LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DVD recorder werkt niet bij Digitale TV

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
kobuslite

DVD recorder werkt niet bij Digitale TV

Ongelezen bericht door kobuslite »

Impulsief onlangs een digipakket bij Casema gekocht. Kost toch niks behalve een decoder en smartcard(130,00).
Maar toen.... Mijn DVD recorder werkt helemaal niet mbt digitale TV. Je kunt niet programmeren, showview werkt niet meer! En er is niks aan te doen. Je kunt alleen via wat aansluitingen analoog blijven opnemen.
En dat terwijl ik dacht; Straks lekker programmas van kanaal ARTE opnemen! mooi niet dus en je vindt hiet bijna nergens info over. Zeker niet bij Casema, die laat al die mensen met hun net nieuw aangeschafte DVD recorder met mega harde schijf het bos ingaan
!

angel1978

Re: DVD recorder werkt niet bij Digitale TV

Ongelezen bericht door angel1978 »

kobuslite,

Blijkbaar heb je zelf niet van te voren goed genoeg onderzocht of dit produkt wel iets is waar je iets mee kunt. Daar kun je Casema nu moeilijk de schuld van geven.
Overigens werkt je DVD-recorder prima met dit produkt alleen misschien iets anders dan je gewend bent !
Heb zelf een dvd-recorder met Sat. TV en ook daar werkt het weliswaar anders ( zelfde principe als bij digi-tv van casema ), maar het werkt wel !

angel1978

kobuslite

En hoe werkt dat dan???
Kun je nog steeds programmeren ??

NB Ik denk toch echt dat de meeste mensen die geen techneut of id zijn er niet bij stil staan dat hun DVD recorder met showview e.d. niet werkt met digitale TV.
Op de websites van diverse kabelaars is ook niets terug te vinden.

agro

Ongelezen bericht door agro »

Heb je een dvd recorder of video recorder en digitale tv, kan je alleen het kanaal opnemen waarop de decoder op dat moment is afgesteld, met andere woorden als je digitale tv kijkt kan je het programma opnemen waar je naar kijkt.
Als je digitale tv wil opnemen is je dvd en/of videorecorder wat betreft opnemen nagenoeg waardeloos geworden.
Ook bij schotel is dat zo, wil je opnemen ongeacht waarnaar je kijkt moet je een receiver / decoder hebben met ingebouwde harddisk.

kobuslite

Nou dat bedoel ik dus! Consumentenorganisties zouden hier wat meer aandacht mogen besteden!
Ik heb inmiddels weer allles analoog ingesteld!
Jammer dan...

irish1

Ongelezen bericht door irish1 »

Vreemd ik heb een aansluiting op de schotel maar kan gewoon opnemen met mijn Sony DVD recorder, dus snap het probleem niet. Mischien je aansluitingen een controleren. Heb mijn sat decoder op mijn Line3 ingang aangesloten via scart zoals in de gebruiksaanwijzing staat en wat instellingen op mijn dvd recorder aangepast en kan prima opnemen van de sateliet.

irish1

Ongelezen bericht door irish1 »

Tevens je sat reciever via antenne kabel aansluiten op je dvd recorder en recorder weer aansluiten op je tv. Je moet dan gewoon kunnen opnemen. Aansluiting op tv kan ook alleen via scart rechtstreeks vanaf sat reciever.

Gesloten