Dus als je een keuken koopt, ze een tekening maken (want pas daarna willen ze een prijs geven) en je vindt die prijs te hoog dan mag je niet naar een andere zaak omdat de eerste zaak immers de tekening heeft gemaakt? Wat een onzin zeg
Natuurlijk wel, dié klanten zijn ook bij mij van harte welkom. Klanten die langskomen en open kaart spelen zijn zelfs heel erg welkom. Ik ben ook open tegen mijn klanten: klanten krijgen bij mij een gespecificeerde offerte, mét tekening mee + de netto prijs. Onderhandelen doe ik niet.
Waar het mij om gaat is die klant die met alleen maar de prijs als "wapen" via email, zonder de moeite te nemen een bedrijf te bezoeken, uiteindelijk de order neerleggen voor de eerste de beste die 100 euro onder z'n laagste prijs duikt.
Dáár heb ik totaal geen respect voor. Ga dan gewoon meteen naar Ikea of de bouwmarkt.
Mensen die mj of mijn bedrijf niet kennen en een vaag mailtje sturen om "even" de laagste prijs te mailen kunnen wat mij betreft de boom in.
60% van mijn klanten komt bij mij door mond-tot-mond reclame, gewoon omdat we op een fatsoenlijke wijze keukens leveren met persoonlijke aandacht voor de klant voor een fatsoenlijke prijs, zonder fake-kortingen of nepacties.