LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] actie micro electro
actie micro electro
Vanmorgen weer een folder van Micro Electro in de brievenbus. KOOP NU EN BETAAL UW AANKOOP IN 10 MAANDEN ZONDER RENTE.
Je bent 70 jaar en ontvangt alleen AOW als inkomen. Je TV van 20 jaar oud is net kapot gegaan. Geld om een nieuwe te kopen heb je niet. Dus je denkt "dat is wat voor mij" Dan kan ik toch een nieuwe TV kopen en ik betaal hem in 10 maanden tijd terug. Dus naar Micro Electro. Je hebt je keus gemaakt en zegt tegen de verkoper dat je de TV in 10 maanden wil betalen. De verkoper vraagt "hoe oud bent u mevrouw"Je zegt je leeftijd en hij zegt dan geld deze actie niet voor u mevrouw. U bent daar namelijk te oud. Zwaar teleurgesteld ga je naar huis. Je kijkt thuis de folder nog na. Nee hoor geen leeftijdsgrens vermeld.
Foei toch Micro Electro. Dit is wel leeftijdsdiscriminatie hoor.
Je bent 70 jaar en ontvangt alleen AOW als inkomen. Je TV van 20 jaar oud is net kapot gegaan. Geld om een nieuwe te kopen heb je niet. Dus je denkt "dat is wat voor mij" Dan kan ik toch een nieuwe TV kopen en ik betaal hem in 10 maanden tijd terug. Dus naar Micro Electro. Je hebt je keus gemaakt en zegt tegen de verkoper dat je de TV in 10 maanden wil betalen. De verkoper vraagt "hoe oud bent u mevrouw"Je zegt je leeftijd en hij zegt dan geld deze actie niet voor u mevrouw. U bent daar namelijk te oud. Zwaar teleurgesteld ga je naar huis. Je kijkt thuis de folder nog na. Nee hoor geen leeftijdsgrens vermeld.
Foei toch Micro Electro. Dit is wel leeftijdsdiscriminatie hoor.
-
Re: actie micro electro
Heeft u de voorwaarden te lezen gekregen? Als het zwart-op-wit staat, dan zou u een mooie zaak tegen ze aan kunnen spannen. Ik denk dat Radar of Kassa de proceskosten graag wil betalen!
-
Wat een onzin: wanneer je hebt afbetaald, ben je 71 jaar........
Nog steeds een leeftijd waar je zelfs een wereldreis mee kunt maken, en ook nog voltooien.
Wanneer er in de folder geen beperkende voorwaarden staan genoemd, en ook niet wordt vermelde dat kennelijke fouten de adverteerder niet binden, dan dient die verkoper gewoon de belofte na te komen.
Of anders simpelweg zijn belofte niet te doen.
Ik zie dat ze bij die actie tevens een creditcard proberen aan te smeren. De folder staat namelijk geheel op internet. Ik heb het idee dat de kredietverstrekker die voorwaarde stelt. Maar daar blijkt niets van uit de folder.
Nog steeds een leeftijd waar je zelfs een wereldreis mee kunt maken, en ook nog voltooien.
Wanneer er in de folder geen beperkende voorwaarden staan genoemd, en ook niet wordt vermelde dat kennelijke fouten de adverteerder niet binden, dan dient die verkoper gewoon de belofte na te komen.
Of anders simpelweg zijn belofte niet te doen.
Ik zie dat ze bij die actie tevens een creditcard proberen aan te smeren. De folder staat namelijk geheel op internet. Ik heb het idee dat de kredietverstrekker die voorwaarde stelt. Maar daar blijkt niets van uit de folder.
Bedankt voor jullie reactie. Ik ben ook niet van plan om het erbij te laten zitten en ga binnenkort weer naar Micro Electro met een oude buurvrouw om het opnieuw uit te testen. Ik heb getracht via de mail een klacht hierover te doen bij de verantwoordelijken bij Micro. Er blijkt wel een klachtenlijn te zijn, maar alleen een telefonische.
Degenen die deze regelingen treft is Primeline. Het zijn hun voorwaarden en Micro Elektro heeft zich daar aan te houden aangezien het uitbesteed is. Klagen bij ME heeft weinig zin, en klagen bij Primeline zal ook niet veel uithalen aangezien ze gewoon algemene voorwaarden hanteren net als een bank dat doet. Iemand met ernstige hartklachten of een ernstige ziekte krijgt moeilijker een hypotheek van 30 jaar dan iemand die 25 is en gezond is. Leeftijd speelt gewoon een rol in de risicofactor van een lening. Niet leuk, maar wel begrijpelijk.
Als het trouwens enigzins kan zou ik proberen om de televisie nooit via een Primeline te kopen. Je betaalt geen rente, tot de tijd om is. Dan wordt er telkens 17% rente tarief gerekend op het restbedrag. Even vergeten te betalen (gebeurt niet automatisch) en het eindbedrag is veel hoger dan de normale prijs.
Als het trouwens enigzins kan zou ik proberen om de televisie nooit via een Primeline te kopen. Je betaalt geen rente, tot de tijd om is. Dan wordt er telkens 17% rente tarief gerekend op het restbedrag. Even vergeten te betalen (gebeurt niet automatisch) en het eindbedrag is veel hoger dan de normale prijs.
Dat kan wel zo zijn, maar Micro Electro gaat wel die voorwaarden aan met Primeline.
Dus zijn zij verantwoordelijk voor de uitvoering van die voorwaarden.
Wettelijk is leeftijddicriminatie verboden.
Dus uiteindelijk is het MI die een onwettige situatie uitvoert en de verantwoording hierover op een ander schuift.
Dat is hetzelfde als je met de auto van een ander te hard rijd.
Dan kan je ook niet zeggen :Ik reed wel te hard maar die auto is niet van mij.".
Dus zijn zij verantwoordelijk voor de uitvoering van die voorwaarden.
Wettelijk is leeftijddicriminatie verboden.
Dus uiteindelijk is het MI die een onwettige situatie uitvoert en de verantwoording hierover op een ander schuift.
Dat is hetzelfde als je met de auto van een ander te hard rijd.
Dan kan je ook niet zeggen :Ik reed wel te hard maar die auto is niet van mij.".
Dan weigeren ze gewoon zonder opgaaf van redenen. Dat mogen ze wel.
-
Geachte mevrouw, "Nellij"
Er is geen leeftijdsgrens van 70 jaar zoals u aangeeft. Voor het aanvragen van een VISA kaart is de maximum leeftijd 75 jaar en voor kredietaanvragen 74 jaar.
Tevens staat, wat deze actie "delen door 10" betreft, altijd in onze folder:
Goed gezien, delen door 10!
10 periodes uitspreiden zonder enige rente. De rentekosten nemen wij
geheel voor onze rekening. U betaalt slechts eenmalig 10 euro aan
administratiekosten. Indien u later besluit toch eerder te betalen,
dan kost u dat ook niets extra's. Daarnaast krijgt u ook onze
Mikro-Electro Visa Card, waarmee u 5% bestedingstegoed spaart.*
*Via Laser Services, toetsing en registratie BKR in Tiel,
informeer er naar in de winkel.
Vanzelfsprekend kan Mikro-Electro dit "betalen in 10 maanden" voor u aanvragen waarna dit zoals aangegeven na toetsing en registratie bij BKR in Tiel door de firma PrimeLine (Laser Services) aan ons wordt doorgegeven of wij u binnen deze actie van dienst kunnen zijn.
Indien deze aanvraag niet door PrimeLine (Laser Services) wordt geaccepteerd, dan wordt de reden hiervan op uw verzoek alleen schriftelijk meegedeeld. Deze reden kan Mikro-Electro u vanzelfsprekend nooit geven vanwege privacy.
Met vriendelijke groet,
Mikro-Electro
klantenservcie
Er is geen leeftijdsgrens van 70 jaar zoals u aangeeft. Voor het aanvragen van een VISA kaart is de maximum leeftijd 75 jaar en voor kredietaanvragen 74 jaar.
Tevens staat, wat deze actie "delen door 10" betreft, altijd in onze folder:
Goed gezien, delen door 10!
10 periodes uitspreiden zonder enige rente. De rentekosten nemen wij
geheel voor onze rekening. U betaalt slechts eenmalig 10 euro aan
administratiekosten. Indien u later besluit toch eerder te betalen,
dan kost u dat ook niets extra's. Daarnaast krijgt u ook onze
Mikro-Electro Visa Card, waarmee u 5% bestedingstegoed spaart.*
*Via Laser Services, toetsing en registratie BKR in Tiel,
informeer er naar in de winkel.
Vanzelfsprekend kan Mikro-Electro dit "betalen in 10 maanden" voor u aanvragen waarna dit zoals aangegeven na toetsing en registratie bij BKR in Tiel door de firma PrimeLine (Laser Services) aan ons wordt doorgegeven of wij u binnen deze actie van dienst kunnen zijn.
Indien deze aanvraag niet door PrimeLine (Laser Services) wordt geaccepteerd, dan wordt de reden hiervan op uw verzoek alleen schriftelijk meegedeeld. Deze reden kan Mikro-Electro u vanzelfsprekend nooit geven vanwege privacy.
Met vriendelijke groet,
Mikro-Electro
klantenservcie
Bedankt Micro Electro voor uw (toch wel enigzins late reactie). Ik heb niet vermeld dat jullie een leeftijdsgrens aangeven van 70 jaar. Ik heb verteld wat een 70-jarig persoon is overkomen bij 1 van jullie filialen toen er gebruik van jullie aanbieding van "" betalen in 10 maanden zondere rente" gemaakt wilde worden. Misschien is het een persoonlijke mededeling van 1 van jullie medewerkers geweest om te \zeggen "daar bent u te oud voor". Maar als je dit meemaakt is het toch duidelijk dat jullie "aanbiedingen" in het vervolg met een korreltje zout worden genomen. Tot zover.
-
Geachte mevrouw, "Nellij"
Vanzelfsprekend betreuren we uw ervaring en ik kan u melden dat deze opmerking ons daadwerkelijk bevreemd. Wij hebben deze actie speciaal in het leven geroepen voor onze klanten en hebben er dus alleen maar baat bij dat u een aanvraag hiervoor doet. Als een verkoper zo handelt, zal dit zeker reactie uitlokken zoals ook in uw geval. Als Mikro-Electro staan wij dan ook niet achter deze handelswijze.
Uit uw ervaring en verhaal kan ik niet afleiden of er daadwerkelijk een aanvraag is gedaan. U kunt echter gewoon een aanvraag voor deze actie doen.
Met vriendelijke groet,
Mikro-Electro
klantenservcie
Vanzelfsprekend betreuren we uw ervaring en ik kan u melden dat deze opmerking ons daadwerkelijk bevreemd. Wij hebben deze actie speciaal in het leven geroepen voor onze klanten en hebben er dus alleen maar baat bij dat u een aanvraag hiervoor doet. Als een verkoper zo handelt, zal dit zeker reactie uitlokken zoals ook in uw geval. Als Mikro-Electro staan wij dan ook niet achter deze handelswijze.
Uit uw ervaring en verhaal kan ik niet afleiden of er daadwerkelijk een aanvraag is gedaan. U kunt echter gewoon een aanvraag voor deze actie doen.
Met vriendelijke groet,
Mikro-Electro
klantenservcie
-
Met vriendelijke groet,
Mikro-Electro
klantenservcie
Mevrouw, bedenk dat die "Met vriendelijke groet" toch een stuk minder vriendelijk is dan het lijkt want..........
het addertje onder het gras is namelijk dat u z.g. "administratiekosten" moet betalen en dat zal ook in dit geval minimaal meer dan €50,- zijn!!
Dat betekend dus dat u over die 10-11 maanden (tot maximaal 12 maanden ---geen rente--?????) u over een bedrag van € 500,- toch 10% rente betaald (dit als voorbeeld). Want die administratiekosten is rente!!
Bovendien moet u er heel goed op passen dat u na die termijn alles hebt betaald, Prime-Line schriftelijk (met bericht van ontvangst) ervan op de hoogte hebt gesteld dat u verder geen zaken wenst te doen met Prime-Line en pas als u een brief van hen hebt gekregen waarin zij uw stopzetten bevestigd hebben en om terugzending van het pasje vragen, pas dan kunt u dat pasje doorgeknipt wel naar Prime-Line terugsturen waarbij u bij het postkantoor een bonnetje van dit verzenden vraagt met een datumstempel van dat postkantoor.
Dus kortom, dit gaan behandelen alsof u een wespennest moet verwijderen.
Foei Micro!!!
een boze grootvader
Mikro-Electro
klantenservcie
Mevrouw, bedenk dat die "Met vriendelijke groet" toch een stuk minder vriendelijk is dan het lijkt want..........
het addertje onder het gras is namelijk dat u z.g. "administratiekosten" moet betalen en dat zal ook in dit geval minimaal meer dan €50,- zijn!!
Dat betekend dus dat u over die 10-11 maanden (tot maximaal 12 maanden ---geen rente--?????) u over een bedrag van € 500,- toch 10% rente betaald (dit als voorbeeld). Want die administratiekosten is rente!!
Bovendien moet u er heel goed op passen dat u na die termijn alles hebt betaald, Prime-Line schriftelijk (met bericht van ontvangst) ervan op de hoogte hebt gesteld dat u verder geen zaken wenst te doen met Prime-Line en pas als u een brief van hen hebt gekregen waarin zij uw stopzetten bevestigd hebben en om terugzending van het pasje vragen, pas dan kunt u dat pasje doorgeknipt wel naar Prime-Line terugsturen waarbij u bij het postkantoor een bonnetje van dit verzenden vraagt met een datumstempel van dat postkantoor.
Dus kortom, dit gaan behandelen alsof u een wespennest moet verwijderen.
Foei Micro!!!
een boze grootvader
Kanovaarder schrijft: "administratiekosten" moet betalen en dat zal ook in dit geval minimaal meer dan €50,- zijn!!
Als hij de moeite had genomen de tekst te lezen had hij kunnen lezen dat de kosten 10 euro zijn!
Als hij de moeite had genomen de tekst te lezen had hij kunnen lezen dat de kosten 10 euro zijn!
U betaalt slechts eenmalig 10 euro aan
administratiekosten.