ik heb de fout gemaakt met ryanair goedkoop op vakantie te gaan naar malaga.
Heenreis ging vlekkeloos, maar tijdens voordat we konden inchecken om terug te gaan naar charleroy hebben ze, toen we al in de rij stonden, de vlucht gecanceld (FR1929 op 1-2-07). Volgens hun door dikke mist, maar andere maatschappijen landen er wel gewoon.
We kregen een brief waarin stond dat we het reserveringsnummer moesten bellen, dit bleek foutief te zijn dus daar sta je dan. Nouja, om een lang verhaal kort te maken.
in die brief stond ook dat we een refund konden krijgen voor de niet gekregen vlucht (want wij zijn natuurlijk met een andere maatschappij teruggekomen (transavia(Y)). Dit zou schriftelijk moeten gebeuren, maar ik vind nergens, maar dan ook werkelijk nergens een adres of email of ook maar iets anders dan een telefoonnummer van 45cent per minuut voor reserveringen. Schijnbaar gaat er bij ryanair nooit wat mis.
weet iemand misschien hoe ik mijn refund kan krijgen, want ik weet het niet meer.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hoe ryanair te bereiken
Re: hoe ryanair te bereiken
dit heb ik gevonden op hun site:
Nadat u hebt gevlogen
Als u met Ryanair hebt gevlogen en een klacht heeft, kunt u ons een brief schrijven met de volgende informatie:
BEVESTIGINGSNUMMER (bijv. ABC123) - Wij kunnen geen klachten verwerken zonder deze
volledige vluchtgegevens - datum/routes
Passagiersnamen
Richt uw brief aan een van de volgende afdelingen:
Voor klachten
Customer Services Dept
Ryanair Head Office
Dublin Airport
Co Dublin – Fax +353 1 8121230
Voor EU261 Klachten betreffende annulering en vertraging
Afd. EU passagiercompensatie
Ryanair Head Office
Dublin Airport
Co Dublin
Voor vergoedingen - Geannuleerde vluchten
Ryanair Refunds Dept
Ryanair Head Office
Dublin Airport
Co Dublin
Baggage Claims - Schade/Beschadigd/Zoek
Baggage Claims Department
Ryanair Head Office
Dublin Airport
Co Dublin
U moet bij uw bagage claim de volgende items meesturen:
Het Property Irregularity Rapport (Bagageformulier) dat u van het personeel op de luchthaven hebt gekregen bij het indienen van een bagage claim
Uw vluchtbevestigingsnummer (bijv. ABC123)
Kopieën van alle relevante bonnen
Alle correspondentie met de klantenservice wordt ALLEEN in de Engelse taal geaccepteerd.
Passagiers wordt geadviseerd alleen kopieën te verzenden omdat originele documenten niet worden teruggestuurd.
Wij reageren, zoals staat vermeld in ons klantenhandvest, met een e-mailbericht naar het e-mailadres dat bij het maken van de reservering is opgegeven.
hopelijk heb je hier wat aan!
Nadat u hebt gevlogen
Als u met Ryanair hebt gevlogen en een klacht heeft, kunt u ons een brief schrijven met de volgende informatie:
BEVESTIGINGSNUMMER (bijv. ABC123) - Wij kunnen geen klachten verwerken zonder deze
volledige vluchtgegevens - datum/routes
Passagiersnamen
Richt uw brief aan een van de volgende afdelingen:
Voor klachten
Customer Services Dept
Ryanair Head Office
Dublin Airport
Co Dublin – Fax +353 1 8121230
Voor EU261 Klachten betreffende annulering en vertraging
Afd. EU passagiercompensatie
Ryanair Head Office
Dublin Airport
Co Dublin
Voor vergoedingen - Geannuleerde vluchten
Ryanair Refunds Dept
Ryanair Head Office
Dublin Airport
Co Dublin
Baggage Claims - Schade/Beschadigd/Zoek
Baggage Claims Department
Ryanair Head Office
Dublin Airport
Co Dublin
U moet bij uw bagage claim de volgende items meesturen:
Het Property Irregularity Rapport (Bagageformulier) dat u van het personeel op de luchthaven hebt gekregen bij het indienen van een bagage claim
Uw vluchtbevestigingsnummer (bijv. ABC123)
Kopieën van alle relevante bonnen
Alle correspondentie met de klantenservice wordt ALLEEN in de Engelse taal geaccepteerd.
Passagiers wordt geadviseerd alleen kopieën te verzenden omdat originele documenten niet worden teruggestuurd.
Wij reageren, zoals staat vermeld in ons klantenhandvest, met een e-mailbericht naar het e-mailadres dat bij het maken van de reservering is opgegeven.
hopelijk heb je hier wat aan!
Re: hoe ryanair te bereiken
en dit nummer kan je bellen:
Nederland 09 00 20 22 184
Nederland 09 00 20 22 184
Re: hoe ryanair te bereiken
dit nummer heb ik gebeld a 45cent/min, toen werdt mij verteld dat ik een ander nummer moest bellen a 70cent/min, we blijven niet bezig.
Dit bovenstaande stukje heb ik ook gezien, maar hier staat nog steeds geen adres waar ik mijn brief heen kan sturen. Alleen faxen.
Dit bovenstaande stukje heb ik ook gezien, maar hier staat nog steeds geen adres waar ik mijn brief heen kan sturen. Alleen faxen.
Re: hoe ryanair te bereiken
Ik lees vanmorgen toevallig op internet dat ze besloten hebben om een route te schrappen. Die route is ook niet meer te boeken. het gaat om marrakesh-girona.
Maar ik heb een vlucht geboekt op die route! en....Heb nog geen email ontvangen en ook op de site, bij het bekijken van mijn boeking, blijkt niet dat de vlucht gecancelled is of wordt, terwijl het persbericht al 2 dagen oud is.
Na een beetje spitten lijkt het erop dat een luchtvaartmaatschappij in de EU tot 2 weken vóór vertrek vluchten mag annuleren zonder opgaaf van reden. Die termijn van 2 weken had ik liever wat langer gezien.
Maar ik heb een vlucht geboekt op die route! en....Heb nog geen email ontvangen en ook op de site, bij het bekijken van mijn boeking, blijkt niet dat de vlucht gecancelled is of wordt, terwijl het persbericht al 2 dagen oud is.
Na een beetje spitten lijkt het erop dat een luchtvaartmaatschappij in de EU tot 2 weken vóór vertrek vluchten mag annuleren zonder opgaaf van reden. Die termijn van 2 weken had ik liever wat langer gezien.
Re: hoe ryanair te bereiken
probeer nu je geld maar eens terug te krijgen.
Re: hoe ryanair te bereiken
Het gaat me meer om het feit dat ze ''zomaar.. tot 2 weken voor vertrek kunnen annuleren. Tot 2 dagen terug kon je de route nog boeken, maar om duidelijk commerciele redenen heeft Ryanair de route geschrapt.
En ze doen ook geen moeite om mij dat gelijk mee te delen. Ze hebben toch tijd zat.
Het lijkt of Ryanair gewoon binnen de wetgeving blijft: zet een paar routes in de verkoop, de route(s) die onder verwachting blijven qua verkoop gooi je er weer uit, simpel. Bovendien moeten de klanten zelf hun geld terugvragen.
Deze route zou pas beginnen vanaf eind maart en was sinds 1.5 maand te boeken
Dit gedrag vraagt natuurlijk weer een aanpassing van de europese wetgeving ten gunste van klanten.
Verder had ik tot op heden geen klachten over ryanair. een stuk of 5 keer mee gevlogen, goedkoop, op tijd, snel instappen etc
En ze doen ook geen moeite om mij dat gelijk mee te delen. Ze hebben toch tijd zat.
Het lijkt of Ryanair gewoon binnen de wetgeving blijft: zet een paar routes in de verkoop, de route(s) die onder verwachting blijven qua verkoop gooi je er weer uit, simpel. Bovendien moeten de klanten zelf hun geld terugvragen.
Deze route zou pas beginnen vanaf eind maart en was sinds 1.5 maand te boeken
Dit gedrag vraagt natuurlijk weer een aanpassing van de europese wetgeving ten gunste van klanten.
Verder had ik tot op heden geen klachten over ryanair. een stuk of 5 keer mee gevlogen, goedkoop, op tijd, snel instappen etc