LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betalen voor je rekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
toedeledookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2007 14:08

betalen voor je rekening

Ongelezen bericht door toedeledookie »

is dit normaal,
ik kreeg een paar dagen geleden een brief van de rabobank met het volgende bericht.
omdat wij alleen een betaalrekening bij deze bank hebben moeten wij per 14 februari a.s. 2,5o euro per maand voor deze rekening gaan betalen. als je meerdere produckten hebt hoef je dit niet.
hoe klantvriendelijk is dit.
wat voor kosten heeft de bank dan....wij doen alles via internetbankieren.
Ik weet niet eens hoe het filiaal aan de binnenkant eruit ziet!!!

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: betalen voor je rekening

Ongelezen bericht door Byob »

Geloof dat ze u niet langer als klant wensen :shock:

€ 30,00 per jaar betalen voor een prive rekening is nou niet echt goedkoop te noemen.

Moet u daarnaast ook nog voor de pas betalen, of zit dat bij dit maandbedrag in?

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: betalen voor je rekening

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Op een betaal rekening verdienen ze ook geen cent, het zijn juist de overige producten waaraan verdiend wordt. Logisch dus dat ze dat in rekening gaan brengen, volgens mij doen bijna alle banken dat.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: betalen voor je rekening

Ongelezen bericht door particulier »

Dit is bij de meeste grootbanken al het geval. Als je alleen een betaalrekening hebt, dan brengen ze meestal kosten in rekening. Daarnaast komt meestal nog een pas waarvoor je betaalt. Bij ABN AMRO priverekening + wereldpas is 28 euro per jaar.

Bij de Postbank is een girorekening gratis, maar duurt het overschrijven van geld langer; de bank houd het overgeschreven bedrag een dag langer vast dan andere banken om zo via extra rente eraan te kunnen verdienen.

Bij Argenta heb je een gratis internetbetaalrekening, maar dus wel met beperkende voorwaarden. Geen afschriften en roodstaan is niet mogelijk.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: betalen voor je rekening

Ongelezen bericht door Jan1 »

Dan neem je toch deze, ( Rabocard is creditcard )

Rabo TotaalPakket zonder Rabocard € 6,75 per kwartaal

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: betalen voor je rekening

Ongelezen bericht door particulier »

Dat is 27 euro per jaar. Maar als je wel een creditcard wilt, dan kost de goedkoopste creditcard bij een andere aanbieder al gauw 10 euro per jaar. Totaal 37 euro. Dan kun je beter een betaalpakket nemen. Dus ik zou even verder kijken.

Echo99
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 nov 2006 11:37

Re: betalen voor je rekening

Ongelezen bericht door Echo99 »

Waarom moet alles in Nederland toch gratis zijn? Je wil wel gebruik maken van de diensten maar daar niet voor betalen? En het argument: ze verdienen al genoeg aan me is ook geen argument.

Als je een monteur laat komen voor je wasmachine. Verwacht je toch ook niet dat die gratis je wasmachine komt repareren?
Wat zeg je dan? Ik wil niet betalen want op de wasmachine heb je al genoeg verdiend?

Ik walg van die Nederlanders die zo dondersgoed weten wat hun rechten allemaal zijn maar als het aankomt op plichten geven ze ineens niet thuis :?

Harderwijk
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2006 13:14

Re: betalen voor je rekening

Ongelezen bericht door Harderwijk »

wat voor kosten heeft de bank dan....wij doen alles via internetbankieren
hahahaha en ja gelukkig is de bank hier ook geen geld voor kwijt om een goed internetinrichting aan te bieden voor hun klanten. Bij de Rabobank draaien natuurlijk geen servers en natuurlijk hebben ze geen hele ICT afdeling die zorgt dat dit in goed banen loopt.

Daarnaast heeft u natuurlijk ook geen Random Reader van de bank gehad waarmee je netjes kunt internetbankieren. En dat apparaatje is natuurlijk geheel gratis, de bank heeft hier absoluut geen kosten voor hoeven maken.

Man, prijs je gelukkig dat we nog 1 van de goedkoopste landen zijn voor wat betreft bancaire diensten als je dit vergelijkt met de rest van europa.

Jankert!!

ik zou zeggen, opheffen die rekening, loonzakje aan de werkgever vragen, oude sokken thuis sparen en iedere laatste vrijdag van de maand met je autotje naar de credieuren om iedere maand cash je rekening te betalen..

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: betalen voor je rekening

Ongelezen bericht door Noble »

Zo te lezen zijn er nog steeds mensen die DENKEN dat er aan hun (betaal) rekening NIET verdiend word... WELTERUSTEN...... en blijf lekker je bank-directeuren VET sponseren....


Voor de mensen die WÉL nadenken, en service NIET vreemd vinden.... en SNAPPEN dat het NIET normaal is dat je moet betalen... voor je EIGEN geld...

gewoon naar Argenta gaan...
wij doen alles via internetbankieren.
Ik weet niet eens hoe het filiaal aan de binnenkant eruit ziet!!!
IDEAAL ... welkom nieuwe Argenta KLANT......
Op een betaal rekening verdienen ze ook geen cent
welterusten Dilbert.....


Als je een monteur laat komen voor je wasmachine. Verwacht je toch ook niet dat die gratis je wasmachine komt repareren?
Wat zeg je dan? Ik wil niet betalen want op de wasmachine heb je al genoeg verdiend?
welterusten....

Man, prijs je gelukkig dat we nog 1 van de goedkoopste landen zijn voor wat betreft bancaire diensten als je dit vergelijkt met de rest van europa.

Jankert!!
Nooit in andere landen geweest?? Duitsland... ???
VEEL banken daar met GRATIS passen en TOCH service.. ;)

nooit afgvraagt hoe ze dat toch doen ?? met die torenhoge kosten???? ik zou bijna ( ;) ) gaan janken... van het lachen dan wel :)

Jaensj
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 feb 2006 10:51

Re: betalen voor je rekening

Ongelezen bericht door Jaensj »

Als de Belgiese bank Argenta op deze manier aan zijn rekeninghouders moet komen, dan lijkt mij dat geen koosjere bank, niet doen dus. Liever een beetje betalen, wat eerlijk is, dan iets zogenaamd gratis krijgen. Gratis bestaat namelijk niet, alleen de zon gat gratis op, voor bankdiensten moet je hoe dan ook betalen. Slaap lekker door Noble.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: betalen voor je rekening

Ongelezen bericht door Noble »

@ Jaensj,

Als de Belgiese bank Argenta op deze manier aan zijn rekeninghouders moet komen, dan lijkt mij dat geen koosjere bank, niet doen dus.
:lol: sorry hoor, maar een dómmer antwoord, heb ik hier nog niet gezien...

Liever een beetje betalen, wat eerlijk is, dan iets zogenaamd gratis krijgen. Gratis bestaat namelijk niet, alleen de zon gat gratis op,
Je Hébt al betaald, en betaald door ZOLANG je de rekening gebruikt.. SNAPPIE?????

voor bankdiensten moet je hoe dan ook betalen. Slaap lekker door Noble.
lees even het forum van Kassa.... in Duitsland krijg je bij een paar banken zelfs een PREMIE als je komt bankieren...

maar blijf gerust lekker betalen...Jaensj....en iederjaar méér... want de kosten stijgen hé... :P

Jaensj
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 feb 2006 10:51

Re: betalen voor je rekening

Ongelezen bericht door Jaensj »

@ Noble

Een oude wijsheid, "Alle waar is naar zijn geld" als jij genoegen neemt met een uitgeklede bankrekening, dan is dat jou keus, maar ik kies voor een beetje extra service en comfort, daar hangt een prijskaartje aan, die betaal ik dan maar, dat is mijn keus. Als ik van Apeldoorn naar Deventer wil, dan heb ik meerdere mogelijkheden, variërend van te voet, fiets, auto, trein, liftend, allemaal verschillend in prijs, en comfort. Dat is ook met de bankdiensten het geval, voor het inleveren van enkele diensten krijg je dan een bankrekening die niet zichtbaar geld kost. Om jou vraag voor te zijn welke diensten je dan wel moet inleveren, dat weet je heel goed, maar voor de volledigheid, om enkele te noemen, beperkte mogelijkheden om grotere bedragen te pinnen, of te betalen, contant geld op eigen rekening storten.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: betalen voor je rekening

Ongelezen bericht door SJZ »

Een oude wijsheid, "Alle waar is naar zijn geld" als jij genoegen neemt met een uitgeklede bankrekening,
Argenta geeft wel een goede rente op je spaarrekening. Dat kun van de ING, Postbank, Rabo, ABN Amro en zo niet zeggen.
contant geld op eigen rekening storten.

Ha ha, hoe vaak komt dat nou voor. Bij mij was de laatste keer in 1997.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: betalen voor je rekening

Ongelezen bericht door Noble »

@ sjz

:lol: laat maar SJZ, JAENSJ is dolblij dat hij mág betalen, en maar zo wéinig........


Weetje?? , hij heeft gelijk als hij zegt dat hij dat geldstorten VAAK doet, en daar dan maar extra voor moet bloeden....

maar hij gaat dan natuurlijk óók nog regelmatig genieten van dat EXTRA comfort behandeling.... zoals GEEN persoon aan de telefoon.. trage reactie op emails... een PostBank-site die REGELMATIG niet te bereiken is....

kijk SJZ, dat is voor hém al service... (wij weten beter.. :wink: )

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: betalen voor je rekening

Ongelezen bericht door Jan1 »

Jij bent wel erg krampachtig reclame aan het maken voor Argenta, geeft te denken of je wel objectief bent. Ook ik heb je al eens gezegd dat je je niet moet blind staren op de vermeende voordelen van Argenta. bovendien zegt jaensj dat het enkele nadelen zijn, hij/zij noemt ze blijkbaar nog niet allemaal.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: betalen voor je rekening

Ongelezen bericht door Noble »

Het is als roepen in het donker....
voor een aantal mensen....


de rest is naar... (geen reklame.. 8) )

ik stop ermee.... tot over een paar jaar.. :lol:

toedeledookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2007 14:08

Re: betalen voor je rekening

Ongelezen bericht door toedeledookie »

zo ik had geen idee dat 1 mailtje zoveel ophef kan veroorzaken.
tijden geleden wilde de banken dat je een rekening nam omdat dat zo makkelijk met betalen was(rekeningen e.d.) dus gingen we dat massaal doen.van al dat geld krijgen de banken weer rente die ze zelf kunnen gebruiken.
toen kwam de bankpas waarvoor we ook een bedrag per pas per jaar betalen.en daarmee kunnen we ook weer pinnen waardoor we niet meer naar de balie hoefden.(scheeld weer personeel)
internetbankieren prima idee maar betaal je ook voor je reader .maar 1 keer gelukkig.
en nu moet je betalen voor je rekening die we toen op advies van de bank hebben genomen. waar houd het op!!! moeten we steeds blijven betalen om de banken rijker te maken.
ik wil best iets betalen voor mijn rekening maar 2,50 per maand vind ik wel wat veel...........

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: betalen voor je rekening

Ongelezen bericht door Jan1 »

[/quote]
toedeledookie


Geplaatst op 18 Feb 2007 20:32 door toedeledookie

en nu moet je betalen voor je rekening die we toen op advies van de bank hebben genomen. [/quote]





Of je het je kunt herinneren weet ik niet, maar het is eind zestiger en begin zeventiger jaren, op verzoek van de werkgevers geweest dat we allemaal een betaalrekening moesten nemen. De banken hebben slechts een adviserende rol gehad. De werkgevers hadden er namelijk veel belang bij om lonen en salarissen via de bank te laten betalen, geen getel, en mogelijke vergissingen van uitbetalen meer, bovendien had je niet meer het werkintensieve uitreiking van de loonzakjes. Voor velen was het wel even wennen, geen contant geld meer, ze konden ook niets meer achterhouden, om na het werk naar de kroeg te brengen. In de bouw was het gebruikelijk dat de lonen in een kroeg werden uitbetaald, daar moest altijd op gedronken worden, voor veel vrouwen die toch al moeilijk de touwtjes aan elkaar konden knopen, was dat een doorn in het oog.
Laatst gewijzigd door Jan1 op 19 feb 2007 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: betalen voor je rekening

Ongelezen bericht door G7 »

Beste Jan1. Ik zit je verhaaltje zo te lezen en ik dacht bij mezelf, dat had IK kunnen schrijven. Zo heb ik het ook allemaal nog meegemaakt.

Maar wat toedeledookie zegt, is ook waar. Waar is het einde?

:wink:

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: betalen voor je rekening

Ongelezen bericht door sprokkel »

Sinds vorig jaar juli over gestapt van rabobank naar argenta.
Prima bank de argenta bank en een goede rente op de internet spaarrekening, zelf op je gewone bankrekening krijg je rente, welke andere bank geeft je heden ten dagen nog rente op je betaalrekening.
En geen kosten voor een betaalpas of andere onzin.
zie de kosten die men hanteerd
http://www.argenta.nl/inhoud/sparenbetalen/tarieven.php

Gesloten