hey allemaal....
Ik heb een vraag:
Ik heb vorig jaar bij een particulier een Rottweiler puppy gekocht, deze mensen hebben zelf de ouder dieren. (zonder stamboom)
Nu blijkt dat mijn hond van 7 maanden zware HD heeft...
morgen word hij geopereerd en ze gaan een Drievoudige Bekken Osteotomie uitvoeren.
Maar???? wat kan ik op de fokker verhalen?
er is een koopovereenkomst getekend.
Maar wat als hij moeilijk doet?
Wat zijn de rechten en plichten?
Groetjes Nena.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] rechten en plichten
Re: rechten en plichten
als je een koop overeenkomst heb of heeft staat er ook in hoe lang je naar een tijd nog kan verhalen (garantie) zo ja zal ik met een rot gang naar de fokker gaan en dit vehalen want als je een goed fokker heb mogen ze geen zware hd hebben maar omdat het zonder stamboom is zal ik dit eigenlijk niet vertrouwen ik hoop dat u het snap.
vriendelijke groet corin
vriendelijke groet corin
Dit staat er in de koopovereenkomst:
De kosten van medische behandeling worden door verkoper vergoed tot een maximum van 200 euro indien zich binnen een termijn van 12 maanden na de geboorte ernstige erfelijke gebreken bij de hond openbaren.
Mochten na het oordeel van een dierenarts, zich erfelijke afwijkingen openbaren binnen de hiervoor genoemde termijn die het leven van de hond verder onmogelijk maken, zal de verkoper de totale
koopsom (minus evt. reeds vergoede behandelingskosten) aan koper terugbetalen.
Inmiddels is zijn die mensen ingelicht, en zouden nog wat van hun laten horen.
Groetjes Nena.
De kosten van medische behandeling worden door verkoper vergoed tot een maximum van 200 euro indien zich binnen een termijn van 12 maanden na de geboorte ernstige erfelijke gebreken bij de hond openbaren.
Mochten na het oordeel van een dierenarts, zich erfelijke afwijkingen openbaren binnen de hiervoor genoemde termijn die het leven van de hond verder onmogelijk maken, zal de verkoper de totale
koopsom (minus evt. reeds vergoede behandelingskosten) aan koper terugbetalen.
Inmiddels is zijn die mensen ingelicht, en zouden nog wat van hun laten horen.
Groetjes Nena.
Heb je al iets gehoord?
Ik vind wel dat ze zich er goedkoop vanaf maken met 200 euro.
En ja erfelijke afwijkingen,hd kan erfelijk zijn maar je hebt geen bewijs hoe de ouders in elkaar zitten omdat daar geen stamboom van is.
Ik vind wel dat ze zich er goedkoop vanaf maken met 200 euro.
En ja erfelijke afwijkingen,hd kan erfelijk zijn maar je hebt geen bewijs hoe de ouders in elkaar zitten omdat daar geen stamboom van is.
Nee... ik heb nog niets gehoord.
Volgens de DA stelt zo'n koopovereenkomst niet veel voor.
Het is een erfelijke afwijking, ze hadden van te voren hun honden goed moeten laten controleren en is het helemaal te verhalen bij de fokker.
Ik weet het nog niet zeker en ben nog druk aan het info-en.
Groetjes Nena.
Volgens de DA stelt zo'n koopovereenkomst niet veel voor.
Het is een erfelijke afwijking, ze hadden van te voren hun honden goed moeten laten controleren en is het helemaal te verhalen bij de fokker.
Ik weet het nog niet zeker en ben nog druk aan het info-en.
Groetjes Nena.