goede adviezen hoe om te gaan met dit soort mails?Geachte heer/mevrouw,
Wij zijn op zoek naar een nieuwe keuken en hebben al een groot aantal keukenzaken bezocht in Nederland en in Duitsland.
Nu ben ik via via op uw bedrijf gewezen en ben geintresseerd om eea uit te laten rekenen door uw.
Alleen heb ik niet zo’n zin om weer een hele exercitie te volgen waaruit aan het einde van de rit blijkt dat deze voor niks is
geweest. Daar wij al weten wat wij willen en eea kort uitgeschets hebben vraag ik u daarom via deze weg om een indicatie
van het gevraagde op te geven (wanneer mogelijk). Uiteraard begrijp ik dat dit niet exact opgegeven kan worden, maar het geeft
mij wel een richtlijn waarmee ik kan besluiten om langs te komen.
Diverse aanbiedingen heb ik al gekregen en deze schommelen vanaf 4500 tot 8000 euro. (alles inclusief montage en apparatuur)
Qua apparatuur mag het van mij whirlpool of vergelijkbaar merk zijn.
Bijgaand vind u een tekening met de maten en de plaatsingen.
Hierbij de toelichting van de nummers die hierop vermeld staan:
1. vaatwasserkast 60cm Breed
2. Spoelbak kast met vierkante spoelbak en 1 greeps kraan. 60 cm Breed
3. hoekkast met carroussel 90cm
4. Ladekast met 3 lades 80cm breed
5. inbouwkast voor combimagnetron 60 cm breed
6. onderkast met 2 deuren 80 cm breed
7. apothekerskast +/- 2 meter hoog , 40 cm breed
8. koelvriescombinatiekast +/- 2 meter hoog , 60 breed
Apparatuur:
Vaatwasser half geïntegreerd
Combimagnetron
Keramische kookplaat 4 pits.(eventueel met zones)
Afzuigkap (model zie foto) 90 cm breed
Koel / Vriescombinatie met minimaal 3 vriesladen
Qua bovenkasten moeten de volgende kasten erbij komen:
2 dichte kasten 70cm hoog, 50cm breed
1 kast met glas erin 120cm breed (eventueel met 2 deurtjes)
Het blad wat erop moet komen is gewoon een standaard werkblad met een donker “hout” motief.
Kleur + uitvoering is vanille kleurig met een kader.
Mochten er nog aanvullende vragen o.i.d. zijn dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
xxxxx (naam geëdit ivm privacy)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] het moet niet veel gekker worden...
-
het moet niet veel gekker worden...
vanmorgen kreeg ik op de zaak onderstaande mail binnen:
Re: het moet niet veel gekker worden...
Ik zou hem vriendelijk bedanken voor het sturen van de mail en direct aangeven dat wij zo geen offertes maken. Is duidelijk een klant die voor 10 euro minder bij de buren koopt.
Komt bij dat deze klant al bij meerdere zaken is langsgeweest maar schijnbaar de prijs van 4500 euro nog te hoog vindt ??
Je wilt als verkoper graag je waar laten zien om de klant zo te overtuigen om voor jouw zaak te kiezen
Is duidelijk, deze klant wilt geen keuken maar een aanrechtblok.
( Overigens maken wij wel eens zo offertes, maar dan praten we over andere bedragen en meestal zijn de aanvragers dan uit het buitenland.
Komt bij dat deze klant al bij meerdere zaken is langsgeweest maar schijnbaar de prijs van 4500 euro nog te hoog vindt ??
Je wilt als verkoper graag je waar laten zien om de klant zo te overtuigen om voor jouw zaak te kiezen
Is duidelijk, deze klant wilt geen keuken maar een aanrechtblok.
( Overigens maken wij wel eens zo offertes, maar dan praten we over andere bedragen en meestal zijn de aanvragers dan uit het buitenland.
Wat te denken aan een aanbestedingsite. (als deze bestaat) Hier mogen ondernemers een offerte uitbrengen waar klanten een opdracht te bieden hebben. Voorbeeld. europese aanbestedingen.
De ondernemer onderbouwt zijn bedragen, aftersales en kwaliteitseisen. Daarna volgt de persoonlijke ontmoetingen waarbij m.i goed gevoel en betrouwbaarheid een belangrijke factor moet zijn. Ik weet niet of in Nederland een soort keuken/badkamer meubel bemiddelaar bestaat. Denk aan de werkwijze v/e makelaar met een zoekopdracht. Ondernemers zullen hiermee niet echt blij zijn maar de consument wel. En wat heeft een eerlijk betrouwbaar ondernemer te vrezen als hij beweert altijd de laagste in prijs te zijn.
De ondernemer onderbouwt zijn bedragen, aftersales en kwaliteitseisen. Daarna volgt de persoonlijke ontmoetingen waarbij m.i goed gevoel en betrouwbaarheid een belangrijke factor moet zijn. Ik weet niet of in Nederland een soort keuken/badkamer meubel bemiddelaar bestaat. Denk aan de werkwijze v/e makelaar met een zoekopdracht. Ondernemers zullen hiermee niet echt blij zijn maar de consument wel. En wat heeft een eerlijk betrouwbaar ondernemer te vrezen als hij beweert altijd de laagste in prijs te zijn.
???En wat heeft een eerlijk betrouwbaar ondernemer te vrezen als hij beweert altijd de laagste in prijs te zijn.
Ging het daar over ?
Wij zijn absoluut niet de goedkoopste
Luister maar naar Scara.
Ga nog meer zaken af.
Het kost alleen maar jouw tijd.
Ga nog meer zaken af.
Het kost alleen maar jouw tijd.
Wat is er op tegen om netjes via dit "nieuwe" medium een offerte aan te vragen?
-Omdat de wensen van de klant al direct duidelijk zijn, zal het maken van een passende aanbieding voor de verkoper korter duren dan bij een winkelbezoek.
-De offerte kan gemaakt worden op elk tijdstip. (rustige uurtjes, tussen gewone winkelklanten door etc)
-Omdat de wensen van de klant al direct duidelijk zijn, zal het maken van een passende aanbieding voor de verkoper korter duren dan bij een winkelbezoek.
-De offerte kan gemaakt worden op elk tijdstip. (rustige uurtjes, tussen gewone winkelklanten door etc)
Een klant die u netjes om een offerte vraagt, wat is het probleem?
Buitengewoon onbeschoft trouwens, om de correspondentie met uw klantenkring op internet te publiceren!
Buitengewoon onbeschoft trouwens, om de correspondentie met uw klantenkring op internet te publiceren!
-
Hoi Bertuss, er is geen probleem als een klant NETJES om een offerte vraagt. Deze klant vraagt meedere offertes, maar heeft wel de tekening in een winkel laten maken en gaat dan met deze offerte eenvoudig naar een andere zaak en vraagt daar of de eindprijs lager kan.
Als grappig voorbeeld: koop een krop sla bij de Aldi en ga naar de Albert Heijn en vraag waarom die sla daar duurder is..........
Wel...het kopen van een keuken hoort niet ENKEL om de prijs te gaan maar ook om de kwaliteit en service. Klanten die alleen voor een prijs gaan verkoop ik geen keuken aan om dat dit de moeite niet is die gaan maar afdingen bij een keten. Ik lever waar naar het geld. En als een klant zomaar duizenden euro's wil uitgeven aan de Laagste bieder vind ik dat ook niet verstandig...........
Als grappig voorbeeld: koop een krop sla bij de Aldi en ga naar de Albert Heijn en vraag waarom die sla daar duurder is..........
Wel...het kopen van een keuken hoort niet ENKEL om de prijs te gaan maar ook om de kwaliteit en service. Klanten die alleen voor een prijs gaan verkoop ik geen keuken aan om dat dit de moeite niet is die gaan maar afdingen bij een keten. Ik lever waar naar het geld. En als een klant zomaar duizenden euro's wil uitgeven aan de Laagste bieder vind ik dat ook niet verstandig...........
-
Buitengewoon onbeschoft trouwens, om de correspondentie met uw klantenkring op internet te publiceren!Buitengewoon onbeschoft trouwens, om de correspondentie met uw klantenkring op internet te publiceren!
zoals u ziet heb ik geen gegevens van deze 'klant' in het bericht opgenomen.
Bovendien zond deze 'klant' zijn eigen correspondentie met andere keukenbedriijven wél gewoon naar mij op. over onbeschoft gesproken....
Buitengewoon onbeschoft trouwens om iemand onbeschoft te noemen zonder die persoon te kennen. Of was Ú soms die 'klant'?......[/quote]
Het moet inderdaad niet gekker worden....eerst correspondentie met een klant hier neerzetten en bij commentaar door iemand daarop die
persoon ook nog eens afbekken(anders kan ik het echt niet noemen).
Kunt u(of iemand anders) mij melden voor welk bedrijf "Keukenkast" werkt? Ga ik daar zeker niet naartoe!
Voor een auto ga je toch ook naar meerdere bedrijven om navraag te doen over je inruilwaarde of mogelijke korting? Willen ze ook eerst precies weten welke opties je neemt. Dus als je een keuken koopt, ze een tekening maken (want pas daarna willen ze een prijs geven) en je vindt die prijs te hoog dan mag je niet naar een andere zaak omdat de eerste zaak immers de tekening heeft gemaakt? Wat een onzin zeg. Gelukkig heb ik andere ervaringen bij de aanschaf van onze badkamer. Gewoon een tekening maken, tekening meekrijgen, netjes nabellen en zelfs geen kosten als je er van af ziet. Dus....hebben wij al meerdere mensen naar dat bedrijf verwezen. Zo ga je om met potentiële klanten niet zoals "Keukenkast"!
persoon ook nog eens afbekken(anders kan ik het echt niet noemen).
Kunt u(of iemand anders) mij melden voor welk bedrijf "Keukenkast" werkt? Ga ik daar zeker niet naartoe!
Voor een auto ga je toch ook naar meerdere bedrijven om navraag te doen over je inruilwaarde of mogelijke korting? Willen ze ook eerst precies weten welke opties je neemt. Dus als je een keuken koopt, ze een tekening maken (want pas daarna willen ze een prijs geven) en je vindt die prijs te hoog dan mag je niet naar een andere zaak omdat de eerste zaak immers de tekening heeft gemaakt? Wat een onzin zeg. Gelukkig heb ik andere ervaringen bij de aanschaf van onze badkamer. Gewoon een tekening maken, tekening meekrijgen, netjes nabellen en zelfs geen kosten als je er van af ziet. Dus....hebben wij al meerdere mensen naar dat bedrijf verwezen. Zo ga je om met potentiële klanten niet zoals "Keukenkast"!
Koopman KAK dus. Geen stuiver te veel uit willen geven en wel als een vorst behandelt willen worden.
Zoveel mensen aan het werk zetten voor die rottige 4500 eurotjes, dat is onbeschoft
Oja in de tuin-branche
Zoveel mensen aan het werk zetten voor die rottige 4500 eurotjes, dat is onbeschoft
Goh, goed hoor meid, waar is dat anders dan ?zelfs geen kosten als je er van af ziet.
Oja in de tuin-branche
-
góh, jammer.....Kunt u(of iemand anders) mij melden voor welk bedrijf "Keukenkast" werkt? Ga ik daar zeker niet naartoe!
-
Natuurlijk wel, dié klanten zijn ook bij mij van harte welkom. Klanten die langskomen en open kaart spelen zijn zelfs heel erg welkom. Ik ben ook open tegen mijn klanten: klanten krijgen bij mij een gespecificeerde offerte, mét tekening mee + de netto prijs. Onderhandelen doe ik niet.Dus als je een keuken koopt, ze een tekening maken (want pas daarna willen ze een prijs geven) en je vindt die prijs te hoog dan mag je niet naar een andere zaak omdat de eerste zaak immers de tekening heeft gemaakt? Wat een onzin zeg
Waar het mij om gaat is die klant die met alleen maar de prijs als "wapen" via email, zonder de moeite te nemen een bedrijf te bezoeken, uiteindelijk de order neerleggen voor de eerste de beste die 100 euro onder z'n laagste prijs duikt.
Dáár heb ik totaal geen respect voor. Ga dan gewoon meteen naar Ikea of de bouwmarkt.
Mensen die mj of mijn bedrijf niet kennen en een vaag mailtje sturen om "even" de laagste prijs te mailen kunnen wat mij betreft de boom in.
60% van mijn klanten komt bij mij door mond-tot-mond reclame, gewoon omdat we op een fatsoenlijke wijze keukens leveren met persoonlijke aandacht voor de klant voor een fatsoenlijke prijs, zonder fake-kortingen of nepacties.
@ Keukenkast
Als je het een beetje fatsoenlijk had gespeeld, had je die man toch gewoon een keuken kunnen verkopen + de spin-off van weer een tevreden klant.
Hoeveel van dit soort aanvragen krijg je per dag binnen?
Als je het een beetje fatsoenlijk had gespeeld, had je die man toch gewoon een keuken kunnen verkopen + de spin-off van weer een tevreden klant.
Hoeveel van dit soort aanvragen krijg je per dag binnen?
Geachte heer Keukenkast,
Als u in het vervolg nou even een heel kort berichtje (kan ook een standaard-mail zijn) naar de klant terugstuurd, waarin u duidelijk maakt dat u op die manier geen zaken doet, is er toch niks aan de hand?
Als u in het vervolg nou even een heel kort berichtje (kan ook een standaard-mail zijn) naar de klant terugstuurd, waarin u duidelijk maakt dat u op die manier geen zaken doet, is er toch niks aan de hand?
-
Helemaal mee eens!!Mensen die mj of mijn bedrijf niet kennen en een vaag mailtje sturen om "even" de laagste prijs te mailen kunnen wat mij betreft de boom in.
@bertuss
Dus al die klagende mensen die hier hun gal spugen over de keukenbedrijven, deze bedrijven mogen dus wel met naam en toenaam genoemt worden?Buitengewoon onbeschoft trouwens, om de correspondentie met uw klantenkring op internet te publiceren!
Zaankanter,
Ik ben totaal, maar dan ook totaal met je eens.
En... Scara ik zou er niet teveel tijd aan besteden.
Ik ben totaal, maar dan ook totaal met je eens.
En... Scara ik zou er niet teveel tijd aan besteden.
@ Zaankanter.
U moet natuurlijk gewoon doen wat u goed dunkt. Als u het bijvoorbeeld professioneel vind om correspondentie met uw klantenkring op het internet te gooien, gaat uw goddelijke gang. Weet echter wel dat veel (lees: de meeste) consumenten geen zaken meer met u willen doen als zij bemerken hoe u met uw klantenkring omspringt. Ik tenminste niet.
Toegegeven: sommige consumenten zíjn gewoon irritante wezens die voor een duppie op de eerste rang willen zitten. Een slim zakenman speelt hier op in en zorgt ervoor dat hij tot zaken kan komen. Vakidioten gaan zitten kniezen bij hun omgeving (of op fora) omdat ze de zakelijke markt niet kennen en de harde manier van (onder)handelen niet kunnen verkroppen. Dat soort mensen kunnen beter voor een baas gaan werken.
U moet natuurlijk gewoon doen wat u goed dunkt. Als u het bijvoorbeeld professioneel vind om correspondentie met uw klantenkring op het internet te gooien, gaat uw goddelijke gang. Weet echter wel dat veel (lees: de meeste) consumenten geen zaken meer met u willen doen als zij bemerken hoe u met uw klantenkring omspringt. Ik tenminste niet.
Toegegeven: sommige consumenten zíjn gewoon irritante wezens die voor een duppie op de eerste rang willen zitten. Een slim zakenman speelt hier op in en zorgt ervoor dat hij tot zaken kan komen. Vakidioten gaan zitten kniezen bij hun omgeving (of op fora) omdat ze de zakelijke markt niet kennen en de harde manier van (onder)handelen niet kunnen verkroppen. Dat soort mensen kunnen beter voor een baas gaan werken.
-
Dit ga je krijgen als er van hardwerkende mensen wordt verwacht voor een prijsindicatie 3 uur uit te trekken....
Indien er transparantere prijzen waren was het voor de consument makkelijker vergelijken. Maar neen, eerst een lange zit en dan merken dat de prijs te hoog uitkomt. Dat is zonde van de tijd voor iedereen.
Als ik een ander product koop dan kijk ik ook in verschillende winkels.
Daar staan dan wel de prijzen bij.
Waarom kan dit niet in de keukenzaken????
Indien er transparantere prijzen waren was het voor de consument makkelijker vergelijken. Maar neen, eerst een lange zit en dan merken dat de prijs te hoog uitkomt. Dat is zonde van de tijd voor iedereen.
Als ik een ander product koop dan kijk ik ook in verschillende winkels.
Daar staan dan wel de prijzen bij.
Waarom kan dit niet in de keukenzaken????
-
heb ik ook gedaan....Geachte heer Keukenkast,