LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gratis upgrade voor medion klanten?????

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Dit ben ik
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:14

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door Dit ben ik »

Laat het duidelijk zijn ik wil wel betalen voor gemaakte kosten maar niet gedwongen worden met het middel creditcard. Als ik een paar schoenen koop en de winkelier zegt sorry maar alleen betaling per creditcard accepteer ik dan zeg ik ook smeer die schoenen maar in je haar.

mvdbosch
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 okt 2006 20:54

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door mvdbosch »

En dat is gewoon de winkelier zijn goed recht.(het jouwe natuurlijk ook) Natuurlijk zal hem dat omzet kosten, maar als hem dat in de jaarcijfers uiteindelijk meer winst opleverd (want : geen cash geld stroom, of dure pinautomaat) geef hem dan ongelijk.... :wink:

ikbenik

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door ikbenik »

@ikbenik: zou je mij dan eens willen uitleggen hoe je dit doet ?
Dus: de Vista upgrade bestellen bij Buhl, niet in het bezit zijn van een visa- of mastercard maar wel kunnen betalen via paypal ?
Voor zover ik het weet kun je bij PayPal ook een creditcard regelen.

Dat bedoelde ik ermee.

dusty63
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2007 15:11

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door dusty63 »

Ik heb de zelfde problemen.

Ik heb via de creditcard van mijn zwager geprobeerd om vista te bestellen.
Alles ingevult en dan moet er betaald worden dus creditcard gegevens ingevoerd en dan gebeurt er niets meer, de betalling wordt gewoon niet voltooid.
Meerdere keren geprobeert maar helaas geen resultaat.
Toen een mail naar medion gestuurd over dat het niet lukt met de betaling met de creditcard ,echt ik heb alles uitgelegt en netjes gevraagd of er geen andere betalings mogelijkheden waren.
Het antwoordt was je raad het al Nee.
Weer met de creditcard van mijn zwager geprobeerd en het lukte nog steeds niet.
De telefoon gepakt en medewerker gevraagt wat er aan de hand was omdat de betaling niet gaat en alles weer van a tot z uitgelegt ,creditcard van mijn zwager enz, enz,.
Toen zei de medewerker dat er met de site problemen waren en dat ze ermee aan het werk waren.Ik moest het later maar weer proberen.
Zo gezegt zo gedaan maar tot op heden nog geen betaling kunnen verrichten.Dus voor mij nog steeds geen vista.

Maar ik blijf proberen

Jeroen B
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 feb 2007 12:43

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door Jeroen B »

Ik probeer nu al een maand op de Medion website om de vista upgrade aan te vragen maar nog steeds krijg ik de melding "invalid"als ik mijn COA en Serienummer opgeef.

De helpdesk heeft maar 1 advies en dat is "blijven proberen"

Tot je 'n ons weegt denk ik.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door magel725 »

Upgrades zijn pas vanaf de 30ste aan te vragen, dus nog maar 9 dagen. Medion is bezig met het systeem goed in te stellen aangezien ze de datum er verkeerd hebben ingezet en de serienummers niet overeenkwamen. Ze zijn er mee bezig.

Jeroen B
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 feb 2007 12:43

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door Jeroen B »

@ Magel 725 :Hoe kom je aan die informatie ??

Antigoon
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 jan 2006 10:46

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door Antigoon »

IkbenIk vermelde in dit draadje dat Office 2007 standaard onderdeel zou zijn van Vista. Dit is echter, ik zou bijna zeggen uiteraard, niet het geval. Microsoft gaat zijn beide melkkoetjes niet tesamen voor 1 prijsje aanbieden.

Welke versie van Vista je ook koopt (zelf heb ik nu Ultimate), als je ook Office 2007 wilt hebben zal je deze apart moeten aanschaffen.

Antigoon

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door magel725 »

Ja je moet de volledige versie aanschaffen. Maar er zit bij elke versie een trial van 30 dagen van office. Dat had je zelf ook kunnen lezen.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door magel725 »

@ Magel 725 :Hoe kom je aan die informatie ??
Ik werk zowel voor als achter de schermen met IT bedrijven en de retail. Zodoende krijg ik ook dit soort info.

ikbenik

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door ikbenik »

IkbenIk vermelde in dit draadje dat Office 2007 standaard onderdeel zou zijn van Vista. Dit is echter, ik zou bijna zeggen uiteraard, niet het geval. Microsoft gaat zijn beide melkkoetjes niet tesamen voor 1 prijsje aanbieden.


Dat heb ik helemaal niet gezegd!

Het blijven twee aparte pakketten!

Alleen wordt Office 2007 standaard bij de installatie van Vista ook geïnstalleerd.
Dus een OEM office is dus géén aparte installatiemedium.

Op de installatie DVD van Vista staat ook de installatie van office.

Je hebt mijn verhaal niet goed gelezen!

Jeroen B
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 feb 2007 12:43

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door Jeroen B »

Zojuist een mail ontvangen van Medion met daarin de melding dat er vanuit Medion contact is geweest met Buhl en dat nu de problemen binnen twee dagen opgelost zullen zijn zo staat in de mail.

Ik ben heel erg benieuwd of het inderdaad opgelost zal zijn.

Jeroen B
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 feb 2007 12:43

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door Jeroen B »

Het is niet te geloven...eindelijk zijn mijn COA nummer en serienummer geacepteerd maar nu kan ik alleen kiezen voor de duitse versie van Windows Vista......

Weer contact opgenomen met de helpdesk en die gaan het melden aan Buhl....zal wel weer een maand gaan duren.

Lang leve Medion !!

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door magel725 »

Ten eerste is dat systeem pas sinds 30 januari in gebruik, dus maar amper 9 dagen. Ten tweede zijn ze er mee bezig en wordt het z.s.m. opgelost. Als je gewoon een weekje wacht en het dan nog eens doet dan werkt het gewoon in één keer.

Jeroen B
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 feb 2007 12:43

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door Jeroen B »

@magel725:

Aangezien je de vorige keer ook gelijk had hoop dat je dat nu ook weer hebt.
Je vraagt min of meer een beetje begrip voor Medion maar het is als klant ook niet leuk om iedere keer naar de klantenservice te moeten bellen en dan maar weer moeten afwachten wanneer het wordt opgelost.
Wat me ook opvalt is dat ze bij de Medion helpdesk minder info hebben dan jij. Ik ben daar erg verbaasd over.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door magel725 »

Voor Medion hoef je geen begrip te hebben, aangezien het nogal slordig is dat ze het niet op orde hebben vanaf de dertigste januari. Ze hadden het beter vooraf beter kunnen testen. Maar goed, dit is gebeurd en het heeft niet veel zin om jezelf druk te maken om iets dat je niet kunt veranderen.

Ze zijn er nu achter de schermen hard mee bezig om e.e.a. goed te zetten (en uitgebreid te testen) en dat zal spoedig in orde zijn. Het beste kun je het gewoon over een weekje nog eens proberen. Dan hoef je je ook niet te ergeren als je voor de zoveelste keer belt of op de website klikt en het niet, of half, lukt. Die paar extra dagen maakt toch niet zoveel uit, zeker niet omdat de upgrade toch gratis is.

@noniem
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2007 23:22

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door @noniem »

Ook op 29/11/06 een Medion pc bij Aldi gekocht en kom in aanmerking voor de upgrade van Windows Vista Home Premium. Tenminste dat staat toch op de voucher vermeld. Enkel de transportkost € 19,95 dient betaald te worden. Voor mij geen probleem, want dit is een schijntje van wat de upgrade eigenlijk kost. Ook ik ben niet in bezit van Visa of Mastercard om principiële reden, waardoor mij de mogelijkheid wordt ontnomen om een upgrade te bestellen.
Medion geeft dan aan dat zij er niks aan kunnen doen omdat dit de betalingsvoorwaarden van Buhl zijn. Nou dit vind ik dus lekker goedkoop er vanaf maken ... Dan maar geprobeert bij Micrsosoft afdeling upgrade. Die nemen hiervoor Moduslink in de arm. Uiteindelijk kreeg ik te horen om via speciale link te bestellen, wat denk je ... staat medion (of Aldi) er niet tussen als reseller. Begrijpelijk omdat die via hun eigen partner (Buhl) de upgrades afhandelen.
De mevrouw van moduslink zei nog wel in geval het niet mocht lukken terug contact te nemen met hun. Dit is dus gewoonweg niet meer mogelijk! Je komt dan terecht in een telefooncentrale en welke optie je ook kiest je krijgt enkel info van een ingeblikte Frits die steeds verwijst naar links op internet, maar iemand spreken via de telefoon is er niet meer bij ....
Moraal van het verhaal: als je geen visa / mastercard hebt kun je de upgrade op je buik schrijven .... Tenzij iemand een oplossing heeft ?
Dacht toch mijn inziens genoeg te hebben ondernomen afgelopen weken. Ook ga ik Aldi waar ik tenslotte de pc heb gekocht mijn verhaal doen. Zij hebben mij tenslotte een pc verkocht MET een upgrade die ik nog niet heb!

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door magel725 »

Ja, ik heb de oplossing zoals ik die al een paar keer heb gezegd.

Haal een gratis credit card bij je bank en je kunt dan de update bestellen. Aan het einde van de maand wordt dan het bedrag afgeschreven en zeg je de kaart eventueel meteen weer op.

Dat kost én veel minder moeite, én je hebt de update. Een credit card zal wel eng zijn, maar het is gewoon een pinpas met een langer nummer en het duurt 30 dagen langer voordat het geld van je huidige rekening wordt afgeschreven. Meer is het niet en het is een kleine moeite om de kaart te halen om daar even één keer Vista mee te betalen.
Zij hebben mij tenslotte een pc verkocht MET een upgrade die ik nog niet heb!
Dat is niet juist. Ze hebben de pc verkocht met de mogelijkheid tot upgraden via een ander bedrijf. Voor het produkt zelf is de Aldi verantwoordelijk; ook wettelijk. Voor de upgrade zijn ze dat niet.

Jeroen B
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 feb 2007 12:43

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door Jeroen B »

Eindelijk heb ik nu vandaag bij Buhl de Vista upgrade kunnen bestellen. Eerst kon ik alleen kiezen voor een Duitstalige versie maar dit is sinds gisteren aangepast.

Ik heb speciaal voor deze upgrade een creditkaart aangeschaft.

Nu maar afwachten wanneer de DVD binnen is want op de website stond dat ze vanaf eind februari weer gaan verzenden en dat het vanaf dat moment nog 4 tot 6 weken kon duren.

Ik koop dus nooit meer een pc met Windows upgrade…volgende keer wacht ik wel tot het zover is…van te voren verwacht je dat het bestellen van zo’n upgrade snel en makkelijk gaat. Maar het blijkt allemaal zeer slecht geregeld te zijn. Alles duurt ontzettend lang en er zijn er veel onduidelijkheden en misverstanden. Ook bij Medion waren de medewerkers zeer slecht op de hoogte over het hoe en wat van de Vista upgrade.
Omdat een creditkaart niet voor iedereen te krijgen is (toetsing BKR en salaris) en er niets hierover op de Medion website stond vermeld vindt ik dit helemaal een slechte service naar de klant.

Voor de volledigheid: Ik heb mijn pc gekocht bij Medionshop en niet bij de aldi

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door magel725 »

Het is dan ook een gratis upgrade. Een extratje dus. Dat dat iets langer duurt dan wanneer je iets volledig koopt moet niet zo'n ramp zijn.

Gesloten