LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lamp nu

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
yeti
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2007 18:06

lamp nu

Ongelezen bericht door yeti »

Zijn er meer mensen die slechte ervaringen hebben met de site lampnu? Ik heb 2 maanden geleden een lamp besteld, moest voor uit betalen. Via de mail komt er weinig reactie. Via de telefoon zijn ze bijna niet bereikbaar. Als je ze eindelijk bereikt komen ze hun afspraken niet na. Ik zit er over te denken om aangift te doen, of moet ik eerst nog andere stappen ondernemen?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Schriftelijk in gebreke stellen, zou ik zeggen.

Ik weet niet wat je voor je lamp betaald hebt, maar als het om een bejoorlijk bedrag gaat, lijkt me de investering van rond de 7 euro voor een aangetekende brief wel de moeite waard.

Je geeft aan dat je betaald hebt voor iets dat je nooit hebt gekregen, en dat je nu eist dat zij voldoen aan hun verplichting, om het bestelde te leveren. Geef ze er een redelijke termijn voor, en geef tevens aan dat je juridiche stappen overweegt, indien ze zich andermaal niet aan hun belofte houden.

reijer41
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2007 15:17

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door reijer41 »

Ook ik heb een zeer slechte ervaring met Jack Swinkel, de eigenaar van de webwinkel lamp.nu. Op 27 november 2006 heb ik bij hem een lamp besteld en deze de volgende dag via de bank betaald. Tot op heden, ondanks telefoontjes en correspondentie via e-mail, is de lamp nog steeds niet geleverd. Hij is een meester in het bedenken van redenen waarom de lamp nog niet is geleverd. Het laatste wat hij mij berichtte was dat ik mijn geld terug zou krijgen (begin februari). Op mailtjes mijnerzijds met de vraag waar het geld blijft wordt niet meer gereageerd.
Ik ga nu maar mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen. Het geheel
riekt m.i. naar oplichterij.

keesboer
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2007 16:09

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door keesboer »

Ik heb 6 weken geleden 3 lampen besteld en betaald. Tot op heden niets ontvangen.
In het begin nog wel reactie via mail, maar sinds 2 weken geen bericht meer terug.
Ook telefonisch onbereikbaar.
Wat kunnen we hier aan doen?

McTinus
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2007 11:11

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door McTinus »

Sinds 28 november een bestelling gedaan. Zoals bij iedereen in het begin nog wel reactie (ja, ik ga donderdag naar mijn leverancier = zijn standaard antwoord) op emails, later geen reactie meer. Telefonisch praktisch niet bereikbaar. Geld terug gevraagd maar uiteraard geen reactie of geld. Bij lamp.nu niets kopen begin er gewoon niet aan! Uit diverse berichten op het internet (even googelen) blijkt dat sommige mensen uiteindelijk wel hun geld terug gekregen hebben of dat ze hun lamp gekregen hebben maar het kost je wel de nodige moeite. Ik heb mijn 95 euro niet terug.

Voor mij is Jack Swinkels van lamp.nu gewoon een oplichter.

computergek
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 mar 2007 06:10

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door computergek »

ik zou zeggen ga eens in Eindhoven langs.

Molenstraat 112
5701 klj helmond

Madre
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2007 09:58

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door Madre »

Nou deze berichten zijn voor mij de bevestiging van waar ik al bang voor was: ik kan fluiten naar mijn centen en lamp.

Ook ik ben er in getrapt en heb een hele mooie lamp besteld via lampnu. Kostprijs 279 euro. Vanzelfsprekend netjes betaald (voorwaarde vd levering). Besteldatum 6-2-07. Status nu: nog steeds geen lamp.

Ondanks diverse mailtjes en telefoongesprekken waar steeds de toezegging kwam dat de lamp onderweg van de leverancier zou zijn steeds maar niets. Vorige week telefonisch te horen gekregen dat de lamp binnen was bij Jack en dat hij maandag 19-3 op de post zou gaan. Na weer eens een mail gezonden te hebben kreeg ik vrijdag 23-03 de melding dat de lamp verzonden was met een trackcode !!! Helemaal blij maar ..... de trackcode blijkt niet te kloppen en geeft een foutmelding op de site van track & trace goh !! Mail gezonden naar Jack en reactie gekregen dat alle zendingen van die vrijdag een verkeerde code hebben, hij snapt het ook niet en gaat het navragen. Lamp zou toch echt verzonden zijn en zaterdag of maandag binnen moeten zijn.

Maandag 26-03 weer geen lamp, mail gezonden en als reactie ontvangen dat hij dan waarschijnlijk wel vermist zou zijn. Waarom had ik dit voorgevoel al ? Advies Jack om nog een dag af te wachten, tuurlijk wil ik dit doen, wat moet ik anders ?

Enig advies wat ik zou kunnen doen als ik vandaag nog niets ontvang (aangifte/rechtsbijstand oid ?. Is er iemand die toevallig zelf al naar Helmond is geweest ?

Alvast bedankt.
Madre

xiron
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2007 10:55

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door xiron »

ook ik heb lampen besteld en met allerlei excuses niet gekregen.
heb nu aangifte gedaan bij de politie.
die heeft aangifte doorgestuurd naar politie in helmond.
ze adviseren om met zoveel mogelijk menseneen aangifte te doen,zodat duidelijker wordt wat er allemaal aan de hand is.

Madre
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2007 09:58

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door Madre »

Hallo, hier ben ik weer.

Gisteren een reactie op dit forum geplaatst met ook mijn verhaal.
Na vele toezegging zou de lamp gisteren bezorgt worden maar ook weer geen lamp. Ik heb toen een pittige mail gezonden via de contactlink van de site lamp.nu waarin ik aangaf bij geen reactie die dinsdag mijn rechtsbijstandsverz. in te schakelen.

Om iets over 5en had ik een telefoontje van Jack met de reactie dat hij het ook niet begreep. Hij zou nakijken waarom de trackcode niet klopte en waar de lamp was. Ik mocht hem vanmorgen terugbellen. Zo gezegd zo gedaan, hij wist nog niets maar zou gaan bellen en een half uur later belde hij met het bericht dat de lamp vandaag afgeleverd zou worden.

TNT voor de deur en...........YESSSSS een prachtige lamp, echt super.
Ondanks het lange wachten en bange gevoel is mijn lamp toch verzonden, inderdaad met de trackcode die Jack had doorgegeven, die klopte dus toch alleen waarom we het niet konden opvragen is een raadsel.

Kortom: na lang wachten en veel over en weer gecommuniceer (ik kreeg gelukkig wel steeds feedback en zelfs nette telefoontjes) heb ik nu mijn mooie lamp. Wel jammer dat het zo lang heeft moeten duren want lamp.nu zal ik niet snel weer bezoeken !

jurhaa
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2007 17:03

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door jurhaa »

hallo,

ook begin februari 3 lampen besteld en betaald, echter na diverse toezeggingen nog steeds geen lampen. Het bekende telefoonnummer bleek met allerlei smoesjes steeds niet bemand, dus na wat onderzoek
bleek de beste man nog 4 telefoonnummers op dit adres te hebben (openbare telefoongids achternaam, voorletters + adres + plaats)

En ja hoor, de man bleek op een van de nummers wel gewoon thuis.
Weer toegezegd dat de zending binnen een week zou worden verstuurd.

uiteindelijk afgelopen vrijdag 1 lamp ontvangen, weliswaar een showroom model met een defecte lampje, toch maar accepteren, ik denk dat terugsturen nog meer problemen oplevert.

Ik heb wederom een mail gestuurd met verzoek tot uitlevering van de rest van de lampen, met als boodschap dat ik zal verzoeken tot terugbetaling van de niet geleverde lampen binnen 2 weken. Hierna zal ik mijn rechtsbijstandverzekering verzoeken deze man juridisch duidelijk te maken zijn afspraken na te komen ofwel het geld terug te storten.
Uiteraard heb ik tot nu toe geen reactie ontvangen.

radjesh
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2007 19:30

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door radjesh »

Als die gasten zo brutaal zijn, dan moet je ze aanpakken.
Met z'n allen een grote en dure lamp bestellen en laten bezorgen op een adres met een ongeldige nummer.
Zoals: Kempstraat 401, 2572 GG, Den Haag.
En op rembours laten versturen.
Krijgen ze vanzelf de lamp terug nadat ze de kosten van tnt hebben betaald!!!
Er niet bij laten zitten, Succes

[Iedereen wel een ander adres nemen (telefoongids).
Dan valt het niet op]

radjesh
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2007 19:30

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door radjesh »

Oh ja,
Bij betaling via de bank, kan je het bedrag laten terugboeken binnen 30 dagen.

Ook geen showroom model accepteren. Je betaalt tenslotte voor een nieuwe!

Voor diegene die het wel heeft gedaan:
Wat je binnen je woning hebt kunnen ze niet meer afpakken, is nu jouw eigendom. Laat hun maar eerst een nieuwe versturen.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Lampnu

Het volgende bericht gestuurd naar Lampnu
-----------------------------------------
Bedankt! Wij hebben uw bericht ontvangen.
Wij zullen binnenkort reageren.
Wij hebben o.a. de volgende informatie van u ontvangen:

Naam: xxxxxx

Bedrijfsnaam: xxxxxxxx

Email: [email protected]

Bericht:
Er zijn klachten over uw \"bedrijf\" Mensen die een lamp bestelde en vooruit hebben betaald ontvingen tot op heden geen lamp terwijl u volgens deze mensen niet bereikbaar bent. Moet ik deze mensen echt naar het politieburau sturen om een aangifte wegens oplichting te gaan doen? Bent u verbaasd? Ik niet! Het blijkt veel te vaak voor te komen dat \"webwinkels\"een mooie site hebben maar waarbij het goed leveren van producten ernstig te wensen over laat en er te vaak ook inderdaad sprake blijkt te zijn van pure oplichting.
----------------------------------------------
Wanneer niet snel antwoord dan meldt ik dit waarna aanbevolen om een aangetekende brief met bericht van ontvangst te sturen naar:
-------------------------------------------
DVB Media
xxxxxxxx
xxxxxxxx
T xxx-xxxxxxx
F xxx-xxxxxxx
------------------------------------------
met daarin gemeld dat u dat bedrijf nog x dagen (7 werkdagen) de gelegenheid geeft het bestelde alsnog te leveren en dat u anders de overeenkomst opzegd en verwacht dat u het reeds betaalde binnen x dagen op uw rekening teruggestort wilt zien en anders met alle gerechtelijke middelen het geld zal vorderen waarbij alle kosten daaraan verbonden op dat bedrijf of eigenaar daarvan zal verhalen.

Grootvader

P.s.
Lampnu staat niet ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
Ook niet als uitgeschreven.
Laatst gewijzigd door kanovaarder op 29 mar 2007 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.

giepske
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 nov 2005 14:17

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door giepske »

Kijk hier maar eens.
http://www.winkeloverzicht.com/reactie/1584
Groetjes en suc6.

schuiven
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 mar 2007 05:28

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door schuiven »

Altijd aangifte doen, ook al wordt gezegd dat dit niet kan, (komt weleens voor bij internetoplichting) dan kan zo'n persoon aangepakt en hopelijk gestopt worden. Er bestaat ook een site WWW.internetoplichting.nl waar je het e.e.a op kunt zoeken en/of melden.

xiron
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2007 10:55

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door xiron »

tot mijn verbazing zijn mijn lampen vandaag geleverd.heb er 2 maanden op moeten wachten .
zo zie je dat aangifte echt wel helpt.
mensen laat je niet kisten en kom op voor je rechten

Jeanette001
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2007 10:47

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door Jeanette001 »

Ook heel lang wachten en totaal geen contact te krijgen met deze meneer.
Heeft een winkel maar is er nooit, alleen heel goed contact gehad voor de betaling, daarna steekt meneer z'n kop in het zand.

kyan
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2007 20:30

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door kyan »

Hoi Ik wil even reageren . Ik heb ook lampen besteld bij lamp nu,
deze kosten me 297,00 euro maar omdat het pasen was kreeg ik korting en kosten de lampen 258,00 uur.
Ik moest ook vooruit betalen en dan zouden ze geleverd worden, zo gezegd zo gedaan.
Helaas er kwamen geen lampen na een mailtje vertelde hij nee ze worden morgen verstuurd, maar helaas weer geen lampen.
Na een heel pittig mailtje met tijdslimiet eraan kwam er weer geen pakket.
Ik was het goed zat en ik zou de volgende dag zelf wel naar Helmond komen om mijn lampen te halen en niet eerder te vertrkken dan met lampen.
's middags ging de telefoon en ja hoor Jack, hij zij dat hij het niet begreep waarom ik hem niet vertrouwde en vertelde dat hij het zou uitzoeken en mij 's avonds terug zou bellen, helaas geen telefoontje ik was woest.
Wel had hij een mail gestuurd met daarin de belofte dat hij de lampen zelf tussen 11:00 en 12:00 uur zou bezorgen maar dat hij 's ochtends zou bellen hoe laat het precies werd, je raad het al geen telefoontje...
Ik probeerde het op zijn mobiel en na 63 keer proberen kreeg ik een verbaasde Jack aan de telefoon.

maar goed uiteindelijk is hij ze zelf komen brengen .

Bij mij is het uiteindelijk goed gekomen maar een 2e keer wat bestellen zit er zeker niet in.
mijn advies aanhouder wint en anders zeker aangifte doen.

of een ritje naar de Molenstraat 112 te helmond

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door D1RK »

Let op, veel collega webwinkels doen het er maar bij, soms wachten ze op genoeg orders want dan is de bezorging goedkoper, een grote bestelling is goedkoper voor hun te ontvangen, en versturen hetzelfde, er zijn bedrijven die bij grote aantallen pakketten versturen ook korting geven, en daarom staat op mijn website tussen enkele dagen en max 2 weken, want net wanneer je bestel, en hoeveel andere er zijn.
Als de bestelbus vol is gaat het weg, en krijgt iedereen mail, en zo werken er meerdere, maar ik laat het nooit langer dan 2 weken oplopen, en dan bespaar je klachten, liefst zo snel mogelijk, maar ik bespaar nu 40% door per bestelbus vol aan te leveren....

Dus zowel de inkoop groter, als de verkochte artikelen aanbieden aan postfirma kan voordeel opleveren, en ik moet de winst daar vandaan halen, anders zou ik soms gelijk of duurder zijn als normale winkels!

Wat ik verkoop en welke zeg ik niet, want ik mag geen reclame maken!
Ik mag alleen op klachten reageren, dus maak mij maar eens tenonrechte zwart, of ben ik te goed?

anitaH
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2007 13:57

Re: lamp nu

Ongelezen bericht door anitaH »

Op 26 februari heb ik twee buitenlampen besteld bij Lamp Nu. Daar ik in april zou gaan verhuizen heb ik ze na een week op zaterdag gebeld. Toen werd mij verteld dat de lampen uit Alkmaar moesten komen en waarschijnlijk einde van de daaropvolgende week in Helmond aan zouden komen. Uiteraard moest ik eerst een account aanmaken en geld overmaken. Op mijn bestelstatus blijft constant "in afwachting"staan. Tot op heden staat dat er ook nog en ook de keren dat ik met hun contact heb gehad. Na weer een week en nog geen levering besloot ik een e-mail te sturen, waarop ik ook geen antwoord kreeg. Uiteindelijk na dreiging met aangifte bij de politie kreeg ik een mailtje met of ik dan liever mijn geld terug gestort wilde hebben en als ze toch binnen zouden komen binnen een maand,ze de lampen uiteindelijk alsnog toe zouden sturen en ik achteraf het geld weer aan ze over kon maken. Na hiermede accoord te zijn gegaan zit ik nu alsnog te wachten op levering en heb ik tot op heden nog geen cent terug ontvangen. na hierover ook weer via mail contact te hebben gehad, werd verbaasd gereageerd en ze zouden het per ommegaande terugstorten. Het zou mogelijk moeten zijn dat je dit soort dingen via de bank ook terug van hun rekening zou kunnen laten storten binnen een bepaalde tijd.iVia andere sites heb ik nu ook contact gehad met één van hun leveranciers. Willemse verlichting in Nibbixwoud. Ze bestellen daar als Lighty Helmond en zijn gevestigd op de Molenstraat 112 in Helmond. Ze schijnen slechte betalers te zijn en op de site van De snuffelcorner, staan ook vele negatieve berichten over Lamp Nu.
Het schijnt geen zin te hebben om ze aan te geven voor oplichting bij de politie, daar ze geregistreed staan als onderneming en ze hebben ook een KVK nummer.
Het is niet te geloven dat ze zo mensen geld afhandig kunnen maken zonder dat er door de politie iets aan gedaan wordt. Het is mij via webshops nog nooit overkomen en ik bestel toch heel veel via deze shops. Ze zouden dit soort lui geen toegang meer moeten verlenen om een webshop te openen en de webshop van het net te halen. Ik waarschuw iedereen: Bestel er niets meer!!!![/url]

Gesloten