gezegd dat als ik van mijn abonnement af wil, er toch een monteur langs zal moeten komen die constateert dat er idd geen signaal op mijn kabel staat. Weer onder dezelfde voorwaarden: mogelijk worden er kosten in rekening gebracht, en men wil niet zeggen hoe hoog die kosten kunnen zijn.
Ze ontkennen nu dat er ooit gezegd is dat ik kosteloos van het abonnement af kon komen en verwijten mij nu dat ik niet meewerk aan het leveren van de dienst: ik weiger namelijk die monteur.

Iemand advies: gewoon blijven weigeren te betalen of toch andere stappen ondernemen?
Ik ben wel een beetje bang dat ik nu te maken krijg met incassobureaus en deurwaarders enzo.

Christien123
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2007 22:01

Re: UPC levert niet, wil wel geld - wat te doen

Ongelezen bericht door Christien123 »

ps: iemand een idee of alleen de uispraak van een upc-medewerker, dat ze je gewoon uit het systeem kunnen halen en de belofte dat je geen kosten hoeft te betalen al rechtsgeldig is?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC levert niet, wil wel geld - wat te doen

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ik zou proberen met UPC tot een financiele schikking te komen, zie de heiza over KPN planet, hetzelfde verhaal, Een contract moet je nakomen, je hebt niets aangetekend opgezegd ?.

Gesloten