Na een stageperiode van 6 maanden in Schotland wilde ik met Easyjet weer terugvliegen naar Nederland. Gelukkig had ik al ruim op tijd geboekt zodat ik nog maar een bedrag van +/- 45 euro hoefde te betalen om terug te vliegen. Een mooi prijsje voor een student.
Aangezien ik veel bagage had (souvenirs en afscheidscadeautjes van collega's) had ik te veel bagage en besloot ik via de website van Easyjet een extra koffer te reserveren. Ik kreeg een bevestiging waarop stond; mee te nemen koffers: 2. Onderaan de bevestiging stond nog eens extra uitgelegd dat met maximaal 20 kilo in de koffer mee mag nemen, Ik ging er vanuit dat ik dan 2x 20 kilo mee mocht nemen.
(staat nergens het woord: lege koffer, achteraf schijnt dus zo te zijn dat je je bagage kunt verdelen over twee koffers maar in totaal nog steeds maar 20 kilo mag meenenem. Voor mij leek het duidelijk zo te zijn dat ik twee koffers inclusief inhoud mocht meenemen, aangezien ryanair voor ongeveer het zelfde bedrag wel een volle koffer laat boeken.)
Enigzins balend dat ik net afscheid had genomen van vrienden van me in Schotland, heb ik me ingechecked bij de balie van Easyjet. Ik had twee koffers bij die beide net iets over de 20 kilo waren en was me er dus al van bewust dat ik misschien wel iets bij moest gaan betalen voor mijn bagage als de persoon achter de balie dit opmerkte. Jawel, de persoon vraagt me of ik me ervan bewust ben dat ik wat bij moet betalen. Ik maak er nog een grapje van en zeg, 'jah hoor, ik moet wel, ik ga terug naar huis'. De man stuurt mijn bagage via de band naar achteren door en handeld alles verder af. Dan zegt hij; u moet nog een extra bedrag van 170 pond betalen. Ik schrik me rot en ik vertel hem dat het niet klopt en laat hem de bevestiging zien waarop staat dat ik in totaal 2 koffers mee mocht nemen. Hij stuurt me weg en laat me niet met hem praten, hij heeft het te druk met inchecken. Ik mag dan dus naar de Customer Desk om het daar verder af te handelen. Mensen om mij heen zien wat er gebeurd en bieden aan om een koffer van mij mee te nemen, aangezien sommige geen koffer bij zich hebben. Dit is geen optie. Ook de koffers kunnen niet meer terug gehaald worden. Ik sta voor het blok.
Ik spreek met een dame achter de balie en die legt me enkel uit hoe de regels zijn en terwijl ik met haar sta te praten en probeer uit te leggen hoe ik het geboekt heb, wordt ze gebeld en neemt ze simpelweg de telefoon op. Ik noteer haar naam en betaal het bedrag zodat ik tenminste naar huis kan waar ik door mijn familie opgehaald wordt. Dit zou een dag moeten zijn waarbij ik zou moeten genieten van mijn thuiskomst.
Achteraf stuur ik meerdere mailtjes richting EasyJet waarin ik hun uitleg waarom ik zo geboekt heb en of zij er nog iets aan konden doen. Het was uiteindelijk voor mij heel goedkoop geweest om terug te reizen als ik twee stoelen geboekt had. Dat scheelde me dan een bedrag van 130 pond! Sterker nog; ik had met vier vrienden terug kunnen reizen met ieders een eigen koffer mee en hield ik er nog aan over.
Van Easyjet kreeg ik enkel te horen wat de regels zijn bij Easyjet en zij vonden dat zij mij hier voldoende mee hadden ingelicht. Voor mij een rot einde van mijn stage en heeft me een hoop geld gekost.
Ik vraag me af of Easyjet niet beter onder de naam Teasyjet verder kan gaan, zij hebben meerdere keren de mogelijkheid gehad mij een service te verlenen, maar dat zat er niet in. Sterker nog, zij hebben nog extra zout in de wond gegooid door me op deze wijze te woord te staan. Ik had geen poot om op te staan, want ik moest naar huis en koffers waren al in het vliegtuig. Zij verdienen van mij dus zeer zeker een koude douche.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Easyjet = Teasyjet??
Re: Easyjet = Teasyjet??
Ik vind over het algemeen de low cost carriers wel prettig. Tot op heden kijk ik voor het boeken de regels héél goed na. Dat heb jij een beetje nagelaten. En persoonlijk service, daar is toch geen geld meer voor, tegenwoordig? Wat betreft de sites en mogelijkheden daarvan, prefereer ik easyjet boven ryanair
Je zal wel een vriendelijk standaardbriefje hebben ontvangen met zoiets van ''dat zijn de regels''?
Ik zal ook nog weleens een blunder begaan met iets wat ik niet goed gelezen heb. Ik hoop dat ik er geen 170 pond voor moet betalen.
Als je 22 bent, zal je dit soort fouten in de toekomst niet meer maken waarschijnlijk
Je zal wel een vriendelijk standaardbriefje hebben ontvangen met zoiets van ''dat zijn de regels''?
Ik zal ook nog weleens een blunder begaan met iets wat ik niet goed gelezen heb. Ik hoop dat ik er geen 170 pond voor moet betalen.
Als je 22 bent, zal je dit soort fouten in de toekomst niet meer maken waarschijnlijk
Re: Easyjet = Teasyjet??
Easyjet kunt u niets verwijten. U merkt zelf terecht op "ik had geen poot om op te staan". Dat klopt.
U zegt: "Onderaan de bevestiging stond nog eens extra uitgelegd dat met maximaal 20 kilo in de koffer mee mag nemen". Ik durf te wedden dat dat er niet letterlijk zo stond....
Koude douche niet terecht. Wat hebt u er van geleerd op weg naar volwassenheid?
U zegt: "Onderaan de bevestiging stond nog eens extra uitgelegd dat met maximaal 20 kilo in de koffer mee mag nemen". Ik durf te wedden dat dat er niet letterlijk zo stond....
Typisch voorbeeld van 'naar jezelf toeredeneren' i.p.v. de hand in eigen boezem te steken. Aanname na aanname na aanname.Ik ging er vanuit dat ik dan 2x 20 kilo mee mocht nemen.
(staat nergens het woord: lege koffer, achteraf schijnt dus zo te zijn dat je je bagage kunt verdelen over twee koffers maar in totaal nog steeds maar 20 kilo mag meenenem. Voor mij leek het duidelijk zo te zijn dat ik twee koffers inclusief inhoud mocht meenemen, aangezien ryanair voor ongeveer het zelfde bedrag wel een volle koffer laat boeken.)
Koude douche niet terecht. Wat hebt u er van geleerd op weg naar volwassenheid?