Ik heb in augustus een een Sony HTD-725-ss gekocht (home-cinema en dvd-recorder). De eerste 2 maanden geen problemen, daarna begon ik steeds HDD-errors te krijgen. Na het formatteren werkte hij weer enkele weken goed, maar dan weer een Hdd-error. Dit 2 maal geprobeerd maar uiteindelijk naar de winkel gegaan.
Ik kreeg geen nieuw apparaat, maar ze stuurden hem op naar Sony.
^weken zonder DVD-recorder en geen vervangend apparaat beschikbaar.
Ik heb hem nu net terug, apparaat werkt (tot nu toe) goed. maar ik kreeg hem terug met een diepe kras op het frontje van het apparaat.
Dit in de winkel direct aangegeven en de oplossing was om hem weer 6 weken op te sturen naar sony waar ze er een nieuwe kast omheen bouwen. Aangezien ik hem dan al 3 maanden kwijt zou zijn en ik hem toch wel miste leek me dat geen optie en ook niet erg redelijk.
Ik heb hem meegenomen en gevraagd om een reactie van het service-centrum.
Mijn vraag: Moet ik nu genoegen nemen met deze oplossing en hem weer 6 weken inleveren of mag ik meer verwachten van It's. Ik vind de service namelijk minimaal.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] It's en Sony DVD-recorder
Re: It's en Sony DVD-recorder
It's bied aan om het product te herstellen door het naar de fabrikant op te sturen dus moet je maar zelf weten of je het weer opstuurt.
Je krijgt in het algemeen dan géén nieuw apparaat.De eerste 2 maanden geen problemen, daarna begon ik steeds HDD-errors te krijgen. Na het formatteren werkte hij weer enkele weken goed, maar dan weer een Hdd-error. Dit 2 maal geprobeerd maar uiteindelijk naar de winkel gegaan.
Ik kreeg geen nieuw apparaat, maar ze stuurden hem op naar Sony.
Zo te zien is de Harde schijf defect. Daar lijkt het wel op.
Op de kras in het frontje hoef je geen genoegen mee te nemen.
Ik wil nog even ingaan op wat je zegt dat het apparaat opgestuurd moet worden.
In tegenstelling wat de consumentenorganisaties beweren, bepaald de fabrikant wie en waar het apparaat onder fabrieksgarantie gerepareerd wordt.
Als winkelier zijnde kun je in de fabrieksgarantie het product wel repareren, alleen zijn de kosten dan voor eigen rekening, omdat de winkelier van de fabrikant de fabrieksgaranties niet zelf mag afhandelen.
Dus als er op een product fabrieksgarantie zit, wordt dit eerst door de fabrikant aangewezen bedrijf verholpen worden.
Veel consumenten weten dit niet.
Sommige mensen zeggen dan:
De winkelier moet in de garantietermijn zelf de storingen oplossen en hoe hij dit met de fabrikant regelt is niet het probleem van de consument.
Zo eenvoudig ligt dat helaas niet.
De winkelier zal altijd in eerste instantie de fabrikant inschakelen, omdat het anders hem veel geld kost.
Ze bieden inderdaad wel aan om het apparaat op te sturen naar sony, maar je bent hem wel weer 6 weken kwijt. Ik koop een apparaat om hem thuis te gebruiken en niet om hem ter reparatie aan te bieden. Een vervangend exemplaar (tijdens reparatie) vind ik niet meer dan redelijk of eventueel een vergoeding voor de schade aan het apparaat dat is ontstaan.